G3-chcípání motoru při volnoběhu

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

frejla
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.01.2015 09:33
Bydliště: Brno

G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od frejla »

Zdravím,
omlouvám se, ale rozhodl jsem se založit nové téma. Můj problém jsem tady uplně nenašel.

Dostal se ke mě za slušný peníze Golf 3 1,6/74kW (AEK, 1995). Po vyjetí od mechanika z garáže, který tvrdil, že auto bude v pohodě ještě dva roky jezdit, začali první problémy. Nejprve se problém projevoval při studeným startu. Když jsem nastartoval, tak houpaly otáčky volnoběhu k nule až motor chcípnul. Přisuzoval jsem to tomu, že je motor studenej, protože jinak auto jezdilo bez problému. Pak se to dostalo do fáze, kdy jsem přijel na křižovatku a motor na neutrál chcípnul. Vždy se mě ale podařilo okamžitě nastartovat, opět to bylo když byl motor studený. Těsně před Vánoci mě chcípnul na neutrál a ale 30 minut nešel nastartovat. Jak chytl, tak jsem opět jel bez problému. Po Vánocích sem to měl u jiného mechanika na výměnu ložisek a nechal sem to tam napíchnout na vag. Nevzpomínám si na přesný kod chyby ale, měl by to podle něj být snímač otáček hřídele. Celkem jasná věc sem si říkal, vyměním a bude pokoj, ale po prohledání netu, jsem občas narazil i na to, že by mohl být problém ve spínací skřínce, kde jsou relé. Než se pustím do výměny snímače, tak bych se tady rád poradil, jestli nebude problém v tomto. Nerad bych se dostal do fáze, kdy bude oprava stát víc než auto. Pokoušel jsem se snímač vytáhnout a vyčistit, ale shora se tam nedostanu. Jeho přívodní kabel se zdá v pohodě. Aspoň jsem pročistil trošku kontakty.

Po Vánocích jsem vyrazil do Brna, celých 60km v pohodě a co člověk nechce, vyflusne to na celkem rušný křižovatce. Rád bych to vyřešil, vůbec se mi s ním teď nikam nechce. Chcípání se projevuje tak dva měsíce.

Za každou radu budu rád. Díky

EDIT: co si vzpomínám, tak mi to asi 3krát cuklo pod plynem, nevšiml jsem si jestli se úplně vypl motor, ale jel jsem normálně dál
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)

frejla
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.01.2015 09:33
Bydliště: Brno

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od frejla »

ještě by to mohl být ten v rozdělovači
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)

frejla
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.01.2015 09:33
Bydliště: Brno

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od frejla »

sháním někoho v Brně, kdo má použitý, ale funkční snímač otáček klikovky a rozdělovač, resp. snímač zapalovacích impulzů a byl by ochotný mi ho půjčit k vyzkoušení či za nějakou částku odprodat :wink:

případně kontakt na někoho, kdo by k těmto věcem mohl mít přístup (vrakoviště apod)

snímač otáček klikovky: orig.č. 021 907 319 B
snímač zapalovacích impulzů: orig. č. 030 905 065 B

dost by mi to pomohlo zjistit, zda je problém v těchto částech

díky :good:
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)

frejla
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.01.2015 09:33
Bydliště: Brno

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od frejla »

kdyby někoho zajímalo, jakej je progres v tomto problému, tak jsem to měl dneska na diagnostice a vypsala mi chybu G28, čidlo otáček motoru..zkusím teda snímač na klikovce vyměnit a uvidím..
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)

Uživatelský avatar
vospunt
Závodník
Závodník
Příspěvky: 500
Registrován: 15.09.2010 02:07
Bydliště: Šumperk , Olomouc

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od vospunt »

předpokládám že na vagu to bylo s vypnutým motorem ... tohle se ti VŽDY ukáže když máš vyplý motor ... nastartuj připoj to znova a chyba tam nebude (není to chyba ale vlastnost) -> není třeba měnit
Passat B6 Variant 2.0 125kw DSG 2007 Highline

Historie:
Golf 3 Variant 1.8l 55kw 1997

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od TheNeal »

Ne nezbytně měnit.. někde jsem to řešil a nemůžu to teď safra najít..
I když to nejspíš nesouvisí kvůli rozdílnejm motorům, ale mohlo by (kromě toho, ano, tohle je na snímač na rozdělovači a vidim, že řešíte snímač na klice, ale já mam pocit, že zrovna třeba moje auto si je pletlo v chybovejch hláškách.)
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=291908
Co mám na mysli je na konci prvního příspěvku - "Fault code 00515 Hall Sender G40 signal outside tolerances"

Omluvuju se kdybych byl mimo :)

PS: Mam nicméně pocit, že ty projevy s touhle chybou nemusej vůbec souviset. Nevim, jak ta 1.6 (která by měla bejt technologicky pokročilejší než muj dvoulitr..), ale imo by dvoulitr měl bejt schopnej jet bez snímačů otáček úplně normálně, akorát mu nefunguje sekvenční vstřikování, což může možná znamenat trošku horší výkon a menší spotřebu, ale jinak nic.

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od KOŠŤÁL »

TheNeal píše:... ale imo by dvoulitr měl bejt schopnej jet bez snímačů otáček úplně normálně, akorát mu nefunguje sekvenční vstřikování, což může možná znamenat trošku horší výkon a menší spotřebu, ale jinak nic.
Jak by jednotka poznala,kdy má vstříknout benzín a kdy má zapálit?
Obrázek

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od TheNeal »

Nijak, zapaluje mechanicky rozdělovačem (ačkoliv s cívkou jak to je dost dobře nevim :D ) a tlačí tam palivo furt, ale jde jenom když je kam. Četl jsem si toho svého času docela dosti na netu na toto téma. :) (A ano, z věrohodných zdrojů)

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od KOŠŤÁL »

To by v tom rozdělovači musel bejt mechanickej přerušovač nebo hall a zapalování oddělený od řídící jednotky...
A pokud se ti neotevřou vstřiky,tak nemá benzín kam jít...
Obrázek

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od TheNeal »

Co jsem pochopil, tak ty by měly prostě bejt otevřený furt. Jak u TD. :D

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Hovadina,vem si ,že vstřik ti při běhu motoru stříká v řádu milisekund.Otevři 4 vstřiky na plno,to prostě nemůže jet.Za prvý to uchčiješ a za druhý bys měl do půl hodiny po nádrži :D I jednobod stříká sekvenčně.
Obrázek

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tady někdo něco bere asi..

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

frejla
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 04.01.2015 09:33
Bydliště: Brno

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od frejla »

na vagu jsem měl jak vypnutý, tak zapnutý motor, dle seznamu chyb G28 by to mělo být čidlo na klikovce..koupil jsem tedy za 500 nový čidlo a pustil se do výměny..jak jsem někde četl, že čidlo jde vyměnit z vrchu za 10 minut, tak to je pěkná kravina, pokud nejsou motory výrazně odlišný..čidlo se nachází pod konzolí která drží motor na silenbloku, takže bylo nutný vyzvednout motor a podepřít ho a celou konzoli, olejovej filtr všechno oddělat..další problém nastal vůbec ve vyšroubování šroubu u čidla, nakonec se to podařilo..když jsem to vytáhl, tak jsem pochopil proč to nefunguje, čidlo bylo na průměru celý zdeformovaný, vypadá že někdo aplikoval metodu výměny z vrchu a silou ho narval pod konzolou do díry..nechci se chvástat a zakřiknout to, ale od tý doby jsem zatím nikde nezůstal viset, ikdyž toho moc nenajezdím, uvidím časem..ze začátku otáčky trochu kolísaj, ale stačí minutka dvě a je to v pořádku..třeba to někomu pomůže, kdo má podobnej problém..při výměně doporučuju udělat si čas a vyměnit čidlo pořádně, nám to zabralo skoro celou sobotu
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od KOŠŤÁL »

TheNeal píše: (A ano, z věrohodných zdrojů)
Můžeš mi to najít? Rád bych si to přečetl.
Obrázek

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu

Příspěvek od TheNeal »

KOŠŤÁL píše:Hovadina,vem si ,že vstřik ti při běhu motoru stříká v řádu milisekund.Otevři 4 vstřiky na plno,to prostě nemůže jet.Za prvý to uchčiješ a za druhý bys měl do půl hodiny po nádrži :D I jednobod stříká sekvenčně.
Jednobod stříká sekvenčně? Aha, o tom já nic nevim.. Pánové nechci se hádat, ale nemáte pravdu. Co se rozdělvače týče - cívka drží napětí, mechanicky to šlehá když může. Co se vstřikování týče - vstřiky držej tlak, benzín jde do motoru když se mu otevře ventil. Ano, projevem jsou vysoký otáčky po nastartování daný velkym natlakovánim čerpadlem při otočení do první polohy + pomalu padající otáčky po puštění plynu daný nevim čim.

Hledat ti to nebudu, protože už jsem to zkoušel a nenašel a ostatně to ty vždycky propaguješ, že koho něco zajímá, ať si to najde. :P :laugh: (Ber tohle prosimtě jako nevinnej mírně provokativní vtípek :D )

EDIT: A budu se opakovat v tom, že tohle platí pro AGG (tzn. nemusí platit pro všechny motory a ŘJ) a vim to ze zkušenosti, protože jsem tak jezdil. :)

EDIT2: A tak nějak hádám, že to určitym způsobem reguluje tlak paliva a tim pádem i množství co stihne projít podle ostatních vstupů, tj. zejména lambda, na který se projeví efektivita spalování podle množství vzduchu, tj. otevřený klapky, tj. plynovýho pedálu. Ale teď už si fakt vymejšlim. :) Jinak když jsme u těch milisekund, myslim, že ten ventil taky nějak extra dlouho otevřenej neni (a zavřenej taky ne). :)
Naposledy upravil(a) TheNeal dne 25.01.2015 13:36, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“