Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Odpovědět
Uživatelský avatar
ponyhoof
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 477
Registrován: 01.10.2014 16:15
Bydliště: Praha

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od ponyhoof »

p.e.p.i.t.u píše:Ahoj lidi,má z vás někdo powerbox v autě??

Já ten krám mám. Nějakej dobovej něměckej s logama VW a valí to s nim fajn :) hlavně že to bylo zadara :D
Jede to s nim na mých 15" kolech asi jako 77kw na úzkých 14"
Golf IV GTI TDI PD150
EX: Golf III TDI

Uživatelský avatar
karel780
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2012 22:58

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od karel780 »

Prosím o radu. Mám VW Golf 3. 1,9 TDI 66Kw Motor 1Z. Po výměně trysek za DSLA 150P520 (z AFN) se navýšil výkon o cca 19Kw (25 Koní). Dále jsem nechal načipovat ŘJ. o dalších 19 Kw (25Koní). Když to vše spočítám tak jsem na 104Kw ( 140 Koní). Ale nechápu jednu věc. Než jsem auto nechal načipovat http://www.profi-chiptuning.cz/osobni-a ... di#optimal tak jsem se pouhou výměnou trysek dostal na 85 Kw. je to tak ???. Ale přitom jsou to úplně stejné trysky jako má motor AFN a ten má pouze 81Kw. Tak jak to že jsem se nedostal na hodnotu 81Kw? tak jako motor AFN ? . Myslím že motor AFN a 1Z se od sebe liší pouze turbem,ale možná se pletu. Zajimá mě kolik má teď po úpravách auto výkon. Má skutečně 141 Kw ???. Nechce se mi věřit že výměnou trysek se zvedne výkon o 19 Kw. Nebo jo ?. Pravdou je že auto po výměně trysek hodně obživlo a snížila se spotřeba a po načipování ještě víc.Nerad bych ověřoval výkon na válcích protože tam ten motor dostane pěkný kapky a nerad bych na sebe upozornil když po tom teď půjdou na technické. Poraďte prosím někdo jak to skutečně je. Předem dík. :roll:

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od skacel99 »

Když jsi to neměl na brzdě,jak víš ten výkon? To je individuální u každýho auta. Dělal jsem to stejně. Nejprve trysky z AFn a bylo tam zhruba 115 koní a čipem se to popohnalo na rovnejch 100 kw. Obě hodnoty odbržděny při ladění. Jelo to pak velice hezky :twisted:
Jinak ty motory se liší tryskama,turbem,mapou v ŘJ a jsou tam pokud vím i jiný písty.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od 11mAjA11 »

Bez změření na hodnověrné brzdě je to debata o červené punčošce a hownu.
Já sem skládal podle studování informací a po brzdě sem o 11 kw výš než sem původně předpokládal.

Změřit a pak se dohadovat a polemizovat coby kdyby a jakby..

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
karel780
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2012 22:58

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od karel780 »

Ten výkon nevím.Jen vycházím z toho co se zde na fóru píše. Trysky Sprint 520 115PS (koní) což je bez chipu 85Kw. Tak se to píše v tabulce hned na první stránce Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi. A to navýšení čipem vím z tohoto linku http://www.profi-chiptuning.cz/osobni-a ... di#optimal" onclick="window.open(this.href);return false; Z toho také vycházim. Samozřejmě vím že motor AFN má jiný trysky než 1Z ale tý motory jsou stejný. Nepočítám Turbo ani ŘJ. tam je to jasný. Trysky,Turbo a řidící jednotka se dají snadno vyměnit. A co se týká těch pístů tak tý měkký jsou na motorech do čísla 280320. Potom jsou ty stejný co má AFN, což je i můj případ.

Uživatelský avatar
shrekPce
Profík
Profík
Příspěvky: 1126
Registrován: 25.10.2012 08:51
Bydliště: Pardubice - Brno

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od shrekPce »

To, ze je to napsany v naky tabulce neznamena, ze tomu tak skutecne bude...REALNY vykon zjistis pouze praktickym merenim - tedy na brzde. A to, ze ti upravce napise, ze ti to prida XY kW muze bejt jeste vetsi scifi...
Vsechno jsou hodnoty cca...zalezi na spouste dalsich faktoru - vaha vzduchu, podtlaky, atd...

Jinak 1Z a AFN nejsou uplne stejny a delat z jednoho druhy je nesmysl...1Z s obtokem ma taky svoje vyhody a je urcite min nachylny ;-)

Ja mam v aute sprinty od Bosia, hodnotu na brzde neznam, ale sem spokojen, jak to jede a to mi staci ;-)

Uživatelský avatar
karel780
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2012 22:58

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od karel780 »

HOŠI DÍKY ZA ODPOVĚDI. JÁ JSEM SPOKOJEN S TÍM CO MÁM A DÁL TO UŽ NEHODLÁM ŘEŠIT. K.K.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od jirkaTDI »

dokud nezajedeš na brzdu, nevíš nic, všechno jsou jen odhady, spekulace, nebo hodnoty co někdo někdy naměřil...

jinak AFN se od 1Z opravdu neliší jen písty, vsřiky, turbem a ř.j., těch rozdílů je opravdu celkem dlouhý seznam...
A motory 1Z mají všechny stejný písty, písty shodné s AFN mělo až pozdější AHU 66kw ;-)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

lefty12
Řidič
Řidič
Příspěvky: 129
Registrován: 02.09.2013 18:56

Příspěvek od lefty12 »

1z má i jiné úhly na vacce, má déle otevřené ventily. Tím padem nasaje více i více paliva.

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od 11mAjA11 »

Paliva asi těžko... když TDi je přímý vstřik paliva do válce a je dán pouze tím kolik tam natlačí čerpadlo mechanicky..
Vzduch tam navalí turbo..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od jirkaTDI »

tak zrovna vačka je stejná pro 1Z i AFN :-D to si asi pleteš s SDI...
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

peter11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 05.09.2011 16:42

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od peter11 »

Nazdar chalani potreboval by som poradiť s turbom na 1.9tdi Afn chcem dať vecie turbo a neviem ze aké mam dať neviem si vybrať medzi gtb2260vk 2264vk 2266vk potreboval bi som vedieť pri akých otáčkach zapínajú a koľko to točí otáčok a aký výkon cca a tak podrobnosti nejaké okolo toho dakujem za rady.

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od mecsoun »

Jestli to chces na afn tak max 2260. Spis se poohlidni po novejsim typu motoru. Afn neni zrovna nejlepsi motor pro nejaky extremni tuneni. Jestli chces spolehlivost u rotacky tak aby fakt vydrzel tak pouzij motor s kodem asv nebo alh. Jinak info o tehle turbech najdes v datasheetech garrettu. Nicmene to jaky to bude mit spodek zalezi prave na tom jaky budes mit trysky a celkove hardware okolo motoru a software v jednotce.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
oneb1t
Profík
Profík
Příspěvky: 1024
Registrován: 23.09.2014 22:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od oneb1t »

muze pouzit i ahf ktery je totozny krome vstriku a ridici jednotky s alh
Golf VII 1.4 103kW 2013 - 9"MIB 2.5 discovery PRO, osram LEDriving, MK7.5 zadni LED dynamicky blinkr, lane/sign/beam assist, virtual cockpit, pla 3.0

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Diskuze - zvyšování výkonu motorů TDi

Příspěvek od motorpower »

karel780 píše:Prosím o radu. Mám VW Golf 3. 1,9 TDI 66Kw Motor 1Z. Po výměně trysek za DSLA 150P520 (z AFN) se navýšil výkon o cca 19Kw (25 Koní). Dále jsem nechal načipovat ŘJ. o dalších 19 Kw (25Koní). Když to vše spočítám tak jsem na 104Kw ( 140 Koní). Ale nechápu jednu věc. Než jsem auto nechal načipovat http://www.profi-chiptuning.cz/osobni-a ... di#optimal tak jsem se pouhou výměnou trysek dostal na 85 Kw. je to tak ???. Ale přitom jsou to úplně stejné trysky jako má motor AFN a ten má pouze 81Kw. Tak jak to že jsem se nedostal na hodnotu 81Kw? tak jako motor AFN ? . Myslím že motor AFN a 1Z se od sebe liší pouze turbem,ale možná se pletu. Zajimá mě kolik má teď po úpravách auto výkon. Má skutečně 141 Kw ???. Nechce se mi věřit že výměnou trysek se zvedne výkon o 19 Kw. Nebo jo ?. Pravdou je že auto po výměně trysek hodně obživlo a snížila se spotřeba a po načipování ještě víc.Nerad bych ověřoval výkon na válcích protože tam ten motor dostane pěkný kapky a nerad bych na sebe upozornil když po tom teď půjdou na technické. Poraďte prosím někdo jak to skutečně je. Předem dík. :roll:
Tolik blbostí naráz jsem už dlouho nečetl. Zvláště o těch kapkách na brzdě. Hlavně auto dostává nejvíce zabrat na silnici a ne na brzdě kde test trvá minutu. A myslet si, že tam je 141kW to už chce opravdu fantazii. :D
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“