TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Odpovědět
Drumstick
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 24.01.2010 23:06

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Drumstick »

Moj galaxy tiez pada do nudzoveho rezimu. vwmaniak spominal ze to moze byt box na filter?? (filter je inak novy...) ale box je trochu prasknuty. Podtlakove hadicky su nove.
Vie niekto poradit aky N75 by mal ist do mojho auta (66kw ahu) ? Mam totizto 1H0906627 35/97 ale ze vraj by som tam mal mat 028906283F. Vie niekto ktory ventil ide na ktory typ auta?
GalaxyI 66kw AHU

runda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 13.05.2009 05:27
Bydliště: spiš

Re: TDI ztraci dech

Příspěvek od runda »

matasimek píše:
fousmen píše:Takze mame za sebou VAG, kterej mi vyjel:

00522 - snimac teploty chl. kap. G62, preruseni/zkrat na plus
00575 - tlak v sacim potrubi, regulacni odchylka

Nuze, o spatnym cidle termostatu vim, nicmene to s problemem nesouvisi. Tlak v sacim potrubi - ukazuje to asi na ten ventil N75. Pri plny zatezi turbo tlaci moc, ventil nereguluje pretlak, auto se hodi no nouzaku. Zkusim ho vyndat a kouknout na nej, mozna bude jen nejakej zatuhlej.
přesně tak zkontroluj N75 a hadičky k němu, zmer odpor mezi pin 1 apin 2 požadovaná hodnota 14-20 ohmů, pokud je ok-
(hadičky i ventil) foukni pumpičkou do modré hadičky a z jamy pozoruj páčku na turbu, nesmí drhnout a musí se vrátit, jak tlak ujde zpět, pokud je to ok-
kontrola motorové kabeláže (vibrace ji přecvakají neviditelně)
vem štekr N75 a dál odpoj řj motoru, štekr od řj motoru otoč k sobě, má tam malé čísílka -vem špendlík strč ho do zdířky č.47 a změř odpor mezi pinem 1 na štekru N75 a pinem 47 na štekru řj. max 1,5 ohmu(je li víc vletuj nový drát) a dál pin 68 a pinem 2 na štekru N75. (zase max 1,5 ohmu jinak vletuj nový drát)
Že je Váha vzduchu vadná je nepravděpodobné, u těchto prvních tdi je pierburg a nikdo v mém okolí ji nemel vadnou.
skupina1 006.jpg
PS pak sem hodim i kontrolu kabeláže k čidlu teploty
ako si na to prisiel ze medzi pinom 1 a 2 ma byt 14-20 ohmov?ja som nameral na novom aj na starom 28 ohmov.aj podla vivid worksop-u ma byt 25-30 ohmov...
vw

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od matasimek »

našel sem to dílenské příručce ale upozornuju i výše, že je z SEAT TOLEDO, mě na ventu sedely i barvy kabelů

runda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 156
Registrován: 13.05.2009 05:27
Bydliště: spiš

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od runda »

mas pravdu,niektore to mali tak a niektore inak.toto som nasiel v prirucke ku Sharanu...
Přílohy
hodnoty SAG.JPG
vw

Uživatelský avatar
Kepro
Závodník
Závodník
Příspěvky: 558
Registrován: 30.12.2007 15:50
Bydliště: SK - Kosice
Kontaktovat uživatele:

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Kepro »

chalani mam AFN teraz som ho kupil a to cvakanie nepocujem vobec kamos ma 1Z a dost zretelne to pocut a umna vobec :( rocnik 10/96 na AFN to ma robit tiez alebo nie???

Uživatelský avatar
Batistuta
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1299
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Stověžatá

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Batistuta »

AFN to nedělá,jen u obtok turba.

Nofear1998
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 13.11.2007 20:12

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Nofear1998 »

Nevíte kolik má mít Odpor svorek na N75 na motoru 1,8T AGU ? Já jsem naměřilk 35 ohmů? Je to dobře? Nebo je po něm?? Děkuji...

pompo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.02.2008 18:53
Bydliště: borsice u buchlovic

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od pompo »

zdarec klubaci.problem z odstavovanim vyřešen.psalo meto chybu tlak vsacim potrubi sporadicky
tady je popis co jsem vsechno udelal:vymena podtlakovych hadicek,vymena ventilu n75 zlateho,
vymena ventilu n75 cerneho,rozdelani řj motoru a kontrola hadicky a potom jsem pumpou foukal do řj
a zjistoval jestli nekama neuchazi vzduch,pak vsechno slozit namontovat do auta ajet
vyzkouset,po tehle oprave co jsem tu napsal se zadne odstaveni nekonalo auto jelo tak jak ma
a ani zadna chyba na vagu
mam vw golf III 1.9 tdi 66kw

pompo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.02.2008 18:53
Bydliště: borsice u buchlovic

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od pompo »

zdarec
mam taky tokovy problem motor 1,9 tdi 66-1z,ale jak tady popisujes tu kontrolu tak meto nic neukazuje,protoze me nejak nesedi barva kabelu od n75 toho stribrneho ke stekru na rj, musi souhlasit ta barva od svorky 1 na stekr rj 47,mohl by sem nekdo napsat barvy kabelu od n75 stribneho k rj .mam podezreni zese vtom nekdo hrabal.
dik za vsechny odpovedi

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od mecsoun »

na barvy dlabej... to proměř mezi sebou jestli to je průchozí... jinak z pinu 1 ti má jít na pin 68 a je to černožlutý a z pinu 2 na pin 47 hnědomodrý nebo červenomodrý ventil má mít odpor 25-45 ohmů.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

pompo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.02.2008 18:53
Bydliště: borsice u buchlovic

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od pompo »

dik,ale tady na 2strance je i fotka a tam jeto opacne jak ty pises,jo a dotaz coto znamena turbo s obtokem a bez obtoku

mecsoun
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1308
Registrován: 05.08.2010 20:02
Bydliště: Sokolov

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od mecsoun »

No vidíš... zdroj, ze kterého jsem čerpal jsou autodata :negative: jinak obtokové turbo je to s klapkou na turbíně, která přepouští část výfukových plynů okolo kola turbíny a tím sníží tlak na kolo, tím sníží otáčky kola turbíny atd. atd. Pak jsou třeba i turba bez obtoku s externí wastegate, když turbo nemá vlastní wastegate na turbíně tak je mimo ni na výfukovém svodu. tedy na některých turbech ani obtok nenajdeš. ale to jsem krapet odbočil. pak máme naši oblíbenou variabilní geometrie lopatek. tam je to tak, že lopatky v turbíně se naklápí a regulují tlak výfukových plynů na kolo turbíny. Vše je prostě jen regulace tlaku turba.
10 z 10 lidí vyřeší svůj problém po použití tlačítka "HLEDAT". Jestli jej nemůžete najít, tak pak už nepomůže nic ;)

Uživatelský avatar
Piddas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 15.12.2012 20:31
Bydliště: Pardubice

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Piddas »

zdárek, mám asi podobný problém jako tu byl popsán, auto spadlo do nouzového režimu, turbo odmítá táhnout (žačlo to tak, že to občas šlo, občas ne, tudíž bych asi vyloučil závadu na turbu. ) začlo to tak že se to stalo jen zřídka, jel sem třeba hodinu a pak jakoby vynechalo turbo, po chvíli šlo v pořádku. časem převládala doba kdy nešlo než když šlo a ted už nejde vůbec.

chyba na VAGu je:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

co sem zde četl tak skontrolovat hadičky a N75 ventil. mám 96KW PD (bora kombi 2003) jenže ty ventili tam jsou tři, podle google obrázků by to měl být ten uplně nalevo, ale zmátlo mě, že vede do EGR ventilu, přitom podle vyhledaného výrazu ,,ventil N75,, by to měl být on. potom je ještě jeden, ten má jen dvě dírky na hadičky a šedou čepičku a ten třetí je na první pohled stejný jako ten první, akorát nemá dírky na hadičky na pravo i nalevo, jako ten první, ale pouze vlevo, jinak má též 3. tak který to je? děkuji všem! :)
VW Bora Variant 1,9 TDi PD, r.v. 2003, 96KW, stříbrná

Kazda1991
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 17.11.2012 23:10
Bydliště: Jílové u Děčína

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Kazda1991 »

Piddas píše:zdárek, mám asi podobný problém jako tu byl popsán, auto spadlo do nouzového režimu, turbo odmítá táhnout (žačlo to tak, že to občas šlo, občas ne, tudíž bych asi vyloučil závadu na turbu. ) začlo to tak že se to stalo jen zřídka, jel sem třeba hodinu a pak jakoby vynechalo turbo, po chvíli šlo v pořádku. časem převládala doba kdy nešlo než když šlo a ted už nejde vůbec.

chyba na VAGu je:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent

co sem zde četl tak skontrolovat hadičky a N75 ventil. mám 96KW PD (bora kombi 2003) jenže ty ventili tam jsou tři, podle google obrázků by to měl být ten uplně nalevo, ale zmátlo mě, že vede do EGR ventilu, přitom podle vyhledaného výrazu ,,ventil N75,, by to měl být on. potom je ještě jeden, ten má jen dvě dírky na hadičky a šedou čepičku a ten třetí je na první pohled stejný jako ten první, akorát nemá dírky na hadičky na pravo i nalevo, jako ten první, ale pouze vlevo, jinak má též 3. tak který to je? děkuji všem! :)
Měl sem podobný problém a pak sem tomu nemohl uvěřit zkus měl sem zatuhli vestgate u turba ale ja mam jenom AHU wolfíka 3. Sice se v tom moc neviznám ještě ale tvoje turbo by mělo mít naklapení lopatek. Tak zkus prohlidnou tu banku a tahilko co vede zni na takovou pacičku a zkus stim zahejbat jde to trochu tuz ale ne tak že by to neslo vůbec

Lisak.Lisak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 42
Registrován: 03.11.2009 16:27

Re: TDI ztraci dech - vadný ventil N75

Příspěvek od Lisak.Lisak »

zdar klubaci mam AFN motor problem mam taky nejspis s nouzakem kolem 2800ot pada do nouzaku ale prijde mi divny kdyz zastavim slapnu na plin tak turbo slyset je?? kazdopadne chcipnu nadlabnu a jde jak ma. dnaska sem projel hadicky vse ok az na jednu z prave strany motoru jak de tvrde plastove potrubi tak z toho vede jedna hadicka ktera jde dal pod oknem a v levim rohu vede do interieru tak ta je praskla muze to byt tim??? ja jen jesli ji vymenim a budu mit vyhrano :lol: dik za odpovedi :D

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“