Potažení interieru

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
LukasVep
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 04.01.2009 20:24
Bydliště: Rýmařov
Kontaktovat uživatele:

Potažení interieru

Příspěvek od LukasVep »

Zdravím klubáky..... mám prozbu... máte někdo bud postup nebo rady na to jak potáhnout interiet buď kůží nebo alkantarou? mám to v plánu, přemýslím nad tím ale vědomosti jsou o tom chabé. konkretní otázky:
- musí se něak spešl připravit pobrch?
- jak se dělá ukončení?
- jak se tvaruje?
- jak se dělají záhyby?

Děkuji předem za rady.

Uživatelský avatar
fridrikh
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2510
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Potažení interieru

Příspěvek od fridrikh »

no já bych to osobně nechal na čalouníkovi kůže ani koženka nejsou tak tvarovatelná jako látka a musí se šit a pokud to zkazíš tak vyhodíš zbytečné peníze za mátroš raději najdi známého čalouníka :wink:

Uživatelský avatar
los.negros
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2994
Registrován: 21.06.2008 11:28
Bydliště: Úvaly, Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Potažení interieru

Příspěvek od los.negros »

Napiš uživateli: Sven
on si to myslim dělal sám, potahoval stropnici a sloupky alcantrou, tak by ti třeba poradil

Uživatelský avatar
Nirthy
Profík
Profík
Příspěvky: 1085
Registrován: 03.02.2008 12:59
Bydliště: Velké Meziříčí / teď už Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Potažení interieru

Příspěvek od Nirthy »

No nejlepsi na to je kuze. Pac tu muzes nastrihnout a potom ju rozklepes a to nastrizeni neni vubec vydet. Jinak kozenku nedoporucuju, je stim ohromna mrda*ka a je na tem videt kazda chyba. S latkou nemam zkusenosti. A na kuzi se da ledasco opravit.
Prvne sem to lepil lepidlem ve spreji, ale stalo za kosoctverec. Lepidlo bylo nastrikany vsude a tam kde sem ho potreboval nebylo. Tak sem koupil chemopren a 100% spokojenost. Jinak bych prvne calounil mista ktery nejsou tolik videt a natrenoval si to. A az pak bych se vrhnul na strop nebo neco takovyho.
No a teda abych rekl pravdu tak kdyz si spocitam kolik me staly lepidla (ve spreji 250, chemopren 150) latka (cca 400) a toho casu a nervu co sem nad tim stravil tak kdybych to dal calounici tak bych usetril.

Uživatelský avatar
mr_nick
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 24.03.2009 19:44
Bydliště: Brno

Re: Potažení interieru

Příspěvek od mr_nick »

čau,
chtěl bych se zeptat, má tady někdo očalouněnej interier kuží?? :D
LOW CAR SCENE TDI-SOLD OUT

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

já... :wink: mám to v G-IV
na spoustě věcí stále pracuju většinu věcí jsem si dělal sám...
zatím mám komplet hotový černý strop ...
dělal jsem jak s alcantarou tak s koženkou , tak s kůží...
rád poradím.. když budu vědět.....první napiš o jaký díly jde...
Přílohy
IMGP2364.JPG
IMGP2373.JPG
IMGP2432.JPG
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

no vezmu to teda obecně...

povrch:
záleží jaký je..vesměs se v autě vyskytujou jen dva druhy...
a) plast.. (nebo něco jako plast atd...)
b) chlupatice vesměs stropy a pod...

ad a) stačí trošku zdrsnit smirkem a odmastit
ad b) dost záleží jaký budeš používat materiál na po tažení lepidlo a tak

zkoušel jsem tyto dvě varianty u každé popíšu pro a proti a vyber si
a) sloupky jsem nechal tak jak jsou a nastříkal je lepidem ve spreji a lepil přímo na to ... vysledek nebyl špatný ale protože přidáváš další vrstvu už je to celkem objemný... a některý materiály se můžou špatně tvarovat... výhoda je že si ušetříš spoustu práce a lepidlo se nasaje a nikam neztíká, navíc ti odpadne starost s rovností povrchu

b) sloupky jsem vibrační bruskou a smirkem obrousil až na holý plast.... nezkutečná dřina i u malýho kousku ..a strašně moc bordelu.... cca 1 sloupek tak hodina broušení.... výhoda je že sloupku jakoby ubyde, a po přečalounění tolik nenabere...nevýhoda je že lepidlo tak dobře nepřilne... a má tendenci stékat... navíc pokud použiješ nějaký tenčí materiál tak záleží dost na tom aby sis někde neudělal "zuby" tj povrch musí být hladký a rovný..... což se ti při strojním obrušování nemusí dokonale podařit a pak máš na sloupku vlnky...
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

lepidlo
použíl jsem kde co
- uhu ve spreji
- herkules
- chemopren
- vteřinový lepidlo

nakonec jsem zjistil že na každej kousek se hodí něco jinýho..a tak používám kombinaci všech


uhu ve spreji
celkem dobrý lepidlo hlavně na tenčí materiály který nejsou moc v tahu... dobře se s ním pracuje ale pokud budete se s materiálem přetahovat tak nebude moc držet a materiál vám bude ujíždět
zůstává lepkavý.. a musí se s ním opatrně... výhodou je že se nepropíjí ani tenkými materiály. nedá se moc použít na nesavý podklady- plasty... ale na sloupky nebo strpnici je fajn

herkules dobrý lepidlo na savý podklady.. má tendenci se propíjet slabšími materiály .. dobře se s ním dělá štětečkem takže si na rozdíl od spreje "nezasviníte" co nechcete... jinak je to takový hustější UHU :wink:

chemopren používám chemopren extrem... dobře se s ním pracuje a pokud děláte s koženkou popř. kůží tak obrovskou výhodu je že pokud si někám kápnete, tak se jednoduše po zaschnutí vydrolí... chce si to na něj trošku zvyknout má tendenci se tahat..a hrudkovat pod materiálem....jinak ale drží dobře a je dobrej na tahání .
dobře drží i na nesavých materiálech a při čalounění plastů se bez něj neobejdete...

vteřinový lepidlo - používám k pevným spojům v záhybech. musí se s ním opatrně jakmile s ním něco ušpiníte už to dolů nedostanete... pozor po použití ztvrdne.... a má tendenci se propíjet
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

materiál
dělal jsem s různýma materiálama

látka
není látka jako látka.. výhoda látek bývá jejich pružnost- dobře se tvarujou do ostřejších úhlů nevýhodu zejména slabších látek bývá to že se snadno propíjí do nich lepidlo

alcantara
alcantara je vlastně pevná potahová látka... pokdu seženete přímo autočalounickou tak bude mít teflonovou úpravu a v autě se nebude moc špinit..vypadá hezky ale na čalounění ostřejších úhlů se díky své pevnosti nehodí prostě když se s ní budete přetahovat tak se vám bud shrne, nebo nepovolí a když zaberete víc tak roztrhne... takže u větších úhlů sjou švy nutností... výhodu je že se nepropíjí ani poměrně řidká lepidla. nevýhodu bývá cena...okolo 2000,- kč za bm (obvykle 140cm)

koženka
je to vlastně taková omyvatelná verze alcantary..co platí u alcantary paltí totéž o okžence..snad jen s tím rozdílem že pokud si ušpiníte koženku např. chemoprenem..snadno to dostanete dolů...výhodou je jeji snadná dostupnost a nízká cena.. cca 50-200kč za bm

kůže
dá se říct že je to nejlepší ale taky nejdražší materiál na čalounění...dobře se s ním pracuje a do ostřejších úhlů se dá "vytáhnout" nevýhodou je že se poměrně špatně šije... má tendenci se lepit a přisávat na šicí stroj...
taky bývá problém s kazy materiálu tj.. velkým prostřihem ... občas se stává že stejné kůže bývají trošičku rozdílně barevné.. hlavní nevýhodu vydím ve vysoké pořizovací ceně ..(okolo 1000kč za m2 - a koupit musíte vesměs celou kůži... tj cca 4 a víc m2 )
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

a ted konečně jak na to

pro začátek jsem si vybral co nejrovnější díl... ideální bývá "a" sloupek nebo v G-IV je ukončovací lišta stropnice...
- obkreslit díl s přesahem cca 3 cm a natřít lepidle..začít lepit nejdříve plochu... nechat částečně zaschnout, vyhladit směrem ke krajům.. a pak začít oblepovat hrany... jednu po druhé..pokud se někde materiál bude překrývat tak bud nastřihnout a přelepit přes sebe, nebo vystřihnout do V tak aby materiál doléhal k sobě...
hlavně pořád umývat ruce... aby jste si rukou od chemoprenu nešáhli na lícovou stranu atd...

pokud je na dílu ostřejší hrana dělal jsem to tak že jsem nejdříve nalepil plochu..vytáhal a vyhladil ke krajům nechal zaschnout.. pak natřel lepidlem hranu a vytáhl a oblepil hranu.... (plocha už musí držet pevně..jinak při přetahování o materiál si ho urvete i z té plochy)

pokud je to na tolik komplikovaný že tam musí být šev..tak nejdříve ušít celý díl.. tak jak má být... pak nalepit největší plochu a pak pokračovat jakoby to bylo z jednoho kusu s tím že šev budete mít v ohybu.. a ten vám usnadní "rožky" dovejte si pozor at vám šev sedí po celé ploše na hraně..at si ho někde neutáhnete nebo nedotáhnete....
Naposledy upravil(a) vtuni dne 03.06.2009 17:50, celkem upraveno 1 x.
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
mr_nick
Řidič
Řidič
Příspěvky: 83
Registrován: 24.03.2009 19:44
Bydliště: Brno

Re: Potažení interieru

Příspěvek od mr_nick »

jéé, děkuju za instruktáž! :D ...

no mě by šlo asi o komplet interiér. Především bych řešil palubovku. Jchtěl bych nějakou světlou barvu. Mám zkušenosti s flockem, takže o upravě materiálů už něco vím :) . Vím že u látky nebo alcantry (i flocku) je bílá absolutně nepraktická barva, kvůli špinění a mytí. Takže jedině pak koženka nebo kůže. Jenže jde o tom, kdybych se do toho pustil sám, třeba u te palubovky, tak nevím jestli tam řešit nějaky ty švy, nebo to dělat bez nich, zase nejsem švadlenka :D tak nevím jak by to vypadalo.

Nebo pak druhá varianta, kolik by stálo očalounění korpusu palubovky do bílé, nebo béžové kuže/koženky(se švy) :?: zbytek už bych si myslím že zvládl sám, ale tohle je základ to kterýho mám asi strach se pustit :)

jo a jestě, kdybych volil krémovou barvu, tak jak je to s blednutím. Jde mě hlavně o palubovku, aby to pk nevypadalo hnusně
LOW CAR SCENE TDI-SOLD OUT

Uživatelský avatar
LukasVep
Řidič
Řidič
Příspěvky: 131
Registrován: 04.01.2009 20:24
Bydliště: Rýmařov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potažení interieru

Příspěvek od LukasVep »

jáááj to je informaci.... dostáváš 10dobýů díky moc ;)

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

co se týče palubní desky:
- palubka do kůže od čalouníka vyjde na cca 6-8 000 dle složitosti ale značný podíl na tom má materiál (cca 4000 za kůži).. takže objektivně 2-4 000 za práci + materiál... u koženky náklady téměř nulové... (vezmu li v úvahu že jsou potřeba cca 4m2 tak u koženky to bude cca 200-800kč
rozhodně s kůží se bude čalouníkovi dělat líp.. i když někdo radši dělá z koženky, právě protože je pevná a co si vyměří a nastříhá tak se mu pak nevytáhá a neuhne...

švy na palubovce být musí... a to i na celkem hladké v G-IV ..v G-III to taky byde nutnost

s blednutím materiálu nemám zkušenosti... určitě bude lepší přes léto auto stínit ale i tka si myslím že to to auto "přežije" tj. pravděpodobně ho bud prodáš nebo interiér předěláš dřív než to vybledne...
koženka je barevně poměrně stabilní na rozdíl od látek a kůže taky...

Tip na závěr pokud nejsi švadlenka:
už jsem to taky dělal... záleží jakou barevnou kombinaci s zvolíš atd...aby to vypadalo pěkně...
díly jsem polepil a tam kde se mi scházely dva k sobě nalepené materiály jsem nalepil "záslepku"
která vypadala následovně...
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (8.31 KiB) Zobrazeno 16844 x
prostě dlouhý pás a v něm vyšitý "slepý šev"
a tou jsem spoje přelepil...
pokud zvolíš dobrou barevnou kombinaci ušetříš si spoustu práce s mordováním a šitím nejrůznějších "střihů" pro všechny možný díly atd... (prostě lepíš plochu - dojdeš k hraně - odstřihneš - lepíš další plochu - a na konec spoje přelepíš....) a ve výsledku to vypadá zajímavě...
takhle třeba jsem si "prošíval" SPZ s nickem (plech bych do stroje asi těžko nacpal .. jen jsem použil "záslepku" s jedním švem a hranu oblepil...výsledek posudte sami
Přílohy
IMGP3120.JPG
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Uživatelský avatar
rejfik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2476
Registrován: 06.11.2007 10:10
Bydliště: Dubnice/Chotyně
Kontaktovat uživatele:

Re: Potažení interieru

Příspěvek od rejfik »

ty jo si šikula.tak jak sem pochopil tak na plasty použít chemopren,chci si interier potahnout červenou látkou nebude ten chemopren propíjet?a stačí ho nanýst jen na jednu stranu?vim že se chemopren nanaší na obě strany a po zavadnutí se to přiloží k sobě aby to dobře drželo.

Uživatelský avatar
vtuni
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 15402
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: BACK in ProstějoVW - GTI comming soon on road

Re: Potažení interieru

Příspěvek od vtuni »

jo na plasty chemopren...běžně ho používám že natřu jen jednu stranu ale nesmíš ho pak nechat "zavadnout" jak píšou v návodu těch 10min...ale jenom trošičku.... když budeš lepit hned tak je riziko že se ti propije..záleží co je to za látku ...zkus si to nejdřív vyzkoušet na kousku látky a něčem co do auta nepatří..např kousku linolea...nebo nějakým starým rozlomeným plastu z auta.. :wink:
HotHatchShop Your girlfriend will hate your car!
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on VIMEO

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“