TDI 66kW předehřev motoru

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
DurexElite
Profík
Profík
Příspěvky: 1132
Registrován: 16.02.2009 21:47
Bydliště: Protivín a Plzen - kolej
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od DurexElite »

V GM maj to rele za 35kč, myslím ze i pasuje i do origo svorkovnice, a maj i 70 A za 70 kč

Mam to taky na tlacitko ale funguje to i pres ridici jednotku ;-)
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint 764, dlouhodobá 5L/100
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=192915

DrakVariant
Řidič
Řidič
Příspěvky: 72
Registrován: 30.11.2010 22:21
Bydliště: czech budweis
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od DrakVariant »

s tim souhlasim je mozne to nechat ovladat ridici jednotku ale takhle si to zapnu a vypnu kdy chci ja :lol: :lol: :lol: jinak me to stalo komplet 200kč

RABBIT44
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 06.10.2010 18:18

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od RABBIT44 »

na predhrev idu take iste zhavice ako na zhavenie motora??

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od skacel99 »

podle autokelly jsou tam nějaký jinačí,je u nich napsáno, že jsou přímo na ohřev vody a jsou údajně kratší

RABBIT44
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 45
Registrován: 06.10.2010 18:18

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od RABBIT44 »

dik... takze kupovat jedine podla cisla?

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od skacel99 »

asi jo

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Tady je taky něco http://www.vw-club.cz/mcp.php?i=main&f= ... topic_view" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

Známej si ted chce dodělávat ty 3 žhaviče na blok na vodu a bude to zapojovat na přímo na vypínač přes relátko chtěl jsme se zeptat jak silné relé tam dát ? kolik to má odběr proudu ? Děkuji za odpověď
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

Každá svíčka má 10-15A, dle kusu... Takže nejmíň 50A relé...

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

Bastard píše:Každá svíčka má 10-15A, dle kusu... Takže nejmíň 50A relé...
Paráda děkuji :good: dám 80 A pojistku a silné relé , děkuji
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od mates-vento »

mecsoun píše:Mělo by to makat pod pět stupňů celsia a teplotu by měl brát z motoru a jednotka motoru spouští jednotku toho předehřevu..
Jenom upřesnim, pod +5°C fungujou žhaviče na naftu, příhřev vody jede až když je pod nulou.

Když se mrknete do schema, tak je tam jeden žhavák samotnej a dva jsou spolu - ten samotnej je zapnutej trvale až do nějakejch 60-70° vody. Zbylé dva se spínaj přerušovaně po několika vteřinách. Loni jsem na tom měl napíchlý ledky a natažený do kabiny, takže to bylo pěkně vidět :)
To že v originálne nepražej všechny tři trvale bude mít nějakej význam, jen si nejsem jistej jakej.

Co se týče proudu, tak na moje žhaváky už je 50A pojistka slabá, ale 60A zatim drží :mrgreen:
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

No teď to právě řeším, je v tom nějakej bordel... Dneska bylo venku +2°C a příhřev nefungoval, na VAGu mi to ukazovalo teploty vzduchu a kapaliny 2,4°C, ale v kanálu předehřevu to ukazovalo 00000001, tedy že teplota kapaliny je větší než 70°C, nebo teplota vzduchu je větší, než 5°C... Což byla pičovina, přesto obojí vypnuto... Přitom už mi ten příhřev letos jednou fungoval a to zrovna když sem se hrabal v těch svíčkách, ale to na 100% nebylo pod nulou! Už tomu fakt nerozumím, tam musí být ještě nějaká podmínka navíc, jinak to nedává smysl...

Jinak žhaviče na naftu fungují i při vyšších teplotách(cca od 10°C a míň), v kanálu 12 si to můžeš ověřit :wink:

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od mates-vento »

No tobě zas jako věřim.. :mrgreen: Teď me napadá, že jsem si ten manuál možná vyložil špatně - nejspíš to tam bylo napsaný nějak tak, že nad +5 není potřeba čekat na nažhavení. Ono to sice žhaví, ale jenom krátce, takže můžeš v podstatě startovat rovnou... Ale to je vedlejší.

Hodnoty příhřevu jsem vysledoval čistě ze sledování těch kontrolek, takže to není stopro, ale mám dojem, že to fakt jelo jen když jsem měl zamrzlý okna. Nebyl bych si třeba uplně jistej přesností čidel teploty, ale když ti to i na diag. měřilo 2,4...

Bohužel vento bude asi přes zimu odstavený, jinak bych to mohl sledovat pořádně, bo jsem do novejch budíků rovnou dotáhl i signál z příhřevu (bo mě nebavilo kontrolovat pojistku, když mi 50ka pořát hořela). Ale asi to natáhnu i v náhradním golfikoj, bo tam je pojistka samozřejmě taky spálená, takže to bude stejná story..
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
DurexElite
Profík
Profík
Příspěvky: 1132
Registrován: 16.02.2009 21:47
Bydliště: Protivín a Plzen - kolej
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od DurexElite »

OndraB píše:Známej si ted chce dodělávat ty 3 žhaviče na blok na vodu a bude to zapojovat na přímo na vypínač přes relátko chtěl jsme se zeptat jak silné relé tam dát ? kolik to má odběr proudu ? Děkuji za odpověď
http://www.gme.cz/rele-s-dc-civkou/rela ... -p634-554/" onclick="window.open(this.href);return false;

toto možná by šlo, ale ja bych dal 2, jako to má origo... svíčka má cca 0,7 ohmu což je 17 amper, ale odpor muže i klesnout a proud by jeste vzrostl.
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint 764, dlouhodobá 5L/100
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=192915

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

No... Zase nebudem vyšilovat s proudama, odpor se se zvyšující se teplotou určitě snižovat nebude, svíčky nejsou polovodiče. A jestliže je něco origo jištěný 50A pojistkou, tak tam 1) přece nebudeme cpát 80A... 2) Opravdu nebude mít jedna svíčka 17A... Reálně mají kolem 10-11A...

Dát silnější relé je rozumné, ale dávat silnější pojistku je hovadina...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“