1Z, motor při tahu "houpe"
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
- Marosh16v
- VWexpert
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov/Bratislava
1Z, motor při tahu "houpe"
Zkoušel jsem hledat i v tématech, které mi přišlo, že nesouvisely, ale nenašel jsem nic, co by se podobalo mému problému.
1 - když tomu šlápnu motor jakoby "houpe". Jde cítit, že auto zrychluje, ale je to takové "hodně, míň, hodně, míň...". Když bylo na diagnostice a dělal se log, ukázalo, že turbo tlačí jakoby "skokově", a ne pěkně plynule.
Bylo mi poraděno - možná váha vzduchu, která prý taky neměla ideální hodnoty - neokážu posoudit, to mi řekl klučina, který ten log "četl". Nebo druhá věc - přicpaná hadička od IC do ř.j. .
Je to poznat hlavně na vyšší kvalty ve větší rychlosti, např. při jízdě po dálonici atd. ...
2 - někdy jede vše ok, z toho jedu po dálnici 110-120 a při plynulém zrychlení "ztratí tah". Pustím plyn, přidám a zasé to letí. Věřím, že tam bude spojitost, ale popravdě nemám ani v okolí nikoho s motorem 1Z, kdo by mi něco poradil.
Případně sem budu ještě dále přispívat s poznatky, atd. ...
Předem díky
1 - když tomu šlápnu motor jakoby "houpe". Jde cítit, že auto zrychluje, ale je to takové "hodně, míň, hodně, míň...". Když bylo na diagnostice a dělal se log, ukázalo, že turbo tlačí jakoby "skokově", a ne pěkně plynule.
Bylo mi poraděno - možná váha vzduchu, která prý taky neměla ideální hodnoty - neokážu posoudit, to mi řekl klučina, který ten log "četl". Nebo druhá věc - přicpaná hadička od IC do ř.j. .
Je to poznat hlavně na vyšší kvalty ve větší rychlosti, např. při jízdě po dálonici atd. ...
2 - někdy jede vše ok, z toho jedu po dálnici 110-120 a při plynulém zrychlení "ztratí tah". Pustím plyn, přidám a zasé to letí. Věřím, že tam bude spojitost, ale popravdě nemám ani v okolí nikoho s motorem 1Z, kdo by mi něco poradil.
Případně sem budu ještě dále přispívat s poznatky, atd. ...
Předem díky
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Hmm napíchni to na PET flašku a zruš okruh do nádrže a projeď pro vyloučení přicpaného vedení paliva.
Pokud to nepomůže tak se mrkni do ŘJ na hadičku jestli není rozleptaná a není nějaká oxidace na konektoru ŘJ.
Ev. mrkni na hlavní konektor motorové el. (velký kulatý s hodně PIN ) tam občas bývá problém, a celkově dráty sou nic moc kvalita tak se může stát že někde bude načatý, řešil sem konektor na váze vzduchu a konektor na N75 uoxidovaný jeden drát..
Pokud na nic nedojdeš tak se poohlídnout po někom kdo má 1Z v okolí a prohodit ŘJ a projet jestli se problém přenese na druhé auto a nebo přetrvá..
I samotné čerpadlo může být chycené..
Pokud to nepomůže tak se mrkni do ŘJ na hadičku jestli není rozleptaná a není nějaká oxidace na konektoru ŘJ.
Ev. mrkni na hlavní konektor motorové el. (velký kulatý s hodně PIN ) tam občas bývá problém, a celkově dráty sou nic moc kvalita tak se může stát že někde bude načatý, řešil sem konektor na váze vzduchu a konektor na N75 uoxidovaný jeden drát..
Pokud na nic nedojdeš tak se poohlídnout po někom kdo má 1Z v okolí a prohodit ŘJ a projet jestli se problém přenese na druhé auto a nebo přetrvá..
I samotné čerpadlo může být chycené..
- Marosh16v
- VWexpert
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krnov/Bratislava
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Děkuji aspoň za tohle.
Další věc - kdysi při cestě cca rok zpátky auto začlo být auto výrazně hlučnější a přišlo mi, že hůř jelo. Když to kamarád napíchl na diagnostiku, zjistil, že je špatný snímač teploty paliva? Píšu správně? ....následně mi měnil hlavu čerpadla a říkal, že "přidal" na naftě. Pravda je, že od té doby to auto jede o dost líp, na druhou stranu když dojíždím např. na křižovatku a při brždění motorem položim nohu na plynový pedál, auto cuká.
Takže podle toho, co mi napsal Maja výš, bych soudil, že ta hlava taky není 100% a je možné, že celé je to tady tímhle...
Je nějaká cesta, jak vyloučit/potvrdit tuhle domněnku? Asi výměna čerpadla, ale půjde to i jinak?
Případně tip na někoho, kdo se vyzná, ideálně po cestě Bratislava, Brno, Olomouc, Opava?
Další věc - kdysi při cestě cca rok zpátky auto začlo být auto výrazně hlučnější a přišlo mi, že hůř jelo. Když to kamarád napíchl na diagnostiku, zjistil, že je špatný snímač teploty paliva? Píšu správně? ....následně mi měnil hlavu čerpadla a říkal, že "přidal" na naftě. Pravda je, že od té doby to auto jede o dost líp, na druhou stranu když dojíždím např. na křižovatku a při brždění motorem položim nohu na plynový pedál, auto cuká.
Takže podle toho, co mi napsal Maja výš, bych soudil, že ta hlava taky není 100% a je možné, že celé je to tady tímhle...
Je nějaká cesta, jak vyloučit/potvrdit tuhle domněnku? Asi výměna čerpadla, ale půjde to i jinak?
Případně tip na někoho, kdo se vyzná, ideálně po cestě Bratislava, Brno, Olomouc, Opava?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Problém je mít zaručeně dobré čerpadlo na 1Z, těch je jak šafránu, samotná výměna je v pohodě, akorát bych už při tom udělal teda rozvody, když se to bude rozhazovat.
Kolega má podobný problém, nedá se s tím autem jet klidnou jízdou po městě na 5q nebo 4q 50-60 auto začne škubat přískokem vpřed, ale jakmile se víc přišlápne je to ok v zátěži to někdy umře, jako by to padlo do nouze, řempelí to hulí černě 3-5 vteřin a pak se zas chytne, vyměnil 2x čerpadlo, přísun paliva je OK, ještě chybí otestovat ŘJ a prohodit váhu vzduchu za funkční, pokud ani to nepomůže tak sme v koncích, diagnostika neukazuje žádnou anomálii, resp. je možné že ty dvě čerpadla byly taky špatné..
Kolega má podobný problém, nedá se s tím autem jet klidnou jízdou po městě na 5q nebo 4q 50-60 auto začne škubat přískokem vpřed, ale jakmile se víc přišlápne je to ok v zátěži to někdy umře, jako by to padlo do nouze, řempelí to hulí černě 3-5 vteřin a pak se zas chytne, vyměnil 2x čerpadlo, přísun paliva je OK, ještě chybí otestovat ŘJ a prohodit váhu vzduchu za funkční, pokud ani to nepomůže tak sme v koncích, diagnostika neukazuje žádnou anomálii, resp. je možné že ty dvě čerpadla byly taky špatné..
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Máro, až zjistíš,čím to bylo,dej vědět...mám to samé a řeším to už rok
VAG mám doma a nemá smysl, neukazuje chyby, nic - jen ukáže že turbo tlačí "moc", potom přestane a natlakuje na chvili znovu...
hadičky jsem měnil snad všechny (musím ještě čeknout) a váha vzduchu atp. by dle logů měly být ok
jen nemám problém se "škubáním" při nižších rychlostech...
kat off a EGR off
ještě mám pracovní verzi, že turbo je špatně nastavené (a uzavírá ho při vysokém tlaku ŘJ)
VAG mám doma a nemá smysl, neukazuje chyby, nic - jen ukáže že turbo tlačí "moc", potom přestane a natlakuje na chvili znovu...
hadičky jsem měnil snad všechny (musím ještě čeknout) a váha vzduchu atp. by dle logů měly být ok
jen nemám problém se "škubáním" při nižších rychlostech...
kat off a EGR off
ještě mám pracovní verzi, že turbo je špatně nastavené (a uzavírá ho při vysokém tlaku ŘJ)
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
pises ze chyby nic a pak turbo tlaci moc myslis ze je to normal co takhle log ted by řekl vic resil jsem ten samy problém a byla totalne zarezle ovladani na turbu vůbec se nehlo zkus podtak pumpou
- BADBOYSFAMILY
- VWexpert
- Příspěvky: 4709
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha Picco
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
To houpání bych přirovnal k špatný hlavě čerpadla.....jsou tam i jiný věci jako ventyl a váha, ale tohle bych viděl hlavou - klasika na 1Z
PS: nevim na co všichni napichujete diagnostiku na 1Z ukáže pokaždý h***o ikdyby to bylo sebevíc v prdeli, mám to ozkoušený
PS: nevim na co všichni napichujete diagnostiku na 1Z ukáže pokaždý h***o ikdyby to bylo sebevíc v prdeli, mám to ozkoušený
- C3
- Závodník
- Příspěvky: 561
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Badboysfamily... to bude tim, ze tady si postezujes na co chces a kazdej te posle do p*dele, kdyz nereknes,ze jsi to nacital
btw turbo mam novy fakt je,ze to delalo predtim i potom (ale zavad byly desitky a zustala nakonec po vsech opravach tahle...)
btw turbo mam novy fakt je,ze to delalo predtim i potom (ale zavad byly desitky a zustala nakonec po vsech opravach tahle...)
Horky vzduch a velky tlak..k tomu kapka paliva..Síla velká tlaci pisty..kola hvízdaj..turbo krici..splodin dym+sila velka,nemas nic kdyz nemas diesla!
- fleer
- Člen klubu
- Příspěvky: 2556
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
Bohužel tu nikde není, jak to dopadlo. Nicméně tohle u 1z dělal dost často ventil n75.
Jetta MkI - prodej, Mitsu Pajero wagon, Alhambra Mk1 prodej,Polo 6N2 prodej, Passat 35i variant, Caddy mk4, Golf MkV variant
ex- VW Golf Mk2,VW Golf Mk3 Variant, Passat B5 variant
ex- VW Golf Mk2,VW Golf Mk3 Variant, Passat B5 variant
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: 1Z, motor při tahu "houpe"
tlak oleje dělá mi to už druhej motor, prostě selže přetlakáč a zůstanou přes hydroštely otevřený ventili když to v tu chvíli chcípneš tak to bude točit bez komprese a nechytne11mAjA11 píše: jakmile se víc přišlápne je to ok v zátěži to někdy umře, jako by to padlo do nouze, řempelí to hulí černě 3-5 vteřin a pak se zas chytne
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG