Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Ahoj, po zkoušení snad všeho možného co je zde v častých závadách popsáno už fakt nevím proč se tomu nechce startovat.
Jedná se o Vento 1,9 TDi motor 1Z.
Auto nežhaví, vyměněné čidlo teploty, vyměněno relé 109, ale prostě jak je zapnuté čidlo teploty tak to nechce startovat, po vypnutí nastartuje hned bez problému. Rozvody udělány nově, čerpadlo nastaveno kousek nad modrou rysku.
Nějaká rada na co se ještě podívat???
VAG bez chyb
Jedná se o Vento 1,9 TDi motor 1Z.
Auto nežhaví, vyměněné čidlo teploty, vyměněno relé 109, ale prostě jak je zapnuté čidlo teploty tak to nechce startovat, po vypnutí nastartuje hned bez problému. Rozvody udělány nově, čerpadlo nastaveno kousek nad modrou rysku.
Nějaká rada na co se ještě podívat???
VAG bez chyb
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Voltmetr a měřit..
Co kam jde a nejde..
Klasicky projít všechny spoje kabeláží v motorovém prostoru až k jednotce, tu klidně otevřít jestli není zalitá vodou atp...
Měřit měřit měřit..
Co kam jde a nejde..
Klasicky projít všechny spoje kabeláží v motorovém prostoru až k jednotce, tu klidně otevřít jestli není zalitá vodou atp...
Měřit měřit měřit..
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
No asi mi nic jiného nezbyde, včera se nastavoval předvstřik na čerpadle a od té doby to zase blbne a nechce to ráno chytnout. Předtím byl předvstřik vysoký (hodilo to i chybu na VAG) a startovalo to bez problému, po nastavení nad tu modrou rysku to druhý den ráno nechytlo, odpojilo se čidlo teploty a hned to chytlo.
Ještě dotaz, na TDI grafu to docela lítalo ty hodnoty nebyla to stálá hodnota, teď nevím z hlavy jak to tam přesně bylo ale spodní lajna (to je myslím teplota paliva byla stálá nějakých 130) a ta druhá lajna trošku skákala, tam bylo myslím 44-52 nebo nějak tak...
Co to kolečko na klice? To by na to, že to nežhaví nemělo mít vliv ne???
Ještě dotaz, na TDI grafu to docela lítalo ty hodnoty nebyla to stálá hodnota, teď nevím z hlavy jak to tam přesně bylo ale spodní lajna (to je myslím teplota paliva byla stálá nějakých 130) a ta druhá lajna trošku skákala, tam bylo myslím 44-52 nebo nějak tak...
Co to kolečko na klice? To by na to, že to nežhaví nemělo mít vliv ne???
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
To sice ne ale předpokládal sem že pokud napíšeš že si všechno zde popsané dokonale prověřil tak sem počítal i s tím že i to kolo na klice.
99% bude to kolo v prdeli a proto to rozhazuje předvstřik a proto to blbě chytá, nežhaví to ve smyslu že se kontrolka rožne a hned zhase a pak to při startování nechytí ?
Nebo se kontrolka vůbec nerožne ? resp. když podchladíš čidlo teploty vody svítí kontrolka déle než normálně po otočení klíče ?
Ono totiž když odpojíš čidlo tak to déle žhaví páč jednotka má za to že je kurwa mráz a tak motoru dopřeje řádné předehřátí spalovacích komor, tím pádem rozhozený předvstřik trochu eliminuje předehřátý prostor a ono to chytí..
Pokud nezkontroluješ pořádně to rozvodové kolo, dopadneš jako kolega s TD , tak dlouho jezdil až následkem rozhozeného předvstřiku upálil dva písty tak že to nemělo kompres a dva napáli tak že už jim moc nezbylo..
Mě moje rozhozené kolo na 1Z nepsalo taky nic, jen hodnoty grafu lítaly od nesmyslu k nesmyslu a zahřáté to po nastavení bylo po projetí úplně někde jinde než po dokonalém nastavení, jednoduše řečeno to nešlo nastavit tak, aby ta hodnota byla trvale perfektně nastavená..
99% bude to kolo v prdeli a proto to rozhazuje předvstřik a proto to blbě chytá, nežhaví to ve smyslu že se kontrolka rožne a hned zhase a pak to při startování nechytí ?
Nebo se kontrolka vůbec nerožne ? resp. když podchladíš čidlo teploty vody svítí kontrolka déle než normálně po otočení klíče ?
Ono totiž když odpojíš čidlo tak to déle žhaví páč jednotka má za to že je kurwa mráz a tak motoru dopřeje řádné předehřátí spalovacích komor, tím pádem rozhozený předvstřik trochu eliminuje předehřátý prostor a ono to chytí..
Pokud nezkontroluješ pořádně to rozvodové kolo, dopadneš jako kolega s TD , tak dlouho jezdil až následkem rozhozeného předvstřiku upálil dva písty tak že to nemělo kompres a dva napáli tak že už jim moc nezbylo..
Mě moje rozhozené kolo na 1Z nepsalo taky nic, jen hodnoty grafu lítaly od nesmyslu k nesmyslu a zahřáté to po nastavení bylo po projetí úplně někde jinde než po dokonalém nastavení, jednoduše řečeno to nešlo nastavit tak, aby ta hodnota byla trvale perfektně nastavená..
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Kolo na klice jsem zas tak moc neřešil, protože jsem měl problém v tom, že mi nejde proud do žhaviček.
Přesně tak jak píšeš, kontrolka se na chvíli rožne a pak zhasne, auto potom nestartuje.
Zkusím podchladit to čidlo teploty, jestli to bude žhavit nebo ne.
To jsem se koukal, že to při odpojení čidla hodí žhavení na nějakých 18 sekund, ale to není pro mě řešení odpojovat čidlo.
Kouknu večer na ten graf znovu, no a pokud na nic nepřijdu tak třeba překontrolovat to kolo.
Nebral jsem to kolo v potaz, bo jak jsem psal, nejde mi proud do žhaviček...
Přesně tak jak píšeš, kontrolka se na chvíli rožne a pak zhasne, auto potom nestartuje.
Zkusím podchladit to čidlo teploty, jestli to bude žhavit nebo ne.
To jsem se koukal, že to při odpojení čidla hodí žhavení na nějakých 18 sekund, ale to není pro mě řešení odpojovat čidlo.
Kouknu večer na ten graf znovu, no a pokud na nic nepřijdu tak třeba překontrolovat to kolo.
Nebral jsem to kolo v potaz, bo jak jsem psal, nejde mi proud do žhaviček...
- JOSEFFEFE
- Člen klubu
- Příspěvky: 46
- Registrován: 03.05.2013 12:26
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Zdravím.rozvody kdo je dělal?postavil si motor do horní uvratě.zaaretoval vačku pravítkem,měl čerpadlo zaaretované!aaneeboo použil barvičku? , použití tdigrafu- nutno pořádně zahřát motor, hodnota v 7 políčku musí být pod 73, to že máš čáru v grafu kousek nad modrou čarou neznamená spravné nastavení čerpadla sice tam je nějaká tolerance mezi 25a65 na grafu.Co chcete měřit voltmetrem ?Je třeba první správně nastavit rozvody a čerpadlo!To je pravděpodobný problém.Když je čerpadlo špatně nastavené nechce to nastartovat.To že odpojíš teplotní čidlo ,tak řídící jednotka si myslí že je studený motor a sepne žhavení+v čerpadle se pomoci regulačního přesuvníku zvýši dávka nafty,proto ti to startne na drc!Noo jinak jsem z Hukvald což není tak daleko, mužeme se domluvit a prozkoumat tvuj vůz.
VW golf1 kabrio KARMAN,VW golf4tdi,Š.YETI tdi,Š.favorit silver line,Š 130GL,Š.octavia1958,Š.fel.pick-up,VWgolf2naND.
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Chlapi, zas ze mě nedělejte nějakého lojzu v rádionce. Rozvody jsou nastaveny tak jak mají být... TDi graf taky...Kouknu na to ještě pořádně večer...
- JOSEFFEFE
- Člen klubu
- Příspěvky: 46
- Registrován: 03.05.2013 12:26
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
určitě bych si ztebe lojzu nedělal ale už se mi to také stalo,po vychladnuti motoru mi to nešlo nastartovat? šák si pomáháme né
VW golf1 kabrio KARMAN,VW golf4tdi,Š.YETI tdi,Š.favorit silver line,Š 130GL,Š.octavia1958,Š.fel.pick-up,VWgolf2naND.
- Kuny1991
- VWagenista
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 17.10.2009 21:48
- Bydliště: Kynšperk nad VWohří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Sice to tu opakuju v každým druhým tématu, ale proč pořád hledáte proud na žhavičkách? Pokud není míň jak 5°C, tak to prostě žhavit nebude
- JOSEFFEFE
- Člen klubu
- Příspěvky: 46
- Registrován: 03.05.2013 12:26
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Kolega řeší nastartování,né že nežhaví?A pomáháme si jsme všichni KOLEGOVÉ
VW golf1 kabrio KARMAN,VW golf4tdi,Š.YETI tdi,Š.favorit silver line,Š 130GL,Š.octavia1958,Š.fel.pick-up,VWgolf2naND.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
to je v pořádku při těhle teplotách nežhaví žádný tdiMajkl206 píše:Kolo na klice jsem zas tak moc neřešil, protože jsem měl problém v tom, že mi nejde proud do žhaviček.
Přesně tak jak píšeš, kontrolka se na chvíli rožne a pak zhasne, auto potom nestartuje.
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
proud na žhavičkách se hledal bo to nežhavilo vůbec - špatné relé 109...
Včera jsem to napíchnul na VAG a předvstřik zase rozhozený, takže se objednalo kolo na kliku jak psal Maja a uvidíme...
Včera jsem to napíchnul na VAG a předvstřik zase rozhozený, takže se objednalo kolo na kliku jak psal Maja a uvidíme...
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
kolo ti bude prd platný, je potřeba zarovnat kliku
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
- Majkl206
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.03.2008 11:16
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Tak to je mi jasné, ale nebudu zarovnávat kliku a nechávat staré kolo ne???
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1,9 TDi 1Z nestartuje
Šmááárja pano dyť už sem to psal hned v prvních mých příspěvcích..
Jasně že se vše ukáže až se kolo sundá, ale já měl kolo KO a klika byla naprosto v pohodě.
Dokavaď to nebude 100% co se týče kola OK, nemá smysl dále cokoli řešit.
Majkl v podstatě postupuje správně, akorát prostě nevěřil, že to kolo je špatně na tom nic není je to jen o praxi, to že po tom co to vychladlo a pomocí odpojeného čidla to nastartoval a hodnoty byly mimo, mu prakticky ukázalo že problém na 99% bude právě v onom rozvodovém kole, které neudrží konstantní hodnoty předvstřiku na čerpadle a jednotka je z toho prostě zmatená a neureguluje to.
Relé co si vytáh rozlouskni , proletuj a máš náhradní, tam je jen studeňák nic jinýho..
Jak budeš mít rozvody hotové i s kolem ( plocha kliky OK, šroub se musí použít nový a NESMÍ lepit ani mazat, stejně tak plocha se ničím NESMÍ patlat, dle předepsaného momentu dotáhnout ) tak to musí nastartovat v pořádku s tím žhavením je to jasná věc, to že si odpojil čidlo si udělal správně kvůli prodloužení doby žhavení.
Jinak se samo v tomhle počasí to žhavení ani nijak extra nesepne , kontrolka blikne a tradá.
A otázka na voltmetr je tak trochu mimo, když bylo zpočátku psáno že ke žhavičkám nejde nic ( chápal sem že po odpojení čidla teploty , kdy to musí žhavit vždy ) tak to byla jediná možnost jak přijít na to kde je problém..
Jasně že se vše ukáže až se kolo sundá, ale já měl kolo KO a klika byla naprosto v pohodě.
Dokavaď to nebude 100% co se týče kola OK, nemá smysl dále cokoli řešit.
Majkl v podstatě postupuje správně, akorát prostě nevěřil, že to kolo je špatně na tom nic není je to jen o praxi, to že po tom co to vychladlo a pomocí odpojeného čidla to nastartoval a hodnoty byly mimo, mu prakticky ukázalo že problém na 99% bude právě v onom rozvodovém kole, které neudrží konstantní hodnoty předvstřiku na čerpadle a jednotka je z toho prostě zmatená a neureguluje to.
Relé co si vytáh rozlouskni , proletuj a máš náhradní, tam je jen studeňák nic jinýho..
Jak budeš mít rozvody hotové i s kolem ( plocha kliky OK, šroub se musí použít nový a NESMÍ lepit ani mazat, stejně tak plocha se ničím NESMÍ patlat, dle předepsaného momentu dotáhnout ) tak to musí nastartovat v pořádku s tím žhavením je to jasná věc, to že si odpojil čidlo si udělal správně kvůli prodloužení doby žhavení.
Jinak se samo v tomhle počasí to žhavení ani nijak extra nesepne , kontrolka blikne a tradá.
A otázka na voltmetr je tak trochu mimo, když bylo zpočátku psáno že ke žhavičkám nejde nic ( chápal sem že po odpojení čidla teploty , kdy to musí žhavit vždy ) tak to byla jediná možnost jak přijít na to kde je problém..