TDI 66kW předehřev motoru

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

Bastard píše:No... Zase nebudem vyšilovat s proudama, odpor se se zvyšující se teplotou určitě snižovat nebude, svíčky nejsou polovodiče. A jestliže je něco origo jištěný 50A pojistkou, tak tam 1) přece nebudeme cpát 80A... 2) Opravdu nebude mít jedna svíčka 17A... Reálně mají kolem 10-11A...

Dát silnější relé je rozumné, ale dávat silnější pojistku je hovadina...
Mám možnost pojistky 80 A tak tam dám tu, slabší bych musel komplikovaně shánět a kupovat .. relé bude silné asi dost a pojistkou snad také nic nezkazím
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

No riskuješ akorát to, že když se ti tam něco posere, tak se nepřepálí pojistka, ale izolace na kabelech a pak ti klidně blafne celej motor......

Uživatelský avatar
DurexElite
Profík
Profík
Příspěvky: 1132
Registrován: 16.02.2009 21:47
Bydliště: Protivín a Plzen - kolej
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od DurexElite »

Bastard píše:No... Zase nebudem vyšilovat s proudama, odpor se se zvyšující se teplotou určitě snižovat nebude, svíčky nejsou polovodiče. A jestliže je něco origo jištěný 50A pojistkou, tak tam 1) přece nebudeme cpát 80A... 2) Opravdu nebude mít jedna svíčka 17A... Reálně mají kolem 10-11A...

Dát silnější relé je rozumné, ale dávat silnější pojistku je hovadina...
nerikam teplota ale odpor svíčky, odpor je tak 0,7, a muze se menit starim atd, nemyslim teplotou
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint 764, dlouhodobá 5L/100
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=192915

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

Fyzikální zákony ti nic neříkají? Při zahřívání vodičů se jejich odpor zvyšuje... Například Bosch Duratherm má při 20°C má odpor 1,5 ohmů (takže žádnejch 0,7), plně nažhavená má 18 ohmů... Takže tak...

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

Bastard píše:No riskuješ akorát to, že když se ti tam něco posere, tak se nepřepálí pojistka, ale izolace na kabelech a pak ti klidně blafne celej motor......
Veškerá kabeláž příjde nová a ke svíčkám povede 6 ka drát takže bych řekl že v pohodě :good:
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

To si dělej jak chceš, stejně je to pičovina :gy: :mrgreen:

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od mates-vento »

V podstatě je to tak, jak píše Bastard.. :mrgreen:

Pokud dáš 80A pojistku, tak si sežeň relátko dimenzovaný radši na 90A (to bych chtěl vidět), bo pokud tam nastane problém, tak takovej proud, kterej nepřepálí pojistku, poteče i relátkem, který se začne nadměrně hřát a není důvod, proč by nemělo začít hořet.
Pokud máš původní relátko, kde se počítá s pojistkou 50A a na 80A asi dimenzovaný není, tak možná ani nebude shopný pustit takovej proud, aby ti tu 80A pojistku přepálil. 6ka kabel v takový situaci vlastně jen urychlí zahoření :) No co, těsně nad relátkem je akorát krycí plast pro kabely, gumový těsnění, případně koberec na haupně.. Hlavně to pak vyfoť :lol:

Alespoň jste mi připomněli, že bych to měl dát dokupy, teď mám jeden motor navíc, tak z toho snad dobrý žhaváky vyberu.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

Tak dneska mi příhřev frčel, i když to dělalo pěkný zmatky, ve vagu mi tam naskočily samý jedničky, což nedává smysl, ale příhřev přihříval, ještě to budu dál koumat.

Uživatelský avatar
mates-vento
Závodník
Závodník
Příspěvky: 659
Registrován: 20.08.2008 02:12
Bydliště: někde mezi HK a Pce

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od mates-vento »

Dneska jsem zas já zjistil, že na motoru, co mám na díly, má každej žhavák na vodu odběr 17-18A a to ještě bez nastartovanýho motoru. A na funkčním motoru o moc lepší určitě nebudou... Takže asi budu muset investovat do novejch, i když se mi uplně nechce vyhazovat věc, která ještě v podstatě funguje.

A navíc jsem zjistil, že loni jsem v -20ti stratovával s jediným funkčním žhavákem nafty :mrgreen:
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

O relé bych strach neměl mám přpravené silné, které spíná žhavení na jednom stroji kde je právě 6 ka drát a 80 ka pojistka , na svích autech mám na jednom webasto kde z - 10 na 80 to vodu ohřeje za 15 minut a do druhého půjde spirála z traktoru na tu jsem také zvědav
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od Bastard »

Tak už mi to frčí, akorát mi to dohřívá jenom do 54°C cca, pak se to vypne. Mám takovej pocit, že mám vadný teplotní čidlo, od nuly nahoru ukazuje dobře, ale když mrzne, tak už se mu nechce...

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Schéma 26/5
http://www.vw-club.cz/download/file.php?id=698961" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

Když už tu jsme u těch schémat tak bych se chtěl zeptat má ventylátor své relátko ? případně jaké to je at nemusím složitě zjištovat ? potřebuju na to napíchnout topení ..
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Topení ? Nemá
Obrázek

OndraB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 28.08.2011 09:12
Bydliště: Náchodsko
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI 66kW předehřev motoru

Příspěvek od OndraB »

KOŠŤÁL píše:Topení ? Nemá
Tak tak topení .. jak to tam tedy stim proudem je ? jdou tam celkem dost silné kable a zapínaj se až po otočení klíčem tak to jde přímo přes spínačku ?
Golf III Variant 1,9 Tdi , Golf III Variant Syncro 1,9 Tdi
http://ptacek-bos.tezba-priblizovani.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nasetraktory.eu/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“