Nesprávný chod motoru 1,8 55kw - OPRAVENO
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Nesprávný chod motoru 1,8 55kw - OPRAVENO
Zdravim,
chtěl bych se s Vámi poradit, přečetl jsme si zde pár postů, ale přecejenom bych rád slyšel názor zdatnější mechaniků než jsem já, jestli moje potíže nejsou typické pro nějakou konkrétní závadu.
V případě, že je motor studený, problém je pouze v nastartování, chytne hned, ale roztočí se na nějakých 600 otáčeka pomalu stoupá na 1000, jede bez problému, za plynem jde dobře. Problém nastává ve chvíli, kdy se motor zahřeje. Při jízdě se občas zadusí, poté škubne a jede chvilku normálně, poté znovu zaduí, po přeřazení jede jak má, problém je ale při vyřazování na neutral, otáčky klesnou někam ke 400 a má tendenci chcípat, někdy i chcípne po delší jízdě na neutral je motor hlasitější otáčky samovolně stoupají vždy někam k 1100-1200 a rázem spadnou na 400 skoro to až chcípne a opět vylítnou na 1000 a poamlu stoupají a takhle pořád dokola. Prostě je slyšet, že motor vynechává.
Připadá mi to, jakoby motor někudy nasával vzduch, ale moc tomu nerozumím, kouknul jsme na svíčky, kabely, rozdělovač, to se zdá být OK, jediný co jsem našel, bylo u sportovního filtru, kdy ta houba toho filtru už je dost ''jetá'' a vzduch to nasává i kolem tý trubky, ale zkoušel jsem to sundat a nasadit filtr z jiného auta, motor vynechal dál, takže tím to asi nebude.
Předpokládám, že mě čeká kontrola škrtící klapky, váhy vzduchu labda siondy atd. řesto se ptám, nejsou tyhle příznaky pro něco typické?
Děkuji za rady.
chtěl bych se s Vámi poradit, přečetl jsme si zde pár postů, ale přecejenom bych rád slyšel názor zdatnější mechaniků než jsem já, jestli moje potíže nejsou typické pro nějakou konkrétní závadu.
V případě, že je motor studený, problém je pouze v nastartování, chytne hned, ale roztočí se na nějakých 600 otáčeka pomalu stoupá na 1000, jede bez problému, za plynem jde dobře. Problém nastává ve chvíli, kdy se motor zahřeje. Při jízdě se občas zadusí, poté škubne a jede chvilku normálně, poté znovu zaduí, po přeřazení jede jak má, problém je ale při vyřazování na neutral, otáčky klesnou někam ke 400 a má tendenci chcípat, někdy i chcípne po delší jízdě na neutral je motor hlasitější otáčky samovolně stoupají vždy někam k 1100-1200 a rázem spadnou na 400 skoro to až chcípne a opět vylítnou na 1000 a poamlu stoupají a takhle pořád dokola. Prostě je slyšet, že motor vynechává.
Připadá mi to, jakoby motor někudy nasával vzduch, ale moc tomu nerozumím, kouknul jsme na svíčky, kabely, rozdělovač, to se zdá být OK, jediný co jsem našel, bylo u sportovního filtru, kdy ta houba toho filtru už je dost ''jetá'' a vzduch to nasává i kolem tý trubky, ale zkoušel jsem to sundat a nasadit filtr z jiného auta, motor vynechal dál, takže tím to asi nebude.
Předpokládám, že mě čeká kontrola škrtící klapky, váhy vzduchu labda siondy atd. řesto se ptám, nejsou tyhle příznaky pro něco typické?
Děkuji za rady.
Naposledy upravil(a) Včelák dne 30.11.2013 14:01, celkem upraveno 1 x.
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
...patřilo by se zkontrolovat nastavení lanka plynu,stav hadičky od sání k posilovači brzd a těsnicí příruby vstřik. jednotky [kdy se dělal filtr?],správné pořadí zap. kabelů 1-3-4-2 ,taky jestli není nějak poškozen regulátor tlaku benzínu-tím by byl ovlivněn tlak v soustavě ...poté zkusit provizorní vymazání adaptačních hodnot - nechat motor zahřát,vypnout,odpojit konektor ŘJ nebo [-] pól AKU - bacha na kódování rádia,počkat cca 10min. [smažou se data z RAM ŘJ] ,připojit konektor nebo [-] pól AKU,nastartovat motor BEZ sešlápnutí pedálu plynu - důležité [zkontrolovat sepnutí spínače volnoběhu],nechat běžet na volnoběh asi 5min.,vypnout,znovu nastartovat bez plynu,nechat asi 5min.,zastavit,potřetí nastartovat bez plynu a nechat 5min. bežet,zastavit.... hodnoty se optimalizují po několika jízdách se zahřátým motorem..
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Tak jsem to píchnul na počítač, podle mekánika Hallův snímač, ale někde jsem tu četl, že to Hallův snímač označí vždy když je nějaký podobný problém, jak to vidíte?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Včelák píše:Tak jsem to píchnul na počítač, podle mekánika Hallův snímač, ale někde jsem tu četl, že to Hallův snímač označí vždy když je nějaký podobný problém, jak to vidíte?
Tak dneska jsem se na to vrhl, příruba pod škrtící klapkou byla prasklá, tak jsem jí vyměnil, s tím vyčistil i škrtící klapku, vyměněny podtlaky, nalezena prasklá hadička od brzd, také jsem jí vyměnil, ale jediná pozitivní změna je ta, že studený start je v pohodě a chytne jak má, ovšem když se motor zahřeje, tak se při jízdě stále dusí a na neutrél otáčky kolísají, vždy samovolně vystoupají na nějakých 1200-1300 poté to sletí na nějakých 500 až to skoro chcípne, a poté to znovu stoupá a takhle pořád dokola, ale vše jen při neutrálu, poradí někdo co dál ? Díky
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Tak to se zdá, že asi nekecá s těma čidlama otáček, žejo. Nemam stejnej motor, ale princip bude stejnej. Občas mi snímač otáček pošle do jednotky hodnoty, kterejm jednotka nerozumí. Vyhodí to chybu a zakolísaj otáčky, protože když to neví, jak se to točí, tak to neví, jak dělat směs. Primárně bych se soustředil asi na ten hallák, jestli to je ten zboku na motoru, tak se dá snadno vyměnit. Třeba za nějakej z vraku, i kdyby jen na zkoušku. Taky bych asi koukal ve VAGu s nastartovanym motorem, co dělá klapka, když šlapeš na plyn. Jestli to ta jednotka vůbec pozná. Jestli ne, tak je to jasný.
Samozřejmě teda jenom tipuju, ale tak, jsou to možnosti..
Samozřejmě teda jenom tipuju, ale tak, jsou to možnosti..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Za studena ale motor funguje jak má, není s tím žádný problém, kdyby to byl Hall, problém by byl trvale, nebo se pletu ?
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Jako jó no, to mi tam taky poněkud nesedí... Kabely ke všemu jsi prošel?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Kabely se mi zdají OK, prošel jsem to tak nějak všude, na první pohled nic vidět není
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Tak teď už otáčky kolísají i za studena
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Jó, jestli je to ta klapka, tak to nebude levná sranda... Ale imo tady na klubu splašíš, nebo splašíš někoho, kdo ti jí pučí na zkoušku... Možná jakubgti, kdyby jí zrovna měl a měl čas a kdybys neměl daleko do Holic...
EDIT: S tim nasávánim vzduchu jak řikáš - těsní palivová lišta nebo jak se tomu řiká?
EDIT: S tim nasávánim vzduchu jak řikáš - těsní palivová lišta nebo jak se tomu řiká?
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
.. 1,8 lištu nemá...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Ahá, to jsem ovšem netušil. A co to teda má? O.o
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
monomotronic
-
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 28.01.2013 17:57
- Bydliště: Olmützer Vorstadt
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
....nic....1,8 je jednobod...má přívod klasicky hadičkou do vstřikovací jednotky k ventilu a od regulátoru tlaku přepad do nádrže....
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 10.03.2008 18:56
Re: Nesprávný chod motoru 1,8 55kw
Vyřešeno!!! Výměnou vstřikovací jednotky problém vyřešen, tímto děkuji uživateli pakarna odtud z fora za rady a následnou opravu.