ten oddělovač je něco z těch hotovejch krabiček ála relé s diodama/zpožděním nebo co konkrétně? Taky se chystam zapojovat to a našel jsem i tipy jako tenhle:elektro_stenly píše:hoj te pro druhou barerii doporucuji pouzit oddelovac / diody/
s relatkem jsou jen komplikace
"Pokud chceš docílit toho, že se relé sepne při běžícím dynamu, ale ne při startování, musíš do okruhu zapojit ještě jednu diodu (1N4007). Například: katoda na tř. 50, anoda na relé tř. 86, relé tř. 85 na tř. D+ dynamo. Smysluplná je druhá dioda (1N4007) k rušení napětí při odpojení relé: katoda na tř. 85 a anoda na tř. 86.
V obchodech jsou dostání dělící relé, které mají tyto diody již vestavěné."
Spolu s nějakejma poznámkama o opačně protékajícím proudu, u čehož mi taky neni moc jasná příčina a snažim se přijít na to, kde se na 86 bere napětí při odpojení relé, když 86 by měla bejt zem, ne? ... Pokud je to řešený stylem "průchozí, pokud neteče přes 85 a 86 proud", pak by asi nebylo od věci (krom diod) zapojit i kondík, kterej by se vybíjel dejme tomu 5-10s po nastartování a pak by teprv seplo dobíjení druhý baterky
co vy na to? Zkoušel to někdo? Viděl jsem někde hotový "chytrý" moduly, který dokonce i hlídaj dobíjecí proud do druhý baterky, ale to se mi zdá jako "zbytečnej luxus" (ačkoliv jsem zatim ani nekoukl, kolikaampérovej má 2,5TDI ACV altík ), pokud neni slabej altík a druhá baterka úplně vymlácená (taky se chystam udělat podobnou ochranu, jako maj třeba měniče, tj. pokud druhá bat. klesne pod určitý napětí - obvykle 10V, tak se odpojej spotřebiče - to taky ještě nemam vymyšlený ... narozdíl od voltmetru s třípolovým přepínačem - 1.bat. - 0 - 2.bat. ) ...