Kde je vypouštěcí ventil pro chladicí kapalinu?Jak vyčistit?

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Odpovědět
Uživatelský avatar
GTD_III
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02

Kde je vypouštěcí ventil pro chladicí kapalinu?Jak vyčistit?

Příspěvek od GTD_III »

Ahoj, kde bych našel u GTD III/1992 ventil na vypuštění chladicí kapaliny? Začala mi blikat kontrolka teploty, otevřel jsem kontrolní a napouštěcí nádobku, byla tak špinavá zevniř, že nebyl vidět stav kapaliny, strčil tam prst a cítil místo kapaliny rosol absolutně černý, mazlavý...!!! Nutno podotknout, že vůz již od jara, kdy jsem ho dostal zpět od polišů (ukradený 12 let) nejezdil a připravuji ho k TK. A bývalý "spolumajitel" se asi moc nestaral.
Jak bych mohl vyčistit či propláchnout celý chladicí systém? Nejdříve vodou?
Díky za rady.

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ron »

upřímnou soustrast :(
jinak nevím jak u Tebe, ale já vypouštím G3 vždycky přes spodní hadici chladiče...
pak doporučuju dát vodu a jezdit aspoň den, vypustit a znova zas jen vodu, dokud to co vytejká není aspoň trošku čistý...
možná že termostat bych vyndal a vyčistil, to samý chladič a expanzku, s chemií bych počkal, na to je času dost
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
kocifus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: terchova

Příspěvek od kocifus »

ja som zobral hadicu z vodovodu a trochu som to preplachol tecucou vodou. zopar hadic som poodpajal, aby to vsetko hned vytekalo. nadobku som sa aj ja pokusal vycistit, ale akosi to neslo, tak som kupil novu.

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ron »

jo, jenže když to propláchneš hadicí, tak když je studenej motor, tak se neotevře velkej okruh...a vypláchneš jen kus
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
GTD_III
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od GTD_III »

Zatím díky za názory. Přesto ještě zopakuji - je tam někde dole ventilek nebo něco podobného?

Uživatelský avatar
Whitecat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Whitecat »

O vikendu jsem menil termostat, ventilek jsem nenasel jak rika Ron nejlepsi a nejrychlejsi zpusob je vypojeni spodni hadice z chladice ktera vede k termostatu. Staci ti na to sikovky a trosku sikovny sily. Pro vypusteni celeho okruhu je treba vyndat termostat, ktery bude nejspis stejne ve spatnym stavu.

Uživatelský avatar
GTD_III
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od GTD_III »

Díky.
Pokusím se najít správnou hadici. (moc se v motoru nevynám)
Proč mám však vyndávat ten termostat a kde vůbec je?
Jak poznám, že je špatný termostat? Asi jen provozu, když neukazuje nebo ukazuje špatně? To mohu ale jen kontrolovat, až budu jezdit, ne?

Uživatelský avatar
ron
Profík
Profík
Příspěvky: 952
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od ron »

no nejspodnější hadici na chladiči snad vidíš, ne? 8O
termostat se vyndavá proto, že je předpoklad, že bude zahnojenej stjně jako expanzka, aby se vyčistil a ev. dalo nové těsnění...
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.

Uživatelský avatar
Whitecat
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Whitecat »

JJ a taky se voda drzi nad termostatem a kdyz uz to cistis tak poradne!

Nejlepsi zpusob jak zjistit zda je spatny termostat je priskrtit horni hadici vedouci z motoru do chladice, treba truhlarskou sponou, tak aby krs hadici neprotykala voda. Pri nastartovanym motoru by mela teplotni rucicka stoupat. Pokud nestoupa nejspis je spatne tep. cidlo atd.

K vyndani termostatu jsem povolil drzak na servocerpadlo, ktery jsem skoro odmontoval a pak tusim stacily povolit dva srouby. Prace na pul hodky s vymenou vody, pokud teda nenarazis na zarezly sroub. :roll:

Uživatelský avatar
GTD_III
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od GTD_III »

Děkuji všem za rady.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“