G3-chcípání motoru při volnoběhu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.01.2015 09:33
- Bydliště: Brno
G3-chcípání motoru při volnoběhu
Zdravím,
omlouvám se, ale rozhodl jsem se založit nové téma. Můj problém jsem tady uplně nenašel.
Dostal se ke mě za slušný peníze Golf 3 1,6/74kW (AEK, 1995). Po vyjetí od mechanika z garáže, který tvrdil, že auto bude v pohodě ještě dva roky jezdit, začali první problémy. Nejprve se problém projevoval při studeným startu. Když jsem nastartoval, tak houpaly otáčky volnoběhu k nule až motor chcípnul. Přisuzoval jsem to tomu, že je motor studenej, protože jinak auto jezdilo bez problému. Pak se to dostalo do fáze, kdy jsem přijel na křižovatku a motor na neutrál chcípnul. Vždy se mě ale podařilo okamžitě nastartovat, opět to bylo když byl motor studený. Těsně před Vánoci mě chcípnul na neutrál a ale 30 minut nešel nastartovat. Jak chytl, tak jsem opět jel bez problému. Po Vánocích sem to měl u jiného mechanika na výměnu ložisek a nechal sem to tam napíchnout na vag. Nevzpomínám si na přesný kod chyby ale, měl by to podle něj být snímač otáček hřídele. Celkem jasná věc sem si říkal, vyměním a bude pokoj, ale po prohledání netu, jsem občas narazil i na to, že by mohl být problém ve spínací skřínce, kde jsou relé. Než se pustím do výměny snímače, tak bych se tady rád poradil, jestli nebude problém v tomto. Nerad bych se dostal do fáze, kdy bude oprava stát víc než auto. Pokoušel jsem se snímač vytáhnout a vyčistit, ale shora se tam nedostanu. Jeho přívodní kabel se zdá v pohodě. Aspoň jsem pročistil trošku kontakty.
Po Vánocích jsem vyrazil do Brna, celých 60km v pohodě a co člověk nechce, vyflusne to na celkem rušný křižovatce. Rád bych to vyřešil, vůbec se mi s ním teď nikam nechce. Chcípání se projevuje tak dva měsíce.
Za každou radu budu rád. Díky
EDIT: co si vzpomínám, tak mi to asi 3krát cuklo pod plynem, nevšiml jsem si jestli se úplně vypl motor, ale jel jsem normálně dál
omlouvám se, ale rozhodl jsem se založit nové téma. Můj problém jsem tady uplně nenašel.
Dostal se ke mě za slušný peníze Golf 3 1,6/74kW (AEK, 1995). Po vyjetí od mechanika z garáže, který tvrdil, že auto bude v pohodě ještě dva roky jezdit, začali první problémy. Nejprve se problém projevoval při studeným startu. Když jsem nastartoval, tak houpaly otáčky volnoběhu k nule až motor chcípnul. Přisuzoval jsem to tomu, že je motor studenej, protože jinak auto jezdilo bez problému. Pak se to dostalo do fáze, kdy jsem přijel na křižovatku a motor na neutrál chcípnul. Vždy se mě ale podařilo okamžitě nastartovat, opět to bylo když byl motor studený. Těsně před Vánoci mě chcípnul na neutrál a ale 30 minut nešel nastartovat. Jak chytl, tak jsem opět jel bez problému. Po Vánocích sem to měl u jiného mechanika na výměnu ložisek a nechal sem to tam napíchnout na vag. Nevzpomínám si na přesný kod chyby ale, měl by to podle něj být snímač otáček hřídele. Celkem jasná věc sem si říkal, vyměním a bude pokoj, ale po prohledání netu, jsem občas narazil i na to, že by mohl být problém ve spínací skřínce, kde jsou relé. Než se pustím do výměny snímače, tak bych se tady rád poradil, jestli nebude problém v tomto. Nerad bych se dostal do fáze, kdy bude oprava stát víc než auto. Pokoušel jsem se snímač vytáhnout a vyčistit, ale shora se tam nedostanu. Jeho přívodní kabel se zdá v pohodě. Aspoň jsem pročistil trošku kontakty.
Po Vánocích jsem vyrazil do Brna, celých 60km v pohodě a co člověk nechce, vyflusne to na celkem rušný křižovatce. Rád bych to vyřešil, vůbec se mi s ním teď nikam nechce. Chcípání se projevuje tak dva měsíce.
Za každou radu budu rád. Díky
EDIT: co si vzpomínám, tak mi to asi 3krát cuklo pod plynem, nevšiml jsem si jestli se úplně vypl motor, ale jel jsem normálně dál
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.01.2015 09:33
- Bydliště: Brno
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
ještě by to mohl být ten v rozdělovači
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.01.2015 09:33
- Bydliště: Brno
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
sháním někoho v Brně, kdo má použitý, ale funkční snímač otáček klikovky a rozdělovač, resp. snímač zapalovacích impulzů a byl by ochotný mi ho půjčit k vyzkoušení či za nějakou částku odprodat
případně kontakt na někoho, kdo by k těmto věcem mohl mít přístup (vrakoviště apod)
snímač otáček klikovky: orig.č. 021 907 319 B
snímač zapalovacích impulzů: orig. č. 030 905 065 B
dost by mi to pomohlo zjistit, zda je problém v těchto částech
díky
případně kontakt na někoho, kdo by k těmto věcem mohl mít přístup (vrakoviště apod)
snímač otáček klikovky: orig.č. 021 907 319 B
snímač zapalovacích impulzů: orig. č. 030 905 065 B
dost by mi to pomohlo zjistit, zda je problém v těchto částech
díky
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.01.2015 09:33
- Bydliště: Brno
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
kdyby někoho zajímalo, jakej je progres v tomto problému, tak jsem to měl dneska na diagnostice a vypsala mi chybu G28, čidlo otáček motoru..zkusím teda snímač na klikovce vyměnit a uvidím..
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)
- vospunt
- Závodník
- Příspěvky: 500
- Registrován: 15.09.2010 02:07
- Bydliště: Šumperk , Olomouc
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
předpokládám že na vagu to bylo s vypnutým motorem ... tohle se ti VŽDY ukáže když máš vyplý motor ... nastartuj připoj to znova a chyba tam nebude (není to chyba ale vlastnost) -> není třeba měnit
Passat B6 Variant 2.0 125kw DSG 2007 Highline
Historie:
Golf 3 Variant 1.8l 55kw 1997
Historie:
Golf 3 Variant 1.8l 55kw 1997
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Ne nezbytně měnit.. někde jsem to řešil a nemůžu to teď safra najít..
I když to nejspíš nesouvisí kvůli rozdílnejm motorům, ale mohlo by (kromě toho, ano, tohle je na snímač na rozdělovači a vidim, že řešíte snímač na klice, ale já mam pocit, že zrovna třeba moje auto si je pletlo v chybovejch hláškách.)
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=291908
Co mám na mysli je na konci prvního příspěvku - "Fault code 00515 Hall Sender G40 signal outside tolerances"
Omluvuju se kdybych byl mimo
PS: Mam nicméně pocit, že ty projevy s touhle chybou nemusej vůbec souviset. Nevim, jak ta 1.6 (která by měla bejt technologicky pokročilejší než muj dvoulitr..), ale imo by dvoulitr měl bejt schopnej jet bez snímačů otáček úplně normálně, akorát mu nefunguje sekvenční vstřikování, což může možná znamenat trošku horší výkon a menší spotřebu, ale jinak nic.
I když to nejspíš nesouvisí kvůli rozdílnejm motorům, ale mohlo by (kromě toho, ano, tohle je na snímač na rozdělovači a vidim, že řešíte snímač na klice, ale já mam pocit, že zrovna třeba moje auto si je pletlo v chybovejch hláškách.)
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=291908
Co mám na mysli je na konci prvního příspěvku - "Fault code 00515 Hall Sender G40 signal outside tolerances"
Omluvuju se kdybych byl mimo
PS: Mam nicméně pocit, že ty projevy s touhle chybou nemusej vůbec souviset. Nevim, jak ta 1.6 (která by měla bejt technologicky pokročilejší než muj dvoulitr..), ale imo by dvoulitr měl bejt schopnej jet bez snímačů otáček úplně normálně, akorát mu nefunguje sekvenční vstřikování, což může možná znamenat trošku horší výkon a menší spotřebu, ale jinak nic.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Jak by jednotka poznala,kdy má vstříknout benzín a kdy má zapálit?TheNeal píše:... ale imo by dvoulitr měl bejt schopnej jet bez snímačů otáček úplně normálně, akorát mu nefunguje sekvenční vstřikování, což může možná znamenat trošku horší výkon a menší spotřebu, ale jinak nic.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Nijak, zapaluje mechanicky rozdělovačem (ačkoliv s cívkou jak to je dost dobře nevim ) a tlačí tam palivo furt, ale jde jenom když je kam. Četl jsem si toho svého času docela dosti na netu na toto téma. (A ano, z věrohodných zdrojů)
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
To by v tom rozdělovači musel bejt mechanickej přerušovač nebo hall a zapalování oddělený od řídící jednotky...
A pokud se ti neotevřou vstřiky,tak nemá benzín kam jít...
A pokud se ti neotevřou vstřiky,tak nemá benzín kam jít...
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Co jsem pochopil, tak ty by měly prostě bejt otevřený furt. Jak u TD.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Hovadina,vem si ,že vstřik ti při běhu motoru stříká v řádu milisekund.Otevři 4 vstřiky na plno,to prostě nemůže jet.Za prvý to uchčiješ a za druhý bys měl do půl hodiny po nádrži I jednobod stříká sekvenčně.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Tady někdo něco bere asi..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 04.01.2015 09:33
- Bydliště: Brno
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
na vagu jsem měl jak vypnutý, tak zapnutý motor, dle seznamu chyb G28 by to mělo být čidlo na klikovce..koupil jsem tedy za 500 nový čidlo a pustil se do výměny..jak jsem někde četl, že čidlo jde vyměnit z vrchu za 10 minut, tak to je pěkná kravina, pokud nejsou motory výrazně odlišný..čidlo se nachází pod konzolí která drží motor na silenbloku, takže bylo nutný vyzvednout motor a podepřít ho a celou konzoli, olejovej filtr všechno oddělat..další problém nastal vůbec ve vyšroubování šroubu u čidla, nakonec se to podařilo..když jsem to vytáhl, tak jsem pochopil proč to nefunguje, čidlo bylo na průměru celý zdeformovaný, vypadá že někdo aplikoval metodu výměny z vrchu a silou ho narval pod konzolou do díry..nechci se chvástat a zakřiknout to, ale od tý doby jsem zatím nikde nezůstal viset, ikdyž toho moc nenajezdím, uvidím časem..ze začátku otáčky trochu kolísaj, ale stačí minutka dvě a je to v pořádku..třeba to někomu pomůže, kdo má podobnej problém..při výměně doporučuju udělat si čas a vyměnit čidlo pořádně, nám to zabralo skoro celou sobotu
Golf Variant III, 1,6/74kW (1995)
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Můžeš mi to najít? Rád bych si to přečetl.TheNeal píše: (A ano, z věrohodných zdrojů)
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: G3-chcípání motoru při volnoběhu
Jednobod stříká sekvenčně? Aha, o tom já nic nevim.. Pánové nechci se hádat, ale nemáte pravdu. Co se rozdělvače týče - cívka drží napětí, mechanicky to šlehá když může. Co se vstřikování týče - vstřiky držej tlak, benzín jde do motoru když se mu otevře ventil. Ano, projevem jsou vysoký otáčky po nastartování daný velkym natlakovánim čerpadlem při otočení do první polohy + pomalu padající otáčky po puštění plynu daný nevim čim.KOŠŤÁL píše:Hovadina,vem si ,že vstřik ti při běhu motoru stříká v řádu milisekund.Otevři 4 vstřiky na plno,to prostě nemůže jet.Za prvý to uchčiješ a za druhý bys měl do půl hodiny po nádrži I jednobod stříká sekvenčně.
Hledat ti to nebudu, protože už jsem to zkoušel a nenašel a ostatně to ty vždycky propaguješ, že koho něco zajímá, ať si to najde. (Ber tohle prosimtě jako nevinnej mírně provokativní vtípek )
EDIT: A budu se opakovat v tom, že tohle platí pro AGG (tzn. nemusí platit pro všechny motory a ŘJ) a vim to ze zkušenosti, protože jsem tak jezdil.
EDIT2: A tak nějak hádám, že to určitym způsobem reguluje tlak paliva a tim pádem i množství co stihne projít podle ostatních vstupů, tj. zejména lambda, na který se projeví efektivita spalování podle množství vzduchu, tj. otevřený klapky, tj. plynovýho pedálu. Ale teď už si fakt vymejšlim. Jinak když jsme u těch milisekund, myslim, že ten ventil taky nějak extra dlouho otevřenej neni (a zavřenej taky ne).
Naposledy upravil(a) TheNeal dne 25.01.2015 13:36, celkem upraveno 1 x.