Zdravím všechny, začlo to tím že mi prasknul drážkový řemen. Naštěstí jsem rychle zareagoval a hned zhasnul motor takže se naštěstí nenamotal na rozvody. Když jsem ho chtěl vyměnit, přišel jsem zřejmě na příčinu. Dřel sem mi na spodní řemenici o kryt rozvodového řemene.
Rozvodový řemen v dost tragickým stavu. Byl posunutej směrem k motoru a dřel se o hranu napínací kladky. Rozvody jsem dělal cca. před 30. tis a řemen byl krásně na středu. Kladka byla napnutá správně, přesně na rysce i před rozebráním. Nechápu proč se takhle nasunul na kraj.
Když jsem sundal řemen zjistil jsem, že řemenice olejové pumpy má vůli v ose odhadem tak 1mm viz. video
https://www.youtube.com/watch?v=aI-x0XH ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Nevím jestli je to normální nebo to muže něco způsobovat.
Dále mi stále přetrvávají trable s hadicí od vodní pumpy. Musí se to v tomto místě přehřívat jak prase že to ta hadice nevydrží. Vždy to praskne v tom "Téčku". Ale zatím netekla. Mimo jiné vodní pumpa k.o ložisko po 30 tis. značka topran takže nedoporučuju.
Zkontroloval jsem rozvodové kolečko, zdá se mi celkem ok ale radši dám nové, klika se mi zdá uplně ok.
A ještě nevím k čemu vede tento drát co to je za čidlo?
Tak poraďte prosím jestli v tom hledat nějákou příčinu proč toto všechno? Nebo prostě povyměnovat a zkusit znovu složit? Auto jelo bez problémů. Poraďte prosím díky moc
To je první záhada proč. Kryt nebyl povolený, řemenice neházela byla dotažená všechno se zdálo být v pořádku. Ale nedalo mi to tak jsem rozebíral dál (naštěstí). Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- JohnyString
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 14.04.2010 21:19
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Podle mě ta hadice je příčinou uchcávacího čerpadla, tzn. nafta rozežírá tu hadici (případně olej z motoru), rozvoďák je olepený taky bordelem z nafty nebo oleje, tzn. je naleptaný a proto mohl z jedné strany třeba trochu povolit a tím se pak hrne na stranu.
Drát nevím k čemu je a pumpu prostě vyměnit nic jiného nezbyde.
Kolo na kliku dán SWAG nebo origo a origo nový šroub a pořádně dotáhnout ( NELEPIT ! ).
Mulitiřemen moh prasknout defektem z výroby nebo je už načatá velká řemenice, chycený napínák, atd..
Drát nevím k čemu je a pumpu prostě vyměnit nic jiného nezbyde.
Kolo na kliku dán SWAG nebo origo a origo nový šroub a pořádně dotáhnout ( NELEPIT ! ).
Mulitiřemen moh prasknout defektem z výroby nebo je už načatá velká řemenice, chycený napínák, atd..
- JohnyString
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 14.04.2010 21:19
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Asi to bude tou naftou už dřív jsem si všiml že mi trochu uchcává čerpadlo ale nedával jsem tomu moc duležitost. Prosimtě co obnáší přetěsnění čerpadla? Musí celé ven? Našel jsem o tom jen tento topic http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=1 ... o#p1486356" onclick="window.open(this.href);return false; a ten mi moc odvahy abych si to udělal sám nedodává Ještě mi nejde do hlavy proč se mi ten drážkový řemen tře o ten plastový kryt podle mě to prasklo kuli tomu. Kladka a napínák je zánovní nedělalo to žádnou rotiku. Jak poznám na té řemenici že je špatná? resp co se na ní může posrat?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Čerpadlo bych ani já sám neotvíral a dal bych ho někomu kdo už to dělal a ví jak na to.
Řemenice a další základní problémy TDi zde :
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=178&t=266874" onclick="window.open(this.href);return false;
Řemenice a další základní problémy TDi zde :
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=178&t=266874" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
u cerpadla přetěsnit horni viko a el. nastavovaci hlavu není proble delal jsem to několikrát jen je potřeba skouknout volnoběžnou davku a pak nastavit zase ja jsem u svého mnenil tuhle hadici dvakrát nez jsem pretesnil cerpadlo drat je priprava na cidlo teploty oleje
- JohnyString
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 14.04.2010 21:19
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Takže jen přetesnit na autě (čerpadlo si nesundával?) a to sítko na tom přepadu si neřešil? A musím koupit asi celou tu sadu těsnění stejně? Nemůžu se rozhonout jestli to vyhodit ven a nechat to někoho udělat kopmlet repas (netuším co by to mohlo stát tady v okolí to dělá jen jeden borec tak nevím jestli by mě zbytečně nenatáhl nedáte mi nějáký měřítko?) nebo to zkusit přetesnit jen na autě jak říkáš.
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
sada tesneni od bosche stoji cca.300 kc u nas to dela jeden když prineses cerpadlo tak pretesni za dvojku ale nic na tom neni
- JohnyString
- Řidič
- Příspěvky: 89
- Registrován: 14.04.2010 21:19
Re: Rozvody+čidlo+vůle na řemenici olej. čer. apod. Tdi AHU
Tak abych to něják uzavřel. Na čerpadle špatná vačka a všeobecně špatný stav. = GO (vzhledem k ceně nových dílů poskládáno jedno čerpadlo ze dvou starších čerpadel) Přenechal sem odborníkovy (Diamos Měřín), můžu doporučit čerpadlo seřízené, na stanici bez problému. Auto necuká ani při akceleraci od nizkých otáček na 5tku. Ten kryt rozvodů sem vyhnul aby mi nedřel o řemen. Jedniný problém který přetrval je že rozvodový řemen má snahu cestovat po řemenicích směrem k motoru a odírá se trochu o vnitřní hranu napínací kladky. Nejprve asi zkusím vyměnit hřídelku napínací kladky jestli není ohnutá nebo mě pak napadá moc ojetá řemenice olejové pumpy nebo pak už jedině rozvodové kolečko (ale předvstřik drží a řemenice neháže a na pohled se zdá klika ok).