výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
- mostik
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2008 22:27
- Bydliště: Most
výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
provedl jsem výměnu gufer ventilů na namontované hlavě pomocí provázku vše proběhlo ok. Nicméně musel jsem rozdělat rozvody tj: sundat řemen sice jsem si poznačil fixem čáry na kolech ovšem ne na kle spojovací hřídele jelikož jsem prozatím nesundaval řemenice a kryt řemenu (spodní) po provedení výměny gufer následovalo již zmíněné demontáž krytu a řemenic tak jak je to popsáno v knize a i zde na forum. provedl jsem nastavení rozvodů dle návodů a kontrola čar fixem provedené mé označení .Vše bylo ok až na spojovací hřídel kterou jsem neoznačil jak již jsem psal byl namontován kryt.Nastavení rozvodů tedy následně dle značek. po kompletaci zjištěno že palec není na rysce jak je zmíněno v knize. testnul jsem to natočit a ejhle motor běžel ale na volnoběh mi běžely otáčky na 3000 a postupným zahřívání motoru klesly na 1000. Po ohřátí cca 950 což mi přišlo normál jen ne to že při studeném to lezlo nad 2500 - 3000ot. Byl jsem to projet motor šel normal jen občes při prudkém přidání plynu zaklepali ventily.přikládal jsem to že byly rozebrané a chvilku trvá než se zaplní zdvihátka olejem. Spíše mě trápil ten volnoběh začal jsem studovat a hledat,ale žádná přesná zpráva o tom co provést jen že palec musí být na rysce což jsem měl tak více přez . Řekl jsem, že kontrola rozvodů znovu vše ok.opět zadeklování krytů a znovu studování. Nápad zkusit pootočit spojovací hřídel o zub na rozvodáku zpět o kolik se posune palec rozdělovače je možné že to bolo nebylo na značkách předtím. Natočl jsem motor do pozice HU na 1 válci kontrola kola vačkové hřídele ok povolení řemenu a jelikož se mi to nechtělo znovu rozebírat celé pootočl jsem spojovací hřídelí tak aby mi seděl palec nasadil na zuby jenže jsem musel stou spojovačkou ještě malinko natočit aby mi tam šel řemen do zubů napnutí řemene ruční protočení kontrola značek v pozici HU vše ok a palec těsně vedla rysky . Nastartování otáčky ok po projetí motor líný netáhne. Opět studie a zase nic přesně řečeno následně povolení rozdělovače a natočení na rysku. projetí motoru a znatelně lepší, volnoběžné otáčky ok .
Chtěl jsem se zeptat touto cestou zda jesm postupoval správně a jestli někdo neví proč se toto mohlo stát že po sundání rozvodů je to takto rozhozené když jsem s rozdělovačem před tím nehýbal.
Po studii a přemýšlení pootočení spojovací hřídele mimo značku se nic nestane jelikož pootáčí rozdělovač a pohání olejové čerpadlo je tomu tak nebo se pletu?
Dále bych rád znal odpoděď k obrázku který jsem nafotil, zda ryska značí HU kontrola na řemenici klikovky proti šipce na plastovým krytu by souhlasilo a na té nastavit rozdělovač na rysku, nebo pootočit respektivě kam abych dosáhl těch požadovaných stupnú, který jsou pro motor ADZ 1.8/66.
Podotýkám, že nemám stroboskopickou lampu kterou se to má provádět.
Auto sice jede ale řekl bych že to není to pravý ořechový.
Vaše rady a názory rád uvítám či kritiku zda jsem nepostupoval správně ba naopak postupoval správně.
Někde jsem tu na forum našel foto setrváku kde bylo naznačeno na fotce, že jsou tam značky a co znamenají jenže na mém setrváku nic nevidím jen tu rysku a nálitky.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
Základní chyba byla shodit řemen,aniž by sis poznačil všechny kola.Pokud jsi to teda nikdy nedělal.Což evidentně ne.
Jakmile rozhodíš spojovací hřídel,rozhodíš si předstih.Ten totiž kromě čerpadla pohání i rozdělovač,jak jsi správně napsal.
Jakmile rozhodíš spojovací hřídel,rozhodíš si předstih.Ten totiž kromě čerpadla pohání i rozdělovač,jak jsi správně napsal.
- mostik
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2008 22:27
- Bydliště: Most
Re: výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
Uznávám svoji chybu neoznačení kol a věř, že jsem si rval vlasy, když jsem to dával do kupy.O spojovací hřídeli mi bylo jasné že se nemůže nic potkat jen že nebude sedět rozdělovač, ale dal jsem to na značky poprvé a viděl jsem že palec nesedí proti značce. Přesto motor chytl a do ohřátí mi držel velmi vysoké otáčky, po projetí byl živý. Usoudil jsem že tedy nejspíš ta spojovací hřídel nebyla na značce tak jsem to o zub vrátil aby mi palec seděl proti značce. Po kompletaci a napnutí stále nebyl přesně proti značce, ale motor už držel vonoběch na studeném motoru 900 ot bylo to v normalu. Auto po projetí bylo líné tudíž jsem pootočil rozdělovačem na rysku. Malinko znatelně se to zlepšilo ale stále to není co to bylo před výměnou gufer.Jen nevím jak ted mám stupen předstihu a nebo kolik ho tedy mám nejspíš budu muset do servizu na lampu že?KOŠŤÁL píše:Základní chyba byla shodit řemen,aniž by sis poznačil všechny kola.Pokud jsi to teda nikdy nedělal.Což evidentně ne.
Jakmile rozhodíš spojovací hřídel,rozhodíš si předstih.Ten totiž kromě čerpadla pohání i rozdělovač,jak jsi správně napsal.
Stále mi ale nejde do hlavy jak se mohl rozhodit palec když s rozdělovačem jsem nic nedělal nevyndaval a ani nepovoloval až do teď. pouze jsem jen otáčel spojovací hřídelí.
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
mostik píše:
Stále mi ale nejde do hlavy jak se mohl rozhodit palec když s rozdělovačem jsem nic nedělal nevyndaval a ani nepovoloval až do teď. pouze jsem jen otáčel spojovací hřídelí.
KOŠŤÁL píše: Jakmile rozhodíš spojovací hřídel,rozhodíš si předstih.Ten totiž kromě čerpadla pohání i rozdělovač,jak jsi správně napsal.
- mostik
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.03.2008 22:27
- Bydliště: Most
Re: výměna gufer ventilů, rozvody a nastavení rozdělovače
Tak lidičky dnes jsem to narychlo vyřešil způsobem střelným. Nastavení klikovky a vačkový hřídele společně se spojovací hřídele do HÚ. Tudíž palec rozdělovače směřující na rysku kontrola opět na setrváku zda jsem opravdu na pozici HÚ Povolení šroubu rozdělovače natočení a do telefonu jsem si stáhl alpikaci úhloměr spustil aplikaci nastavení na úhloměru 6 stupnů přiložení a kontrola. Projetí vozidla spokojenost auto jede jak šlak. Připojení na vag a kontrola v programu který mi ukazuje 5 stupnů. Takže následně je vše ok jen až pojedu okolo servisu nechám si to proměřit a seřídit lampou.
díky všem za rady a připomínky
díky všem za rady a připomínky