Regulátor brzdné síly
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 31.03.2010 20:12
- Bydliště: Netolice
Re: Regulátor brzdné síly
nemam abs airbag ani žádnou podobnou vymoženost ...
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG
- Bojuš
- Závodník
- Příspěvky: 609
- Registrován: 29.06.2012 14:55
- Bydliště: Jablunkovský průsmyk
Re: Regulátor brzdné síly
Pročetl jsem různé fóra ohledně regulátoru a málo kdo ho vymění po tom co odejde..... Ono si toho ani věšina lidí nevšimne, že nefunguje, že ho mají v autě. Narazí na něj náhodou jako třeba já
Pak udělají bypass pomocí hadiček a půlka z nich se diví, že jich předbíhá zadek a auto je neovladatelné. A jiní s tím zase nemají problém jako třeba Ty.
Jelikož mě funguje zůstává na autě
Jen jsem pořád nebyl chytrý z toho jak má fungovat a neměl po ruce nikoho kdo by mi šlápnul na brzdu a já se mohl podívat jestli pracuje.
Jinak čím víc je páka blíž regulátoru, rozuměj páká víc tlačí na píst v regulátoru, tím víc zadek brzdí.
Pak udělají bypass pomocí hadiček a půlka z nich se diví, že jich předbíhá zadek a auto je neovladatelné. A jiní s tím zase nemají problém jako třeba Ty.
Jelikož mě funguje zůstává na autě
Jen jsem pořád nebyl chytrý z toho jak má fungovat a neměl po ruce nikoho kdo by mi šlápnul na brzdu a já se mohl podívat jestli pracuje.
Jinak čím víc je páka blíž regulátoru, rozuměj páká víc tlačí na píst v regulátoru, tím víc zadek brzdí.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Regulátor brzdné síly
Hmm a není to spíš naopak?
Když auto zašlápneš tak se čumák ponoří do cesty - tzn. odlehčí se zadek a tím i kola na zadní nápravě, páka regulátoru tlačí do pístu a tím omezí průtok a sílu kapaliny na zadní válečky, aby se odlehčené kola neblokovaly a zadek nešel do smyku?..
Protože když tohle nefunguje třeba u P206 tak když to auto v 90km/h fak na krev zašlápneš tak tě pr**l předběhně v několika setinách vteřin a jdeš okamžitě na kulicha.
Toto sem osobně viděl v provozu a byl na vině nefunkční regulátor brzdné síly na zadní kola..
Dokonce na tchánově 206 se v zimě na sněhu stávalo běžně že se házel zadek do špony..
Když auto zašlápneš tak se čumák ponoří do cesty - tzn. odlehčí se zadek a tím i kola na zadní nápravě, páka regulátoru tlačí do pístu a tím omezí průtok a sílu kapaliny na zadní válečky, aby se odlehčené kola neblokovaly a zadek nešel do smyku?..
Protože když tohle nefunguje třeba u P206 tak když to auto v 90km/h fak na krev zašlápneš tak tě pr**l předběhně v několika setinách vteřin a jdeš okamžitě na kulicha.
Toto sem osobně viděl v provozu a byl na vině nefunkční regulátor brzdné síly na zadní kola..
Dokonce na tchánově 206 se v zimě na sněhu stávalo běžně že se házel zadek do špony..
- Bojuš
- Závodník
- Příspěvky: 609
- Registrován: 29.06.2012 14:55
- Bydliště: Jablunkovský průsmyk
Re: Regulátor brzdné síly
Taky jsem si myslel, že je to tak, ale byl jsem mechanikem vyveden z omylu.
Když to pořádně zašlápneš, tak do toho začne kecat ABS. Ale při běžném brzdění v provozu tohle řeší regulátor, můj názor....
Obecně když regulátor nefunguje, tak je jedno jestli máš naloženo vzadu nebo ne. Buď Ti jdou kola po každém malém sešlápnutí do smyku nebo naopak nebrzdí jak by měly, to vše záleží v jakém místě se regulátor zasekl. A když teče, tak je to kapitola sama o sobě
Taky to můžu i vyzkoušet, že
Posunu předpětí pružiny k jednomu dorazu a zkusím to zašlápnout a pak ji posunu k druhému dorazu a opět zašlápnu a objektivně můžu porovnat rozdíly.
Když to pořádně zašlápneš, tak do toho začne kecat ABS. Ale při běžném brzdění v provozu tohle řeší regulátor, můj názor....
Obecně když regulátor nefunguje, tak je jedno jestli máš naloženo vzadu nebo ne. Buď Ti jdou kola po každém malém sešlápnutí do smyku nebo naopak nebrzdí jak by měly, to vše záleží v jakém místě se regulátor zasekl. A když teče, tak je to kapitola sama o sobě
Taky to můžu i vyzkoušet, že
Posunu předpětí pružiny k jednomu dorazu a zkusím to zašlápnout a pak ji posunu k druhému dorazu a opět zašlápnu a objektivně můžu porovnat rozdíly.
Naposledy upravil(a) Bojuš dne 29.03.2015 10:37, celkem upraveno 1 x.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Regulátor brzdné síly
Jenže ty 206 ABS nemají tak co by do toho zasahovalo??
Vím že mi to na Golfu taky nefungovalo protože sem jezdil věčně sám a bez zatížení a zadek měl tendence se blokovat.
Když sem to vyhodil do křoví a natáh trubky nové od HLBV s tím že sem do něj našrouboval ventilky z Felicie to konečně začlo fungovat jak to fungovat má..
Vím že mi to na Golfu taky nefungovalo protože sem jezdil věčně sám a bez zatížení a zadek měl tendence se blokovat.
Když sem to vyhodil do křoví a natáh trubky nové od HLBV s tím že sem do něj našrouboval ventilky z Felicie to konečně začlo fungovat jak to fungovat má..
- Bojuš
- Závodník
- Příspěvky: 609
- Registrován: 29.06.2012 14:55
- Bydliště: Jablunkovský průsmyk
Re: Regulátor brzdné síly
Nevím, zas tak do toho nevidím. Já tohle řešil na audi 80, 1998.
Možná, že peugeoty mají zase jinak konstruovaný HLBV a posilovač, když nemají to ABS a je jinak rozdělena síla na přední a zadní brzdy.
Dle mě ventily z felicie jsou totéž jako regulátor, akorát regulátor je složitější konstrukce proto, že umí omezovat tlak podle aktuální situace zatížené nápravy. A když odejde, tak buď brzdí zadní kola moc nebo vůbec.
A tím, že se regulátor vyhodí a dají se místo něj ventily z felicie udělá se z toho takový kompromis, který funguje. Kdy zadek nebrzdí ani moc, ale ani málo. Že jsou si brzdové systémy v autech bez ABS podobné.
Jak tak koukám je to docela věda
Možná, že peugeoty mají zase jinak konstruovaný HLBV a posilovač, když nemají to ABS a je jinak rozdělena síla na přední a zadní brzdy.
Dle mě ventily z felicie jsou totéž jako regulátor, akorát regulátor je složitější konstrukce proto, že umí omezovat tlak podle aktuální situace zatížené nápravy. A když odejde, tak buď brzdí zadní kola moc nebo vůbec.
A tím, že se regulátor vyhodí a dají se místo něj ventily z felicie udělá se z toho takový kompromis, který funguje. Kdy zadek nebrzdí ani moc, ale ani málo. Že jsou si brzdové systémy v autech bez ABS podobné.
Jak tak koukám je to docela věda
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Regulátor brzdné síly
Systémy brzd sou v základu všechny stejné.
Podle počtu okruhů, s posilovačem/bez, ABS, obecně se to bere tak že zadek celkově brzdí cca. 30% celkového brzdného účinku soustavy..
Věda to ani není, principy sou furt stejný..
Podle počtu okruhů, s posilovačem/bez, ABS, obecně se to bere tak že zadek celkově brzdí cca. 30% celkového brzdného účinku soustavy..
Věda to ani není, principy sou furt stejný..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 21.09.2012 21:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Regulátor brzdné síly
auta s ABS nemají regulátor, tam to řídí řj ABS podle snímačů na jednotlivých kolech ...Bojuš píše:Taky jsem si myslel, že je to tak, ale byl jsem mechanikem vyveden z omylu.
Když to pořádně zašlápneš, tak do toho začne kecat ABS. Ale při běžném brzdění v provozu tohle řeší regulátor, můj názor....
Obecně když regulátor nefunguje, tak je jedno jestli máš naloženo vzadu nebo ne. Buď Ti jdou kola po každém malém sešlápnutí do smyku nebo naopak nebrzdí jak by měly, to vše záleží v jakém místě se regulátor zasekl. A když teče, tak je to kapitola sama o sobě
Taky to můžu i vyzkoušet, že
Posunu předpětí pružiny k jednomu dorazu a zkusím to zašlápnout a pak ji posunu k druhému dorazu a opět zašlápnu a objektivně můžu porovnat rozdíly.
- Bojuš
- Závodník
- Příspěvky: 609
- Registrován: 29.06.2012 14:55
- Bydliště: Jablunkovský průsmyk
Re: Regulátor brzdné síly
Mám ABS a mám i origo regulátor na zadní nápravě, který funguje a ovládá průtok kapaliny do zadních brzd
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor brzdné síly
To jsem si donedávna taky myslelhradakii píše:
auta s ABS nemají regulátor, tam to řídí řj ABS podle snímačů na jednotlivých kolech ...
- Keflek
- VWjunior
- Příspěvky: 1647
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Regulátor brzdné síly
o par mesicu později....
Pro vysvetleni....
zatezak reguluje brzdnou silu podle zatizeni zadni napravy...
Vetsina feldovych pick upu ho ma...
pokud zatezak dame pryc,zadek je tzv. "prebrzdenej" - takze při ostrejch brzdách se to muze chovat "skoro" jako rucka...
Pro vysvetleni....
zatezak reguluje brzdnou silu podle zatizeni zadni napravy...
Vetsina feldovych pick upu ho ma...
pokud zatezak dame pryc,zadek je tzv. "prebrzdenej" - takze při ostrejch brzdách se to muze chovat "skoro" jako rucka...
Touran 2.0 TDi
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9062
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Regulátor brzdné síly
Hmm ale přesně to tvrdím už od začátku akorát to někteří ne a ne pochopit...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 21.09.2012 21:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Regulátor brzdné síly
tak tedy potom jak to je ? Mám dvě stejný G3, jedno má ABS a nemá regulátor, druhý nemá ABS a má regulátor...KOŠŤÁL píše:To jsem si donedávna taky myslelhradakii píše:
auta s ABS nemají regulátor, tam to řídí řj ABS podle snímačů na jednotlivých kolech ...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 21.09.2012 21:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Regulátor brzdné síly
ty tam máš ABS a i regulátor ??Bojuš píše:Mám ABS a mám i origo regulátor na zadní nápravě, který funguje a ovládá průtok kapaliny do zadních brzd