TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

ake su hlavne rozdieli medzi tymito typmi motorov? ako chapem ze kazde ma ine vstrekovanie ale preco napr pd alebo commonrail su ovela tichsie hlavne pri studenoms starte a ako je to urobene ze ked nastartujem moje TDI AHU motor za studena ide jak schcipla koza a ked otcove JTD tak ani neni citit ze je studeny ide pekne ticho a taha dobre ????????

Uživatelský avatar
jk.rx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 302
Registrován: 25.10.2007 20:47
Bydliště: Praha západ

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od jk.rx »

Dle mě jsou motory od VW všechny (diesely) hlučný, PD má mechanicky ovládaný vstřiky comonrail elektricky což bude taky dělat hodně ne??
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

a rotacka ma ako ovladane?
no hej ale ked porovnam golf 4 nejake tdi tak je ovela tichsi ako moja rotacka a aj ako JTD v alfe 156

Uživatelský avatar
golfar
Pilot
Pilot
Příspěvky: 821
Registrován: 23.09.2008 13:02
Bydliště: Kostomlaty p\Mil (Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od golfar »

rotačka je má ovládaný čistě mechanicky tlakem paliva od čerpadla.... PD je ovládaný přes extra vačku v hlavě motoru
commonrail je tišší hlavně díky lepšímu (je "otvíranej" elektrikcky, takže má okamžitej náběh) dávkování vstřikovanýho množství...s tím že to dávkuje asi na 5x (předvstřik, vstřik a dostřik ve fázi výfuku)
Naposledy upravil(a) golfar dne 27.11.2010 13:46, celkem upraveno 1 x.
jettule http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=131541" onclick="window.open(this.href);return false;
varoš http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=128&t=114063" onclick="window.open(this.href);return false; PRODÁNO

http://www.sdhkostomlaty.webnode.cz

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

potom co robi ten hluk u G3 iba tie vstreky? preco je teda PD tichsie?

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

no a preco su te golfy take mrtve za studena oproti PD alebo JTD
?

Uživatelský avatar
jk.rx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 302
Registrován: 25.10.2007 20:47
Bydliště: Praha západ

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od jk.rx »

Co takle najetý kilometry, horší odhlučnění větší tolerance vůlí (netvrím jen píšu co mě napadne). Pro představu lepší schámata nemám.
Přílohy
img035.jpg
img036.jpg
img037.jpg
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi

Uživatelský avatar
jk.rx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 302
Registrován: 25.10.2007 20:47
Bydliště: Praha západ

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od jk.rx »

kubovaryk píše:no a preco su te golfy take mrtve za studena oproti PD alebo JTD
?
V jakým stavu máš hydroštely??? Těma by to taky mohlo bejt....
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

tak to bude asi tym vstrekovanim no
kazdopadne mam zevraj origo 126000km hydrostely boli ok ked som vymenil olej a precistil motor tak pri zohriatom oleji jemne nepravidelne cvakaju

myslis ze je to tym ze pri studenom motore mizne vykon ?

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

tak sa spytam je to normalne u mojho motoru ze to za studena prve 3-4minuty ide ako kebyze tazko a hlucne? alebo je to ok?

Uživatelský avatar
jk.rx
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 302
Registrován: 25.10.2007 20:47
Bydliště: Praha západ

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od jk.rx »

kubovaryk píše:tak to bude asi tym vstrekovanim no
kazdopadne mam zevraj origo 126000km hydrostely boli ok ked som vymenil olej a precistil motor tak pri zohriatom oleji jemne nepravidelne cvakaju

myslis ze je to tym ze pri studenom motore mizne vykon ?
Tdi sme doma neměli, ale pár TDček jo, u 1,9 TD AAZ výměna hydroštelů velice ztišila motor ale hlučnej byl pořád už se tak prostě narodil. Rozdíl ve vývoji u TDI vs PD,comonrail je hodně let. Taky kam by sme se dostali kdyby se věci nezlepšovaly ne?
Koupím knihu: Štěpán Jičínský, Osciloskop a jeho využití v autoopravárenské praxi

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od krbec »

je videt ze jste asi neslyšeli PDčko vs rotačka se stejnejma najetejma km.... ja jo,a rozhodne to bylo hlučnější než rotačka :-D
kdyz srovnávas auto s polovicníma km tak se nediv
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
krbec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2028
Registrován: 31.08.2008 19:59
Bydliště: Louny

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od krbec »

popr spatnej predvstřik dělá z motoru řechtačku,ani nevíš jak,kamarád má ted A6 2,5-rotačka. a řechtalo to na volnobeh jak kráva,hrál si s elektromagnetickou kostkou na čerpadle a ted to přede jak zamlada a i to líp jede a žere mín....a má to najeto 3x kolem světa a z5.
pokud někdo chcete něco přepucnout (pohlavní orgány nemyslím) - ALU, kola, sání, prostě všechno : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=4 ... %9Bn%C3%AD" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kubovaryk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 580
Registrován: 02.06.2008 20:22
Bydliště: SR-bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od kubovaryk »

ten predvstrek si asi sam nenasatavim co? a ta elektormagneticka kocka to je co? to si asi tiez nenastavim sam ze?
no mne ide najvacsi rachot od hlavy

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI rotacka vs. TDI pd vs. JTD commonrail

Příspěvek od jirkaTDI »

tak trocha teorie:
1) rotačka: řídící element je čerpadlo, které určuje dávku paliva, vstřiky se vezou jak čerpadlo píská
2) čerpadlo tryska: nemá čerpadlo, palivo se stlačuje až ve vstřikách pomocí vačkové hřídele
3) common rail: narozdíl od předchozích dvou neexistuje v čistě mechanické podobě, protože dávkování paliva mají na starosti elektronicky řízené vstřikovače, čerpadlo nemá řídící funkci jako u rotačky, "pouze" stlačuje naftu na velmi vysoký tlak, u nových aut okolo 2000 barů (rotačka okolo 200 bar)

CR je samozřejmě nejtišší kvůli plně elektronickýmu ovládání, ale taky se nejvíc sere a je citlivá na kvalitu nafty
PD je teda hlučnější než rotačka, ale tobě se to zdát nemusí, protože auta s PDčkem bývaj i líp odhlučněný než rotačka
U rotačky je základ: mít v pořádku hydroštely, napínací kladky u klíňáku, trysky, seřízenej předvstřik a používat olej s viskozitou odpovídající k stáří motoru, potom musí být tichá jak jarní vánek :mrgreen:
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“