Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od pavelmarek »

Zdravím :)

Hledal jsem tu na fóru nějaké informace ohledně odhlučnení kabiny auta. Ale úspěch nevalný. Tak bych vás tu chtěl požádat o rady, věřím že se to bude hodit více lidem, nejen mě.

Ten diesel rachot už mě leze na mozek. (Kup si benzín, já vim :mrgreen: ) Původní 1.8 byla vyměněna kdysi dávno za diesel. Pochopitelně u benzínu není odhlučňovacích prvků příliš potřeba proto tam nejsou a to je problém.

Na internetu jsem odhlučňovacích materiálů našel dost, ale nevím co vybrat, co se na co hodí (Na fóru tady jsem našel jen problémy ohledně rezonancí, nebo ohledně zástavby audia). Jde mi čistě o to, co možná nejvíce utlumit kabinu auta od hluku motoru. Chci dát nějaký materiál na příčku mezi motorem a kabinou, klidně z obou stran a taky zespod kapoty. Dekl pod motorem mám, to už mi někdo poradil, že je taky zdrojem hluku, když chybí.

Tak mi prosím něco poraďte, nejlépe z vlastní zkušenosti, nejen volbu materiálu ale klidně i správný postup, nebo správné umístění. Mockrát díky za každou pomoc :wink:
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
john.1
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 201
Registrován: 02.09.2009 20:44
Bydliště: Olomouc

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od john.1 »

Na příčku mezi motorem-kabinou a kapotu by byl nejlepší originál co tam má být (strhnout ho z dieselu), vymýšlet tam něco jinýho je zbytečný. :wink:

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od pavelmarek »

john.1 píše:Na příčku mezi motorem-kabinou a kapotu by byl nejlepší originál co tam má být (strhnout ho z dieselu), vymýšlet tam něco jinýho je zbytečný. :wink:
To mě napadlo hned jako první věc, to je jasný :) Tu deku pod kapotu už scháním, tam se mi tu fičuru od Dynamatu za 2 000,- vážně lepit nechce, ale na té příčce to bude problém, není kde to strhnout :mrgreen: A když to někdo sloupne špatně, tak už je to nepoužitelné :( Proto chci zkusit alternativu v podobě nějakých tlumících plátů a dát je z obou stran té příčky :wink: No ještě ten originál na příčku přecijen zkusím sehnat :)

Další nápady nebo nabídky ke koupi materiálu samozřejmě uvítám :mrgreen: :wink:
RS6 C6, E60 530d daily

Stug
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2272
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od Stug »

Neřekl bych že originál bude nejlepší. Přeci jen doba pokročila a materiály už jsou dávno jiný, ale hlavně pokud se nebavíme o originálu jako funglovce, tak už bude propálená a polorozpadlá. Přendaval jsem minulý týden motor z naftovýho pola do benzínu a odhlučnění se skládalo akorát z "deky" na přepážce mezi motorem a kabinou a dekou pod kapotou. Díry na takový ty špuntíky, kterýma se to chytá tam byly, takže stačí sehnat něco jako plastový rozpěrný nejtky a je to. Takový jsou zkušenosti a u géčka to bdue stejný, ale osobně bych zkusil něco novýho kvalitního a líp tlumícího.
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od pavelmarek »

Stug píše:Neřekl bych že originál bude nejlepší. Přeci jen doba pokročila a materiály už jsou dávno jiný, ale hlavně pokud se nebavíme o originálu jako funglovce, tak už bude propálená a polorozpadlá. Přendaval jsem minulý týden motor z naftovýho pola do benzínu a odhlučnění se skládalo akorát z "deky" na přepážce mezi motorem a kabinou a dekou pod kapotou. Díry na takový ty špuntíky, kterýma se to chytá tam byly, takže stačí sehnat něco jako plastový rozpěrný nejtky a je to. Takový jsou zkušenosti a u géčka to bdue stejný, ale osobně bych zkusil něco novýho kvalitního a líp tlumícího.
Díky, mám podobný názor, ikdyž co si budu namlouvat, moc tomu nevěřím, to jako ničemu, možná proto, že jsem ten efekt nikdy nezažil :-) Ale něco s tím dělat musím, je to vážně děs, myslel jsem že AFNko bude tišší něž 1Y, ale docela omyl :-D S těma origo plstma to zatim vypadá docela nadějně, tak je vezmu když to vyjde a ještě koupím nějaký dynamat a trochu tomu ještě zevnitř pomůžu. Máš nějakou zkušenost s těmi odhlučnovacími materiály? Je jich totiž celkem dost, a já nevim co použit, co vybrat :(
RS6 C6, E60 530d daily

Stug
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2272
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od Stug »

pavelmarek píše:
Stug píše:Neřekl bych že originál bude nejlepší. Přeci jen doba pokročila a materiály už jsou dávno jiný, ale hlavně pokud se nebavíme o originálu jako funglovce, tak už bude propálená a polorozpadlá. Přendaval jsem minulý týden motor z naftovýho pola do benzínu a odhlučnění se skládalo akorát z "deky" na přepážce mezi motorem a kabinou a dekou pod kapotou. Díry na takový ty špuntíky, kterýma se to chytá tam byly, takže stačí sehnat něco jako plastový rozpěrný nejtky a je to. Takový jsou zkušenosti a u géčka to bdue stejný, ale osobně bych zkusil něco novýho kvalitního a líp tlumícího.
Díky, mám podobný názor, ikdyž co si budu namlouvat, moc tomu nevěřím, to jako ničemu, možná proto, že jsem ten efekt nikdy nezažil :-) Ale něco s tím dělat musím, je to vážně děs, myslel jsem že AFNko bude tišší něž 1Y, ale docela omyl :-D S těma origo plstma to zatim vypadá docela nadějně, tak je vezmu když to vyjde a ještě koupím nějaký dynamat a trochu tomu ještě zevnitř pomůžu. Máš nějakou zkušenost s těmi odhlučnovacími materiály? Je jich totiž celkem dost, a já nevim co použit, co vybrat :(
Zkušenost nemám, teoreticky můžeš udělat vytlumení i zevnitř jakoby za palubkou, ale z motorovýho prostoru bych dal něco jako vatu s hliníkovou fólií, jak jsou na parovodech, ale jsou to jen domněnky : )

http://tappaja.com/autohifi/favorit/kapota/index.htm
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od pavelmarek »

Díky Ti, proštudýruju to tam :)
RS6 C6, E60 530d daily

Stug
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2272
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od Stug »

pavelmarek píše:
Díky Ti, proštudýruju to tam :)
V pohodě, jak to tam má klučina, tak to vypadá zajímavě a je to taky další odhlučnění. Tu přepážku a kapotu můžeš navíc udělat z mnohem tlustšího materiálu.
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.

kuky.kak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 12.10.2017 15:11

Re: Hluk ve voze; od motoru a podběhů - odhlučnění kabiny

Příspěvek od kuky.kak »

Zrovna jsem narazil na tyto stránky: https://www.2din.cz/tlumeni-odhlucneni-auta/ a jak tak koukám na všechny ty videa atd. tak také přemýšlím o odhlučnění :) Zajímá mě, jaký bude rozdíl :)

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“