Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- oopice
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Jednoho dne po obhlédnutí kaluže nafty pod autem bylo jasné že je s tím třeba něco dělat. Příčina byla jasná - nafta vytékala (tekla poměrně dost) skrz obě těsnění v horní části vstřikovacího čerpadla. Po chvíli hledání dokumentace bylo odhadnuto, že je v domácích podmínkách možné čerpadlo přetěsnit (samozřejmě pokud v jeho těle nejsou praskliny, což nebylo patrné). I sejmuli jsme první část (ta z které ústí zpětný odvod nafty) i tu pod ní (na které je z boku napojen černý kabelový svazek). Těsnění se zdála v pořádku, ale vzhledem k zřejmému průniku nafty byla podložena těsnícím papírem. To celé netrvalo déle než dvacet minut. A pak přišla noční můra. Šlo o nasazení ovládání plynu (ta "tyč" trčící z jedné ze sundaných částí) do otvoru v regulační objímce čerpadla. Problém byl v tom, že při nasazování není na ventil absolutně vidět, není to ani nějak cítit a pak při sebemenším pohybu "hlavou" čerpadla má tendenci vyklouznout. I nasadili jsme tedy obě části v domnění že je vše správně, zapojili hadice a kabely...
A začali jsme odvzdušňovat a zároveň s tím i startovat - nejlepší postup pro odvzdušnění čerpadla (opravdu dobrý a několikrát vyzkoušený) je nasazení injekce s naftou na vstupní potrubí nafty a zároveň odšroubení hadice na zpětný odvod nafty. Jakmile začne z uvolněného otvoru tenoučkým paprskem místo vzduchu unikat nafta, je hotovo. Toto jsme bohužel odhadli až později a proto byla při prvním pokusu podlaha garáže efektně polita naftou a prostorem se omamně linula vůně umírajícího startéru .
Ukázalo se však, že regulační objímka není spojena s ovládáním plynu, v důsledku čehož čerpadlo nereagovalo a předpokládalo že plynový pedál není v činnosti. Takže znovu celé čerpadlo rozebrat, pokusit se správně nasadit, sestavit, odvzdušnit. Motor naskočil okamžitě a během tří sekund se otáčkoměr blížil 4000 ot/m. Opět špatně - ovládání nedosedlo do otvoru a regulační objímka tentokrát otevřela přívod nafty naplno.
Nechci nikoho unavovat zbytečným čtením, proto po několika dalších pokusech se nakonec podařilo nasadit horní část čerpadla tak aby tyč ovládání zapadla do otvoru v regulační objímce (která se mimochodem úplně volně pohybuje jak kolem osy pístu na kterém je navlečena, tak i po pístu samotném v délce cca 7 cm, což zpětnou montáž velmi, ale VELMI znepříjemňuje ba ji činí téměř nemožnou).
Motor běžel "normálně". Jenže, z výfuku už při volnoběhu šel černý kouř v míře odpovídající 3000ot/min. Takže následovalo povolení šroubů krytu ovládání čerpadla a posun celé "hlavy" čerpadla směrem (z pohledu od nárazníku) doleva - což zapříčiňuje ubrání množství nafty vstřikované do motoru. Tento úkon byl proveden ještě dvakrát, protože není možné kladívkem jen tak odhadnout, kolik mm je třeba "hlavu" posunout.
Problémem se však ukázalo opětné protékání nafty pod horním krytem (spodní už těsnil). Bez dlouhého popisu - v šroubu, na který se nasazuje hadice na odvod nespotřebované nafty je sítko (nebo něco podobného). V našem případě spíše bylo. Po zkušební aplikaci podobného šroubu z mechanického čerpadla (1.6D, v šroubu je pouze otvor bez čehokoli dalšího) nastala zásadní změna, takže sítko šlo za pomoci vrtačky ven - průsak nafty přestal, zlepšila se barva výfukových plynů (mimo plného plynu téměř žádné saze) a hlavně auto jede mnohem, mnohem lépe.
Závěrem: Z čerpadla vytékala nafta v důsledku vysokého tlaku uvnitř, způsobeného špatným odvodem nepoužité nafty (i když na pohled vypadalo OK). Pokud nemáte silné nervy, do opravy těsnění se nepouštějte. Na druhou stranu se dá posunem hlavy čerpadla vpravo a vlevo (pohled směrem od nárazníku) přidat, resp. ubrat nafta jdoucí do motoru. Také je možné kontrolou průtoku výše zmíněného šroubu podstatně zmenšit kouřivost vozu.
Poslední info: Skrze horní víko trošičku prosakovala nafta, takže následovalo zbroušení a po týdnu se zdá že už je to definitivně poslední zákrok
A začali jsme odvzdušňovat a zároveň s tím i startovat - nejlepší postup pro odvzdušnění čerpadla (opravdu dobrý a několikrát vyzkoušený) je nasazení injekce s naftou na vstupní potrubí nafty a zároveň odšroubení hadice na zpětný odvod nafty. Jakmile začne z uvolněného otvoru tenoučkým paprskem místo vzduchu unikat nafta, je hotovo. Toto jsme bohužel odhadli až později a proto byla při prvním pokusu podlaha garáže efektně polita naftou a prostorem se omamně linula vůně umírajícího startéru .
Ukázalo se však, že regulační objímka není spojena s ovládáním plynu, v důsledku čehož čerpadlo nereagovalo a předpokládalo že plynový pedál není v činnosti. Takže znovu celé čerpadlo rozebrat, pokusit se správně nasadit, sestavit, odvzdušnit. Motor naskočil okamžitě a během tří sekund se otáčkoměr blížil 4000 ot/m. Opět špatně - ovládání nedosedlo do otvoru a regulační objímka tentokrát otevřela přívod nafty naplno.
Nechci nikoho unavovat zbytečným čtením, proto po několika dalších pokusech se nakonec podařilo nasadit horní část čerpadla tak aby tyč ovládání zapadla do otvoru v regulační objímce (která se mimochodem úplně volně pohybuje jak kolem osy pístu na kterém je navlečena, tak i po pístu samotném v délce cca 7 cm, což zpětnou montáž velmi, ale VELMI znepříjemňuje ba ji činí téměř nemožnou).
Motor běžel "normálně". Jenže, z výfuku už při volnoběhu šel černý kouř v míře odpovídající 3000ot/min. Takže následovalo povolení šroubů krytu ovládání čerpadla a posun celé "hlavy" čerpadla směrem (z pohledu od nárazníku) doleva - což zapříčiňuje ubrání množství nafty vstřikované do motoru. Tento úkon byl proveden ještě dvakrát, protože není možné kladívkem jen tak odhadnout, kolik mm je třeba "hlavu" posunout.
Problémem se však ukázalo opětné protékání nafty pod horním krytem (spodní už těsnil). Bez dlouhého popisu - v šroubu, na který se nasazuje hadice na odvod nespotřebované nafty je sítko (nebo něco podobného). V našem případě spíše bylo. Po zkušební aplikaci podobného šroubu z mechanického čerpadla (1.6D, v šroubu je pouze otvor bez čehokoli dalšího) nastala zásadní změna, takže sítko šlo za pomoci vrtačky ven - průsak nafty přestal, zlepšila se barva výfukových plynů (mimo plného plynu téměř žádné saze) a hlavně auto jede mnohem, mnohem lépe.
Závěrem: Z čerpadla vytékala nafta v důsledku vysokého tlaku uvnitř, způsobeného špatným odvodem nepoužité nafty (i když na pohled vypadalo OK). Pokud nemáte silné nervy, do opravy těsnění se nepouštějte. Na druhou stranu se dá posunem hlavy čerpadla vpravo a vlevo (pohled směrem od nárazníku) přidat, resp. ubrat nafta jdoucí do motoru. Také je možné kontrolou průtoku výše zmíněného šroubu podstatně zmenšit kouřivost vozu.
Poslední info: Skrze horní víko trošičku prosakovala nafta, takže následovalo zbroušení a po týdnu se zdá že už je to definitivně poslední zákrok
- Přílohy
Naposledy upravil(a) oopice dne 02.10.2009 16:43, celkem upraveno 1 x.
- Batistuta
- VWagenista
- Příspěvky: 1299
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Stověžatá
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Já mám na čerpadle přidáno (hejbnout směrem od rozvodů,ale tak po 0,5 mm krocích,fakt jenom cuc) a je to znát dost,ale samozřejmě to jde líp hlavně od spoda,vršek je tak zhruba na stejno .
-
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 13.05.2009 05:27
- Bydliště: spiš
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Chvalabohu že som to dal pretesniť jednému odborníkovi na čerpadlá...mal to hotové za 2hodiny a stálo ma to 70eur...
vw
- kubiczek
- Závodník
- Příspěvky: 553
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: DěČín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
#oopice: já bych a to neměl nervy a už bych mazal pro jiný čerpadlo
#Batistuta: mohl bys mi to prosimtě nějak namalovat jak a kde se s tim hejbe pro přídání nafty ? Měl sem na to takovej forychtung (potencimoter co přidával naftu skrze tu elektroniku na čerpadle) ale blbec sem ho tehdy vyškub a netušim jakou měl hodnotu ... teď bych to zase chtěl zpátky. Tímhle by to možná bylo lepší než ten poťák.
#Batistuta: mohl bys mi to prosimtě nějak namalovat jak a kde se s tim hejbe pro přídání nafty ? Měl sem na to takovej forychtung (potencimoter co přidával naftu skrze tu elektroniku na čerpadle) ale blbec sem ho tehdy vyškub a netušim jakou měl hodnotu ... teď bych to zase chtěl zpátky. Tímhle by to možná bylo lepší než ten poťák.
- Batistuta
- VWagenista
- Příspěvky: 1299
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Stověžatá
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
To posunutí,je jen taková nouzovka,navíc to může zvednout volnoběh,ale jinak se hejbe tím vrškem,jsou to 3 torxy a jeden ten tříhranej šroub. Jinak se dřív dával odpor mezi dva piny na čerpadle,ale už taky nevím na,který to bylo,někdo určitě vědět bude a kouří to pak slušně,hodně nafty málo vzduchu.Ideální je samozřejmě čip,já zvednul tu naftu jen,abych to vyzkoušel,protože mi stejně houpe čerpadlo,ale už to tak asi nechám,jede to lepejc .
- kubiczek
- Závodník
- Příspěvky: 553
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: DěČín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Právě si taky nepamatuju který piny to byli a hodnotu toho odporu. Zkusim ještě nahlídnout na DP forum. I tak dík
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 29.09.2009 10:21
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Chcem sa spýtať mne to tiež tečie spod toho spodného aj vrchného tesnenia a kontroloval som najskôr ten šrób ako si písal a ja tam nemám sítko ale je tam taký valček z oboch strán a asi ked tam je tlak tak to pretlačí takú spružinu a vypustí to von tak to je dobré?
- koco
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
oopice: prosím ta tú skrutku si prevrtal durch alebo iba po to sítko? lebo na jednej strane je to tuším zaslepené? mám doma jedno čerpadlo ktoré kamarád nedávno menil pretože mu tieklo a podla tvojho príspevku si myslím že by mohlo ešte poslúžit ak by sa pretesnilo. tieklo najprv pod tým horným vekom a ked som mu to pretesnil, tak začalo tiect pod tou vrchnou častou čerpadla, tak si myslím že by tam mohol byt velký tlak nafty sposobený tým zaneseným sítkom. dík
- oopice
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Samozřejmě z té strany kde je díra. A o vrtání nemůže být moc řeč (už vůbec ne skrz), spíš to bylo namotání "síťky" na vrtačku .
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 29.09.2009 10:21
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
ja tam žiadne sítko nemám
- prazak_1
- Řidič
- Příspěvky: 140
- Registrován: 16.03.2008 12:59
- Bydliště: Praha 10 malešice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Zdravím pánové, taky sem dnes přišel na to že mi tam vytéká nafta, ale nevím přesně odkud, mě to příjde jako z boku kde sou ty tlakový trubičky a teče to jen při studeným motoru, když se to zahřeje tak přestane téct, takže jestli se nepletu a pochopil sem tohle téma tak mám v prde.. to těsnění, a mám ještě jeden dotaz ohledně zvyšování tý dávky, mám AFN a kamarád říkal že si naftu můžu přidat ale jen přes VAG, co je na tom pravdy?? díky za info
DAS AUTO
-
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 29.09.2009 10:21
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Ja som to dal tiež robiť a mal to za 30 min hotové a stálo ma to 10,-EUR a už by som si to urobil aj sám len treba vedieť ako nato ked si poznačíš presne ako ten spodný kryt tam je tak ho tam aj tak musíš dať trafiť sa tym kolíkom a je to neni to až tak zložitérunda píše:Chvalabohu že som to dal pretesniť jednému odborníkovi na čerpadlá...mal to hotové za 2hodiny a stálo ma to 70eur...
-
- Řidič
- Příspěvky: 156
- Registrován: 13.05.2009 05:27
- Bydliště: spiš
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
si sikovny...rudy5 píše:Ja som to dal tiež robiť a mal to za 30 min hotové a stálo ma to 10,-EUR a už by som si to urobil aj sám len treba vedieť ako nato ked si poznačíš presne ako ten spodný kryt tam je tak ho tam aj tak musíš dať trafiť sa tym kolíkom a je to neni to až tak zložitérunda píše:Chvalabohu že som to dal pretesniť jednému odborníkovi na čerpadlá...mal to hotové za 2hodiny a stálo ma to 70eur...
vw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 09.05.2013 21:39
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
Caute, ako sa vam podarilo odsroubovat ten 3j hranny srob? mali ste na to daaky pripravok?
-
- VWagenista
- Příspěvky: 1308
- Registrován: 05.08.2010 20:02
- Bydliště: Sokolov
Re: Těsnění - vstřikovací čerpadlo TDi 1Z + něco okolo
sedmicka orech. nejlepe prolouzeny a kladivo. a asi vis jak dal.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic