Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
NorrisChuck
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 06.07.2015 10:21

Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z

Příspěvek od NorrisChuck »

Zdravím, nejdřív popíšu problém a pak se rozepíšu o vzniku problému atd...

Detaily o autě jsou v popisu - Nyní jede na nouzový režim (1300ot/min volnoběh, reakce na plynový pedál cca 2 vteřiny, výkon samozřejmě žádný, bliká kontrolka žhavení, chytá na drc).

Popis auta před momentálním stavem aby se vyloučily některé možné příčiny. K autu se chovám podle mého dobře - za studena mu nedávám, olej 10W40 měním každých 10tisíc včetně filtru a filtru sání, palivový filtr měním cca po 30ti tisících, auto nemělo žádné závady ve VAG, když byl problém řešil se hned a tak dlouho dokud se nevyřešil, zkrátka auto bylo bez závad cca posledních 40tisíc km.

Teď k tomu jak se auto dostalo do momentálního stavu - Byl jsem na dovolené v Liberci (jsem z Litvínova) při včerejší jízdě z hotelu auto z ničeho nic chcíplo uprostřed jízdy kruháčem(NIKDY se nic takového nestalo) prošlápl jsem spojku a dojel setrvačností na parkoviště - okamžitě jsme cítily smrad pálení kabelů, otevřej jsem kapotu. Vyvalilo se trochu dýmu(vážně nic hrozného) v okolí N75,váhy vzduchu a regulačního ventilu EGRu jsem spozoroval plamen a tak jsem ho pitím uhasil a okamžitě odpojil baterku (ano už mám v autě hasící přístroj a vždy mít budu). Po zkoumání jsme zjistil že jeden vodič od Váhy nebo EGR nebo N75 se prodřel a vyskratoval o kostru nebo o jiný kabel ze svazku co jde k Váze/EGR/N75(který netuším protože už to byl jen spečený jeden kus). Jeden zelenožlutý kabel se vytavil až skrz celý svazek pod stěrači(od N75 až směrem k brzdovému válci). Tam tento kabel vedl do spojky která rozbočovala spoustu žlutozelených kabelů a byla napájena jedným tlustým zřejmě z pojistkovky. Kabel který se hřál samozřejmě natavil spoustu kabelů po cestě. Všechno jsem na místě odseparoval od sebe a každý vodič zvlášť zaizoloval. Připojil baterku zpět, hlídal nebezpečí plamenů někde - nic nehořelo, otočil jsem klíčkem a opět hlídal - všechno v pořádku ale svítila stále kontrolka žhavení a auto jen točilo ale nestartovalo(žádný smrad nafty z výfuku). Rozebral jsem relé 109 a zjistil že průtokem proudu se rozletovala část spojů. Relé jsem na místě opravil a auto startovalo na drc ale už se provozuje ve výše zmíněném nouzáku. Po kontrole celé pojistkové skříně a všech kabelů za ní jsem usoudil že je již vše v pořádku jsem se rozhodl pokračovat v jízdě a nerušit si tím dále dovolenou.

Kabely k Váha/EGR/N75 jsou odpojené(místo váhy jsem měl diodu a EGR zaslepen a odpojen, s nouzákem kvůli N75 jsem počítal, regulační hadičku na wastegate jsem z důvodu ochrany turba zapojil napřímo na tlak z kompresorové části turba).

Auto jsem zbytek dovolené provozoval a i jsem s ním dnes dojel domů cca 180km bez problému(pouze výše uvedený nouzák).

Doma jsem provedl diagnostiku a zjistil následující závady:
00522 - Snímač teploty chladiva (G62) - v bloku hodnot ukazuje -6,3
01117 - Signál zatížení svorky DF alternátoru (pochopitelně když byl zkrat)
00539 - Snímač teploty paliva - zkrat na kostru nebo plus, nebo přerušení - v bloku hodnot ukazuje -5,6
00777 - Snímač polohy plynového pedálu - netuším nikdy jsem neměl problém a v bloku hodnot funguje normálně - možná problém s referenčním napětím kvůli zkratu
00741 - kontrola brzdového signálu - nesmyslný signál - nevím také vždy bez problémů a možná opět problém kvůli zkratu.

Dále bych zmínil že neschořela žádná pojistka a kolem pojistkové skříně je vše úplně v pořádku kromě relé 109 které se teplotou rozletovalo.

Jaké jsou vaše rady, na co se mám zaměřit kromě toho že vyrobím novou kabeláž místo té spálené. Myslíte že je jednotka v háji? Nebo jen ještě vysí nějaké zapečené relé. Nebo se upekl nějaký zdroj referenčního napětí v jednotce?

Zítra můžu měřit a bádat celý den ale nerad bych se odrážel od píky takže kdyby měl někdo nějaké rady tak nepohrdnu a budu vděčný.

Jinak děkuji za to že můžu být členem tohoto fóra, čerpám odsud moudra už několik let a stále mi pomáháte ale tento problém už jsem považoval za hodný registrace. Takže tímto DĚKUJI!!! :)
Golf 3 TDI 66Kw Variant (MAF off,EGR off,KAT off,EVRYMOD on,Trysky z 81Kw) Typ motoru 1Z - plastová jednotka. Nájezd 320 000.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z

Příspěvek od 11mAjA11 »

Pokud můžeš tak dej to relé jiné 100% funkční.
Do ŘJ se klidně podívat můžeš, na tom nic není, pro jistotu toho že tam není něco vypálené.
Jinak podle mě to stojí za vytažení kompletní motorové elektriky ven a nandání druhého svazku, pak bych případně řešil dále , takto to nikdy neodhadneš jestli je opravdu vše OK (bohužel do kompletní kablovačky není možno vidět)..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“