Pavelfcs - Scirocco III 1,4TSI SPORT 122PS r.v.2010

Chlubírna..

Moderátor: George

Odpovědět
pavelfcs
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.10.2012 04:55

Pavelfcs - Scirocco III 1,4TSI SPORT 122PS r.v.2010

Příspěvek od pavelfcs »

Ahoj, rád bych zde představil moje VW Scirocco 1,4TSI 90kW, moje zkušenosti a poznatky.

Vše začalo během roku 2010, kdy mi dosluhovalo moje předchozí auto a já přemýšlel, jakou náhradu bych si mohl zvolit. Značku VW a celý koncern jsem tehdy viděl jako vhodnou možnost s ohledem na zpracování a kvalitu. Volba padla na Volkswagen a zbývalo vybrat model. Původní záměr byl Golf, ale protože jsem chtěl něco exotičtějšího, po shlédnutí obrázků Scirocca a prohlédnutí naživo v několika variantách jsem měl jasno - bílá barva je pro mě TOP. S ohledem na moje potřeby 3 dveře stačily, ročně relativně malý nájezd km mluvil ve prospěch 1,4TSI a jelikož jsem nechtěl čekat 3 měsíce na vygenerovaný model, bral jsem skladovou 90kW s manuální převodovkou.

Auto jsem si převzal v listopadu 2010 a od prvních kilometrů to bylo přesně podle představ. Na jedna-čtyřku slušný zátah (závoďák to není, ale plně dostačuje) a s jízdníma vlastnostma každý kilák parádně ubíhá. Navíc příjemný interiér a podsvícení, zkosený volant, CLIMATRONIC a radio RCD 510 jsou prostě fajn.

Kilometry ubíhaly jako voda a postupem času jsem zjišťoval, že i to Scirocco nějaké mouchy má. Z čistě praktického hlediska bych jmenoval mráz a přimrzání oken, kdy stahovačka není schopna spustit okno tak, aby se dveře daly nenásilně otevřít (jistě znáte ;-) ). Po zimě zase zlobilo sedadlo spolujezdce, které se zaseklo a nebylo jej možné vracet do původní polohy (vypadlo táhlo lanka - servis v záruce vyřešil během hodiny).

Blížil se intervalový servis alá garanční prohlídka a já začal pozorovat doposud největší potíže:
1. kovové chrastění při jízdě v prostoru motoru - vyřešeno naštěstí v záruce - byla to převodovka - vyměněny ozubené kola 2. a 3. stupně, synchrony + další prvky

2. okno řidiče si žilo svůj vlastní život - při stisknutí tlačítka nahoru jelo dolů apod. (vyřešeno napodruhé v záruce - poprvé přehrán software, podruhé vyměněna celá stahovačka - už je to OK)

3. při studeném startu a teplotách 18°-33°C zvednutí otáček motoru cca 45sek. a při rozjezdu během té doby cukání motoru a střílení do výfuku - prozatím řešili přehráním softwaru...

Sciro jsem předal a bez nároku na náhradní vůz čekal s opravou týden (prý kvůli dílům do převodovky). Na můj požadavek jsem servisní intervaly na výměnu oleje nechal změnit na 15000km. Technik mi po tomto týdnu oznámil, že závady jsou odstraněny a vozidlo je připraveno. Já vyplázl za garančku 5.500,- a měl být klid. Kvůli nízkým teplotám jsem si nemohl vyzkoušet to cukání motoru, ale bral jsem to jako vyřešené. Navíc nájezd 150km navíc na autě technik vyvětloval tím, že tu závadu museli identifikovat a poté kontrolovat...

Po týdnu používání a zvedajících se teplotách jsem začal pozorovat závadu s cukajícím motorem opět. Nelenil jsem, nastudoval problémy s motorem 1,4TSI a našel, že tato závada není ojedinělá a že nejsem sám, ale s tím jsem se ovšem nechtěl spokojit.

Servisu jsem auto vrátil s reklamací a když viděli, že se odbýt nenechám, dali mi náhradního kombíkového Golfa VI, aby mi zalepili pusu tušením, že to tak snadné nebude. Po marném čekání 2 týdnů jsem je začal urgovat, ovšem chlapci z VW zřejmě neměli ani ponětí, co s tím autem je a přehazovali si jej jako horký brambor :-/ Že na reklamace mají až měsíc... Okey, po dalších dvou týdnech mi bylo oznámeno, že konečně! si můžu vyzvednout svého koníka. Po ujišťování, že pro mě vyvinuli ve VW nový software :-D a pojištěním z jejich strany papírem, že je to částečně konstrukčním řešením motoru to sváděli na nekvalitní palivo... S tím neuspěli, do té doby jsem tankoval 95 oktan, jak je napsáno v TP buď u Shell nebo OMV. Vozidlo mi předali, doporučili občas tankovat víceoktanová paliva a já mohl konečně odjet, abych si Sciro mohl naplno užívat...

Od té doby se žádné problémy naštěstí nevyskytly (najeto od servisu 8tis. km), začal jsem tankovat pouze OMV Maxxmotion 100 a rozdíl oktanů je znatelný. Navíc spotřeba při použití tohoto paliva je nižší, což hraje taky prim. Se spotřebou se běžně pohybuju 6-8l/100km, ale dá se jezdit i za 10 :-)
Do konce záruky mi zbývají 3 týdny, tak jsem snad všechny mouchy vyladil a další kilometry budou jen radost.

Moje Scirocco mám i přes tyto trable docela dost v oblibě, ke značce VW už jsem skeptičtější, na druhou stranu technici problémy vyřešili v rámci záruky. Auto je to nadčasový, pořád se za ním ohlédne dost lidí a k vidění moc není.

Pokud jde o úpravy, je to sériová výroba a myslím si, že přes svůj sportovní vzhled nějaký výrazný tuning nepotřebuje a že by se tomu mohlo na vzhledu jedině uškodit. V plánu do budoucna budu mít jedině nějaké malé úpravy, možná LED světla dozadu nebo něco podobného. O tuningu motoru jsem zatím neuvažoval, ale prozatím se mi líbí tak, jak to je!
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Uživatelský avatar
Speed
Pilot
Pilot
Příspěvky: 857
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kósek od Vyškova
Kontaktovat uživatele:

Re: Pavelfcs - Scirocco III 1,4TSI SPORT 122PS r.v.2010

Příspěvek od Speed »

pěknej článek ,
tak přeju ať už nezlobí a už si jen užíváš radosti, a vítej :wink: 8)
Scirocco I 2.0 16V 9A
Mitsubishi Galant 2.0 GTi 16V LPG
Škoda Felicia 1.3 BMM LPG
ex Scirocco II 1.8 DX

Jestli se v tym Sciroccu zabiješ, tak mi nechoď na oči !!!! moje Martinka

Odpovědět

Zpět na „Scirocca členù“