GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Zdravím, sehnal jsem trojku golfíka GTi s osmiventilem a chci si ho postavit na sranda autokros. Serii E2 2.0 8V jsem jezdil ve dvojce, poté, co zaklepali na klice dva KR na Weberech. Osmiventil má hezkej spodek, ale výkonu je málo, takže jsem sehnal 16V z passata, ale nemám motorovou jednotku, tak mě zajímá, jestli Jetronik bude nějak uspokojivě fungovat bez elektriky? Kdysi jsme měli buggy s motorem 1.6 ze dvojana a posadil jsem na něj hlavu z 1.8 právě s KE-Jetronikem a fungovalo to bez jediného kabelu. Ale jestli to jelo tak jak by mělo, těžko říct, už je to hezkejch pár let. Na nějaké kultuře chodu ve volnoběhu a za studena mi nesejde, jde jen o to, aby to šlapalo v přechodových otáčkách a hlavně připlném plynu. A další věc je zapalování. Nastavit předstih tak nějak aby to odpovídalo vysokým otáčkám, předělat rozdělovač na podtlakovou regulaci nebo použít nějaké digitální zapalování?

Obrázek Obrázek Obrázek
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od lister »

KE-jetronik bez elektriky nejede.
9A má KE-motornic tzn vstřik i zapalování v jedný jednotce, ten taky bez elektriky nejede.

dělat se dá spousta věcí, záleží na tom jestli to chceš maximálně ojebat, nebo chceš aby to fungovalo a s tím souvisí otázka kolik do toho můžeš nasypat..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Díky za reakci, zrovna pročítám tvoje téma.

Takže nejlepší by asi bylo sehnat ECE přímo na KE-Motronic.

Peněz se mi do toho moc sypat nechce, na to mám bohužel jinou kasičku. Kdyby se mi sypat chtělo, tak to osadím čtyřklapkou, koupím závodní jednotku a dig. zapalování, ale to je až ta poslední možnost, nejraději bych to nějak spatlal za co nejmíň. Ve hře jsou i motorkový karby, ale pár lidí mi trvdí, že KE-Jet byz elektriky by měl normálně fungovat, jenom bez sytiče a obohacení při plném plynu.

Tak vyzvídám, jestli už to takhle někdo řešil. To zapalování jsem myslel, že bych udělal jako u G ll.
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od lister »

K-jetronik se obejde bez elektriky a pravděpodobně pojede líp než KE-jetronik/motronik v nouzovým režimu..

KE-jetronik i KE-motornik mají na rozdělovači paliva elektro-hydraulickej regulátor kterým musí protékat proud, když zařídíš aby jím protékalo 10mA tak by to mohlo normálně jet (v nouzovým režimu).

rozdělovač z G2 1,3 s podtlakem a odstředivouu regulací, nastavíš ho tak aby motor fungoval na plnej plyn, v ostatních režimech - start, volnoběh, střední zátěž, decelerace to nějak vyjde.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Tak něco podobného jsem chtěl slyšet. Zapalování je tedy jasné.

Kamarád kdysi jezdil rallycross s Ibizou a měl v ní právě motor 9A a tvrdí mi, že ke vstřikování neměl jedinej drát a fungovalo to prý pěkně.

Teď jde o to, jak se u tohodle systému projevuje "nouzový režim"
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od lister »

řídící jednotka reguluje proud procházející elektro-hydraulickým regulátorem (u 16v PL se to pohybuje pokud si dobře vzpomínám někde mezi -50 až do 130 nebo 150mA) tím zajišťuje obohacení při start, po startu, během ohřevu, obohacení při akceleraci, a taky zastavení vstřiku při deceleraci.
nic z toho nebude bez jednotky fungovat..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Jo, to mi je jasný, já jsem o tom něco četl přímo od Bosche a tam psali, že při výpadku napájení nebo při poruše to funguje jako K-Jet. Z toho co popisuješ by mi vadilo jedině to obohacení, že nepůjde. Studenej start a ohřev, to už znám z weberů, takže to mi problém nedělá a odstávka dodávky paliva při deceleraci je věc pro mě rovněž zbytečná. Takže nejlepší stejně asi bude když to vyzkouším.

Ještě bych se tě rád zeptal na to Fordí zapalování, to ovládá taky ECU? Válí se mi to tady a příjde mi to sympatičtější, než rozdělovač.
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od lister »

myslíš EDIS ? tak ten funguje i bez řídící jednotky, jenže zase v nouzovým režimu, s pevným předstihem 10° pokud si to dobře pamatuju.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Opět děkuji za info, to jen tak pro zajímavost, protože mi to tady leží, ale musel bych nechat vyrobit ten prstýnek na kliku. No uvidím, mám tu několik motorů ze starých VW a Audi, tak něco poskládám a chytřejší budu, až to zavrčí.
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Uživatelský avatar
autocross
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.11.2015 15:12
Bydliště: Bystřice

Re: GTi 2.0 8V ADY - přestavba na 2.0 16V 9A

Příspěvek od autocross »

Ale ještě jsem si uvědomil, že vlastně asi teda nebudu mít omezovač otáček... Jak to bylo vlastně řešené u K-Jet?
Bylo VW G l 1.1, VW Passat B1 1.3, VW G ll 1.6D, TD, 1.6, 1.8KR, G lll 1.4, AUDI 100 C43 1.8, C44 2.3E, A3 1.8 Turbo

je Citroen C5 2.2HDi, Iveco Daily 35S15, Subaru Impreza STi a VW G lll GTi

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“