Dekarbonizace mého golfika
- Tomigo
- Řidič
- Příspěvky: 166
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Česká Skalice
Dekarbonizace mého golfika
Tak za chvilinku jdu na to. Zkusim dekarbonizaci motoru destilovanou vodou. Jsem nervozní jako pes, ale snad to dobře dopadne. Každopádně všechno nafotím a podělím se o tento pokus s váma. Tak zatim čau
- Tomigo
- Řidič
- Příspěvky: 166
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Česká Skalice
Re: Dekarbonizace mého golfika
Takže dílo je dokonáno. Celkově motor zpapal 2 litry destilky. Otáčky jsme drželi mezi 3 a 4 tisíci. Výsledek: motor má klidnejší chod, výkon asi stejný (možná trošku zlepšení, ale to může být jen sukestivní pocit). Z výfuku šla trochu pára a kapala černá voda. Každopádně jsem rád, že to ten motor přežil a třeba mu to i trošku prospělo...uvidím dál. Tady je nějaké foto.
- MareeqGTI
- Profík
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha vychod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace mého golfika
No o týhle haluzi jsem četl kdysi snad na tuning foru ale pořád jsem ještě neměl odvahu to s autem udělat
-
- Řidič
- Příspěvky: 142
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: moravskoslezský kraj
Re: Dekarbonizace mého golfika
a k čemu to je dobré?
- Tomigo
- Řidič
- Příspěvky: 166
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Česká Skalice
Re: Dekarbonizace mého golfika
Já jsem taky dlouho sbíral odvahu, ale protože teď budu vyměňovat olej, takže jsem si řek, že to zkusím (někdy se prý může stát, že se přitom voda dostane do oleje ).MareeqGTI píše:No o týhle haluzi jsem četl kdysi snad na tuning foru ale pořád jsem ještě neměl odvahu to s autem udělat
K čemu je to dobré? Vodní pára, která se udělá ve spalovacím prostoru z destilky, rozpouští karbon v motoru a výfukovým potrubí a valí ho výfukem pryč z autí (princip čištění vodní parou )
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.10.2007 21:16
Re: Dekarbonizace mého golfika
no vypada to zajimave ..... a kolik ma tvuj golfik nabehany ? a jak casto to planujes dekarbonizovat ? jak se pozna doba kdy je to dobry dekarbonizovat ? jak poznam kolik destilky do toho muzu narvat ? mozna mnoho otazek ale jen tak by me to zajimalo DIK
- klasek
- VWexpert
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kaňk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace mého golfika
nápodobně zaujímavéalexis8 píše:no vypada to zajimave ..... a kolik ma tvuj golfik nabehany ? a jak casto to planujes dekarbonizovat ? jak se pozna doba kdy je to dobry dekarbonizovat ? jak poznam kolik destilky do toho muzu narvat ? mozna mnoho otazek ale jen tak by me to zajimalo DIK
- jolik
- Pilot
- Příspěvky: 861
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ostravwa
- Kontaktovat uživatele:
- JaSk
- Moderátor
- Příspěvky: 1598
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace mého golfika
No aby si nevyměnil karbon za vodní kámen, kalgonit by asi nepomohl
Potřebuješ radu s počítačem nebo mobilem? Zeptej se!
- Tomigo
- Řidič
- Příspěvky: 166
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Česká Skalice
Re: Dekarbonizace mého golfika
Můj golfik má už 280 000 km a já jsem s ním najezdil asi 15 000 km a když teď můžu porovnat rodíl, tak je to opravdu znát...jde trošku líp do otáček a celkově se zlepšil chod motoru.
Nevim, jak často dekarbonizovat, ale po 150 000 km už to prý může mít efekt.
Kolik destilky nejde přesně říct. Záleží na objemu motoru a množství karbonu, ale zpravidla dokud nejde z výfuku pouze bílý kouř, tak se to tam musí valit (tak 2 až 3 litry)
Normální voda? To je jako kdyby si dal normální vodu do odstřikovačů a místo chladicí kapaliny, prostě hnus...možná ještě horší. A 2L destilky stojí 20 Kč, tak proč to neinvestovat a navíc z destilky se nemusíš bát toho vodního kamene a nemusíš zbytečne cpát prachy do calgonitu
Ne fakt bych se toho už nebál...motoru to neublíží, takže není co ztratit i když to zní drasticky
Nevim, jak často dekarbonizovat, ale po 150 000 km už to prý může mít efekt.
Kolik destilky nejde přesně říct. Záleží na objemu motoru a množství karbonu, ale zpravidla dokud nejde z výfuku pouze bílý kouř, tak se to tam musí valit (tak 2 až 3 litry)
Normální voda? To je jako kdyby si dal normální vodu do odstřikovačů a místo chladicí kapaliny, prostě hnus...možná ještě horší. A 2L destilky stojí 20 Kč, tak proč to neinvestovat a navíc z destilky se nemusíš bát toho vodního kamene a nemusíš zbytečne cpát prachy do calgonitu
Ne fakt bych se toho už nebál...motoru to neublíží, takže není co ztratit i když to zní drasticky
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Dekarbonizace mého golfika
no, kamarád z golfclubu to dělal na ABF motoru a trvdil, že taky dobrý...
já osobně jsem k tomu odvahu nikdy nenašel
já osobně jsem k tomu odvahu nikdy nenašel
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2272
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace mého golfika
Safra, tohle vypadá fakt zajímavě.
Můžeš trošku popsat postup, rozebrat to kam tu vodu stříkat, atd.....Dedukcí bych k tomu došel, ale radši si to přečtu od někoho kdo to dělal. Co se může všechno podělat při dekarbonzaci?
Můžeš trošku popsat postup, rozebrat to kam tu vodu stříkat, atd.....Dedukcí bych k tomu došel, ale radši si to přečtu od někoho kdo to dělal. Co se může všechno podělat při dekarbonzaci?
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.
- Tomigo
- Řidič
- Příspěvky: 166
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Česká Skalice
Re: Dekarbonizace mého golfika
Tady je přesný postup: (převzato z http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2613)
Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.
Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
Re: Dekarbonizace mého golfika
už se to řešilo i tady, hledej..
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2272
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dekarbonizace mého golfika
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=16050
Tady je toho napsáno fakt dost. Neměl by být v ničem problém, ale je nanejvýš vhodné vyměnit i olej s filtrem, něco na tom bude.
Tomigo: Zklidnil se ten motor? Jde o to že mi docela vibruje, skoro jak nafta, mám uplně vyklepanej strop, teďka jsem vycpával ten plast u motorku šíbru, ale silentbloky a všechno je ok, tak bych si taky zkusil pohrát s destilkou.
Tady je toho napsáno fakt dost. Neměl by být v ničem problém, ale je nanejvýš vhodné vyměnit i olej s filtrem, něco na tom bude.
Tomigo: Zklidnil se ten motor? Jde o to že mi docela vibruje, skoro jak nafta, mám uplně vyklepanej strop, teďka jsem vycpával ten plast u motorku šíbru, ale silentbloky a všechno je ok, tak bych si taky zkusil pohrát s destilkou.
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.