1.9 TD AAZ

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Odpovědět
Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

Nazdar, zákazník dovezl auto pašík B4 s AAZ motorem,za jízdy mu střelila hadice vody,uvařil to,rozevané čidlo tlaku oleje na hlavě,příruby vody roztavený,těsnení ventil víka také...Startér točil bez potíží,motor bez komprese..., po sundání hlavy zjištěno že na hlavě mezi ventilama jsou praskliny ale na to nemělo si myslím vliv, a 4téj píst na bloku je vidět na fotce že je ožužlaný, takže pravděpodobně je to KO, vodní pumpa zdemontovaná a je tam ruville a je v pohodě,termostat je otevřený,takže nechápeme co se stím stalo že to tak uvařilo až to rozebravo půl věcí, motorovéj olej je čistý, nestetkal se stím někdo? zítra zavoláme zákazníkovy a bude se to řešit pravděpodobně výměnou motoru. Hlavové šrouby jsem povolil krásně račnou bez trubky,a na pístech byly čísla vyryté takže do toho už někdo dlubal.. a spodní řemencie bala ošmelcovaná od kryt rozvodů, takže možná kolečko házelo,to jsem nezjistil,a navíc na krytu rozvodu ten spodní díl tak chyběl jeden šroubek takže mohl být ten kryt volný a šulil se o řemenicu. No uvidíme :D.

Přidám nějaký fotky
Přílohy
Hlava dole.jpg
Hlava dole2.jpg
Hlava dole3.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak ono evidentně to bylo poměrně silně potkané, to je vidět na všech 4 pístech.
Hlavu račnou sem na tomto motoru nikdy v životě nepovolil.
Někdo se v tom šťoural a poskládal to patrně velmi laksně.
Výměna motoru je pěkná věc, ale v jakém stavu ty motory můžou být, dyť to všechno bude mít namotáno +/- stejně.

Jedině že by to bylo ze spolehlivého zdroje jinak bych se toho trochu obával..

:wink: :wink: :wink:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

Jasně,bylo to už opravováno,páč někde kde měly bejt tak nebyly šroubky... či byly volné... a poprvé jsem hlavové šrouby povolovla trubkou protože vím že i na benzínech je to kur.. věc povolit... no a zkusil jsem dva trubkou šly... tak jsem se divil.. tak jsem vzla ráčnu a zkusil a zbytek ráčnou povolil :D ...

Zákazníkovy zavolám zítra... a řeknu že to je KO a že vyměnit motor, už stím počítal... jen jsem mu řekl že sundám hlavu a že by se vyměnila jen hlava... když by byla zničena... no a jelikož do toho někdo dlubal,kdo ví co tam ještě rozdlubal.. tak to bude rozumný vyměnit kus za kus jako celek...

Bude se to shánet sám ten motor,já ho akorát potom vymontuju ... a budou se přendávat komponenty..., v karviné na panelárně mají .. tak vezme préj tam... mají to levnější než v petřvaldě.. tak jsem zvědavý.. jo a hlavně co si sežene,to namontuji.. a jak bude nějaký problém ať si to řeší s vrakovištěm.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od 11mAjA11 »

Jo to je rozumný, já tak teď o víkendu dělal Feldu 1.6 pán zanedbal dolívání oleje a jednou to lehce přidřel.
Pak mu to začlo žrát oleje mnohem víc.
Rozmýšlel jestli GO hlavy nebo co, nakonec si sehnal motor zaručeného původu v "perfektní" kondici..

Ve finále motor co sehnal klepal hůř než původní (nahoře na hydrech) takže patrně příjde na řadu výměna hydroštelů (z původního motoru) a patrně prodej..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

jj, já namontuji to co si doveze..to tam bude mít.

Jo felicie taky máme v malíku :) já jsem zase řešil od přítelkyně od mechoša co sním dělám tak má taky 1.6 no a taky bylo málo oleje nejvíc vždy kde mizí olej tak přes stěratka ventilů těch jsem už měnil nespočet i bez demontáže palice :) .. tak dolil a jelo se dál.. no a poté začalo klepat zvrchu a čím dál tím víc,oleje bylo v normě. Tak mě to nedalo,sundal jsem ventil víko,a normálně na posledním hydroštelu od převodovky,byl projebaný durch,takže to i vačku celkem poškodilo... no,vyměnil jsem hydroštel,vačku trožku obrousil,nebylo to velké okulacení,celkem to ještě mělo to ''vajíčko'' tak jsem to smontoval celý,a auto jede jak víno.. ale časem jak se objeví nějaká výměněna motoru či hlavy tak vačku schovám.

Možná mi ten AAZ motor zůstane,tak vemzu ztoho díly... akorát nevím co pasuje do 1Z co mám.
-------
Tak jsem dnes vyndal ten motor ven to je věc to vytahovat spodem .. hold v rámcí možností mi nic nezbejvalo... ale šlo to... hodinu jsem šrouboval ty silentbloky páč pár šroubků bylo nepřistupných a šly po milimetrech.... no paradox je na tom ten že r.v je 92 myslím, je to B4 a ty šrouby všechny krásně leské,jakoby zlacené... ani jeden šroub co drží silenty tak bez problémů povolí ! no a co budem dělat až přijedou ty kie,hyundééé co stým budem robit ! plečky.
Zítra doveze druhéj motor tak se to bude skládat,akorát musela jít ven nápravnice s ramenama páč budu to nandávat včetně hlavy.. i s turbem že .. no a moc nebo spíš vůbec prostoru tam nebylo :D tak hold musela ven... a ty šrouby nádherný!
Píst na 4tém válci byl normálně ''rozmáznut'' jak se to uvařilo.
Zákazník ještě chtěl vyndat vstřik.čerpadlo že mu dá slevu na vrakárně na ten motor... tak už je taky pryč,truby akorát nešly povlit na tom čerpadlu,točilo se to i s vsuvkou co je v čerpadle... tak nevím jak bych to pak dotáhl .. kroutilo se to.
Přílohy
Motor ven1.jpg
Motor ven2.jpg
Motor ven3.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od 11mAjA11 »

Nechápu proč to taháte spodem.
Sundat př. nárazník a stěnu je otázka max. hodiny, pak ten motor posadím na vozejk jak ho máte a vyjedu ven.
Stejně tak dovnitř..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

No na tom jsem taky uvažoval... ale zkusil jsem spodem ... a šlo .. jo a montáž druhého motru s převodovkou jsem namontoval i nápravnici .. a celé včetně nápravncie s ramenama namontoval zpět do káry akorát se namontoval ten silent u chladiče včetně startéru a je to.... akorát jsem shořel na elektrice páč to byl motor z Venta a má tam kulatou koncovku na bajonet.. a ten pašík nic takového neměl.. ale povedlo se mi to nakonec dát dokupy nefunguje akorát sytič paliva který je mech. má lanko v kabině no a na tom čerpadle vstřikovacím je ele .. a to původní čerpadlo co tam měl když ten motor odjeb.... tak tekla všude nafta zněj.

Ale příště jak něco takového bude tak určitě rozšrubuju čumák a bude to.. ale kdybch to sundal celé včetně nápravnice tak by se to taky dalo .. celkem to šlo dobře no.
Přílohy
Motor zpět1.jpg
Motor zpět2.jpg
Motor zpět3.jpg

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od 11mAjA11 »

Jenze sroubovat napravnici s velkym rizikem zalomeni spousty sroubu + delani geometrie, tsi woe bych se na to vyprd.
Predem je to pohodicka..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

Hele zkusil jsem a zjistil že to jde ovšem může i nemusí jít pořád.. ale víš co,předem jsem zkusil ručně zda ty šrouby co drží nápravnici jdou povolit .. a když bych nějaký nepovolil nebo urval,tak bych to řešil jinak rozumíš... když jsem zjistil že všechny jdou,tak proč né že ... ale jo máš pravdu předkem to je mnohem lepší.

Geo. neřešil protože čepy mají vůly a to nechtěl opravit .. potřeboval jezdit.. tak se vyměnilo to co potřeboval nějaké čepy jsou mu víš kde :D. Já nutit zákazníky nebudu,jak se rozhodl tak se rozhodl...

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od 11mAjA11 »

Jenze ono nejde jen o sbihavost.
Jde o to ze se pohnulo napravnici a treba muze byt zlehka na ctyrstopu..
Tzv. na psi behani.. :twisted:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Luk!n
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 08.08.2011 20:50
Bydliště: Orlová

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Luk!n »

aha to nevím no příště budu chytřejší.. navíc mi je to buřt zaplatil tak co,jak říkal že čepy neřešit, a tak podobně tak sem si řekl dobře a o nic víc se nestaral... hlavní je splněno...:D v nedělu rozeberu motor a pozjištuju co ztoho pasuje do 1Z za součásti.

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Jarda S. »

11mAjA11 píše:Nechápu proč to taháte spodem.
Sundat př. nárazník a stěnu je otázka max. hodiny, pak ten motor posadím na vozejk jak ho máte a vyjedu ven.
Stejně tak dovnitř..
taky to tak dělám, posadim ho na dlažební kostky a odjedu/přijedu autem :laugh:
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: 1.9 TD AAZ

Příspěvek od Jarda S. »

Luk!n píše: v nedělu rozeberu motor a pozjištuju co ztoho pasuje do 1Z za součásti.
na 1Z toho moc nepoužiješ- řemenice na kliku, vodní pumpa, ventildekl, trubka ovzdušnění, držák OIL filtru, dekly na rozvody, držáky motoru, vanu
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“