pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
zdravím.tak jsem to tu celkem pročítal,ale nikde jsem pořádně nenašel řešení mého problému.už měsíc to mám v servise,a pořád hledají chybu volnoběhu.
má se to tak:měnil jsem rozdělovač,brzdy a auto mi začalo chcípat při nižších otáčkách po zahřátí.takže měnila se lambda za novou(univerzál),čidlo teploty.problém stále přetrvával.takže se hledalo dál a stále se hledá.vše už prolezli.od elektriky,přes novou škrtící klapku,přes všechna čidla,hadičky,spínací skříňku,vstřiky a tlaky paliva.vše v pořádku,rozdělovač natáčeli správně.svíčky i kabely nové,zapalovací cívka odzkoušená,jiskry hází tak jak má,ale volnoběh stále v časových intervalech (asi 5 sekund) padá (až snad ku 400-500),pak se vyhoupne a tak stále dokola.už s tím ztrácím trpělivost.samozřejmě diagnostika udělána,ale nic.neměl by někdo nějaký nápad? díky za jakoukoliv radu a dívali se i na rozvody,poslední co ještě chcem zklusit je řídící jednotka...
je to 1.6 AEE asi jednobod 55kW r.v.97, má nalítané "prej" 139000,ale počítám tak 200000
má se to tak:měnil jsem rozdělovač,brzdy a auto mi začalo chcípat při nižších otáčkách po zahřátí.takže měnila se lambda za novou(univerzál),čidlo teploty.problém stále přetrvával.takže se hledalo dál a stále se hledá.vše už prolezli.od elektriky,přes novou škrtící klapku,přes všechna čidla,hadičky,spínací skříňku,vstřiky a tlaky paliva.vše v pořádku,rozdělovač natáčeli správně.svíčky i kabely nové,zapalovací cívka odzkoušená,jiskry hází tak jak má,ale volnoběh stále v časových intervalech (asi 5 sekund) padá (až snad ku 400-500),pak se vyhoupne a tak stále dokola.už s tím ztrácím trpělivost.samozřejmě diagnostika udělána,ale nic.neměl by někdo nějaký nápad? díky za jakoukoliv radu a dívali se i na rozvody,poslední co ještě chcem zklusit je řídící jednotka...
je to 1.6 AEE asi jednobod 55kW r.v.97, má nalítané "prej" 139000,ale počítám tak 200000
Naposledy upravil(a) VGer dne 23.09.2014 16:06, celkem upraveno 1 x.
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
předně - AEE má 4 bodový vstřikování, jinak sázím na klapku, resp. ten tišták v ní co má na starosti regulaci volnoběhu anebo přisávání falešného vzduchu pod klapkou či jinde, při výměně klapky či jejím čištění nutno udělat její základní nastavení přes Vag a především zkontrolovat blok hodnot, nejen pamět závad
správný volnoběh AEE je 650-700 ot/ min
správný volnoběh AEE je 650-700 ot/ min
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
díky za upřesnění.tu klapku jsme měnili za novou + základní nastavení, a problém je stále.i na to přisávání se díval,ale vše je v pořádku,že to i přetěsnil znovu.ale že bez lambda sondy to přestane,a volnoběh drží pěkně.tak jestli není někde tam problém.jenže jsme měnili za novou,ale jede to furt stejně,a nikde to ve výfuku nepřisává,takže nevím no...
- R.O.N.N
- Jezdec
- Příspěvky: 202
- Registrován: 18.11.2011 11:46
- Bydliště: Mlýny
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
Motor to dusi, protoze lambda vyhodnoti bohatou smes, tak se to snazi priskrtit. Kdyz si menil rozdelovac, mas dobre nastaven predstih? Pac pokud si s predsvihem mimo, tak kdyz svice hodi jiskru, nespali vsechno palivo a zbytek jde do vyfuku, a lambda to pozna.
Vim, ze si psal, ze jste to delali spravne ale kdyz to je jedina vec na kterou ste sahali pri prvotni vymene. Takze ja sazim na rozdelovac. RJ to podle me nebude, pac kdyz lambdu odpojis, RJ spadne do nouzaku a funguje podle svych hodnot ulozenych v pameti, kdyz lambdu zapojis RJ se ridi lambdou.
Kazdopadne urco dej vedet vysledek, taky by me to zajimalo, resim trochu podobny problem
Vim, ze si psal, ze jste to delali spravne ale kdyz to je jedina vec na kterou ste sahali pri prvotni vymene. Takze ja sazim na rozdelovac. RJ to podle me nebude, pac kdyz lambdu odpojis, RJ spadne do nouzaku a funguje podle svych hodnot ulozenych v pameti, kdyz lambdu zapojis RJ se ridi lambdou.
Kazdopadne urco dej vedet vysledek, taky by me to zajimalo, resim trochu podobny problem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
předstih právě nastavovali kdoví jak dlouho ale prd,dělá to pořád.to by mohl být ten problém jak píšeš,pač od výměny toho rozdělovače to jede blbě.a teď bylo vlhko tak to dělá i to,že to více cuká jak tomu přitnu.a dělá to i s lambáda sondou i bez ní,mi to potvrdil ten mechanik.tak teď doufám seženu nějaký ten rozdělovač,tak snad se něco objeví,zkouším z vrakáče sehnat.ale podle mě tam dal nějaký špatný,pač tam nesedí to číslo dílu.podle auto kelly má být ten kód 030905205AB či 030905205AE a je tam 030905205AC,tak jestli to má nějaký vliv?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
tak právě koukám na ten kód a sedí na motor ABU a já mám AEE,to bude asi ten problém že?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
Re: pravidělné kolísání otáček 1.6 AEE
tak potvrzeno,bylo to rozdělovačem,a možná i trošku v tom hrála roli lambáda sonda.dva měsíce v prdeli,auto furt klepalo,a servisák co to dělal poprvé je amatééééééér až třetí měl dost rozumu takže vše si vždy zkontrolovat po výměně elektrosoučástek,jako třebas číslo a výrobce,pač čína je hnusus.hezké poježdění všem v golfíku
- Martas666
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 13.07.2010 22:02
- Bydliště: Březina - Kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
Jestli ti to mužu obnovit, tak přihodím i svojí zkušenost s AEE. Asi před dvěma a pul rokama mi začal motor občas cukat. Převážně v mlze resp. při vlhku ) . Při vyřazení / volnoběhu ( i když jsem třeba chtěl podřadit a motor padal do volnoběhu ) to prostě chcíplo. Při jízdě se to tvářilo že motor jede tak na dva válce. na plyn to skoro vubec nereagovalo. Vyměnil jsem kabely, svíčky, vyčistil víčko rozdělovače. Chvíli zase klid ( to víčko bylo slušně zaprasený + prasklina, takže jak se dostala dovnitř vlhkost, šlo to ráz na ráz ) . Jenže po pul roce nastal problém znovu. Tak se zase všechno řešilo znova, vyměnila se klapka, vše nastavilo, kontrolovalo a nic. Nakonec jsem zjistil že mám v háji čidlo atmosferickýho tlaku na sání ( po načtení na VAGu ). Bohužel ani diag. vám nepomůže 100% pokud to opravdu není nějaká součástka jako to čidlo, protože když tyto problémy začaly, nic mi to nenačetlo, kromě lambdy, kterou nemám v autě od prvního roku, co jsem ho koupil. Uvidíme jak to bude pokračovat dál. Čidlo jsem měnil cca dva - tři týdny zpět a jezdím s autem skoro každej den + je mlha a věčně lije a zatím dobrý.
Co se těch rozdělovačů týče. Odešel mi halluv snímač a nový stojí v kelly (bráno jako nejlevější kde jsem ho sehnal ) nějakých 1200+ . když chcete mít jistotu a kvalitu, připlatíte si i na krásný 2000,- . Než jsem ho šel koupit, chtěl jsem si vzít původní halláč jako mustr. Jenže rozdělat rozdělovač po 260tkm a 17 letech je bez poškození docela zázrak, takže jsem koupil rovnou nový rozdělovač. Bohužel jsem se nechal nalakat a koupil si za 500,- nějakej ha*zl. Na netu to byla supr kvalitka ( to mě za ty prachy mohlo napadnout hned). Po montáži auto ani nenastartovalo at jsem to nastavoval jak jsem chtěl. Po hodině a milionech sprostých slov jsem se rozhodl rozebrat ten "echt kvalitní" rozdělovač .. vymontoval jsem halláč, potřebný věci co jsem zničil na starým, vše smontoval a auto už dva roky jezdí ( zaklepat na dřevo ) ... sečteno podtrženo - oprava hallova snímače mě vyšla na 500,- .. to už jsem ale slušně odbočil, ale snad se to bude do budoucna někomu hodit. Ještě bych dodal, že pokud si naznačíte původní polohu jak byl rozdělovač namontován a zase to vrátíte přesně na to stejný místo, nic nastavovat nemusíte
Co se těch rozdělovačů týče. Odešel mi halluv snímač a nový stojí v kelly (bráno jako nejlevější kde jsem ho sehnal ) nějakých 1200+ . když chcete mít jistotu a kvalitu, připlatíte si i na krásný 2000,- . Než jsem ho šel koupit, chtěl jsem si vzít původní halláč jako mustr. Jenže rozdělat rozdělovač po 260tkm a 17 letech je bez poškození docela zázrak, takže jsem koupil rovnou nový rozdělovač. Bohužel jsem se nechal nalakat a koupil si za 500,- nějakej ha*zl. Na netu to byla supr kvalitka ( to mě za ty prachy mohlo napadnout hned). Po montáži auto ani nenastartovalo at jsem to nastavoval jak jsem chtěl. Po hodině a milionech sprostých slov jsem se rozhodl rozebrat ten "echt kvalitní" rozdělovač .. vymontoval jsem halláč, potřebný věci co jsem zničil na starým, vše smontoval a auto už dva roky jezdí ( zaklepat na dřevo ) ... sečteno podtrženo - oprava hallova snímače mě vyšla na 500,- .. to už jsem ale slušně odbočil, ale snad se to bude do budoucna někomu hodit. Ještě bych dodal, že pokud si naznačíte původní polohu jak byl rozdělovač namontován a zase to vrátíte přesně na to stejný místo, nic nastavovat nemusíte
VW G3 1.6 55kw .... VW G4 1.6 74KW
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
Rozdělovač se nemusí nastavit přesně.Jen na základní nstavení,aby to vůbec běželo.Je to stříkačka,ta si předstih upravuje sama.
- Martas666
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 13.07.2010 22:02
- Bydliště: Březina - Kousek od Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
samozřejmě že to nikdo nenastaví rukou přesně, jen jsem tím chtěl říct, že pokud to někdo bezhlavě sundá a pak se diví že mu to po montáží zpět nestartuje, tak je lepší si tam aspon udělat lehce nějakou rysku.
VW G3 1.6 55kw .... VW G4 1.6 74KW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 22.06.2014 12:27
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
jj,díky za info.mi to hned nějak bylo divné,že to začalo dělat až po výměně toho rozdělovače.a to na něm je značka BOSCH takže jsem chtěl ať se na to zaměří,ale vyprdli se na to či co nakonec jsem se nas.al a že ať tam dají prostě nějaký starší origo,ale ejhle,auto jezdí jako za mlada ale ta doba,než se tomu někdo dostal na kobylku.....a nebyl by tu někdo kdo by kupil sotva použitou lambáda sondu či škrtící klapku?obě věci použité,ale funkční kvůli tomu rozdělovači se tam povyměňovalo první poslední
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
no to ale platí jen pro motory u kterých řídící jednotka snímá polohu kliky přes ozubený kolo.KOŠŤÁL píše:Rozdělovač se nemusí nastavit přesně.Jen na základní nstavení,aby to vůbec běželo.Je to stříkačka,ta si předstih upravuje sama.
motory u kterých je rozdělovač jedinej zdroj informací o poloze kliky to mají jinak a na poloze rozdělovače dost záleží..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
No jo,jenže to jsem tenkrát ještě nevěděl
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4932
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
nechtěl jsem podrývat tvoji autoritu momentálně řeším rozdělovač na ABU a tohle téma jsem vygoogloval..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
- mar-cello
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 06.12.2013 23:42
Re: pravidelné kolísání otáček 1.6 AEE - vyřešeno !!!
Já si to naznačil a dle mě jsem to dal na stejný místo a stejně to nechce chytit. Co teď?