tahání za volant, homokloub?

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od v.pavel »

Zdravím,
mám problém s taháním za volant v tahu. Mám podezření na vnitřní kloub, ale nejsem si jistý. Vento TDi 1Z.

Vždy se to stane až po delší jízdě třeba po 30km. Za studena to nedělá. když jedu tak mi začne auto jakoby tahat za volant do leva, ale dělá to jen chvilku a pak to samo zase přestane. Je to jako by na kole byla velká boule, ale nedělá to pravidelně. Když jedu, tak to třeba dvakrát za sebou zatahá, pak třeba tři vteřiny nic a zase to párkrát zatahá a zase nic. Když to začne, tak to dělá třeba pár set metrů a pak zase na pár kilometrů pokoj. Neozývají se přitom žádný zvuky. Jen to prostě tahá za volant. Většinou jenom tak jemně, jako by byla na kole boule a mezitím třeba jednou silně, až to s autem cukne doleva. Dělá to jen když je motor v tahu. Když uberu, nebo vyšlápnu spojku, tak to přestane.

Napadá mě vnitřní kloub na poloose, ale manžeta je v pořádku a žádnou velkou vůli jsem tam neobjevil. Taky jsem si všiml, že když nechám jedno kolo na zemi a zařadím kvalt, tak se zvednutým kolem se dá otočit tak o dva centimetry, než se zarazí. vypadá to jako že je vůle asi v diferáku. je to normální, že má diferák takovou vůli?

Jinak ostatní věci na podvozku jsou OK, mám čerstvě nový ramena s čepama a silentblokama, nový tlumiče i pružiny.

mám trochu strach jestli to nebude diferenciálem.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od 11mAjA11 »

Vule je v poradku, tahani bez toho aby neco bouchalo, lupalo a treba trepalo s volantem pri tomkdyz to zacne tahat by mohl delat rizeni - resp. cerpadlo posilovace / preposteci ventil nebo jine poskozeni.
Hladina kapaliny posilovace je OK, stav oleje v posilovaci je jaky? Vsechno je podotahovane a geomka je v poradku?
Tlak v pneu, dela to furt na jedne stejne trase nebo je jedno kde, nejsou tam treba vyjete koleje?
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od v.pavel »

Dělá to pořád jen vlevo. Vyjetýma kolejema to taky nebude, děláto náhodně po cestě, ale vždy až tak po 30Km dřív jsem to zatím nezaznamenal. A dělá to i při jízdě rovně bez zatáčení. Prostě jedu po rovince a z ničeho nic mi volant jako cukne doleva, třeba dvakrát posobě. Pak zase pár vteřin nic a pak zase třeba třikrát.

Servo čerpadlo asi trochu pouští olej a občas při plném rejdu a náklonu trochu zakvílí. Jinak jde ale posilovač normálně jako vždy. Jak na místě tak za jízdy necítím rozdíl.
To řízení se mi nezdá. Když uberu (začnu brzdit motorem) tak to hned přestane. Servo čerpadlo se přeci točí pořád stejně, ať je motor v tahu nebo brzdí. Když vyšlápnu spojku tak taky přestane.

Je to, jako by na kole byla boule, ale netřese to pravidelně jen tak náhodně, a někdy to škubne silněji a to mi připadá, jakoby se levé kolo přibrzdilo. Když jsem nechal motor v tahu a levou nohou zkusil opatrně přibrzdit, tak to dělalo i při tom přibrždění.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od 11mAjA11 »

Venkovni kloub kola by to mohl byt, podobne mi to delalo taky, manzeta a vsechno bylo bez poskozeni. Jenze kloub byl po tech letech vyschly a z vazeliny se stala hmota podobna asfaltu. Cvicne bych oddelal pasku a podival se pod manzetu treba tam bude sucho..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od v.pavel »

Já jsem si myslel spíš vnitřní kloub, protože při rozjezdu s plnym rejdem to necvaká ani nebouchá.

Taky jsem si uvědomil, že jak jsem dal nový pružiny, tak je auto teď hrozně vysoko. Předtím byly pružiny strašně utahaný a auto leželo na břiše. Teď je ten kloub víc vykloněnej, je to vidět i na poloose, že dřív byla manžeta kousek dál. Jestli prostě ten kloub už nebyl vychozenej v určitý poloze a teď jak se auto zvedlo tak chodí zase v jiných polohách. Nevím jestli tady, nebo někde jinde na netu jednou někdo psal, že mu odešly klouby potom co auto snížil. Nevým jak je to pravděpodobný.

Jinak jsem si ještě všim že brzdový destičky jsou už asi na plech sjetý. Vyměním je, abych je vyloučil (ikdyž si nemyslím, že by to bylo jima) a při tý příležitosti kouknu pod tu manžetu. Je fakt, že na tý levý poloose jsou jak oba klouby tak manžety asi původní (434 tKm) tak už by si zasloužily aspoň přimazat.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od 11mAjA11 »

No skoda ze s tema kloubam , pri vymene tech pruzin, nekdo nezahebloval jak na tom jsou..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: tahání za volant, homokloub?

Příspěvek od v.pavel »

Tak poslední dva dny před výměnou destiček to přestalo dělat. Teď jsou vyměněné destičky a znovu se to neobjevilo. Tak nevím. Jo a všiml jsem si že je naprasklá manžeta vnitřního kloubu, ale na druhý straně.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“