Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Včelák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 10.03.2008 18:56

Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od Včelák »

Zdravím pánové, zadřelo se mi zadní ložisko v kole, nepovedlo se mi to sundat jinak než flexou, nové ložisko tam bohužel nejde, ještě se to pokusím zbrousit, ale je možné, že po zásahu flexou to nepůjde, chci se zeptat, v případě výměny trnu, vede tam hadička od brzd, která je zpuchřelá, myslím že na ní je 11 matka, jsem si stoprocentně jistý, že když se to pokusím povolit, hadička rupne, vede hadička až do motoru ? Nebo je někde nastavovaná, nemám se tam možnost podívat, proto se ptám dopředu, případně jiná rada ohledně zadřeného ložiska? Díky. :good:

vlado 14
Závodník
Závodník
Příspěvky: 531
Registrován: 19.04.2012 09:44
Bydliště: SK-OKRES MY

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od vlado 14 »

hadicka od prasatka nejde az k motoru,ide niekde na podvozok,je asi 30-40cm dlha,ide do brzdovej trubky-
este je tam omedzovac brz pri zatazeni vozidla,mal som kedysi G III,lozisko si mal skusit stahovakom,alebo
inak vyrazit,flexa-posledne riesenie,vymen ten trn,lebo ked to obrusis uz nemusia tie dve loziska na seba
pasovat

Včelák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 10.03.2008 18:56

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od Včelák »

Měl jsem stahovák, ale bohužel se rozpadla ta klec ložiska a stahovákem jsem dal dolu akorat to vnejsi kolečko a valecky, vnitřní strana ložiska držela na trnu a nebyla tam skoro žádná hrana abych to stahovákem sundal, bohužel přišla na řadu flexa, trn mám zkusím ho vyměnit, hadičku zkusím sehnat Díky za radu jsem rád, že nejde až dopředu do motoru.

vlado 14
Závodník
Závodník
Příspěvky: 531
Registrován: 19.04.2012 09:44
Bydliště: SK-OKRES MY

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od vlado 14 »

at se dari

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od 11mAjA11 »

Taky by kurwa bylo dobré napsat na čem to měníš.
Rok výroby /model.
Od brzdového štítu žádná hadička nevede je to brzdová trubka z brzdového válečku, vede po nápravnici směrem dopředu, zahne za hranu nápravnice do držáku, tak je spojená s asi 15cm kouskem hadice, z hadice vede trubka dál, buďto krátká na levé straně k omezovači a nebo dlouhá přes šířku auta k omezovači z pravé strany.A pak dál dopředu.
Vnitřní kroužek ložiska stačí flexou naříznout a sekáčem kladivem rozlomit není třeba měnit trn ( pokud plocha pro ložisko nebude poškozená od zadřené vnitřní klece).
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

bik3r
Závodník
Závodník
Příspěvky: 677
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od bik3r »

Trochu se vmísím do tématu. Mám problém s oběma zadníma ložiskama a to takovej, že na obou kolech je moc velká vůle, vím že malá vůle nevadí, ba naopak tam musí být, ale já tam mám vůli takovou, že když jedu pomalu a zatáčím, tak je slyšet jak dře destička o kotouč, když to zvednu a rukama lomcuju za kolo, tak to dost mlátí. Ložiska dotahuju jak se má, tak aby šlo s podložkou pod maticí hnout ani né ztuha a ani né lehce, tak akorát a zároveň šlo kolem lehce točit a nebyla v ložisku vůle. Jenže po ujetí pár km je vůle zpátky, jednu sadu ložisek jsem už oddělal, když jsem se snažil vůli vymezit a přetáhl je. Zkoušel jsem dávat i nový trny spolu s ložiskama, ale je to pořád stejný, ložiska jsou SKF. Mimochodem mám s tou vůlí najeto přes 50t km a ložiska jsou ok, ale prostě mi tam ta vůle vadí a nenapadá mě už nic čím by to mohlo být.
GIII GTI 2.0 16V ABF

Včelák
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 10.03.2008 18:56

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od Včelák »

11mAjA11 píše:Taky by kurwa bylo dobré napsat na čem to měníš.
Rok výroby /model.
Od brzdového štítu žádná hadička nevede je to brzdová trubka z brzdového válečku, vede po nápravnici směrem dopředu, zahne za hranu nápravnice do držáku, tak je spojená s asi 15cm kouskem hadice, z hadice vede trubka dál, buďto krátká na levé straně k omezovači a nebo dlouhá přes šířku auta k omezovači z pravé strany.A pak dál dopředu.
Vnitřní kroužek ložiska stačí flexou naříznout a sekáčem kladivem rozlomit není třeba měnit trn ( pokud plocha pro ložisko nebude poškozená od zadřené vnitřní klece).

Pardon omouvám se, je to 1,8 55kw 96 výroba, trn bylo potřeba vyměnit, byla to prasárna už od zadřený klece a po zásahu flexou ješte větší. Momentálně mám výměněný trn, dal jsem i jiný buben, chci se zeptat, buben mi mírně dře o pakny, sjede se to nebo to lze nejak stelovat ty pakny aby nedrhly a nehučelo to ? Díky

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: Zadřené zadní ložisko + výměna bubnu

Příspěvek od v.pavel »

Už jsi trn vyměnil, takže jdu s křížkem po funuse. Nicméně trn se dá vyměnit bez povolování trubky. Trubka je v rameni zacvaknutá do plastových držáků. Z nich jí vycvakneš, sundáš 4 šrouby, které drží trn a zároveň štít brzdy. Pakny a prasátko necháš namontované na štítu a celý štít oddálíš od ramene nápravy (Když tu trubku vycvakneš z těch držáků, tak se s ní nechá celkém hýbat) a vzniklou mezerou vyndáš trn.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“