TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
ake su hlavne rozdieli medzi tymito typmi motorov? ako chapem ze kazde ma ine vstrekovanie ale preco napr pd alebo commonrail su ovela tichsie hlavne pri studenoms starte a ako je to urobene ze ked nastartujem moje TDI AHU motor za studena ide jak schcipla koza a ked otcove JTD tak ani neni citit ze je studeny ide pekne ticho a taha dobre ????????
- jk.rx
- Jezdec
- Příspěvky: 302
- Registrován: 25.10.2007 20:47
- Bydliště: Praha západ
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
Dle mě jsou motory od VW všechny (diesely) hlučný, PD má mechanicky ovládaný vstřiky comonrail elektricky což bude taky dělat hodně ne??
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
a rotacka ma ako ovladane?
no hej ale ked porovnam golf 4 nejake tdi tak je ovela tichsi ako moja rotacka a aj ako JTD v alfe 156
no hej ale ked porovnam golf 4 nejake tdi tak je ovela tichsi ako moja rotacka a aj ako JTD v alfe 156
- golfar
- Pilot
- Příspěvky: 821
- Registrován: 23.09.2008 13:02
- Bydliště: Kostomlaty p\Mil (Teplice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
rotačka je má ovládaný čistě mechanicky tlakem paliva od čerpadla.... PD je ovládaný přes extra vačku v hlavě motoru
commonrail je tišší hlavně díky lepšímu (je "otvíranej" elektrikcky, takže má okamžitej náběh) dávkování vstřikovanýho množství...s tím že to dávkuje asi na 5x (předvstřik, vstřik a dostřik ve fázi výfuku)
commonrail je tišší hlavně díky lepšímu (je "otvíranej" elektrikcky, takže má okamžitej náběh) dávkování vstřikovanýho množství...s tím že to dávkuje asi na 5x (předvstřik, vstřik a dostřik ve fázi výfuku)
Naposledy upravil(a) golfar dne 27.11.2010 13:46, celkem upraveno 1 x.
jettule http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=131541" onclick="window.open(this.href);return false;
varoš http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=114063" onclick="window.open(this.href);return false; PRODÁNO
http://www.sdhkostomlaty.webnode.cz
varoš http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=114063" onclick="window.open(this.href);return false; PRODÁNO
http://www.sdhkostomlaty.webnode.cz
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
potom co robi ten hluk u G3 iba tie vstreky? preco je teda PD tichsie?
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
no a preco su te golfy take mrtve za studena oproti PD alebo JTD
?
?
- jk.rx
- Jezdec
- Příspěvky: 302
- Registrován: 25.10.2007 20:47
- Bydliště: Praha západ
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
Co takle najetý kilometry, horší odhlučnění větší tolerance vůlí (netvrím jen píšu co mě napadne). Pro představu lepší schámata nemám.
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi
- jk.rx
- Jezdec
- Příspěvky: 302
- Registrován: 25.10.2007 20:47
- Bydliště: Praha západ
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
V jakým stavu máš hydroštely??? Těma by to taky mohlo bejt....kubovaryk píše:no a preco su te golfy take mrtve za studena oproti PD alebo JTD
?
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
tak to bude asi tym vstrekovanim no
kazdopadne mam zevraj origo 126000km hydrostely boli ok ked som vymenil olej a precistil motor tak pri zohriatom oleji jemne nepravidelne cvakaju
myslis ze je to tym ze pri studenom motore mizne vykon ?
kazdopadne mam zevraj origo 126000km hydrostely boli ok ked som vymenil olej a precistil motor tak pri zohriatom oleji jemne nepravidelne cvakaju
myslis ze je to tym ze pri studenom motore mizne vykon ?
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
tak sa spytam je to normalne u mojho motoru ze to za studena prve 3-4minuty ide ako kebyze tazko a hlucne? alebo je to ok?
- jk.rx
- Jezdec
- Příspěvky: 302
- Registrován: 25.10.2007 20:47
- Bydliště: Praha západ
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
Tdi sme doma neměli, ale pár TDček jo, u 1,9 TD AAZ výměna hydroštelů velice ztišila motor ale hlučnej byl pořád už se tak prostě narodil. Rozdíl ve vývoji u TDI vs PD,comonrail je hodně let. Taky kam by sme se dostali kdyby se věci nezlepšovaly ne?kubovaryk píše:tak to bude asi tym vstrekovanim no
kazdopadne mam zevraj origo 126000km hydrostely boli ok ked som vymenil olej a precistil motor tak pri zohriatom oleji jemne nepravidelne cvakaju
myslis ze je to tym ze pri studenom motore mizne vykon ?
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi
- krbec
- VWsenior
- Příspěvky: 2028
- Registrován: 31.08.2008 19:59
- Bydliště: Louny
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
je videt ze jste asi neslyšeli PDčko vs rotačka se stejnejma najetejma km.... ja jo,a rozhodne to bylo hlučnější než rotačka
kdyz srovnávas auto s polovicníma km tak se nediv
kdyz srovnávas auto s polovicníma km tak se nediv
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
- krbec
- VWsenior
- Příspěvky: 2028
- Registrován: 31.08.2008 19:59
- Bydliště: Louny
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
popr spatnej predvstřik dělá z motoru řechtačku,ani nevíš jak,kamarád má ted A6 2,5-rotačka. a řechtalo to na volnobeh jak kráva,hrál si s elektromagnetickou kostkou na čerpadle a ted to přede jak zamlada a i to líp jede a žere mín....a má to najeto 3x kolem světa a z5.
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;
- kubovaryk
- Závodník
- Příspěvky: 580
- Registrován: 02.06.2008 20:22
- Bydliště: SR-bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
ten predvstrek si asi sam nenasatavim co? a ta elektormagneticka kocka to je co? to si asi tiez nenastavim sam ze?
no mne ide najvacsi rachot od hlavy
no mne ide najvacsi rachot od hlavy
- jirkaTDI
- VWsenior
- Příspěvky: 2072
- Registrován: 29.08.2009 00:54
- Bydliště: JihlaVWa
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail
tak trocha teorie:
1) rotačka: řídící element je čerpadlo, které určuje dávku paliva, vstřiky se vezou jak čerpadlo píská
2) čerpadlo tryska: nemá čerpadlo, palivo se stlačuje až ve vstřikách pomocí vačkové hřídele
3) common rail: narozdíl od předchozích dvou neexistuje v čistě mechanické podobě, protože dávkování paliva mají na starosti elektronicky řízené vstřikovače, čerpadlo nemá řídící funkci jako u rotačky, "pouze" stlačuje naftu na velmi vysoký tlak, u nových aut okolo 2000 barů (rotačka okolo 200 bar)
CR je samozřejmě nejtišší kvůli plně elektronickýmu ovládání, ale taky se nejvíc sere a je citlivá na kvalitu nafty
PD je teda hlučnější než rotačka, ale tobě se to zdát nemusí, protože auta s PDčkem bývaj i líp odhlučněný než rotačka
U rotačky je základ: mít v pořádku hydroštely, napínací kladky u klíňáku, trysky, seřízenej předvstřik a používat olej s viskozitou odpovídající k stáří motoru, potom musí být tichá jak jarní vánek
1) rotačka: řídící element je čerpadlo, které určuje dávku paliva, vstřiky se vezou jak čerpadlo píská
2) čerpadlo tryska: nemá čerpadlo, palivo se stlačuje až ve vstřikách pomocí vačkové hřídele
3) common rail: narozdíl od předchozích dvou neexistuje v čistě mechanické podobě, protože dávkování paliva mají na starosti elektronicky řízené vstřikovače, čerpadlo nemá řídící funkci jako u rotačky, "pouze" stlačuje naftu na velmi vysoký tlak, u nových aut okolo 2000 barů (rotačka okolo 200 bar)
CR je samozřejmě nejtišší kvůli plně elektronickýmu ovládání, ale taky se nejvíc sere a je citlivá na kvalitu nafty
PD je teda hlučnější než rotačka, ale tobě se to zdát nemusí, protože auta s PDčkem bývaj i líp odhlučněný než rotačka
U rotačky je základ: mít v pořádku hydroštely, napínací kladky u klíňáku, trysky, seřízenej předvstřik a používat olej s viskozitou odpovídající k stáří motoru, potom musí být tichá jak jarní vánek
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5