1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15.10.2007 18:16
1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
v čem všem se liší ty to motory krom toho že 66kw ma IC
- pitrsss
- Jezdec
- Příspěvky: 419
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: klášterec nad ohří
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
tdi má přímí vstřik paliva,řídící jednotku motoru,váhu vzduchu
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
TD je komůrkáč a TDi má přímý vstřik do válců
TD má jen el. ventil na zastavení motoru, TDi ma váhu vzduchu, řídící jednotku a hafo elektriky, která má tendenci se zkazit
TD vklidu jezdí na olej, u TDi už to není tak úplně easy
TDi jede v základu dobře a jednoduše se dá čipovat až se protaví písty, TD je lenivější ale dá se zvednout max tlak turba dvěma matičkama až ti praskne hlava, nebo poštelovat šroubovákem čerpadlo až se utaví písty
TD je žravější a lenivější než TDi
TD má jen el. ventil na zastavení motoru, TDi ma váhu vzduchu, řídící jednotku a hafo elektriky, která má tendenci se zkazit
TD vklidu jezdí na olej, u TDi už to není tak úplně easy
TDi jede v základu dobře a jednoduše se dá čipovat až se protaví písty, TD je lenivější ale dá se zvednout max tlak turba dvěma matičkama až ti praskne hlava, nebo poštelovat šroubovákem čerpadlo až se utaví písty
TD je žravější a lenivější než TDi
Golf real car, real fast
- KaCzaba
- VWsenior
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Scania 620psů
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
Žížal píše:TD je komůrkáč a TDi má přímý vstřik do válců
TD má jen el. ventil na zastavení motoru, TDi ma váhu vzduchu, řídící jednotku a hafo elektriky, která má tendenci se zkazit
TD vklidu jezdí na olej, u TDi už to není tak úplně easy
TDi jede v základu dobře a jednoduše se dá čipovat až se protaví písty, TD je lenivější ale dá se zvednout max tlak turba dvěma matičkama až ti praskne hlava, nebo poštelovat šroubovákem čerpadlo až se utaví písty
TD je žravější a lenivější než TDi
Jam mam opacnou zkusenost s jezdenim na olej.prave ze primy vstrik je na olej lepsi.jezdilo to na cistej.kdezto D coz je jedno zda je to turbodiesel nebo jen diesel,pac oboji ma komurku,mi na cistej proste nikdy nejelo a motory byly v good kondici.
Proc by se u TDI utavily pisty?jediny problem je u 1Z kde byly pisty ze spatneho materialu,ale pokud se to dela s rozumem pisty vydrzi.Znam spostu pripadu kdy maji kluci na 1Z vstriky 764 coz jsou 150HP vstriky.a jezdi.nesmis ho drzet porad pod krkem.
Dle me je TD 19tka nejmin povedenej naftovej motor od koncernu.Zere,jaxi sam psal a praskani hlav je taky hodne casty.Jedina vyhoda je to,ze neni rizeny elektronicky tudiz odpada tato moznost zavad.Ale na jezdeni z bodu A do bodu B to staci.Uplne nejidealnejsi na premistovani je G3 1.9D.ta prezije cokoli.
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15.10.2007 18:16
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
dá se výkon zvýšit u verze 55kw samozřejmě už s použitím IC!
- KaCzaba
- VWsenior
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Scania 620psů
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
taky se da zvysit vykon,IC je fain.az si sahnes jak horkej vzduch tlacis do motoru bez coule a s ni,tak budes hodne prekvapeny.s tim souvisi i jeho objem dopraveny do motoru.a s tim i vice kysliku potrebneho k horeni smesi,a to je oc tu bezi.jinak u TDI je vyhoda moznosti pouziti jinych vykonnejsich koncernovych vstriku.pouze formou plug and play.jenze u TD jsi nakonci.muzes pridat na nafte a na tlaku turbiny.
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?
- Žížal
- Pilot
- Příspěvky: 740
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
No s tím olejem nemáš uplně pravdu - u TDi je problém aby se ti fritovací olej nedostal do olejové náplně - to u komůrkáče skoro nehrozí. Jinak pokud jsou OK vstřiky a čerpadlo tak oba motory jezdí na olej stejně nadšeně...
Když budeš u TDi zvyšovat výkon nad rozumnou mez tak skončí špatně - tady je trochu výhoda že to není až tak jednoduché jak u TD - tam můžeš zvyšovat tlak turba až do úplného vyřazení regulace a přidávat naftu do maxima jen šroubovákem a očkovým klíčem, takže koně navíc jsou zadarmo jen je jednoduché to přehnat. Ikdyž viděl jsem několi TD ček bez regulace tlaku turba, s dávkou nafty že z toho padali brikety a jezdí se s nima bez nějakého omezení furt plný a i po 100tkm se nic nestalo... TDi dostat do takových podmínek není tak jednoduché (potřebuješ čip nebo nějaké odrbávací krabičku) takže většinou neskončíš u takového extrému aniž bys věděl co děláš.
TD se dá slušně poladit, ale mTDi nebo TDi je perspektivnější ať na obyč ježdění nebo na maximální výkon. IC do TD jde a pomůže ale dostat ho tam není úplně bez problémů.
Když budeš u TDi zvyšovat výkon nad rozumnou mez tak skončí špatně - tady je trochu výhoda že to není až tak jednoduché jak u TD - tam můžeš zvyšovat tlak turba až do úplného vyřazení regulace a přidávat naftu do maxima jen šroubovákem a očkovým klíčem, takže koně navíc jsou zadarmo jen je jednoduché to přehnat. Ikdyž viděl jsem několi TD ček bez regulace tlaku turba, s dávkou nafty že z toho padali brikety a jezdí se s nima bez nějakého omezení furt plný a i po 100tkm se nic nestalo... TDi dostat do takových podmínek není tak jednoduché (potřebuješ čip nebo nějaké odrbávací krabičku) takže většinou neskončíš u takového extrému aniž bys věděl co děláš.
TD se dá slušně poladit, ale mTDi nebo TDi je perspektivnější ať na obyč ježdění nebo na maximální výkon. IC do TD jde a pomůže ale dostat ho tam není úplně bez problémů.
Golf real car, real fast
- KaCzaba
- VWsenior
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Scania 620psů
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
ten olej jsem taky menil po 6tis.za to co jsem usporil na palivu,byla vymena ze tak maly interval pakatel.TDI ma hranici kdy se zacne lamat zivitnost pro bezne jezdeni 200-220HP.stoji to vic,samosebou,nez TD,ale zase to mas vse hlidane elektronikou,a hlavne z TD 200HP si muzes nechat zdat.Jezdil jsem do ted s mTDI,a reknu ti hit do takovyhle vykonu je dost o hubu.preci jen cidla co ti hlidaji ¨porad bezpecny chod motoru nic nenahradi.
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?
- Ondrus84
- Řidič
- Příspěvky: 173
- Registrován: 25.10.2007 11:30
- Bydliště: Rosice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
Tak chlapci mě jelo TDi na olej tak,že nešlo zastavit.......Ruplo mi turbo a už to valilo,tlačilo to olej do sání jak divý a sáním proteklo celkem asi 2litry oleje jak nic,za mnou bílo smrad a já měl vztek
Kamna for life
- KaCzaba
- VWsenior
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Scania 620psů
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
jj to je jasny ze na motorovy olej pres turbo to jede a na max otacky.to nezbyde nic inyho,nez pres kvalt zaslapnout brzdy do zaseveni.ale rec byla o rostlinem oleji na smazeni a peceni
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?
- hodys
- Pilot
- Příspěvky: 809
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
TD se nemúže s tdi vůbec rovnat.. u tdi je taky spoustu fíglů jak to zadarmo vylepšit a jede to potom o dost líp jak TD který přidáš na naftě a na turbu a hulí to jak fabrika.. a ty praskající hlavy ani nějaký extrémy nedovolují.. to tdi je cizí jedině u 1Z jsou neštastný písty ale jinak to vydrží všechno.. tím nezatracuju tenhle motor, ale tdi je tdi..
Passat B8, Passat B7
BMW R1150 GS http://www.mvautoservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1150 GS http://www.mvautoservis.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- KaCzaba
- VWsenior
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Scania 620psů
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
naprostej souhlas.u 1z vymenis pisty a muzes ji s vykonem dal a dal.taky snad pujdu uz i ja...hodys píše:TD se nemúže s tdi vůbec rovnat.. u tdi je taky spoustu fíglů jak to zadarmo vylepšit a jede to potom o dost líp jak TD který přidáš na naftě a na turbu a hulí to jak fabrika.. a ty praskající hlavy ani nějaký extrémy nedovolují.. to tdi je cizí jedině u 1Z jsou neštastný písty ale jinak to vydrží všechno.. tím nezatracuju tenhle motor, ale tdi je tdi..
motor?to je ta vec co ma vic jak 4 valce?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 31.08.2014 22:19
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
Ahoj když jsem konečně našel rozdíl v TD a TDi. napadá mne další dotaz. Mám TD a bohatě by mi stačilo se dostat nad hranici zakladu TDI tj. cca na 70kw jak si ohlídat abych to nepřehnal s tlakem turba a paliva a nežralo to trávu kolem cesty. Se spotřebou 6l by jsem byl i spokojen.
Kolik je schopen přidat samotný IC?
Kolik je schopen přidat samotný IC?
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
Nic.
A polemika o tom že 100koňové auto ( s komůrkovým TD ) bude žrát 6/100 je taky parádní.
Navíc bez investic se tam stejně nedostaneš a pokud si to nikdy nedělal tak akorát ten motor půjde do řiti.
Podívej se do sekce Golf II kam to dotáh allanmaxi na 1.6 TD , stejnou cestou je potřeba jít u 1.9 ovšem z dlouhodobého funkčního hlediska to nemá valného významu..
A jinak stačí použít funkci HLEDAT a je tu toho asi tak 3.5tuny ohledně zvedání výkonu + diesel power forum..
A polemika o tom že 100koňové auto ( s komůrkovým TD ) bude žrát 6/100 je taky parádní.
Navíc bez investic se tam stejně nedostaneš a pokud si to nikdy nedělal tak akorát ten motor půjde do řiti.
Podívej se do sekce Golf II kam to dotáh allanmaxi na 1.6 TD , stejnou cestou je potřeba jít u 1.9 ovšem z dlouhodobého funkčního hlediska to nemá valného významu..
A jinak stačí použít funkci HLEDAT a je tu toho asi tak 3.5tuny ohledně zvedání výkonu + diesel power forum..
- BADBOYSFAMILY
- VWexpert
- Příspěvky: 4709
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha Picco
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.9td 55kw vs. 1.9tdi 66kw rozdíly
zvyšování u TD je podle mě o hovně v dnešní době......pustíš tam hodně vzduchu, dáš tam kotel nafty, ale spodek na TD nikdy neuděláš tak jako na TDI, protože to funguje jinak.....kup tam 1.9 Tdi obyč šunku 66kw, dej tam mechanický čerpadlo jenom a už v základu to jede super a má to i krouťák, ty TDčka maj dneska 500 tis najeto všeci a akorád to nafoukneš a někde ti to uletí, těch motorů je škoda dneska......