NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY, ZÁKLADNÍ INFORMACE O G3/VENTO - DIESEL

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Zamčeno
Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY, ZÁKLADNÍ INFORMACE O G3/VENTO - DIESEL

Příspěvek od Bastard »

Naftové motory v G3/Vento
1,9D 47kW/64PS 124Nm - 1Y
1,9SDI 47kW/64PS 150Nm - AEY
1,9TD 55kW/75PS 150 Nm - AAZ
1,9TDi 66kW/90PS 202Nm - 1Z AHU ALE(210Nm)
1,9TDi 81kW/110PS 235Nm - AFN

Komprese motorů :
Všechny motory :
Tlaky nového motoru : 25 - 31 bar
Minimální tlaky motoru : 19 bar
Maximální rozdíl mezi jednotlivými válci : 5 bar.

Provozní náplně Golf 3, Vento, Golf 3 Variant

Motorový olej
Diesel
Specifikace : Norma VW 505.00.
Množství : 4,3 litrů i s filtrem.
Interval výměny : 10-15000km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve.
Příklad : http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1209" onclick="window.open(this.href);return false;

Způsob výměny - zahřát motor na cca 60°C, zespodu vany vyšroubovat výpustný šroub a olej zachytávat do předem připravené dostatečně objemné :lol: nádoby. Vyšroubovat filtr. Nový filtr naplníme olejem a styčné plochy promázneme také, aby se filtr správně utěsnil, poté našroubujeme rukou. Po vypuštění zašroubujeme výpustný šroub a nalijeme nový olej. Doporučuji nechat motor dostatečně schládnout. Zkontrolovat hladinu oleje podle rysky. :D

Převodový olej
Převodovka 020 - manuální 5 stupňová, řazení táhly, spojka lanko
Množství : 2,0litry.
Převodovka 02A - manuální 5 stupňová, řazení hydraulické, spojka hydraulická
Množství : 2,2litry.
Převodovka 02K Syncro - manuální 5 stupňová, řazení hydraulické, spojka hydraulická, pohon všech 4 kol
Množství : 2,4litry.
Specifikace : SAE 75W/90 API GL4!!!. Norma VW 501.50 výhodou.
Interval výměny : Výrobce nepředepisuje, jedná se o doživotní náplň, nicméně doporučuje se výměnu provést každých 120000km.
Příklad: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=136" onclick="window.open(this.href);return false;

Způsob výměny - vozidlo zvednout u levého předního kola, které je sundané nebo vytočené co nejvíce doleva. Zespod odšroubujeme vypouštěcí šroub u diferenciálu a počkáme, až náplň vyteče. Můžeme povolit i kontrolní šroub, který je zboku převodovky zhruba v polovině výšky krytu s logem VW. Po odtečení zašroubujeme oba šrouby a vymontujeme čidlo rychlosti, resp. náhon tachometru na převodovce zvrchu. Naplníme tímto otvorem 2 litry převodového oleje a vrátíme čidlo. Hotovo.

Automatická převodovka - 4 stupňová
Diesel
Specifikace : Dexron II D
Množství : Nová náplň - 5,3litrů, měněné množství - 3 litry.
Interval výměny : 60000km, mění se vždy jen 3 litry oleje.
Příklad : http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089" onclick="window.open(this.href);return false;

Diferenciál přední nápravy s automatickou převodovkou
Specifikace : SAE 80 API GL4.
Množství : 0,75 Litr
Interval výměny : 120000km.
Výměna se doporučuje přenechat odbornému servisu...

Posilovač řízení

Servoolej
Specifikace : G 002 000 (zelený).
Množství : 0,8litrů.
Interval výměny : 2-3 roky nebo podle chování posilovače.
Příklad: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Výměna : Rozpojit hydraulický systém v nejnižším bodě, tedy u řízení a několikrát vytočit kola do krajních poloh, klidně i s nastartovaným motorem, za tu chvíli se servopumpě nic nestane, poté zapojit okruh, nalít nový hydraulický olej, nastartovat několikrát vytočit kola do krajních poloh a doplnit olej až po horní rysku. Nesmí být olej přes rysku, musí se v takovém případě odsát :wink:

Návod od gregiho :

Výměna oleje v servu je jednoduchá :
- odpojit vracečku z řízení do vyrovnávací nádobky ( do lahve , či nějaké nádoby )
- vysát olej z vyrovnávací nádobky
- nalít nový olej
- nastartovat a za chodu motoru dolívat olej a z vracečky chytat starý olej
- po vyprázdnění okruhu a vypotřebování proplachového oleje zpětná montáž vracečky, naplnění okruhu olejem
- před nastartováním několikrát otočit koly z krajní do krajní polohy, aby došlo k nasátí oleje
- nastartování a doplnění oleje
- nechat auto stát bez pohybu delší dobu k odpěnění olejové náplně
- konečné doplnění hladiny oleje

Brzdy

Brzdová kapalina

Specifikace : DOT 4
Množství : 2litry
Interval výměny : 1-2roky, čím častěji se bude měnit, tím lépe, brzdová kapalina je hydroskopická, tedy vtahuje do sebe vzdušnou vlhkost a tím se její vlastnosti degradují.
Příklad : http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=451" onclick="window.open(this.href);return false;

Postup výměny : Bude potřeba minimálně 1 pomocník. Odsát z nádržky brzdové kapaliny náplň a dolít novou. Poté našlapat brzdový pedál a vytvořit tlak v brzdové soustavě. Povolit odvzdušňovací šroub u levého zadního kola, šlapat na brzdový pedál a čekat, až vyteče stará kapalina - rozdíl lze poznat pohledem. Poté zašroubovat odvzdušňovák a přejít na pravé zadní kolo. Celý postup se opakuje i pro přední kola. Během našlapávání nové kapaliny nesmí být vyčerpána nádržka s kapalinou, jinak dojde k zavzdušnění čerpadla ABS!!! Po dokončení výměny dolít nádržku po horní rysku... V případě, že došlo k zavzdušnění ABS, je potřeba připojit vozidlo na VAG a provést odvzdušnění jednotky ABS pomocí diagnostiky.

Curraheeho návod na výměnu bez pomocníka!

Chladicí systém

Chladicí kapalina
Specifikace : G11 - zelená (VW TL-774C), G12 - oranžová(VW TL-774D), G12+ - růžová(VW TL-774F) nebo G48(VW TL-774C) resp. chladicí kapalina na bázi etylenglykolu
Množství : cca 6,5l Množství se může lišit i o -3litry...
Interval výměny : G11 - 3 roky, G12 - 5let.
Doporučené ředění koncentrátu : 50:50 až 40:60 (chladici kapalina:voda).
Nesmí být větší koncentrace chladicí kapaliny, protože by došlo ke zvýšení bodu tuhnutí až na -13°C, což je špatně, musí být stejně nebo více vody!
Chladicí kapaliny G11 a G12 se spolu nesmí míchat, došlo by k vytvoření hnědé kapaliny odlišných vlastností s velmi agresivním chováním k těsnění a pod... G11 a G12+, resp. G12 a G12+ míchat lze. G48 je kapalina splňující více norem jiných výrobců, přičemž jednou z nich je G11.

Příklad kapaliny G12 : http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1131" onclick="window.open(this.href);return false;

Postup výměny : Motor musí být studený. Rozpojíme hadice chladicího okruhu u vodní pumpy a necháme obsah vytéct. Poté naplníme okruh vodou a nastartujeme. Necháme vodu kolovat a vypustíme. Čištění okruhu vodou několikrát opakujeme, pokud přecházíme z G11 na G12 nebo naopak. Čím více, tím lépe. Poté vypustíme všechnu vodu a uzavřeme okruh. Nalijeme do nádržky chladicí kapalinu - koncentrát 3 litry a dolejeme vodou. Může být destilovaná nebo i pitná. Nastartujeme motor a zahřejeme na provozní teplotu. Po spuštění ventilátorů dojde k odvzdušnění. Po schládnutí motoru dolejeme vodu po horní okraj nádržky. Hotovo.

Klimatizace

Chladivo

Specifikace : R 134a
Množství : cca 850gramů.

Výměnu necháme provést ve specializovaném servisu.

Žhavicí svíčky
D/TD motory - BOSCH 0250201032, BERU GN857, CHAMPION CH260
svicka.PNG
svicka.PNG (8.34 KiB) Zobrazeno 31962 x
TDi motory - BOSCH 0250201032, BERU GN855, CHAMPION CH271,
zhav.PNG
Elektrický příhřev motoru (pouze TDi) - BOSCH 0250201036, BERU GN857
dozhav.jpg
dozhav.jpg (22.79 KiB) Zobrazeno 32243 x
Případné chyby, nedostatky nebo připomínky k tomuto návodu pište do tohoto tématu.Děkuji :D

Uživatelský avatar
Bastard
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9884
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY, ZÁKLADNÍ INFORMACE O G3/VENTO - DIESEL

Příspěvek od Bastard »

Seznam zkratek v automobilovém průmyslu od Unihera :
Unihero píše: ALS (Anti Lag System) - systém regulace udržení velikosti plnícího tlaku turbodmychadla během přechodové fáze akcelerace..
BSFC (Brake Specific Fuel Consumption) - specifická měrná spotřeba paliva charakterizující efektivitu spalovacího motoru
CAN (Controller Area Network) - sériová datová sběrnice s maximální teoretickou rychlostí přenosu 1Mbit/s. Prostřednictvím CAN datové sběrnice (CAN-BUS) spolu komunikuje většina elektronických systémů vozidla.
DLC (Diagnostic Link Connector) - standardizovaná diagnostická zásuvka pro OBD
Driving Cycle - posloupnost nastartování, zahřátí motorů a jízdních úkonů
DTC (Diagnostic Trouble Code) - kody chybových hlášení generované systémem OBD při výskytu poruch a nestandartních jevů při provozu vozidla
ECM (Engine Control Module) - jedno z označeních elektronické motorové řídící jednotky
ECT (Engine Coolant Temperature) - teplota chladící kapaliny. jedna z hlavních referenčních hodnot, s kterou řídící jednotka pracuje
ECU (Electronic Control Unit) - řídící jednota
EEC (Electronic Engine Control) - elektronické řízení motoru. Tuto zkratku lze nalézt pouze u řj značky Ford
EFI (Electronic Fuel Injection) - vstřikování paliva plně řízené elektronicky
EGO (Exhaust Gas Oxygen) - kyslík ve výfukových plynech. EGO senzor je jiný název pro lambdasondu
EGT (Exhaust Gas Temperature) - teplota výfukových plynů. Parametr, který se užívá především u řízení turbomotorů
EGR (Exhaust Gas Recirculation) - recirkulace výfukových plynů. Tento sestém využívá procesu přisávání malého množství výfukových plynů zpet do sacího potrubí za účelem snížení celkového množství škodlivin ve spalinách
EMS (Electronic Managment System) - kompletní elektronický systém řízení motoru. Zahrnuje nejen řj, ale i zároveň akční členy a snímače
EPROM (Eraseable Programable Read Only Memory) - polovodičová paměť pro permanentní uchování dat. Variantou tohoto typu je elektronicky přepisovatelná paměť EEPROM
IAT (Intake Air Temperature) - teplota vzduchu v sacím potrubí. Hodnota, která se využívá ke korekcím složení palivové směsi
ISO (International Standart Organization) - organizace pro vydávání mezinárodně závazných standartů
K-line - diagnostické vedení, které dovoluje externí přístup k řídící jednotce (diagnostika apod....)
MAF (Mass Air Flow) - hmotnostní průtok vzduchu v sání motoru. Jeden z parametrů nezbytně nutný k řízení optimálního výkonu motoru
MAP (Manifold Absolute Pressure) - podtlak v sacím traktu motoru za škrtící klapkou. další ze vstupních veličin, se kterou pracuje řj motoru
MAT (Manifold Air Temperature) - teplota vzduchu v sacím potrubí. Veličina, která je důležitá zejména pro korekci základních hodnot vstřiku a předstihu
OBD (On Board Diagnostic) - standartizovaný systém palubní diagnostiky. Slouží ke zjištění, uložení a čtení závad, které vzniknou během provozui vozidla, především s ohledem na emisní limity. Uzce spolupracuje s ECU.
Původní standart označený OBD 1 nahradil od 1,1 1996 nový standart označený jako OBD II, OBD 2(level 2). setkat se můžete rovněž s jeho evropským ekvivalentem EOBD
Piggybacking - využití přídavného systému, který je zapojen mezi senzory motoru a ECU. Tyto systémy lze programovat tak, aby modifikovaly původní signály a dokázaly tím "přinutit" pracovat řídící jednotku v režimu umožnující vyšší výkon motoru
RAM (Random Acces Memory) - polovodičová pamět sloužící ke krátkodobému uchování dat. Po odpojení dat, po odpojení napájení dochází k vymazání všech uložených dat
RPM (Revolutions Per Minute) - otáčky motoru za minutu
TPS (Throttle Position Senzor) - senzor polohy škrtící klapky motoru. U motorů s elektronickým ovládáním polohy škrtící klapky je nutno upozornit, že její otevření nemusí vždy korespondovat s pohybem plynového pedálu. Je tedy nutno sledovat polohu pedálu a klapky vždy jako 2 nezávisle proměnné
SFI (Sequential Fuel Injection) - sekvenční vstřikování paliva
VAC (Vacuum) - podtlak v sacím potrubí. jedná se pouze o označení, nicméně řídící jednotka pracuje s veličinou absolutního tlaku
VAG (Volkswagen Audi Group) - s tímto označením se setkáte nejspíše u diagnostické techniky používané pro vozy pocházející z koncernu VW
VE (Volumetric Efficiency) - volumetrická účinnost je parametr charakterizující efektivitnost plnění válců motoru. Jedná se o podíl skutečného množství nasátého vzduchu a množství vzduchu, které je při atmosferickém tlaku ve válci v okamžiky, kdy je píst v dolní úvrati. U přeplňovaných motorů a rezonančního plnění může být účinnost větší než 100%, při špatně navrženém vyplachování či některých režimech chodu motoru může však být i výrazně pod touto hranicí
WOT (Wide Open Throttle) - plně otevřená škrtící klapka. Pojem charakterizující jeden z limitních stavů zatížení motoru, pro který je optimalizována činnost řj
VSS (Vehicle Speed Sensor) - snímač rychlosti vozidla. Jeho funkce je z názvu více než zřejmá.
A tímto končím, tak doufám že to tady někdo trochu ocenní a že se to bude někomu do budoucna hodit...
Nepsal jsem to tady hodku a čtvrt jen tak pro založení téma, ale aby pomohlo...

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY, ZÁKLADNÍ INFORMACE O G3/VENTO - DIES

Příspěvek od KOŠŤÁL »

NASTAVENÍ ROZVODŮ
Přílohy
rozv.jpg
rozv1.jpg
rozv2.jpg
rozv3.jpg
rozv4.jpg
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Motory - diesel“