Vento 1.9td Výměna čerpadla
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.06.2016 18:33
Vento 1.9td Výměna čerpadla
Zdravím, mám vento 1,9TD a musím vyměnit vstřikovací čerpadlo jenže nevím jak nastavit čerpalo do správné polohy není na to nějakej fígl? Předem děkuji za odpověď.
- Hmotak
- Jezdec
- Příspěvky: 332
- Registrován: 01.11.2009 21:45
- Bydliště: Třešť
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Je tam díra na aretaci tak do toho. Bud se to da s 10orisek prodlouzeny nebo vyrobit trn.
VW Golf III TDI oem+ #LP3G
ex: VW Golf III TDI gt2052v,race 520,12mm,fmic - 202hp
ex: VW Golf III JOKER
ex: VW Golf II GTD
ex: VW Golf II 1.6
ex: VW Golf III TDI gt2052v,race 520,12mm,fmic - 202hp
ex: VW Golf III JOKER
ex: VW Golf II GTD
ex: VW Golf II 1.6
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.06.2016 18:33
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
jo jenže já potřebuji nastavit čerpadlo do správného úhlu k motoru protože na přírubě u čerpadla nejsou jen obyčejné dírky ale takové ty vyfrézované aby šlo otáčet celým čerpadlem
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
No tak k tomu budeš nejspíš potřebovat diagnostiku.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Houbeles.
Spíš s tím zajet někam kde tomu rozumí a budou vědět co dělají..
Když nevíš proč tam ty montážní díry jsou tak jak sou, tak do toho vůbec nevrtej..
To že druhé čerpadlo nějak namontuješ, neznamená že bude všechno OK, je potřeba nastavit předvstřik a případně dávku paliva ovšem když nevíš jak, nemá smysl to vůbec popisovat.
Navíc to tu je už XYkrát popsané a stačí použít záludnou funkci HLEDAT..
Spíš s tím zajet někam kde tomu rozumí a budou vědět co dělají..
Když nevíš proč tam ty montážní díry jsou tak jak sou, tak do toho vůbec nevrtej..
To že druhé čerpadlo nějak namontuješ, neznamená že bude všechno OK, je potřeba nastavit předvstřik a případně dávku paliva ovšem když nevíš jak, nemá smysl to vůbec popisovat.
Navíc to tu je už XYkrát popsané a stačí použít záludnou funkci HLEDAT..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.06.2016 18:33
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
vím že když je to natočený jakoby na motor je předvstřik větší a naopak ale nechci to nějak pokazit jinak vyměnit rozvod je celkem hračka nikdy jsem neměnil čerpadlo u td jen u tdi ale musím...proto se ptám zkušených abych neudělal něco co by mě mrzelo...jinak dávka paliva je nastavena už z původního motoru i když vím že nemusí být správná ale to už je maličkost pootočit šroubkem...navíc jsem student a nemám tolik peněz abych dal auto někomu kdo tomu rozumí a ani nechci protože naposledy když jsem to udělal tak se mi vrátilo s obráceným řemenem a já si toho všiml až když se zničilo čerpadlo. V našem městě je opravdových automechaniků jen pár a to hodně drahých...jinak jsem vyučený automechanik ale taky nemůžu znát věc která se vyráběla když jsem se narodil...auto nemá řídící jednotku takže se nepřipojím abych zjistil co je špatně...proto potřebuji radu od staré školy..
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
TD je stejné principielně jako TDi.
Rozvody sou stejné jako na TDi (princip, postup).
Když uděláš rozvody tak čerpadlo je jen o tom ho vyndat a zase dát druhé zpět, pak stejně budeš muset s ním kvůli předvstřiku hýbat.
Tzn. sundat ventilvíko, natočit kliku / vačku na první válec do HÚ, do vačky nandat pravítko (jinou vhodnou aretaci oproti ploše na hlavě, pomocí vhodné fixace a nářadí povolit kolo na čerpadle (sundat/rozebrat rozvody - vyměnit kladky, řemen dle potřeby) sundat rozvodové kolo z čerpadla, vyndat čerpadlo ven, dát druhé (natočit ho tak aby bylo možno volně do otvoru v rozvodovém kole určeném nasunout z malé sady gola prodloužený ořech 10mm případně jiná přesná vhodná aretace), nasadit kladky, rozvodový řemen (kolo na čerpadle utáhnout, kolo na vačce dle potřeby vhodně povolit a odklepnout z konusu, aby při napínání rozvodového řemene nedocházelo k pnutí a mohlo se volně nastavit).
Potom všechno seskládat a poutahovat.
A počítat pak s tím že se bude muset s tím čerpadlem asi naklánět dle potřeby a projevů kouřivosti, zvuku (klepání) atp. při startování.
Jediné co se dá pokazit je špatně nastavit rozvody, zapomenout vyměnit spodní rozvodové kolo na klice i se šroubem a dle předepsaného momentu utáhnout (při tom ověřit stav dosedací plochy na klice..).
A proč se vlastně to čerpadlo musí vyměnit ??
Rozvody sou stejné jako na TDi (princip, postup).
Když uděláš rozvody tak čerpadlo je jen o tom ho vyndat a zase dát druhé zpět, pak stejně budeš muset s ním kvůli předvstřiku hýbat.
Tzn. sundat ventilvíko, natočit kliku / vačku na první válec do HÚ, do vačky nandat pravítko (jinou vhodnou aretaci oproti ploše na hlavě, pomocí vhodné fixace a nářadí povolit kolo na čerpadle (sundat/rozebrat rozvody - vyměnit kladky, řemen dle potřeby) sundat rozvodové kolo z čerpadla, vyndat čerpadlo ven, dát druhé (natočit ho tak aby bylo možno volně do otvoru v rozvodovém kole určeném nasunout z malé sady gola prodloužený ořech 10mm případně jiná přesná vhodná aretace), nasadit kladky, rozvodový řemen (kolo na čerpadle utáhnout, kolo na vačce dle potřeby vhodně povolit a odklepnout z konusu, aby při napínání rozvodového řemene nedocházelo k pnutí a mohlo se volně nastavit).
Potom všechno seskládat a poutahovat.
A počítat pak s tím že se bude muset s tím čerpadlem asi naklánět dle potřeby a projevů kouřivosti, zvuku (klepání) atp. při startování.
Jediné co se dá pokazit je špatně nastavit rozvody, zapomenout vyměnit spodní rozvodové kolo na klice i se šroubem a dle předepsaného momentu utáhnout (při tom ověřit stav dosedací plochy na klice..).
A proč se vlastně to čerpadlo musí vyměnit ??
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.06.2016 18:33
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Děkuji 11mAjA11 za normální odpověď... to čerpadlo někde zespodu teče a není vidět odkud jako by ze spodní strany té kostičky se chcípákem a tím se pokaždé ovzdušní a pak dlouho nejde natáhnout i když jsem naftu čerpal ručně balonkem ještě se chci zeptat vodní čerpadlo je v rozvodu nebo je poháněno klínovým řemenem? a opravdu je třeba měnit to ozubené kolo na klikovce?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Vodní pumpa je mimo rozvody poháněná klínovým řemenem, ale vydolovat ji bez rozebírání rozvodů je v podstatě nadlidský výkon, když budou rozvody rozebrané tak ji rovnou vyměň taky.
Kolo na klice je dobré minimálně pro jistotu překontrolovat je to nejslabší místo v systému rozvodů.
Pokud bude plocha i kolo OK tak dát jen nový šroub a pořádně dotáhnout dle příručky.
Kolo na klice je dobré minimálně pro jistotu překontrolovat je to nejslabší místo v systému rozvodů.
Pokud bude plocha i kolo OK tak dát jen nový šroub a pořádně dotáhnout dle příručky.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12.06.2016 18:33
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Neví prosím někdo kde tu příručku sehnat? Buď jsem blbej a nebo nevidím že by byla někde tady. Jinak díky za dobrou radu
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Vento 1.9td Výměna čerpadla
Ptirucku tu nenajdes je na to copyright takze nekde po antikvach hledat jak na to, nebo koupit novou, nebo pohledat zady na foru sem si skoro 100% jisty ze to tu je v tematu o ozubenem kole na klice, kdyby se ti chtelo hledat tak hned na prvni strane teto sekce je rozcestnik kde vsechny info k te vymene jdou vyhledat a zesumarizovat.
Kolo se tusim utahuje na nejakych 360Nm na novy sroub bez jakehokli lepidla a snad se jen zlehka zavit potre olejem ale pouze z lehka
Kolo se tusim utahuje na nejakych 360Nm na novy sroub bez jakehokli lepidla a snad se jen zlehka zavit potre olejem ale pouze z lehka