[Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

[Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od pavelmarek »

Kvůli přehlednosti problematiky kolem budíků zakládám toto vlákno. Hlavně kvůli nováčkům nebo těm kteří potřebují poradit a netroufají si příčinu problému hledat sami. Všem uživatelům to snad usnadní hledání a moderátorům práci. Nemá cenu, aby tu byly desítky témat s +- 5-ti příspěvky.

:arrow: Co do tohoto tématu PATŘÍ: Poruchy budíků a veškeré technické problémy s nimi související + MFA.
:arrow: Co do tohoto tématu NEPATŘÍ: Úpravy budíků (tj. všeljaký "tuning", polepy, rámečky, rafičky, atd...), dále pak INZERCE a nic kolem extra "přídavných" budíků.

V tomto prvním příspěvku budou postupně přibývat ZÁKLADNÍ poznatky ohledně řešení vašich technických problémů, takzvané FAQ (často kladené dotazy), informace o druzích budíků, schémata a některé pomocné fotografie a nákresy. (Tímto bych chtěl požádat všechny kdo by chtěli svými zkušenostmi, fotkami, schématy apod. přispět, ať mi napíšou SZ, nebo napíšou přímo do tohoto tématu. Já to promažu a zařadím sem do prvního příspěvku. Děkuju ;-) )

A informace na závěr, všechna vlákna (týkající se budíků), která budou mimo toto vlákno, založená do data 31.12.2010 budou průběžně do konce měsíce zamykána a na jejich konec bude přidán odkaz na toto téma. Témata založená po 31.12.2010 budou bez upozornění smazána.

EDIT: Ještě jedna věc, tohle téma bude pravidelně zbavováno OT, aby nám tu zůstali fakt jen ty užitečné informace :brsh:

Předem děkuji za spolupráci všem místním "Trojkařům" ;-)
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od pavelmarek »

Často kladené dotazy

:?: Při startování se ztrácí hodnoty na budících (trip a čas, popř. údaje z MFA).
:idea: Problém s související s ukostřením.
tip od vitanek-best


:?: Neukazuje rychloměr/ kolísá ukazovaná hodnota, počítadlo ujeté vzdálenosti se zastavilo.
:idea: Zkontrolujte snímač rychlosti (ozn. VSS G22, umístěn z vrchu převodové skříně, je připojen třemi (3) vodiči).


:?: Neukazuje otáčkoměr.
:idea: U vozidel bez řídící jednoty (Diesel D a TD) dostává otáčkoměr signál z alternátoru, z kontaktu W+, zkontrolujte vodič.
U vozidel, kde je elektronika řízena řídící jednotkou (všechny mimo D a TD) nezbývá než závadu určit diagnostickým nástrojem (např. VAG COM).



:?: Otáčkoměr po nastartování stále ukazuje maximální hodnotu otáček.
:idea: Tyto budíky nejsou určeny pro vaši motorizaci (viz předchozí otázka). Signál pro otáčkoměr vycházející z ŘJ nelze ani napodobit, musíte si sehnat správný druh budíků.


:?: Jaké jsou rozdíly mezi budíky?
:idea: Mimo rozsahu hodnot rychloměru a otáčkoměru najdeme mezi budíky i pár dalších odlišností. Budíky pro verze D, TD a ostatní. Budíky pro D a TD pracují na jiném principu, zejména otáčkoměr, proto se nedoporučuje je zaměňovat s ostatními, stejně jako budíky z verzí 1.4 a 1.6 (tyto motory mají jen jedno čidlo oleje a při záměně budíků např z 1.8 po překročení 2000 ot./min. hlásí chybu tlaku signalizovanou nepříjemným pískáním). tip od myrek
Dále pak rozdělujeme na „pomalé“(do r.v. 94/95) a „rychlé“(od r.v. 94/95), liší se pouze rychlostí „náběhu“ hodnot po otočení klíčkem (stav paliva, teplota motoru). Novější typ již nemá předtištěné symboly kontrolek ve spodní liště, ty jsou vidět pouze jsou-li aktivní.
No a nakonec budíky s MFA a bez MFA (Multifunkční ukazatel hodnot, resp. Palubní počítač). Ty poznáme podle předtištěných symbolů kolem displeje pod otáčkoměrem.



:?: Mám budíky s rozsahem rychloměru 0 – 200 a chci mít 20-220 (prostě změnit rozsah, jakkoliv). Bude mi pak rychloměr ukazovat správnou rychlost?
:idea: Ano bude.


*pozn. další rady a poznatky jsou vítány
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy)

Příspěvek od pavelmarek »

:arrow: Pojistková skříň - z budíků vede 28-pinový konektor, ten se rozdělí do dvou a ty vedou do pojistkové skříně. Na obrázku můžete vidět schéma pojistkové skříně. Od budíků vedou modré konektory na obrázku označené U1 a U2. Rozpis pinů se připravuje.
pojistková skříň.jpg
:arrow: 28-pin konektor v budících - obrázek ukazuje 28-pinový konektor zezadu na budících a jsou na něm označeny čísla pinů. Abyste bezpečně identifikovali pin který potřebujete, řiďte se podle výřezů po obchodu konektoru.
piny.jpeg
piny.jpeg (10.75 KiB) Zobrazeno 48528 x
:arrow: popis jednotlivých pinů

1. Vnější teploměr (G17), jeho ukostření (* pouze u modelů vybavených MFA)
2. Snímač hladiny chladící kapaliny v motoru
3. Svorka 31 , Kostra (GND)
4. MFA přepínač (reset) (E109) (* pouze u modelů vybavených MFA)
5. Svorka 31 , Kostra (GND)
6. MFA přepínač (paměť) (E109) (* pouze u modelů vybavených MFA)
7. Výstup ze snímače rychloměru (VSS) (třeba pro rádio - fce. GALA)
8. Spínač tlaku oleje (F1), 1.8 bar
9. Spínač tlaku oleje (F22), 0.3 bar
10. Svorka 1 / Svorka W
11. Svorka 30 (+ svorka od baterie) (B+)
12. Svorka 58b, osvětlení
13. Svorka 15 (+ svorka od baterie při zapnutém zapalování) (B+)
14. Nic
15. MFA přepínač voleb pro displej (E86) (* pouze u modelů vybavených MFA)
16. Alternátor (GEN) Varovné světlo dobíjení (K2), svorka 61
17. Snímač teploty oleje (G8) (* pouze u modelů vybavených MFA)
18. Kontrolka brzd a ruční brzdy (K7)
19. Vnější teploměr (G17), signálový vodič (* pouze u modelů vybavených MFA)
20. Kontrolka žhavení (K29) (* pouze u dieselů)
21. Ukazatel zásoby paliva (G1)
22. Kontrolka levé směrovky (K65)
23. Ukazatel teploty chladící kapaliny (ECT) (G3)
24. Kontrolka pravé směrovky (K94)
25. Kontrolka dálkových světel (K1)
26. Signální vodič (vstup) pro ukazatel spotřeby paliva na MFA (* pouze u modelů vybavených MFA)
27. Signální vodič (vstup) ze snímače pro rychloměr
28. Ukazatel rychlostních stupňů pro automatickou převodovku


:arrow: Snímač tachometru - obrázek ukazuje náhled na převodovou skříň, na které je umístěn snímač tachometru, označen jako č.1. Označení 2 má snímač pro zpětné světlomety. Návod jak otestovat funkci snímače překládám.
cidla.JPG
cidla.JPG (23.05 KiB) Zobrazeno 48551 x
:arrow: Pomocí následujícího postupu jsme schopni v domácích podmínkách otestovat funkci tohoto snímače

1. Odpojíme 3-pinový konektor (ten co je na obrázku výše) ze snímače.
2. Zapneme zapalování
3. Připojíme multimetr nebo podobný měřící nástroj mezi piny 1 a 3 (na tom konektoru, ne na snímači, jsou to ty dva boční). Měla by se zobrazovat hodnota mezi 9 a 14.5 volty. Pokud nenaměříme žádné napětí, je problém někde v kabeláži, bohužel.
4. Pokud máme napětí, zapojíme konektor zpátky. Pak připojíme jednu svorku multimetru na + od baterie a druhou do prostředního pinu na konektoru který jsme právě zapojili zpět (přes tu izolaci to jde špatně, musíte si poradit jak tu svorku multimetru dostat na drát, každopádně konektor MUSÍ být zapojený)
5. Na heveru zvedneme jedno z předních kol tak, aby se s ním dalo rukou otáčet. Pak pomalu kolem otáčíme. Napětí zobrazované na multimetru se musí měnit mezi vysokou a nízkou hodnotou. Nízká hodnota by měla být něco kolem 2.5 voltu a vysoká by měla být maximální baterií dosažitelná, takže tak 13-14 voltů.
6. Pokud jsme nenaměřili žádné napětí, je snímač nefunkční. Pokud naměřili, je v pořádku.
7. (Další postup už je asi jen pro zdatnější a zkušenější jedince, ostatním doporučuji odbornou pomoc u auto elektrikáře) Pokud je snímač v pořádku, ale rychloměr pořád neukazuje, zkuste proměřit tempomat, nebo auto project na tempomat, pokud funguje v pořádku, tak je snímač v háji.
8. Snímač rychlosti (VSS G22) můžete taky otestovat pomocí VAG 1551/1552.




MONTÁŽ MFA OD SHAFTICZKA ZDE
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=265&t=249678" onclick="window.open(this.href);return false;
RS6 C6, E60 530d daily

Mates17
Řidič
Řidič
Příspěvky: 121
Registrován: 07.05.2009 22:18
Bydliště: Kamenický Šenov
Kontaktovat uživatele:

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od Mates17 »

Ahoj,mam dotaz,jdou předělat benzínové budíky z MFA do dislových(ten palubák),předem děkuji.
___________________________________________________________________
Seat Alhambra 1.9 TDi 81Kw,1999,282000Km
VW Golf 3 Variant 1.9TDi 66kw 1Z,254000 Km,EGR OFF

ppablo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 162
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od ppablo »

Je kabel z budíku do pojistkovky stejný na GIII jako na Passatu B4?

pavel14
Řidič
Řidič
Příspěvky: 106
Registrován: 12.10.2009 09:49
Bydliště: vysočina

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od pavel14 »

Sice jsem teď přes vánoce prolezt celou sekci GIII ale bohužel jsem nenašel jestli jde dodělat MFA k motoru 1,6 AEE? Je tu někdo, kdo má MFA namontovaný na 1,6 AEE?

Uživatelský avatar
myrek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 09.11.2007 02:55
Bydliště: Dundalk (irl) Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od myrek »

urcite do aee de dodelat mfa...maj to pola,mela to i felicie...

update:

takze po brouzdani po nemecky siti je bohuzel jasno,ze rj na 1.4 a 1.6 (aex,aee) nema vystup pro spotrebu,cimz se dodelani mfa tak nejak nevyplati matlat jenom kvuli teplote oleje a venkovni teplote...
co by ale slo,kdyz chci mfa za kazdou cenu,je pouziti pp TC-6 z felicie...ale to uz je zase dalsi kapitola


jinak este poznamecka...budiky pro benzin 1.4 a 1.6 sou jiny nez pro zbytek,tydle motory maj jenom jedno cidlo oleje a pri zamene budiku za treba z 1.8 mame po prekroceni 2000 ot chybu tlaku sinalizovanou neprijemnim piskanim a blikanim...uz sem na to upozornoval tak prosim doplnit
Naposledy upravil(a) myrek dne 06.02.2011 11:36, celkem upraveno 2 x.
Obrázek stejne brzo dojde ropa...

pepe276
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 31.12.2010 14:59

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od pepe276 »

Ahojte,
ještě by mě zajímalo, jestli můžu střeva otáčkoměru z benzína použít do budíků z TDi a jestli mi pak bude ukazovat správné hodnoty? Polepy budíků zůstanou původní TDi. Kamarád má v budíkách z TDi vykuchanou tu cívku, nebo co je vevnitř. Má jiné z benzína a chceme to tam dát.
Díky moc
Petr

vocas
Pilot
Pilot
Příspěvky: 810
Registrován: 14.08.2010 15:54
Bydliště: HazloVW
Kontaktovat uživatele:

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od vocas »

dobrej chtěl bych se zeptat , mám budíky s MFA ale neukazuje mi to spotřebu, vím že mi chybí kabel do řídicí jednotky, měl by to bejt fialovej kabel kterej de z trojkonektoru (u starých kabeláže je samostatně) co se připojuje ke kabelaži k budíkum. a Chtěl bych požádat jestli se tu najde nějaká dobrá duše která by měla motor 1.8 jestli by se nehlídla kam do řídicí jednotky vede ten fialovej drát (na jakej pin) myslím že by to nepomohlo jen mne ale i více lidem který si dodělavají MFA
Koupím:

ovladač el střechy cabrio

Uživatelský avatar
M@rty
Profík
Profík
Příspěvky: 1058
Registrován: 29.12.2008 14:32
Bydliště: Olomouc City
Kontaktovat uživatele:

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, MFA)

Příspěvek od M@rty »

co teda vše potřebuji k dodělani mfa....budiky,ovladače pod volant a dale?????dodělat kabelaž k pojistkovce bo jak
Volkswagen Golf: je vyráběn od roku 1974 a oslavován jako ikona. Auto, po kterém byla pojmenována nejen třída vozidel, ale také celá generace automobilů - generace Golf.

Sieben
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 28.12.2010 17:14
Bydliště: 60 km jižně od Prahy po E55

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od Sieben »

Mam dotaz, mam budíky s hodinama a chtěl bych tam dát budiky s otáčkoměrem. Stačí je jen přehodit nebo se musí něco dodělat? Dik za info

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od pavelmarek »

Sieben píše:Mam dotaz, mam budíky s hodinama a chtěl bych tam dát budiky s otáčkoměrem. Stačí je jen přehodit nebo se musí něco dodělat? Dik za info
Stačí přehodit.
RS6 C6, E60 530d daily

sniper--
Řidič
Řidič
Příspěvky: 77
Registrován: 02.02.2010 14:39

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od sniper-- »

kluci potrebuju poradit...mam golfa3 TD ...budou pasovat budiky z TDI s otackomerem tak aby fungovaly,jasny ze treba mfa nepujde,jde mi o zbytek vcetne otackomeru???diky

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od pavelmarek »

sniper-- píše:kluci potrebuju poradit...mam golfa3 TD ...budou pasovat budiky z TDI s otackomerem tak aby fungovaly,jasny ze treba mfa nepujde,jde mi o zbytek vcetne otackomeru???diky
Otáčkoměr nepůjde, vyletí až za stupnici jakmile nastartuješ (viz první příspěvky v tomto tématu). MFA taky ne, zbytek by měl. ;-)
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
surficek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 22.04.2009 12:23
Bydliště: náchodsko

Re: [Poradna] - Budíky a vše kolem nich (Závady, problémy, M

Příspěvek od surficek »

Chtěl bych se zeptat na palivoměr. Mám 1,8 benzín AAM a i když natankuju plnou, ručička na palivoměru vyleze jen nad rezervu a dál ani ťuk. Prostě to ukazuje pořád jen tuto hodnotu. Poradíte někdo co by to mohlo dělat?

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“