2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Zdravím páni potreboval by som prosím Vás pomoc už som stoho zúfalý..... Ide o golf mk3 2.0 16v ABF r.v.95 cca 296000km motor sám o sebe ako taký ide a ťahá veľmi dobre ale problém sú štarty či studené či teplé aj ked som si všimol že po naozaj dlhšej jazde je ten štart ešte problematickejší. Ide oto že auto pri štarte asi cca 3-5 krát pretočí kým chytí a možno raz za mesiac nastane situácia kedy chytí hneď na BRNK! tak by som si to predstavoval aby chytalo stále, ďalšia vec je že keď naskočí tak ho chvílku akoby pridusí a potom otáčky vyletia na tých 900-1000 a už si ich pekne drží. Tiež som si všimol že keď ide na volnobehu tak má pekný pravidelný chod ale do toho sa miestami objaví ako keby taká menšia nepravideľnosť/vibrácia ktorá trvá iba chvíľu potom zase OK a takto sa to opakuje.Celkovo cítit dosť silný zápach benzínu. Vymenené a robené bolo: Komplet rozvody (všetky klady remene vodná pumpa termostat atd. proste všetko servis za cca 500-600€) robili to aj pred aj po výmene.. ,prečistené kontakty na štartery,palivovom čerpadle, vymenený palivový-vzduchový filter,čidlo teploty chladiacej kvapaliny,nasávaného vzduchu, nové zapalovacie káble,sviečky NGK presná špecifikácia plus presné nastavanie iskrišťa,nové viečko + palec rozdelovača, nová spínačka,nová zapalovacia cievka. a nová autobatéria - 70-80% sú diely značky BOSCH,INA,FEBI a pod.
Plus mám doma kúpený nový orig. konektor do zapalovania-spínačky chcel by som ho dať na novo nakáblovať no elektrikár mi povedal že ktomu potrebujem nejaké ihličky-piny vie niekto kde to zohnať? Obrázok mysleného konektora

Už som stoho naozaj zúfalý ak by ste niekto mali nejaké rozumné rady čo skontrolovať - vymeniť

PS1:Je na ABFku iba jedno čidlo tep.chlad.kvapaliny ktoré som menil tuším 4pol konektor (pod rozdelovačom z boku motora na hadici)? Alebo ich má motor viac ktoré by to mohli ovplyvnovať?
Lebo na stránkach ich majú niekolko...
PS2:Vedel by niekto poradiť opísať ktoré hadice sú konkrétne na tomto motore podtlakové vedenia? príp. obrázok

Za akúkoľvek radu ĎAKUJEM.
Přílohy
s-l300.jpg
s-l300.jpg (13.5 KiB) Zobrazeno 3262 x

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od lister »

diagnostika byla ?
jak rychle motor chytne závisí taky na poloze ve který byl před startem. ABF má na klice kolo 60-2 zubů, k tomu aby se řídící jednotka zorientovala potřebuje aby kolem čidla prošli ty 2 chybějící zuby, teprve pak může začít vstřikovat a zapalovat. takže se klidně může stát, že se motor otočí jednou dokola než se vůbec začne něco dít..
"ihličky" budou nejspíš nástroj na vypíchnutí kontaktů ze starýho konektoru, kontakty jsou buď power timer, nebo junior power timer.

https://www.google.cz/search?rlz=1C1AVN ... kx2_BFjaQM" onclick="window.open(this.href);return false;

teplotní čidlo je jen to jedno 4 pólový.

podtlakové vedení je všechno co je připojený k sání motoru za škrtící klapkou, vedení k regulátoru tlaku paliva, ovládání klapky která reguluje teplotu nasávanýho vzduchu, podtlakový vedení pro MFA a řídící jednotku, posilovač brzd.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Diagnostika nejaká bola ale to skôr tipujem že chlapík v servise asi len pozrel/vyčítal či tam nie sú nejké chybové údaje a bolo.... Povedal mi že diagnostika tam je všetko OK. Dnes som bol v inom servise sa nato opýtať že či by mi spravili nejakú kompletnejšiu diagnostiku načo mi zasa chlapík povedal že spravia ale že tam toho vela aj tak nezistia lebo je to stará el. a že to tam skôr budem musieť auto nechať aby všetko popremerávali,skontrolovali tlak paliva a pod. Tak to asi vyriešim tak že ďalší mesiac po výplate im to tam odnesiem nech sa nato pozrú...

Ďakujem za tie konektory konečne viem čo mám objednať, a taktiež vďaka za ozrejmenie čo a kde sú podtlaky prekontrolujem eštie hadičky....
Ak by si bol taký dobrý a mohol ťa poprosiť nevieš mi poradiť/odporučiť nejakú literatúru čo sa týka buď tohto motora alebo celkovo nejako benzínových motorov fungovania, zapalovania a tak podobne?
Nie som automechanik ale autá ma vždy zaujímali chcel som to aj študovať ale rodičia nechceli chceli aby som mal aspom maturitu tak automechanik šiel bokom...
No velmi rád by som sa okolo toho trošičku vzdelal pretože do budúcna mám vpláne zohnať ešte jeden motor ABF chcel by som ho prekopať v atmo verzii všetko a dostať to potom v budúcnosti na nejakých 200-220k viem že reálne a možné to je a viem že to nebude stáť málo ale auto sa predávať nebude... kúpim nejake druhé na normálne jazdenie a tak. Aj stoho dôvodu by som chcel nakúpiť nejakú literatúru a preštudovať aj keď najskôr to dám spraviť asi do nejakej firmy ale aby som aspom čo to vedel a kto vie možno nič stoho ani nebude ale taká tá kompletná GO ktej príde raz určite!. G3 2.0 16V bol vždy môj sen.

Veľmi pekne Ďakujem

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od lister »

literatura :
jak na to golf 3

https://uloz.to/!jhHTzXFPKvsr/abf-manual-zip" onclick="window.open(this.href);return false;

A.Graham Bell - four-stroke performance tuning

Cramer/Hoffmann - performance fuel injection systems
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Ďakujem za ochotu :)

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od bik3r »

U sebe na motoru mám tři teplotní čidla, jedno 2pin pro klimu v plastový přírubě zajištěný závlačkou, další 1pin našroubovaný v hlavě pro budík a poslední 2pin pro jednotku taky v hlavě, tuším bílé barvy. Všechny pod rozdělovačem...

S vynechávaním motoru za studena na volnoběh mi pomohla až výměna řetízku mezi vačkama.

Kousek podtlakové hadičky je i v samotné řídící jednotce.

Startuju většinou na 2 otočení motoru.
GIII GTI 2.0 16V ABF

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od lister »

má pravdu ten chlapec :wink: ABF má opravdu bílý 2 pinový teplotní čidlo pro řídící jednotku, klidně bych přísahal, že toledo 16v za kterýho jsem bral díly na svůj motor mělo 4 pin se závlačkou, ale raději nebudu :wink:
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

To ktoré som menil ja bolo potom čo?

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od lister »

podle etky tam může být bílý 4 pinový čidlo pro klimu. znáš označení toho čidla ? má bílou barvu ? barvy drátů který k němu vedou ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Vyzerá to takto:
Plus som si dnes všimol jak som išiel do mesta jazda asi cca 4-5km rucička teploty chlad.kvap. sa dvihla iba asi do polovice dráhy k 90°C no ako som auto zhasol a vrátil sa z bankomatu a naštartoval tak teplota už bola pekne na 90°C....Rozmýšľam ešte nadtým že či by nebolo treba kúpiť nové vstreky.
Přílohy
WP_20180925_17_52_44_Pro.jpg

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od lister »

to bude ta klima, sice barvy kabelů odpovídají schématu jen některý, ale není moc jinejch možností co by to bylo. ten bílej konektor pod tím je čidlo teploty pro ř.j.
je docela zima po ránu , takže to že se auto neohřeje na 4 km není nic zvláštního..

vstřiky bych nechal vyčistit ultrazvukem a zkontrolovat, do nových nemá cenu cpát prachy, jestli chceš 200 koní v atmosféře tak budeš potřebovat jiný.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Tak skúsim vymeniť ešte to čidlo a uvidím či to niečomu prospeje...... Hej hej to mi je jasné že tam búdú musieť prísť druhé vstreky a najskôr asi aj s čerpadlom... Tak díky moc mrknem ešte to čidlo objednám nové vymením a uvidím.... či niečo pomohlo a tie vstreky dám teda prečistiť Vďaka :)

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od bik3r »

Na tvojí fotce jsou krásně vidět všechny tři vodní čidla.

Tady starý čidlo i s číslem dílu...
Přílohy
cidlo teplota voda.jpg
GIII GTI 2.0 16V ABF

Marshal
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: 28.04.2016 14:14

Re: 2.0 16v ABF - problémové štarty s počiatku pridusenie...

Příspěvek od Marshal »

Velká vďaka aj za to číslo dielu aspom neobjednám blbosť :) Tie dalšie 2 som si tam ani nevšímol :D Celý čas som bol v tom že je tam len toto jedno plus to na spínanie ventilátorou

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“