Nestartuje v zimě, za vlhka
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.06.2013 13:47
Nestartuje v zimě, za vlhka
Zdar.
Mám golf III 1,6 GTi 74kw, 1997 . V zimě přestal startovat, když bylo pod nulou, tak nechytl vůbec, když je lehce nad nulou, nebo velký vlhko, tak chytne až na poněkolikátý, následně se strašně, ale celkem v pravidelných intervalech hádají otáčky, v jednom místě se vždy zadusí. Cca na pátý nastartování se to ustálí a otáčky drží. Jak se rozjedu, tak má snahu se při přidání plynu dusit, ale jen místama, přecukám 200 - 300 m a už to jede normálně. Když vypnu a motor a astartuju s motorem ještě za tepla, tak je to v pohodě. Vyměnil jsem svíčky, zapalovací kabely a palec + víčko od rozdělovače. Nepomohlo.
Mohlo by to mít něco do činění s palivem? Voda v benzínu? Nebo je to kravina?
Jo a ještě důležitý poznatek, když kolísají ty otáčky a má snahu se to dusit, tak zároven s tím "kolísá" elektrika, nebo nevím co, ale projevuje se to tak že zároveń s každým klesnutím otáček a přidušením motoru se zeslabí podsvícení na palubovce, podsvícení rádia, případně světýlko nad řidičem.
Napadá mě milion věcí, ale musí to být něco, co má co do činění s mrazem, vlhkem a zimou. A teď babo raď.
Díky každýmu, kdo jen trochu poradí.
Mám golf III 1,6 GTi 74kw, 1997 . V zimě přestal startovat, když bylo pod nulou, tak nechytl vůbec, když je lehce nad nulou, nebo velký vlhko, tak chytne až na poněkolikátý, následně se strašně, ale celkem v pravidelných intervalech hádají otáčky, v jednom místě se vždy zadusí. Cca na pátý nastartování se to ustálí a otáčky drží. Jak se rozjedu, tak má snahu se při přidání plynu dusit, ale jen místama, přecukám 200 - 300 m a už to jede normálně. Když vypnu a motor a astartuju s motorem ještě za tepla, tak je to v pohodě. Vyměnil jsem svíčky, zapalovací kabely a palec + víčko od rozdělovače. Nepomohlo.
Mohlo by to mít něco do činění s palivem? Voda v benzínu? Nebo je to kravina?
Jo a ještě důležitý poznatek, když kolísají ty otáčky a má snahu se to dusit, tak zároven s tím "kolísá" elektrika, nebo nevím co, ale projevuje se to tak že zároveń s každým klesnutím otáček a přidušením motoru se zeslabí podsvícení na palubovce, podsvícení rádia, případně světýlko nad řidičem.
Napadá mě milion věcí, ale musí to být něco, co má co do činění s mrazem, vlhkem a zimou. A teď babo raď.
Díky každýmu, kdo jen trochu poradí.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
GTi to určitě nebude
Ale k věci, hledals dobře, ale asi málo. Podle mě to stopro bude zkrat, kterej se mění podle vlhkosti a tepelný roztažnosti. Dělalo mi to auto taky. Nemáš něco domontovanýho? Nějaký alarmy, odskoky kufru atp.? Jinak asi nezbejvá, než prostě pořádně projít elektriku obecně. Viděl jsem auta, kde chcala voda z šíbru přímo krásně do pojistkovky. Popřípadě taky často zatejká pod řidičovy dveře, tam, kde vedou všechny kabely dozadu. Anebo se taky může kabel zaříznou do kastle v nějaký průchodce. Hooodně moc možností... Btw, co diagnostika, neříká něco?
EDIT: Jo a blbost, ale jeden nikdy neví - kontakty na baterce držej dobře? Jo a vlastně co cívka?
Ale k věci, hledals dobře, ale asi málo. Podle mě to stopro bude zkrat, kterej se mění podle vlhkosti a tepelný roztažnosti. Dělalo mi to auto taky. Nemáš něco domontovanýho? Nějaký alarmy, odskoky kufru atp.? Jinak asi nezbejvá, než prostě pořádně projít elektriku obecně. Viděl jsem auta, kde chcala voda z šíbru přímo krásně do pojistkovky. Popřípadě taky často zatejká pod řidičovy dveře, tam, kde vedou všechny kabely dozadu. Anebo se taky může kabel zaříznou do kastle v nějaký průchodce. Hooodně moc možností... Btw, co diagnostika, neříká něco?
EDIT: Jo a blbost, ale jeden nikdy neví - kontakty na baterce držej dobře? Jo a vlastně co cívka?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.06.2013 13:47
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
GT, nebo GTi, pro mě je to jeden pytel
- Alarm tam domontovanej je, montoval ho tam už někdo přede mnou, ale jezdilo to tři roky v cajku aji s tím debilním alarmem, tak ten by to být najednou sám od sebe, neměl, ne?
- To bude teda ještě asi sranda hledat kde by mohl být špatnej káblkík Říkáš teda, že bys ale hledal určitě někde tady, jo? Nemyslíš si, že by to mohlo mít co do činění s tím palivem?
Cívka mně tam odešla loni v létě, když jsem si to na frajera prohrnul nějakou obrovskou kaluží, sehnal jsem tam "novou" , ale pravda z vrakáču . Kontakty na baterce by měly být snad v cajku. Máš na mysli, jestli je to ta dobře přidělaný, jo ?
Na diagnostice jsem ještě nebyl, doufal jsem, že to bude něco kolem těch kabelů, nebo rozdělovače.
Ještě bude možná důležitá jedna věc, s největší pravděpodobností tam mám prasklý těsnění pod hlavou, ztrácí se mně voda ( a docela fest), nejde to ani do oleja a ani naopak olej do vody, ale vždycky si to najde cestu přes nějakou hadičku. Zatím to neřeším a dolívám , protože uvažuju, zda to auto držet na živu. Mohlo by se stát, že by ta voda šla třeba někam do spalovacího prostoru ( to je asi blbost, že? ) .
- Alarm tam domontovanej je, montoval ho tam už někdo přede mnou, ale jezdilo to tři roky v cajku aji s tím debilním alarmem, tak ten by to být najednou sám od sebe, neměl, ne?
- To bude teda ještě asi sranda hledat kde by mohl být špatnej káblkík Říkáš teda, že bys ale hledal určitě někde tady, jo? Nemyslíš si, že by to mohlo mít co do činění s tím palivem?
Cívka mně tam odešla loni v létě, když jsem si to na frajera prohrnul nějakou obrovskou kaluží, sehnal jsem tam "novou" , ale pravda z vrakáču . Kontakty na baterce by měly být snad v cajku. Máš na mysli, jestli je to ta dobře přidělaný, jo ?
Na diagnostice jsem ještě nebyl, doufal jsem, že to bude něco kolem těch kabelů, nebo rozdělovače.
Ještě bude možná důležitá jedna věc, s největší pravděpodobností tam mám prasklý těsnění pod hlavou, ztrácí se mně voda ( a docela fest), nejde to ani do oleja a ani naopak olej do vody, ale vždycky si to najde cestu přes nějakou hadičku. Zatím to neřeším a dolívám , protože uvažuju, zda to auto držet na živu. Mohlo by se stát, že by ta voda šla třeba někam do spalovacího prostoru ( to je asi blbost, že? ) .
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
Jako nevim no, já jsem měl velice podobný chování, taky jsem vyměnil svíčky a věci okolo a nepomohlo to úplně, nakonec pomohlo vyhodit otevírání kufru na tlačítko a udělat to celý znova s pořádnejma kabelama, relé a tlačítkem. Palivem to určitě může bejt taky, třeba i přicpanym sánim nebo ventilama. Nebo i špatná klapka sání.. Je toho moc. Určitě bych kouknul na diagnostiku. A jo no, už jsem taky viděl auto, co vynechávalo proto, že blbě držela baterka.
Neztrácí se ti voda, když topíš? Já měl prasklou hadici co vede dovnitř do kabiny.
Neztrácí se ti voda, když topíš? Já měl prasklou hadici co vede dovnitř do kabiny.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.06.2013 13:47
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
Tak jestli mně pomůžeš vzít to kousek po kousku.
- kabely, svíčky, palec a víčko od rozděl - můžeme vyloučit.
- baterka - myslíš přiápojení kontaktů, že jo? Je to v pohodě, ale teoreticky kdyby to bylo tím - má to vliv na zimu, vlhko a při s tím že by to bylo při zahřátém motoru v pohodě?
- cívka - je to z vrakáču, takže může být klidně už zase špatná. Ale kupovat novej kus za 1 500 se mně na zkoušku nechce. Jde to nějak proměřit? Zjistit, jestli je vadná, aniž bych musel hned vyměňovat?
-dráty - zčeknu, jestli nejsou někde skříplí, nebo jestli do nich někde neteče, jak jsi psal. Napadá mě našplíchat na spoje kontaktol, nebo jak se to jmenuje - myslíš, že to má smysl?
-palivo - Kdyby byla v nádrži voda, je možný že by to vadilo za studena, ale za tepla by to spalovalo aji bordel? Myslíš, že pomůže do nádrže nalít nějakou tu sračku? Případně jakou
- alarm - je tam nějakej domontovanej zmetek. Byl bych pro ho odmontovat. Ale tím, že utrhnu drátek to asi nevyřeším, že ?
- voda- voda se mně ztrácí, to je kapitola sama pro sebe, ale není to kvůli topení. Evidentně to tlakuje. Mohlo by to (ne)startování mít něco společnýho s případným prasklým těsněním pod hlavou?
Díky moc za rady.
- kabely, svíčky, palec a víčko od rozděl - můžeme vyloučit.
- baterka - myslíš přiápojení kontaktů, že jo? Je to v pohodě, ale teoreticky kdyby to bylo tím - má to vliv na zimu, vlhko a při s tím že by to bylo při zahřátém motoru v pohodě?
- cívka - je to z vrakáču, takže může být klidně už zase špatná. Ale kupovat novej kus za 1 500 se mně na zkoušku nechce. Jde to nějak proměřit? Zjistit, jestli je vadná, aniž bych musel hned vyměňovat?
-dráty - zčeknu, jestli nejsou někde skříplí, nebo jestli do nich někde neteče, jak jsi psal. Napadá mě našplíchat na spoje kontaktol, nebo jak se to jmenuje - myslíš, že to má smysl?
-palivo - Kdyby byla v nádrži voda, je možný že by to vadilo za studena, ale za tepla by to spalovalo aji bordel? Myslíš, že pomůže do nádrže nalít nějakou tu sračku? Případně jakou
- alarm - je tam nějakej domontovanej zmetek. Byl bych pro ho odmontovat. Ale tím, že utrhnu drátek to asi nevyřeším, že ?
- voda- voda se mně ztrácí, to je kapitola sama pro sebe, ale není to kvůli topení. Evidentně to tlakuje. Mohlo by to (ne)startování mít něco společnýho s případným prasklým těsněním pod hlavou?
Díky moc za rady.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
- baterka - asi na to teplota vliv mít nebude, neřeš
- cívka - popravdě netušim, zkus pohledat
- dráty - určitě bych všechny možný kontakty pořádně vyčistil, stačí WD40, kontaktol nebo nějakej odrezovač
- palivo - voda v nádrži se mi nezdá, to už spíš přicpaný někde, ale tam mi nedává smysl ta elektrika
- alarm - no ideální je vrátit to do původního stavu, což často může bejt hodně velkej oříšek
- voda - máš ověřený, že to nesouvisí s topenim? a ano, mokrý svíčky probíjej do bloku a pak to dělá hooodně velkej bordel - když už jsme u toho, kolem svíček všechno těsní? myšleno i guma přes kontakt s kabelem
- cívka - popravdě netušim, zkus pohledat
- dráty - určitě bych všechny možný kontakty pořádně vyčistil, stačí WD40, kontaktol nebo nějakej odrezovač
- palivo - voda v nádrži se mi nezdá, to už spíš přicpaný někde, ale tam mi nedává smysl ta elektrika
- alarm - no ideální je vrátit to do původního stavu, což často může bejt hodně velkej oříšek
- voda - máš ověřený, že to nesouvisí s topenim? a ano, mokrý svíčky probíjej do bloku a pak to dělá hooodně velkej bordel - když už jsme u toho, kolem svíček všechno těsní? myšleno i guma přes kontakt s kabelem
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 26.06.2013 13:47
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
Zdravím.
Tak píšu jen pro info, jak to pokračuje.
- baterka - kupodivu nebyla uplně ideálně připojená, ale tím to nebylo.
- dráty - něco jsem vzal kontaktolem, ale úspěšnost nulová
- palivo - zatím jsem s tím nedělal, jak píšeš, nepředpokládám, že by to mělo vliv na tu elektriku
- alarm - nechávám to jako poslední variantu, dráyty od toho vedou bůh ví kam, to bych 100% nedal dohromady.
- voda - s topením to nemá nic společnýho 100% . Zkouším to vždy startovat a rozjíždět s vyplým topením, abych nevybíjel baterku při startování ještě víc.
- svíčky - jak ses ptal jestli tam všechno těsní, tak předpokládám, že jo. Měnil jsem hak svíčky, tak kabely, takže guma je čerstvá a tak.
- diagnostika - včera jsme to chtěli s kamošem píchnout na diagnostiku, ale nejela mu ta mašinka na to. Takže zatím nevím.
- indukční cívka - proměřit nijak nejde . Ale dneska mám v plánu zkusit tam dat zdravou cívku z kamošovýho auta, zda se to třeba nechytne. uvidíme.
Tak píšu jen pro info, jak to pokračuje.
- baterka - kupodivu nebyla uplně ideálně připojená, ale tím to nebylo.
- dráty - něco jsem vzal kontaktolem, ale úspěšnost nulová
- palivo - zatím jsem s tím nedělal, jak píšeš, nepředpokládám, že by to mělo vliv na tu elektriku
- alarm - nechávám to jako poslední variantu, dráyty od toho vedou bůh ví kam, to bych 100% nedal dohromady.
- voda - s topením to nemá nic společnýho 100% . Zkouším to vždy startovat a rozjíždět s vyplým topením, abych nevybíjel baterku při startování ještě víc.
- svíčky - jak ses ptal jestli tam všechno těsní, tak předpokládám, že jo. Měnil jsem hak svíčky, tak kabely, takže guma je čerstvá a tak.
- diagnostika - včera jsme to chtěli s kamošem píchnout na diagnostiku, ale nejela mu ta mašinka na to. Takže zatím nevím.
- indukční cívka - proměřit nijak nejde . Ale dneska mám v plánu zkusit tam dat zdravou cívku z kamošovýho auta, zda se to třeba nechytne. uvidíme.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
Tak pokud ti to nestartuje za nízkých teplot,tak se zaměříme na co?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
A co to může být když to chytí normálně, jede to normálně a po ujetí 15km zničeho nic začne vynechávat zapalování (spalování) na jednom a více válcích (smrdí nespálený benzín nalitý do výfuku) občas to střelí taky do výfuku + z mírného kopce se to jakoby při úplně minimálním sešlápnutí plynu má tendence chytat na všechny (resp. aspo na 3 válce)..
Udělalo to teď potřetí na tom autě v rozmezí cca.3 měsíců..
Kabely, svíčky, palec + víko, cívka, relátka nové, klapka čistá..
Sem celkem bezradný nevím kde jinde už hledat, rozdělovač (dá se nějak ověřit že je OK nebo KO) ?
EDIT : Problém vyřešen - poškozený kabel pro 3tí válec.
Udělalo to teď potřetí na tom autě v rozmezí cca.3 měsíců..
Kabely, svíčky, palec + víko, cívka, relátka nové, klapka čistá..
Sem celkem bezradný nevím kde jinde už hledat, rozdělovač (dá se nějak ověřit že je OK nebo KO) ?
EDIT : Problém vyřešen - poškozený kabel pro 3tí válec.
- TheNeal
- VWjunior
- Příspěvky: 1683
- Registrován: 28.12.2012 12:31
- Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové
Re: Nestartuje v zimě, za vlhka
To bych zkusil akorát startovat motor s odpojenym palivem a vyndanejma svíčkama, koukajíc na ně, jestli svíčkujou Za předpokladu, že by to zlobilo už při startu a že moje nápady nejsou úplně debilní Jo a co výfukový ventily? Neni možný, že by byly přicpaný a hromadil se tam benzín do stavu, kdy nejde zapálit?11mAjA11 píše:Sem celkem bezradný nevím kde jinde už hledat, rozdělovač (dá se nějak ověřit že je OK nebo KO) ?