Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
JohnyString
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 14.04.2010 21:19

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od JohnyString »

Zdravíčko, potřebuju naklepat volnoběžnou dávku na čerpadle, ale je tam ten podivnej trojhranej šroub, čím se to dá povolit nebo musím sehnat přímo origo ten klič? dík za rady

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od Jarda S. »

bud origo klíč (bejval na aukru) nebo čínskej 7mm ořech a kladivem naklepnout
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

Ono to jde i s Tonovkou ,pak se ten šroub podle něj tak nějak přizpůsobí..

To mám vyzkoušíno..

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
JohnyString
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 14.04.2010 21:19

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od JohnyString »

Dával jsem jiný čerpadlo a auto sotva drží volnoběh a hulí, a čím je teplejší tím je to horší za studena to docela jde. Volnoběžná dávka za studena se pohybuje v rozmezí 3,8 až 4,2 ale když se dostanu cca na 75 stupňů na teplotě motoru tak už to líta mezi 2 - 4 mg dycky jak je to kolem dvojky zakucká zase to vyskočí a tak prostě hrozný. Přes vag mi dávka nejde zvednout protože mi to hlásí chybu viz. obrázek.
Na čerpadle nemůžu povolit ten zasranej tříhranej šroub :| tonovku se mi tam naklepat tak aby se to neprotočilo nepovedlo a ted ten šroub vypadá tak že už ho asi nikdo nikdy nepovolí :negative: předvstřik sem udělal aspon kolem teploty 70 ale jak to kucká tak to taky hrozně líta ale když to zrovna je chvilku v normálu tak to tam mám, chytá to na brnk. Ten origo klíč už sem na aukru nenašel, nevíš pod jakým názvem to tam bylo Jarda S.? Díky za rady názory 8O
Myslím že kdybych tam naklepal trochu víc tý dávky že by to bylo ok, možná je to čerpadlo v hajzlu dlouho leželo ale před tím jelo bez problému.
Přílohy
chyba.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

Důvod výměny původního čerpadla ?
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
JohnyString
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 14.04.2010 21:19

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od JohnyString »

Původní čerpadlo sice jelo uplně bez problému ale tekla z něj nafta, chtěl jsem ho nechat přetěsnit. Dal jsem to k odborníkovy na čerpadla ten to otevřel a zjistil že vačka a válečky jsou těsně před smrtí a nové díly originál bosch 4000,-. Tak jsem sehnal toto. Podařilo se mi pujčit origo klíč s tím jsem to naštěstí povolil :good: poklepal a nechal jsem to na 4,4 mg. Po startu to tak pul minuty trvá než se srovná, než se hodnoty ustálí ale pak už drží 4,2-4,4 a otáčky konstant. Přes vag to stále nejde nastavit.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

Hmm a naklápět si zkoušel co to udělá?..
Jestli je to teda 66kw starší provedení čerpadla se dvěma štekrama..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
JohnyString
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 14.04.2010 21:19

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od JohnyString »

Čerpadlo je z gIII tdi ahu, už sem se dokonce jednou dostal ve vagu na nastavení voln. dávky je to haluz de to jak se tomu zachce :lol: . Myslíš naklápět čerpadlo kuli předvstřiku? ten mám nastavenej podle grafu a hodnoty kolísají mezi 49 a 51. Na jedničku dvojku jede dobře ale při trojce od spodu na plnej trochu škube. Ještě to radši zkontroluju. Popř. byl by užitečnej log popř na jakejch kanálech? 8O

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

Když to tu tak pročítám, tak začínám mít pocit, že mám asi špatně nastavené čerpadlo :-D Auto jezdí v pohodě, ale hůř startuje a zdá se, že i spotřeba je vyšší. Je to AFN + trysky P764

Obrázek

co jsem tak pochytil, tak volnoběžná dávka by měla být 4,2-4,4mg/R, já mám 3,4
pak ten "cold start valve" by měl být pod 10? Takže těch 60% je asi trochu mimo?
předvstřik 1,3° je asi taky málo? Stejně tak "start inj qty" by mělo být těch 50-55?

Může mi někod potvrdit mou doměnku? Bohužel můj vag com 304 staženej z uloz.to mě nepustí do základního nastavení, takže koukám jen na blok hodnot :)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

Cold start je 3-70 což je v normě.
A ta vstřikovací dávka startu se mě zdá trochu moc jinak si nemyslím že by bylo něco zásadně špatně.
Záleží jaký to má zvuk na volnoběhu studené/teplé jakože ostřejší zvonivější, nebo pěkně krásně měkký?..
Hůř startuje za tepla nebo za studena?
Spotřeba je docela hodně ovlivněná nastavením čerpadla.
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

to sice je v normě, ale co jsem tak koukal různě na printsreeny po netu, tak tam měli všichni za tepla na volnoběh tak 3 - 5% právě :-D
Zvuk na volnoběh krásnej, i při normální jízdě, ale při plným plynu se mi zdá docela divnej, takovej hrubej.
Starty jsou špatný hlavně studený, to točí až nepříjemně dlouho a pak oblak kouře, ale ani teplý to nechytá na drc.
Ta spotřeba těžko říct, poslední dobou je to tak 7,5l/100km, ale jsou to hlavně krátký trasy po městě.

Auto mám od léta (rozvody jsem dělal - kolečko na klice OK), tohle vše to dělá od tý doby, co to mám, jen v létě ty starty nebyly až tak hrozný, tak jsem tomu nevěnoval pozornost, v zimě jsem s tím skoro nejezdil, ale teď, když jsem to vytáhl, tak ty starty jsou fakt naprd :-/
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od 11mAjA11 »

A hele žhaví Ti to vůbec pořádně?
Co to udělá při odpojení čidla teploty chladící kapaliny?..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od jirkaTDI »

to jsem ani nezkoušel, jako můžu vyzkoušet, ale TDI musí chytnout v pohodě i bez žhavení

ještě mi příjde, že má startér docela nízký otáčky, tak ho možná zkusím dát na repas. A ještě jedna věc, po nastartování (za studena) to prvních pár vteřin vůbec nereaguje na plyn (jako kdyby chyběla nafta, nebo nevím)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

rotwajlerdick
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 04.12.2013 17:57

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od rotwajlerdick »

to mne 1Z udela taky,ale jen kdyz sem lakomej a v nadrzi je neco pekelnyho...nez se to ohreje tak cca2minuty si to zije svuj zivot a neda si do nej zasahovat.pak se vzpamatuje a je to ok

dinoslav
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 01.11.2016 10:09

Re: Nastavení předvstřiku a vstřikovacího množství-co dřív

Příspěvek od dinoslav »

Čau klubisti, vysvětlím problém a budu rád za rady. Audina A4, 1,9 TDi, 1998, do té doby absolutně bezproblémové auto, začala nechávat naftovou stopu. Motor dole zadělanej od nafty, na zdviži sme prostě na volnoběh nepoznali odkud to teče. Trubky až k filtru suché. Usoudili jsme, že pouští čerpadlo. Sundali jsme rozvody a vyndali čerpadlo. Čerpadlo jsme nechali přetěsnit. Koupili se nový rozvody,namontovali čerpadlo, rozvody, které jsme nastavili dle instrukcí škodováckého mechanika (ne jako vždy na rysky na řemenu, možná to byla chyba). Myslím, že sme čerpadlo zalili dostatečně ( když se povolí matky na vstřikách, lítá nafta). A NEJDE NASTARTOVAT! Startér točí,hulí to jako kráva, mastnej, šedej kouř, zadýmovací zařízení na tanku hadr. Chytne to jen při přímém vstříknutí čističe na brzdy (zvěrstvo, já vim), jak dojdou páry čističe, tak to chcípne. Šoupali jsme horní část čerpadla dozadu, jeden čas se nám to i povedlo startovat, ale STRAŠIDELNĚ to hulilo. Šoupli sme to zas dopředu, hulilo to při točení startérem o dost míň, kouř bílej. Tak co teď? Je mě jasný, že budou rady, abych to dal specialistům do značkových servisů, ale tomu bych se radši vyhnul a dal to tam až na fine doštelování . Děkuji.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“