výměna vodní pumpy

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
cobreti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc

výměna vodní pumpy

Příspěvek od cobreti »

Zdravím, mám prosbu. Nemohl by mi někdo poradit s výměnou vodní pumpy na Golfu III, 1,9 TDi. Vím, že musím sundat altelnátor, ale zaboha nemůžu příjít na to, jak povolit klínový řemen a uvolnit ten altík. Předem děkuji.

Uživatelský avatar
boost
Člen klubu
Příspěvky: 387
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BECHYNĚ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boost »

Alternátor? Ten já sem nevyndaval. Jestli je jedná o TDI. Já sem to dělal u rozvodů, protože ty musíš mít sundaný abys jí vyndal a vyměnil. A když máš dole rozvody tak už je dole i 6-ti drážkovej řemen na alternátor a klíňák na servo.
Stavební firma, stavebniny http://www.snn.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
yurik
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1513
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yurik »

vodna pumpa nie je na rozvodoch?
Obrázek

Uživatelský avatar
cobreti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od cobreti »

Mám stažený v PDF formátu knihu Jak na to (několik souborů, vždy asi po 50ti stránkách). Tam je právě návod, že mám sundat čerpadlo na servo, pak odstranit alternátor, držák alternátoru a dostanu se k pumpě. Jenže v tom návodu je právě odkaz na jinou stránku, jak povolit klíňák, ale jak na potvoru ten soubor s touto stránkou je poškozený a nejde otevřít.
Nezdá se mi, abych kvůli pumpě musel vrtat do rozvodů.

Uživatelský avatar
boost
Člen klubu
Příspěvky: 387
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BECHYNĚ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boost »

u motoru TDI (1Z) je vodní pumpa pod rozvodama, ne na nich. A je hnaná 6-ti drážkovym řemenem (jako altík). Mám ale motor 1Z. Proto spoustu lidí, kteří dělají rozvody mění i pumpu, aby následně např. po 40000km nemuseli sundavat rozvody a měnit pumpu. Když se na to auto podíváš tak to uvidíš.
Stavební firma, stavebniny http://www.snn.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
cobreti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od cobreti »

Tak já jsem z toho nějak úplně jelen. Když se na ten motor podívám, tak rozvody, s ozubeným řemenem mám pod takovým krytem z umělé hmoty (hed u motoru). Pak tam je ten 6-ti drážkovej řemen, kterej pohání altík a klimu, a pak je tam další řemen (klíňák), kterej pohání servo a vodní pumpu (ten mám dole). Ale nevím, jak povolit právě ten šestidrážkovej řemen (špatně jsem se vyjádřil, když jsem psal klínový řemen, je to ten plochej šestidrážkovej). Proto si myslím, že do rozvodů vůbec nemusím šahat. Jde mi jen o to dostat dolů ten plochej řemen a uvolnit altík.

Uživatelský avatar
yurik
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1513
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od yurik »

jj ja som tiez menil vodnu pumpu s rozvodmi naraz
Obrázek

Uživatelský avatar
cobreti
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od cobreti »

Takže pro všechny, komu se to může hodit. Včera jsem se konečně dostal k vodní pumpě.
Je nutné ještě dodat, že vodní pumpa na 1,9 TDi 96 je složená ze dvou částí. Jako náhradní díl můžete koupit jen samotné čerpadlo (ložisko s turbínkou) a nebo dohromady s takovým potrubím-úchytem, kterým je to pak heftnutý k motoru. Je pravda, že to čerpadýlko je schovaný za rozvodama, jak mi radili hoši. Takže kdo má dole rozvody, není asi problém čerpadlo vyměnit.
Ale protože já jsem si do rozvodů netroufal zasahovat, bo s tím nemám zkušenosti a nechtěl bych zkurvit celej motor, vymontoval jsem celou pumpu i s tím potrubím-držákem. Konečně jsem přišel na to, jak povolit ten plochej řemen /odšroubovat takovej ten bubíneček (vypadá to jak plechovka) napravo od alternátoru, je to asi dvaceticentrimetrovou kulatinou spojený s napínací kladkou řemene/. Pak jsem sundal altík, klimu, odšrouboval jsem držák na altík a pak jsem již mohl odšroubovat i tu pumpu. Pumpa i držák altíku drží na stejném šroubu, který má uprostřed matku. Nejdříve utáhnete pumpu, pak nasadíte a utáhnete držák (zpětná montáž).
No a podle toho, jestli máte celou pumpu, tak to vyměníte celý nebo, když máte jen čerpadlo, tak si to na staré pumpě vyměníte a je to hotový.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“