Golf 3 - 1,9 TD 55kw - Problém
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.05.2014 23:07
Golf 3 - 1,9 TD 55kw - Problém
Srdečný pozdrav všem, měl bych na vás drobný dotaz. Vlastním Golf 3 Variant, 1,9TD 55kw (tach. 380 000tis) Řeším momentálně tento problém. Za poslední půlrok se výrazně zvýšila spotřeba oleje (doléváno cca. 2lit. na 3000km) Během ranního startu a jízdě (cca. 8min. dochází k drobnému škubání při přidání plynu, pak se to vše hodí do pořádku). Značný nárůst kouřivosti z výfuku, modrý dým a pekelný a to během celé jízdy (jedno jak dlouho jedu 3km - 350km). Turbo je nedávno koupené nové (ne repas). Věděl by prosím někdo z vás, v čem asi bude problém? Je možné, že bude oprava tak drahá, že se to již finančně nevyplatí? Díky za vaše reakce. S pozdravem Jan.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Golf 3 - 1,9 TD 55kw - Problém
Olej jde do spalovacího prostoru v zásadě 3mi cestami (v případě turbomotoru) :
1) vyběhané turbo
2) Vyběhané vodítka ventilů - poškozené gufera ventilů
3) vyběhané válce ( pístní kroužjky nedotěsní spalovací prostor a nesetřou vrstvu oleje ze stěn válců)
Můžeš li vyloučit poškození turbodmychadla, pak jde jen změřit komprese ve válcích ( což nemusí znamenat vůbec nic) a bez rozebrání míru opotřebení nezajistíš.
Eventuelně překontrolovat rozvodové kolo na klikové hřídeli.
Je tu toho popsáno opravdu mnoho..
1) vyběhané turbo
2) Vyběhané vodítka ventilů - poškozené gufera ventilů
3) vyběhané válce ( pístní kroužjky nedotěsní spalovací prostor a nesetřou vrstvu oleje ze stěn válců)
Můžeš li vyloučit poškození turbodmychadla, pak jde jen změřit komprese ve válcích ( což nemusí znamenat vůbec nic) a bez rozebrání míru opotřebení nezajistíš.
Eventuelně překontrolovat rozvodové kolo na klikové hřídeli.
Je tu toho popsáno opravdu mnoho..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.05.2014 23:07
Re: Golf 3 - 1,9 TD 55kw - Problém
Díky moc za cenné informace. S pozdravem Jan.