2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Lukys20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 18.03.2016 11:45

2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od Lukys20 »

Zdravim klubáci, na mém golfu 2.0 8v 85kw (ADY) se mi z ničehož nic objevil problém. Auto začalo hůř startovat za studena (nastartuje pouze s plynem a musím chvili drzet otáčky aby nechciplo) a také se mi výrazně snížil výkon od nejakych 4500 otáček. Od té doby je auto prakticky mrtvé, netahne a spíš řve. Jde to výrazně poznat při jízde do kopce kdy jedu na dvojku snažím se auto k něčemu donutit ale auto nechce přes těch 5000 otáček ani jít, nemá to prostě sílu. (na rovince to jde ale jak sem psal spíše řve) Nevím cím by to mohlo být. Na autě jsou nové svíčky, vyměněná škrtící klapka (ta ale není nová), kabely ke svíčkám, hallův snímač (oba), spínačka. Četl jsem tu i něco o rozpadlém katu ale ten tam nemám. Na autě bylo prostě vyměněno spoustu věcí a jezdilo mi opravdu krásně, v těch vysokých otáčkách tahalo výborně. Ale ze dne na den se objevil tenhle problém. Nemá někdo nějaké nápady nebo zkušenosti? díky

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od TheNeal »

Když píšeš, že bylo leccos povyměňováno - co diagnostika, byla? Bez ní se toho většinou moc nevymyslí. Jinak bych si klidně dovedl představit, že novej hallák může bejt špatnej, například. (A když tohle mi trochu smrdí špatně udělanejma rozvodama nebo zapalovánim - ve smyslu časování. Nebo poskočený, pokud to je zničeho nic. Tradiční problém u dieselů, kdy se utrhne kolečko na klice, se mi stal na dvoulitru taky.) Jo a jak by řekli místní moderátoři (a maj pravdu :D ): hledals, než se ptáš?

Lukys20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 18.03.2016 11:45

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od Lukys20 »

Ano, opravdu jsem hledal. Nenašel jsem nic co by se nějak výrazně podobalo mému problému. Ale věřím, že to tu možná někde je. Každopadně jsem to dneska hodně řešil a pravděpodobně to vypadá na prasklé těsnění pod hlavou, nedej bože na prasklou hlavu. Stačí totiž otevřít víčko na vodu a gejzír je na světě. Naštěstí sem to tušil takže se to zase rychle zavřelo :D. Myslíš že by to teda mohlo být tím? Auto nemá tlaky a proto začlo špatně startovat a ten výraznej pokles výkonu? Každopadně Hallák sem měl špatnej a dělalo to jiný problémy (např omezovač na 5100 otáčkách). Ten by měl být dobrý. A diagnostika nic neukazala, zapomněl jsem to tam napsat to se omlouvám. Samozřejmě tím sem začal.

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od TheNeal »

Nemá tlaky myšleno vyloženě změřená komprese je špatná? Tak pak asi jezdíš na vodu, nezávidim. :D I když to řvaní mi do toho nesedí, leda, že bys foukal někde vyloženě ven, popřípadě bych kouknul na svody, ale to by zas nebylo tak moc línější.. I když..

Lukys20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 18.03.2016 11:45

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od Lukys20 »

Zatím se nic neměřilo, jen se spekulovalo. Zítra se to rozebere a podívá na to těsnění. Snad to bude jen tím. A jak si psal, že jezdím na vodu, jak moc je to špatný? :D Nejsem automechanik, pohybuju se v tom jen jako amatér takže co by to pro mě znamenalo?

Uživatelský avatar
TheNeal
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1683
Registrován: 28.12.2012 12:31
Bydliště: Ústí nad Labem/Hradec Králové

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od TheNeal »

V nejlepšim případě olej ve vodě - vodu v oleji ani ne, protože se může stíhat odpařit odvětrávánim klikovky do sání a pak kšá z motoru. V nejhoršim případě zadřenej motor, protože přestane jak chladit, tak mazat. Nicméně mechanik taky nejsem. Zjistilo se už něco víc? Jinak svody těsnej? (Ačkoliv na ty bych to moc neviděl) A maže to vlastně? Nezmizel olej nebo tlak? I když to by si auto mělo stěžovat jak na budíkách, tak na diagnostice, ale jeden nikdy neví. Zkrátka takhle co řikáš to zní buď jako díra kde nemá bejt, nebo přidřenej nějakej válec.

Jo a teď mě taky napadlo - těsní dobře kolem tý nový klapky, případně sání dál? Hluk by to nevysvětlovalo, ale ztrátu výkonu ano. Případně jsem viděl už i auto, který jezdilo s nezašroubovanou svíčkou - jen si tam tak volně plandala a válec foukal ven. To se ale pozná na nepravidelnym chodu, zkrátka to jede na tři válce, spíš než že by to celkově nejelo.

Lukys20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 18.03.2016 11:45

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od Lukys20 »

Zdravim, tak auto bylo opraveno a vzpomněl jsem si že nedávno jsem psal o radu tady takže se podělím o zkušenosti. Byla to prasklá hlava. Auto ztrácelo tlak tudíž nejelo i špatně startovalo. Po vrácení ze servisu auto už netlakovalo, voda nelítala ven, výkon výborný. Auto ale tedy stále špatně startovalo a motor tak divně pokašlával a nedržel si otáčky a na to mi v servisu řekli, že je to špatnou škrtící klapkou. To se ale spletli, protože nakonec stačilo pohnout s rozdělovačem a vše bylo v pořádku. Jen jsem po agresivní jízdě zkoušel znovu otevřít víčko vody (i když vím, že se to dělat nemá) a trošku stoupla voda a začlo to mírně plyvat trošičku vody a pak to bylo v pořádku. Proto by mě jeste zajímalo, jestli je to normální, že téměř ihned po agresivní jízdě jde voda mírně nahoru. Někdo říká, že by to mělo jen zasyčet a někdo říká, že je tam v tu chvíli tlak a je to úplně normální. Díky

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: 2.0 8v - ztráta výkonu, horší starty

Příspěvek od lister »

v chladící soustavě je při zahřátým motoru tlak cca 1,2 baru proto jsou hadice nafouknutý, tvrdý, hladina je nízko a bod varu je posunutý nad 100°C, když se víčko povolí, tlak zmizí, hadice se smrsknou, hladina stoupne a vody může začít vařit..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“