Nestartuje v zimě, za vlhka

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Alvin Duncan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 26.06.2013 13:47

Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od Alvin Duncan »

Zdar.
Mám golf III 1,6 GTi 74kw, 1997 . V zimě přestal startovat, když bylo pod nulou, tak nechytl vůbec, když je lehce nad nulou, nebo velký vlhko, tak chytne až na poněkolikátý, následně se strašně, ale celkem v pravidelných intervalech hádají otáčky, v jednom místě se vždy zadusí. Cca na pátý nastartování se to ustálí a otáčky drží. Jak se rozjedu, tak má snahu se při přidání plynu dusit, ale jen místama, přecukám 200 - 300 m a už to jede normálně. Když vypnu a motor a astartuju s motorem ještě za tepla, tak je to v pohodě. Vyměnil jsem svíčky, zapalovací kabely a palec + víčko od rozdělovače. Nepomohlo.
Mohlo by to mít něco do činění s palivem? Voda v benzínu? Nebo je to kravina?
Jo a ještě důležitý poznatek, když kolísají ty otáčky a má snahu se to dusit, tak zároven s tím "kolísá" elektrika, nebo nevím co, ale projevuje se to tak že zároveń s každým klesnutím otáček a přidušením motoru se zeslabí podsvícení na palubovce, podsvícení rádia, případně světýlko nad řidičem.

Napadá mě milion věcí, ale musí to být něco, co má co do činění s mrazem, vlhkem a zimou. A teď babo raď.

Díky každýmu, kdo jen trochu poradí.

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od TheNeal »

GTi to určitě nebude :D

Ale k věci, hledals dobře, ale asi málo. Podle mě to stopro bude zkrat, kterej se mění podle vlhkosti a tepelný roztažnosti. Dělalo mi to auto taky. Nemáš něco domontovanýho? Nějaký alarmy, odskoky kufru atp.? Jinak asi nezbejvá, než prostě pořádně projít elektriku obecně. :D Viděl jsem auta, kde chcala voda z šíbru přímo krásně do pojistkovky. Popřípadě taky často zatejká pod řidičovy dveře, tam, kde vedou všechny kabely dozadu. Anebo se taky může kabel zaříznou do kastle v nějaký průchodce. Hooodně moc možností... Btw, co diagnostika, neříká něco?

EDIT: Jo a blbost, ale jeden nikdy neví - kontakty na baterce držej dobře? :D Jo a vlastně co cívka?

Alvin Duncan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 26.06.2013 13:47

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od Alvin Duncan »

GT, nebo GTi, pro mě je to jeden pytel :-)

- Alarm tam domontovanej je, montoval ho tam už někdo přede mnou, ale jezdilo to tři roky v cajku aji s tím debilním alarmem, tak ten by to být najednou sám od sebe, neměl, ne?
- To bude teda ještě asi sranda hledat kde by mohl být špatnej káblkík :-) Říkáš teda, že bys ale hledal určitě někde tady, jo? Nemyslíš si, že by to mohlo mít co do činění s tím palivem?
Cívka mně tam odešla loni v létě, když jsem si to na frajera prohrnul nějakou obrovskou kaluží, sehnal jsem tam "novou" , ale pravda z vrakáču . Kontakty na baterce by měly být snad v cajku. Máš na mysli, jestli je to ta dobře přidělaný, jo ? :-)

Na diagnostice jsem ještě nebyl, doufal jsem, že to bude něco kolem těch kabelů, nebo rozdělovače.

Ještě bude možná důležitá jedna věc, s největší pravděpodobností tam mám prasklý těsnění pod hlavou, ztrácí se mně voda ( a docela fest), nejde to ani do oleja a ani naopak olej do vody, ale vždycky si to najde cestu přes nějakou hadičku. Zatím to neřeším a dolívám , protože uvažuju, zda to auto držet na živu. Mohlo by se stát, že by ta voda šla třeba někam do spalovacího prostoru ( to je asi blbost, že? ) .

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od TheNeal »

Jako nevim no, já jsem měl velice podobný chování, taky jsem vyměnil svíčky a věci okolo a nepomohlo to úplně, nakonec pomohlo vyhodit otevírání kufru na tlačítko a udělat to celý znova s pořádnejma kabelama, relé a tlačítkem. Palivem to určitě může bejt taky, třeba i přicpanym sánim nebo ventilama. Nebo i špatná klapka sání.. Je toho moc. :D Určitě bych kouknul na diagnostiku. A jo no, už jsem taky viděl auto, co vynechávalo proto, že blbě držela baterka. :D

Neztrácí se ti voda, když topíš? Já měl prasklou hadici co vede dovnitř do kabiny. :)

Alvin Duncan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 26.06.2013 13:47

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od Alvin Duncan »

Tak jestli mně pomůžeš vzít to kousek po kousku.

- kabely, svíčky, palec a víčko od rozděl - můžeme vyloučit.
- baterka - myslíš přiápojení kontaktů, že jo? Je to v pohodě, ale teoreticky kdyby to bylo tím - má to vliv na zimu, vlhko a při s tím že by to bylo při zahřátém motoru v pohodě?
- cívka - je to z vrakáču, takže může být klidně už zase špatná. Ale kupovat novej kus za 1 500 se mně na zkoušku nechce. Jde to nějak proměřit? Zjistit, jestli je vadná, aniž bych musel hned vyměňovat?
-dráty - zčeknu, jestli nejsou někde skříplí, nebo jestli do nich někde neteče, jak jsi psal. Napadá mě našplíchat na spoje kontaktol, nebo jak se to jmenuje - myslíš, že to má smysl?
-palivo - Kdyby byla v nádrži voda, je možný že by to vadilo za studena, ale za tepla by to spalovalo aji bordel? Myslíš, že pomůže do nádrže nalít nějakou tu sračku? Případně jakou :-)
- alarm - je tam nějakej domontovanej zmetek. Byl bych pro ho odmontovat. Ale tím, že utrhnu drátek to asi nevyřeším, že ? :-)
- voda- voda se mně ztrácí, to je kapitola sama pro sebe, ale není to kvůli topení. Evidentně to tlakuje. Mohlo by to (ne)startování mít něco společnýho s případným prasklým těsněním pod hlavou?

Díky moc za rady.

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od TheNeal »

- baterka - asi na to teplota vliv mít nebude, neřeš :D
- cívka - popravdě netušim, zkus pohledat
- dráty - určitě bych všechny možný kontakty pořádně vyčistil, stačí WD40, kontaktol nebo nějakej odrezovač
- palivo - voda v nádrži se mi nezdá, to už spíš přicpaný někde, ale tam mi nedává smysl ta elektrika
- alarm - no ideální je vrátit to do původního stavu, což často může bejt hodně velkej oříšek :D
- voda - máš ověřený, že to nesouvisí s topenim? a ano, mokrý svíčky probíjej do bloku a pak to dělá hooodně velkej bordel - když už jsme u toho, kolem svíček všechno těsní? myšleno i guma přes kontakt s kabelem

Alvin Duncan
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 26.06.2013 13:47

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od Alvin Duncan »

Zdravím.

Tak píšu jen pro info, jak to pokračuje.

- baterka - kupodivu nebyla uplně ideálně připojená, ale tím to nebylo.
- dráty - něco jsem vzal kontaktolem, ale úspěšnost nulová :(
- palivo - zatím jsem s tím nedělal, jak píšeš, nepředpokládám, že by to mělo vliv na tu elektriku
- alarm - nechávám to jako poslední variantu, dráyty od toho vedou bůh ví kam, to bych 100% nedal dohromady.
- voda - s topením to nemá nic společnýho 100% . Zkouším to vždy startovat a rozjíždět s vyplým topením, abych nevybíjel baterku při startování ještě víc.
- svíčky - jak ses ptal jestli tam všechno těsní, tak předpokládám, že jo. Měnil jsem hak svíčky, tak kabely, takže guma je čerstvá a tak.

- diagnostika - včera jsme to chtěli s kamošem píchnout na diagnostiku, ale nejela mu ta mašinka na to. Takže zatím nevím.
- indukční cívka - proměřit nijak nejde :(. Ale dneska mám v plánu zkusit tam dat zdravou cívku z kamošovýho auta, zda se to třeba nechytne. uvidíme.

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Tak pokud ti to nestartuje za nízkých teplot,tak se zaměříme na co?
Obrázek

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od 11mAjA11 »

A co to může být když to chytí normálně, jede to normálně a po ujetí 15km zničeho nic začne vynechávat zapalování (spalování) na jednom a více válcích (smrdí nespálený benzín nalitý do výfuku) občas to střelí taky do výfuku + z mírného kopce se to jakoby při úplně minimálním sešlápnutí plynu má tendence chytat na všechny (resp. aspo na 3 válce)..
Udělalo to teď potřetí na tom autě v rozmezí cca.3 měsíců..
Kabely, svíčky, palec + víko, cívka, relátka nové, klapka čistá..

Sem celkem bezradný nevím kde jinde už hledat, rozdělovač (dá se nějak ověřit že je OK nebo KO) ?


EDIT : Problém vyřešen - poškozený kabel pro 3tí válec.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: Nestartuje v zimě, za vlhka

Příspěvek od TheNeal »

11mAjA11 píše:Sem celkem bezradný nevím kde jinde už hledat, rozdělovač (dá se nějak ověřit že je OK nebo KO) ?
To bych zkusil akorát startovat motor s odpojenym palivem a vyndanejma svíčkama, koukajíc na ně, jestli svíčkujou :D Za předpokladu, že by to zlobilo už při startu a že moje nápady nejsou úplně debilní :D Jo a co výfukový ventily? Neni možný, že by byly přicpaný a hromadil se tam benzín do stavu, kdy nejde zapálit?

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“