Těsnění pod hlavou

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Těsnění pod hlavou

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Zdar chlapi,chystám se na výměnu těsnění a mám tento problém.Dělaly se 2 druhy:
Do č.motoru 408197 tloušťka 1,75 mm ,průměr 82mm
a od č.motoru 408198 tloušťka 1,65 mm ,průměr 82,4mm.
Číslo je neviditelný a v TP není.Motor je 1,8/55kW AAM a r.v.04/1996
Tak nevím co mám koupit,nemůžu mít auto rozebraný 3 dny,musim to udělat za odpoledne.Nemáte někdo zkušenost?
Obrázek

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Teď jsem mrknul do ETKY a ta udává na AAM jeden druh těsnění č.050103383 a podle Auto Kelly a ELitu by to mělo bej kovový těsnění 1,65 mm,průměr 82,4 co vy na to?
Obrázek

Uživatelský avatar
Phate
Profík
Profík
Příspěvky: 1109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kyjov-Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Phate »

Pri vymene tesneni musis nechat trosku snizit hlavu a podle toho jak moc ti ji museji zbrousit tak podle toho kup tesneni, pokud jeste nebyla brousena a vezmou ji jen o par setin tak dej 1.65 a pokud ji vezmou o desetinu a vic tak tak dej 1.75
Tiguan Highline 2.0 TDi - 110KW - DSG7 - Tungsten
GOlf III, 2.8 VR6.

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od vwCharlie »

já to vidím takto a tak bych to i udělal:
Každý má na to svůj postup,ale já s tím nikdy problém neměl
Takže:
1,hlavu není třeba vůbec snižovat ani srovnávat,to je jen starý mýtus zkroucených litinových hlav ze škody 120.
2,dělají se asi čtyři druhy tlouštěk,bývají označeny vedle hlavního mazacího kanálku (jedinná část těsnění,která vyčnívá) zářezama nebo dírkama. Takže doporučuju koupit těsnění se stejným počtem zářezů nebo dírek.Existují tyto těsnění,bez dírky (nejtenčí),pak s 1 dírkou, 2 a 3. Maximálně koupit těsnění o třídu tlustší.

př: Dobrý den,mám motor 1.8 AAM GIII a potřeboval bych těsnění pod hlavu s dvouma dírkama (s 2 zářezy)

Značku doporučuji Goetze,Victor Reinz nebo ještě Elring a nebudeš mít problém. A k tomu samozřejmě i šrouby :wink:

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od KOŠŤÁL »

vwCharlie:myslíš,že šrouby taky nový? Já tam vždycky dával šrouby starý,asi to teda není to pravý.
Obrázek

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od vwCharlie »

KOŠŤÁL píše:vwCharlie:myslíš,že šrouby taky nový? Já tam vždycky dával šrouby starý,asi to teda není to pravý.
no jedině nové!!!
ty šrouby se vytahujou a nebyl by jsi první,kterému by praskl nebo se zalomil v bloku. Stačí porovnat délku starého a nového šroubu a uvidíš.Už jenom když je dáš závitama na sebe,tak nebudou doléhat.

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od ron »

vwCharlie píše:
KOŠŤÁL píše:vwCharlie:myslíš,že šrouby taky nový? Já tam vždycky dával šrouby starý,asi to teda není to pravý.
no jedině nové!!!
ty šrouby se vytahujou a nebyl by jsi první,kterému by praskl nebo se zalomil v bloku. Stačí porovnat délku starého a nového šroubu a uvidíš.Už jenom když je dáš závitama na sebe,tak nebudou doléhat.
souhlas, jak s postupem (snad vyjma té revize makovice, často chce maličko líznout), tak hlavně s dovětkem o šroubech, typická věc v Čechách, ušetřit, ušetřit a pak strašněj údiv že se motor posral...
šrouby stojí prd (od elringu cca 300) závit tuším 11 :?: a je aspoň klid
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od KOŠŤÁL »

ron píše:
vwCharlie píše:no jedině nové!!!
ty šrouby se vytahujou a nebyl by jsi první,kterému by praskl nebo se zalomil v bloku. Stačí porovnat délku starého a nového šroubu a uvidíš.Už jenom když je dáš závitama na sebe,tak nebudou doléhat.
souhlas, jak s postupem (snad vyjma té revize makovice, často chce maličko líznout), tak hlavně s dovětkem o šroubech, typická věc v Čechách, ušetřit, ušetřit a pak strašněj údiv že se motor posral...
šrouby stojí prd (od elringu cca 300) závit tuším 11 :?: a je aspoň klid
Tam nejde o nějaký šetření,na to seru,kdyby stály litr tak je koupim,ale zatím jsem vždy dával starý a jediný co se mi zatím podařilo zničit,byl závit v bloku.
Obrázek

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od vwCharlie »

KOŠŤÁL píše:
ron píše: souhlas, jak s postupem (snad vyjma té revize makovice, často chce maličko líznout), tak hlavně s dovětkem o šroubech, typická věc v Čechách, ušetřit, ušetřit a pak strašněj údiv že se motor posral...
šrouby stojí prd (od elringu cca 300) závit tuším 11 :?: a je aspoň klid
Tam nejde o nějaký šetření,na to seru,kdyby stály litr tak je koupim,ale zatím jsem vždy dával starý a jediný co se mi zatím podařilo zničit,byl závit v bloku.
v podstatě vše co se dotahuje momentem asi víc jak 30Nm,tak se doporučuje měnit,né vždy se to musí dodržovat,ale tam kde se dotahuje ještě pevným klíčem o čtvrt otáčky a podobně,tak tam určitě.A šrouby koupit jen značkové,totéž i těsnění ať nejsou zbytečné problémy,přece jen to je taková důležitější věc.

Drába
Člen klubu
Příspěvky: 286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Krkonoše - TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavou

Příspěvek od Drába »

Pokud máš možnost, nech si tu hlavu zarovnat, budeš mít 100% jistotu, že je ok.
Už se mi stalo, že jsem jí musel sundávat, protože mi fučely válce, sice měla najeto 200000, ale i tak bych to dneska už neriskoval.
To samý se šroubama.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“