vr6 dymi

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

vr6 dymi

Příspěvek od kubovaryk »

Zdravim mam otazku, je tu jeden golf 3 vr8, 2.8, no a z vyfuku sa vali husty biely dym so silnym zapachom benzinu. a auto ako keby slo na 5 valcov.

ma niekto takuto skusenost?

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

Zdar , mám VR6 a řeším už 3 roky to stejný . Mně to ale dělá jen když brzdím motorem anebo se s tím autem úplně courám . Když jedu normálně , nebo gas , tak absolutně nic . Olej to sežere 1 litr na 10 tisíc a voda nemizí . Nikdo mně nedokáže poradit . Dnes jsem jel pomalinku z Vranclu a auto bylo jak dýmovnice . Pak jsem tomu zatáhl a nic , prostě nic . Nechápu to . Už jsem toho vyměnil celkem dost a jsem stále tam kde jsem byl . Dokonce jsem udělal i hlavu , vstřiky , podtlakovej ventil , svíčky , olej jinej , snímač škrtící klapky a sposutu věcí . Vypadá to , že tam jde benzin a to zahulí , ale nevím . Taky hledám kde můžu a nic . Kdyby na něco přišel , tak se poděl . Díky

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vr6 dymi

Příspěvek od bik3r »

Pokud to potom co se brzdilo motorem a pak se přidal plyn zahulí, tak tam jde olej přes gufera ventilů, protože při brždění motorem nejde do válce benzín a stihne se tam nahromadit olej, no a pak stačí přidat plyn a nahromaděnej olej shoří společně s benzínem. Taky to většinou zahulí po delším stání a následným nastartování, kdy olej zase steče přes ventily do válce a při startu shoří...
GIII GTI 2.0 16V ABF

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

No a to je právě ono . Mám udělanou komplet hlavu ( ventily , gufera na ventilech ) . Když nastartuju , tak po startu ani čouda . Pak to samozřejmě začne hulit bíle když je to studený . Teď jsem to byl zkoušet a jel jsem 5 krát stejnej kopec a vylítl když jsem byl dole . Bílej kouř , ale štiplavej , ne sladkej . Teď jsem došel domů a stará ze mě strhala oblečení že smrdím jako prase . Měl jsem nějaký motorky a smrdí to podobně jak motorkma , když ji necháš nastartovanou v garáži . Motorky nemají katy ty starý a když jsem dával laďák a svody , tak to bylo naprosto stejný ( odděláváš kat ) . Tady ale jen vylítnu za auto a za chvilku smrdím jako blázen . Výfuk je jen černej a není mastnej . A je to dým jako že za autem není vidět . To by muselo ten olej polykat po deckách . Mám tam laďák bez katu . Fakt nevím . Měl jsem to asi ve 4 servisech a nikdo neví . Vše zkontrolováno . Dnes jedu ještě za borcem do autorizáku jestli si s tím neporadí . Mají otevřeno NON STOP tak aspoň bude klid .

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

Jo a ještě pozor . Dělá snad jen když brzdím motorem na 4 pod 50 km/h . Když jedeš 60 , tak to snad nedělá . Jel jsem 60 nic , jel jsem 55 nic , až jsem jel 50 tak dýmovnica .

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: vr6 dymi

Příspěvek od lister »

nebude to mít souvislost se zastavením vstřiku při deceleraci ?
normálně auto nevstřikuje benzín když je zavřená klapky a otáčky jsou vyšší než nízké (neznám přesnou hodnotu u vr6), když otáčky klesnou pod nastavenou úrověň vstřikování se obnoví. to by vysvětlovalo proč to nekouří při 55km/h ale při 50km/h už jo.

pak se podle barvy a smradu můžeme dohadovat jestli je to olej nebo moc benzínu.

je možný že by tam byla nějaká úprava o který zatím nevíme ? čip ? vrtal se někdo v mapě ? tlakovej regulátor ? nebo jinej důvod proč by to bylo moc bohatý ?

jinak jestli je to olejem tak ten může jít i přes kroužky, při deceleraci může tlak v sání a tím pádem i ve válci během sání klesnout i pod 20kPa, atmosferickej tlak (tlak v klikový skříni) je cca 100kPa, takže olej jde přes kroužky do spalovacího prostoru, vstřikování je zastavený, olej se vzduchem se od svíčky nezapálí, takže motor pumpuje olej do výfuku, po obnovení vstřikování olej ve výfuku zhoří.
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

Dým je bílej . Ráno jsem čuchal k tomu jak to smrdí a je to štiplavý . Olej je jinej . Teď jsem měl venku svíčky a mechoš říkal , že jsou v pořádku a barevně taky v pohodě . Minulej týden jsem měl jednotku u kluka co tam nahrál originál soft , abych měl i v tomto jistotu . Auto je přes dvacet let starý a nevěděl jsem jestli to někdo nezkoušel čipnout . Toto mám taky zkontrolované. Motor se dělal přes 3 léty . Nový kruh , lágry atd . Minulej rok jsem nechal udělat hlavu jestli to nejde přes gufera a taky nic . Lambda nová origo VW . Co si myslíš o laďáku a oddělaným katu ??? Nemůže to dělat ten kat ? Olej nemizí , voda taky ne . Teď jsem nechal vylit olej a nalil jsem ho zpět jestli ho tam není moc , taky ne . To bude něco s tím palivem co píšeš . Shodl jsem se s tím mechošem na tom , ale nevíme co . Mám ještě druhej motor a odtam jsem vzal lištu včetně vstřiků a podtlku, takže tady asi taky nic .

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

A ještě s tím olejem . Kdyby tam šel olej a takhle to dýmilo , nebyla by koncovka výfuku od oleje ????? Zadýmí to tak , že za autem není moc vidět . Jako není to že by to blaflo a hned to bylo pryč . Chvilku to od tam vykuřuje . Čím víc dám plynu , tím víc to zakouří . A tlak se skříni atd je nižší při 2000 otáčkách a tak enormně nižší při 1500 otáčkách ?

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vr6 dymi

Příspěvek od bik3r »

Kat nemá vliv na kouřivost, jen to bez něj smrdí... vstřiky se většinou odpojujou při zavřený klapce od 1500-2000 ot/min, podle motoru... ten kouř často sleduju i u jinejch aut, když za někým jedu z dlouhýho kopce a brzdí motorem, pod kopcem šlápne na plyn a vyvalí se oblaka dýmu.
GIII GTI 2.0 16V ABF

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

No a co by to teda mohlo být ? Auto jinak funguje naprosto bez problémů . Jen prost kouří jak nezbedný kamna .

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vr6 dymi

Příspěvek od bik3r »

Jinak jestli je to olej mělo by to mít bílomodrou až tmavě fialovou barvu, bohatá směs hulí většinou šedě až černě pokud vím. Nehledě na to, že špatná směs by měla velkej vliv jak na výkon, tak i na spotřebu, což by jsi snad poznal. Mě to kolem 6000 ot/min taky lehce zahulí šedě, když to má bohatší směs. Výfuk by byl od oleje, kdyby to žralo olej po litrech na tisíc kilometrů. Tobě to podle mě viditelně zahulí jen v momentě, kdy je odpojený vstřikování a toho oleje se tam nahromadí víc a pak se najednou začne spalovat.

Ještě mě napadlo jak dlouhý trasy průměrně jezdíš? A jakej olej tam leješ?
GIII GTI 2.0 16V ABF

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

Najedu kolem 50 až 100 km když to vytáhnu . Mám to jen na víkendy . Leju tam snad 10W40 Mobil. Dneska jsem najel třeba 10 km a z toho jsem to trápil z toho kopce 5 krát nahoru a dolu abych to navodil a pak jel do servisu c ca 5k m od tam . Vymontovaly se svíčky na všech válcích a byly takový béžový . Kdyby tam hrnul olej , tak to bude zajebaný od oleje . Kdyby to někudy tahalo olej , tak to bude mizet ten olej . Když jedu se staženýma oknama po městě a brzdím motorem , tak při každém zastavení na červené tocítím ten divnej smrad .Olej bych tam musel lit kyblema . Já naliju 1 litr oleje na 10 tisíc km . Borci tam lijou 1 litr na tisíc a dým za nima není . Mně někdo vysvětloval , že když deceleruješ , tak svíčky pálí i při deceleraci a pak přestanou . Spíš přemýšlím jestli tam dál nevalí benzin a pak to blafne , nebo něco . Ten kouř je prostě bílej . Zde je odkaz na video : http://ulozto.cz/xvfPTAra/20151024-110001-mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: vr6 dymi

Příspěvek od lister »

no to video nic moc, ale že by to nějak extra kouřilo bych neřekl. možná nějaký video za jízdy..

jinak, bavíme se o kouření při zahřátým motoru ? motor 90°C, minimálně 10km odjetejch ?

ještě mě napadlo, vzhledem k tomu množství kouře na videu, nemůže ve výfuku vařit kondenzovaná voda ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

wingl
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 15.10.2012 18:57

Re: vr6 dymi

Příspěvek od wingl »

No to za jízdy neudělá . To dělá pouze při brždění motorem z kopce pod cca 1700 otáček . To se vyvalí když šlápnu na plyn . To jinak nehulí . Je to bílý ten kouř a teď jsem to byl zkoušet s kámošem a ten tvrdí , že v tom vidí trochu modré . Hned jakmile jsem přijel ke garáži , tak jsem vymontoval opět svíčku a ta byla béžová . Kdyby tam šel olej,tak bude špinavá a mastná . Hlavně to hulí už co to mám cca 15 tisíc a svíčky jsem měnil , ale nikdy nebyly mastný. Oddělal jsem ještě sání a tam byly nějaký kapky oleje . Fotka sání .Koncovka výfuku je suchá a jsou tam jen saze . Já fakt nevím. Nemůže být ucpané odvzdušnění klikovky , že by to někam tlačilo ten olej ? Kdyby to šlo kruhama , tak čím víc otáček při brždění motorem , tak více kouře , ne ? Dík
Přílohy
20160328_171808.jpg

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: vr6 dymi

Příspěvek od lister »

za jízdy to nedělá, jen když z kopce brzdíš motorem (auto jede), a pak přidáš plyn (auto stále jede) tak to kouří, ach jo...

jestli to bere 0,1l oleje na 1000km, tak na svíčkách nic neuvidíš, při tom malým množství oleje se samy čistí.
odvzdušnění kliky je evidentně průchozí.
fouká mezi kroužkama, tlak z klikový skříně jde odvzdušněním do sání a sebou bere kapičky oleje..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“