TURBO 1,9 TD (AAZ)

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

Ahojky potřebuju poradit, mám ventíka 1,9td a nějako netáhne, necítím turbo efekt...tak jsem to s kámošem rozdělal a zjistil jsem že nefunguje EGR ventil, tak jsme ho vyřadili. Turbo jsme nesundávali ale když jsme sundali hadici vzduchu k turbu a ohmátli to zjistili jsme že na hřídeli to přidřený není a nejsou znát ani vůle v uložení. Když jsem to proměřili tak jsme zjistili že turbo drží podtlak 0,6 Bar, je to v pořádku? Nebo neví někdo co by s tím mohlo být??? Za každou radu budu vděčnej.... :roll:

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Suny »

bulbus píše:Ahojky potřebuju poradit, mám ventíka 1,9td a nějako netáhne, necítím turbo efekt...tak jsem to s kámošem rozdělal a zjistil jsem že nefunguje EGR ventil, tak jsme ho vyřadili. Turbo jsme nesundávali ale když jsme sundali hadici vzduchu k turbu a ohmátli to zjistili jsme že na hřídeli to přidřený není a nejsou znát ani vůle v uložení. Když jsem to proměřili tak jsme zjistili že turbo drží podtlak 0,6 Bar, je to v pořádku? Nebo neví někdo co by s tím mohlo být??? Za každou radu budu vděčnej.... :roll:
Tomu vůbec nerozumím, prosímtě kde jste to měřili?? Turbo je z hlediska funkce kompresor a tím pádem je mu podtlak cizí. Jedině ,že by se ti točilo obráceně a to je nesmysl.

Podtlak se může projevovat pouze u turbo benzínů v době kdy otevřeš klapku a plnící tlak je menší než požadavek motoru. Nicméně to jsou benzíny a tady s mluví o dieselu.

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

Suny píše:
bulbus píše:Ahojky potřebuju poradit, mám ventíka 1,9td a nějako netáhne, necítím turbo efekt...tak jsem to s kámošem rozdělal a zjistil jsem že nefunguje EGR ventil, tak jsme ho vyřadili. Turbo jsme nesundávali ale když jsme sundali hadici vzduchu k turbu a ohmátli to zjistili jsme že na hřídeli to přidřený není a nejsou znát ani vůle v uložení. Když jsem to proměřili tak jsme zjistili že turbo drží podtlak 0,6 Bar, je to v pořádku? Nebo neví někdo co by s tím mohlo být??? Za každou radu budu vděčnej.... :roll:
Tomu vůbec nerozumím, prosímtě kde jste to měřili?? Turbo je z hlediska funkce kompresor a tím pádem je mu podtlak cizí. Jedině ,že by se ti točilo obráceně a to je nesmysl.

Podtlak se může projevovat pouze u turbo benzínů v době kdy otevřeš klapku a plnící tlak je menší než požadavek motoru. Nicméně to jsou benzíny a tady s mluví o dieselu.
no tak sem to asi blbě napsal :lol: do turba vede taková pěkná hadička, stejná jde i EGR ventilu, kámoš na to má měřák ale asi to bude tlak a ne podtlak...každopádně to nedělá to co by mělo kua...

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Suny »

bulbus píše:no tak sem to asi blbě napsal :lol: do turba vede taková pěkná hadička, stejná jde i EGR ventilu, kámoš na to má měřák ale asi to bude tlak a ne podtlak...každopádně to nedělá to co by mělo kua...
Hadička do turba - hele jsi si jistej tím TD? Nemáš čirou náhodou TDi? Kde se používá podtlakový rozvod v hadičkách k regulaci plnícího tlaku a ovládání EGR ventilu. Konkrétně ty hadičky vychází z takovýho válečku (ventil N75 - doufám že jsem se nesekl v čísle). Tento ventil občas odejde a pak přestává chodit regulace plnícího tlaku a tedy i klesá výkon motoru.

Mrkni do TP a napiš typ motoru. Ideální by bylo foto motoru.

Uživatelský avatar
KaCzaba
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Scania 620psů
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od KaCzaba »

pise v nadpisu AAZ takze ma TD.samosebou je podtlak picovina a hlavne by musel mit motor AFN 110HP aby mel v hadickach podtlak.Ale jestli teda ta hodnota misto podtlaku bude pretlak,tak je to doce malo. 0.6,Nemohlo se stat,ze mas zarostly westgate?pak to fouka cast plynu do vyfuku a obchazi to lopatky turbiny...
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Žížal »

Hele jestli jsi měřil tlak v té hadičce co ovládá EGR tak je tam fakt podtlak - je braný z vývěvy (pro posilovač brzd) a přes ventil (pod palivovým filtrem) jde do EGR.

Pokud chceš zaslepit EGR tak je lepší dát mezi trubku od výfuku a ventil těsnící podložku - EGR vesele chodí, takže nezatuhne a někteří technici na emisích na to koukaj...

Pokud chceš měřit tlak co tlačí turbo tak musíš měřit na té hadičce co vede z turba do vršku čerpadla. Pak dostaneš ty správné hodnoty. U origo turba nečekej turbo kopanec :( turbo ožívá postupně a ne nijak divoce (je celkem těžké a bez naklápění lopatek) - takže to musíš na diesela celkem točit a max tlak máš až kolem 3000 ot. Ventiler je taky origo TD a po mírném přibroušení tlačí až 1,25atm a pak i celkem jede :) Hodně lidí nevyhovuje že se turbo pomalu roztáčí, ale zas má setrvačnost tak můžeš mít tlak hned po přeřazní nebo když se správně rozjedeš tak poznáš jak to táhne...
Jasně že mTDi s velým turbem a naklápěním lopatek je o něčem jiném ale i TD umí jezdit (hlavně krouťák je fajn věc).
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

KaCzaba píše:pise v nadpisu AAZ takze ma TD.samosebou je podtlak picovina a hlavne by musel mit motor AFN 110HP aby mel v hadickach podtlak.Ale jestli teda ta hodnota misto podtlaku bude pretlak,tak je to doce malo. 0.6,Nemohlo se stat,ze mas zarostly westgate?pak to fouka cast plynu do vyfuku a obchazi to lopatky turbiny...
co je to westgate?

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

Žížal píše:Hele jestli jsi měřil tlak v té hadičce co ovládá EGR tak je tam fakt podtlak - je braný z vývěvy (pro posilovač brzd) a přes ventil (pod palivovým filtrem) jde do EGR.

Pokud chceš zaslepit EGR tak je lepší dát mezi trubku od výfuku a ventil těsnící podložku - EGR vesele chodí, takže nezatuhne a někteří technici na emisích na to koukaj...

Pokud chceš měřit tlak co tlačí turbo tak musíš měřit na té hadičce co vede z turba do vršku čerpadla. Pak dostaneš ty správné hodnoty. U origo turba nečekej turbo kopanec :( turbo ožívá postupně a ne nijak divoce (je celkem těžké a bez naklápění lopatek) - takže to musíš na diesela celkem točit a max tlak máš až kolem 3000 ot. Ventiler je taky origo TD a po mírném přibroušení tlačí až 1,25atm a pak i celkem jede :) Hodně lidí nevyhovuje že se turbo pomalu roztáčí, ale zas má setrvačnost tak můžeš mít tlak hned po přeřazní nebo když se správně rozjedeš tak poznáš jak to táhne...
Jasně že mTDi s velým turbem a naklápěním lopatek je o něčem jiném ale i TD umí jezdit (hlavně krouťák je fajn věc).
samo že je to TD, viz foto(foceno mobilem tak kvalita nic moc),jinak jsme to měřili na hadičce co od turba k EGR, a jelikož EGR propouští tak jsme ho vyřadili.
Na hadičce co jde k turbu nám to drží tlak 0,6 Bar, nevím jestli to není málo. auto opravdu nejezdí tak jak dřív, na hřídeli u turba nejsou vůle a vše jde lehce...nevím jak se má chovat to táhlo co je naspod turba. Jinak na autě bylo znát že tak kolem 2200otáček spínalo turbo, nebo byl cítit turbo efekt, teď ani prd
DSC00028.JPG
DSC00029.JPG

Uživatelský avatar
KaCzaba
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2254
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Scania 620psů
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od KaCzaba »

WG je prave ovladyny tim tahlem z pretlakovy banky...ventil v turbu co ti upousti vejvukovy plyny rovnou do vyfuku a ne na lopatky turba.Kdyz sundas prvni dil vyfuku z turba,tak na nej uvidis.ale zkus rozhybat to tahlo,pokud je teda zatuhle
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Suny »

bulbus píše:samo že je to TD, viz foto(foceno mobilem tak kvalita nic moc),jinak jsme to měřili na hadičce co od turba k EGR, a jelikož EGR propouští tak jsme ho vyřadili.
Na hadičce co jde k turbu nám to drží tlak 0,6 Bar, nevím jestli to není málo. auto opravdu nejezdí tak jak dřív, na hřídeli u turba nejsou vůle a vše jde lehce...nevím jak se má chovat to táhlo co je naspod turba. Jinak na autě bylo znát že tak kolem 2200otáček spínalo turbo, nebo byl cítit turbo efekt, teď ani prd
OK, takže opravdu TD. Těch 0.6 Bar jste naměřili při kolika otáčkách? Přetlak turba by měl postupně růst (žádný spínání turba - to je absolutní nesmysl) od 0 do cca. 0,8 bar, pokud někdo už to turbo někdo neladil. Plný plnící tlak by jsi měl naměřit cca. okolo 2800 ot./min..

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

KaCzaba píše:WG je prave ovladyny tim tahlem z pretlakovy banky...ventil v turbu co ti upousti vejvukovy plyny rovnou do vyfuku a ne na lopatky turba.Kdyz sundas prvni dil vyfuku z turba,tak na nej uvidis.ale zkus rozhybat to tahlo,pokud je teda zatuhle
no tak když se tlakovalo turbo tak se to táhlo hýbalo, sice nepatrně ale pohyb tam byl

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

Suny píše:
bulbus píše:samo že je to TD, viz foto(foceno mobilem tak kvalita nic moc),jinak jsme to měřili na hadičce co od turba k EGR, a jelikož EGR propouští tak jsme ho vyřadili.
Na hadičce co jde k turbu nám to drží tlak 0,6 Bar, nevím jestli to není málo. auto opravdu nejezdí tak jak dřív, na hřídeli u turba nejsou vůle a vše jde lehce...nevím jak se má chovat to táhlo co je naspod turba. Jinak na autě bylo znát že tak kolem 2200otáček spínalo turbo, nebo byl cítit turbo efekt, teď ani prd
OK, takže opravdu TD. Těch 0.6 Bar jste naměřili při kolika otáčkách? Přetlak turba by měl postupně růst (žádný spínání turba - to je absolutní nesmysl) od 0 do cca. 0,8 bar, pokud někdo už to turbo někdo neladil. Plný plnící tlak by jsi měl naměřit cca. okolo 2800 ot./min..
o,6bar jsme naměřily na vypnutém motoru, kámoš v servise má takovou sadu na měření....v motorech se moc nevyznám tak se omlouvám když nějaké otázky budou znít stupidně

Uživatelský avatar
Suny
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Suny »

bulbus píše:o,6bar jsme naměřily na vypnutém motoru, kámoš v servise má takovou sadu na měření....v motorech se moc nevyznám tak se omlouvám když nějaké otázky budou znít stupidně
???? To jste spíš měřili nějakou těsnost 8O 8O . To s turbem nemá rozhodně cokoliv společného - spíš jste zjistili jestli těsní membrána EGR či cosi :? .

Uživatelský avatar
Žížal
Pilot
Pilot
Příspěvky: 740
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od Žížal »

Měří se to za jízdy při zátěži (na pětku při plném plynu), na stojícím autě ten tlak bude nula nula nic...

Tlak je origo nastavený někde mezi 0,6 až 0,8 atm a pokud je turbo OK tak nemá důvod klesat. Nastavuje se posunutím páčky na táhle od baňky přetlakového ventilu - čím dál od turba je packa vklidu tím větší tlak.
Pokud EGR propouští tak je třeba zaslepit vstup z výfuku a ne ovládací hadičku - pokud zaslepíš jen hadičku propouštět bvude dál a čím dál víc protože se neotvírá. Taky se blbě zjišťuje jestli je OK - otvírá se při volnoběhu a nízké zátěži (takže u stojícího auta se nemusí zavřít a je OK).
Turbo mi zabírá postupně a maximální tlak je až kolem 3000ot (pokud je max 0,6atm tak tam bude dřív než se nafučí 1,25atm :) )

Pokud ti to přestává táhnout a turbo je OK tak radši hledej v seřízení čerpadla, stavu vstřikovačů, palivového filtru a kvalitě nafty
Golf real car, real fast

Uživatelský avatar
bulbus
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 430
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: TURBO 1,9 TD (AAZ)

Příspěvek od bulbus »

Žížal píše:Měří se to za jízdy při zátěži (na pětku při plném plynu), na stojícím autě ten tlak bude nula nula nic...

Tlak je origo nastavený někde mezi 0,6 až 0,8 atm a pokud je turbo OK tak nemá důvod klesat. Nastavuje se posunutím páčky na táhle od baňky přetlakového ventilu - čím dál od turba je packa vklidu tím větší tlak.
Pokud EGR propouští tak je třeba zaslepit vstup z výfuku a ne ovládací hadičku - pokud zaslepíš jen hadičku propouštět bvude dál a čím dál víc protože se neotvírá. Taky se blbě zjišťuje jestli je OK - otvírá se při volnoběhu a nízké zátěži (takže u stojícího auta se nemusí zavřít a je OK).
Turbo mi zabírá postupně a maximální tlak je až kolem 3000ot (pokud je max 0,6atm tak tam bude dřív než se nafučí 1,25atm :) )

Pokud ti to přestává táhnout a turbo je OK tak radši hledej v seřízení čerpadla, stavu vstřikovačů, palivového filtru a kvalitě nafty
takže egr mám zaslepit ve výfuku, v naftě to nebude, mezi omv a tesco pumpou nepoznám vůbec rozdíl, teda jeden na naftu z omv najedu víc kilometrů.
co mám udělat po zaslepení? mám to tedy měřit při 5tce a plným céresu? stačí to měřit na té hadičce co jde k turbu?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“