Mam problém. Mam T4 r.v. 2001, 2.5 TDI 75 kW, 220 000 km. Během jízdy mi najednou zhasne motor. Někdy naskočí po 2 - 3 vteřinách, někdy déle, pak musim zastavit, protože tim pádem přestane fungovat posilovač řízení a mazat motor. Skoro vždycky mi začne přerušovaně blikat žhavení, někdy ručička otáčkoměru spadne, jako bych vypnul klíček. Palubka ale nenaskakuje jako před startem, někdy svítí jen dobíjení. Pokud motor zhasne na volnoběh, někdy stačí klíčkem vypnout zapnout a na první otočení starteru chytne. Jindy můžu točit jak chci a nic, ale potom naskočí. Někdy si pomůžu zaalarmováním a odlaarmováním přídavného imobilizeru ( který je ale v rámci hledání závady už odstaven, auto má tedy jen alarm ) a auto chytí. Většinou se chyba stane, pokud auto běží do 2.500 ot, ale ani to nemusí být pravidlem. Hlavní relé a spínací skříňka už jsou vyměněny. Auto po této chybě chytí na první natočení, to znamená, že nechytá po válcích a není tím pádem zavzdušněné, tudíž chyba bude asi v elektrice a ne v palivu ( nevím, nejsem odborník ).
Auto přitom jede na plný výkon ( teda alespoň myslim, nikdy líp nejelo )
Dostal jsem několik odborných rad na kontrolu ukostření, ale vůbec nevim, kde hledat.
Při napojení na počítač tento neukazuje žádnou chybu ani minulou událost - ale je to asi dáno tím, že diagnostika probíhá mimo dobu závady.
Díky moc za každou radu, autem jezdím každý den a už mě začíná pomalu unavovat se denně hádat v dopravní špičce s autem jestli pojede nebo ne za doprovodu klaksonů těch za mnou
Aleš
T4 - škube motor
- tdiracing
- Profík
- Příspěvky: 1084
- Registrován: 01.10.2008 11:09
- Bydliště: Slaný
Re: T4 - škube motor
relé 109 je to častá závada,a pak kostra
http://www.transporterclub.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transportercentrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
http://www.transportercentrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.12.2008 18:07
Re: T4 - škube motor
Díky za radu! Jenom se asi blbě zeptám, relé 109 je hlavní relé, nebo nebo nějaké jiné specielně určené pro chod čerpadla popřípadě součástí s tím souvisejících ?tdiracing píše:relé 109 je to častá závada,a pak kostra
Ohledně kostry, je to poněkud rozsáhlejší oblast hledání. Je možný, aby toto ukostřeno přes palubku? Protože někdy se taky stane, že ač je plná nádrž, ukazatel paliva hlásí nějakých 90% paliva i když jak říkám, nafta je po hrdlo. Přikládal jsem toto spíš vadě plováku.
- Tlustoch
- Nový člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: krnovsko tel:777237375
Re: T4 - škube motor
jednou mi to taky udělalo,pohýbal jsem s relátkama na pojistkovce a bylo OK, Bylo myslím volné nějáké relé v horní části pojistkovky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 27.12.2008 18:07
Re: T4 - škube motor
Díky za radu, zkusím to.Tlustoch píše:jednou mi to taky udělalo,pohýbal jsem s relátkama na pojistkovce a bylo OK, Bylo myslím volné nějáké relé v horní části pojistkovky
Naposledy oživil amosz v 06.01.2009 14:41