Zdravím, nejdřív popíšu problém a pak se rozepíšu o vzniku problému atd...
Detaily o autě jsou v popisu - Nyní jede na nouzový režim (1300ot/min volnoběh, reakce na plynový pedál cca 2 vteřiny, výkon samozřejmě žádný, bliká kontrolka žhavení, chytá na drc).
Popis auta před momentálním stavem aby se vyloučily některé možné příčiny. K autu se chovám podle mého dobře - za studena mu nedávám, olej 10W40 měním každých 10tisíc včetně filtru a filtru sání, palivový filtr měním cca po 30ti tisících, auto nemělo žádné závady ve VAG, když byl problém řešil se hned a tak dlouho dokud se nevyřešil, zkrátka auto bylo bez závad cca posledních 40tisíc km.
Teď k tomu jak se auto dostalo do momentálního stavu - Byl jsem na dovolené v Liberci (jsem z Litvínova) při včerejší jízdě z hotelu auto z ničeho nic chcíplo uprostřed jízdy kruháčem(NIKDY se nic takového nestalo) prošlápl jsem spojku a dojel setrvačností na parkoviště - okamžitě jsme cítily smrad pálení kabelů, otevřej jsem kapotu. Vyvalilo se trochu dýmu(vážně nic hrozného) v okolí N75,váhy vzduchu a regulačního ventilu EGRu jsem spozoroval plamen a tak jsem ho pitím uhasil a okamžitě odpojil baterku (ano už mám v autě hasící přístroj a vždy mít budu). Po zkoumání jsme zjistil že jeden vodič od Váhy nebo EGR nebo N75 se prodřel a vyskratoval o kostru nebo o jiný kabel ze svazku co jde k Váze/EGR/N75(který netuším protože už to byl jen spečený jeden kus). Jeden zelenožlutý kabel se vytavil až skrz celý svazek pod stěrači(od N75 až směrem k brzdovému válci). Tam tento kabel vedl do spojky která rozbočovala spoustu žlutozelených kabelů a byla napájena jedným tlustým zřejmě z pojistkovky. Kabel který se hřál samozřejmě natavil spoustu kabelů po cestě. Všechno jsem na místě odseparoval od sebe a každý vodič zvlášť zaizoloval. Připojil baterku zpět, hlídal nebezpečí plamenů někde - nic nehořelo, otočil jsem klíčkem a opět hlídal - všechno v pořádku ale svítila stále kontrolka žhavení a auto jen točilo ale nestartovalo(žádný smrad nafty z výfuku). Rozebral jsem relé 109 a zjistil že průtokem proudu se rozletovala část spojů. Relé jsem na místě opravil a auto startovalo na drc ale už se provozuje ve výše zmíněném nouzáku. Po kontrole celé pojistkové skříně a všech kabelů za ní jsem usoudil že je již vše v pořádku jsem se rozhodl pokračovat v jízdě a nerušit si tím dále dovolenou.
Kabely k Váha/EGR/N75 jsou odpojené(místo váhy jsem měl diodu a EGR zaslepen a odpojen, s nouzákem kvůli N75 jsem počítal, regulační hadičku na wastegate jsem z důvodu ochrany turba zapojil napřímo na tlak z kompresorové části turba).
Auto jsem zbytek dovolené provozoval a i jsem s ním dnes dojel domů cca 180km bez problému(pouze výše uvedený nouzák).
Doma jsem provedl diagnostiku a zjistil následující závady:
00522 - Snímač teploty chladiva (G62) - v bloku hodnot ukazuje -6,3
01117 - Signál zatížení svorky DF alternátoru (pochopitelně když byl zkrat)
00539 - Snímač teploty paliva - zkrat na kostru nebo plus, nebo přerušení - v bloku hodnot ukazuje -5,6
00777 - Snímač polohy plynového pedálu - netuším nikdy jsem neměl problém a v bloku hodnot funguje normálně - možná problém s referenčním napětím kvůli zkratu
00741 - kontrola brzdového signálu - nesmyslný signál - nevím také vždy bez problémů a možná opět problém kvůli zkratu.
Dále bych zmínil že neschořela žádná pojistka a kolem pojistkové skříně je vše úplně v pořádku kromě relé 109 které se teplotou rozletovalo.
Jaké jsou vaše rady, na co se mám zaměřit kromě toho že vyrobím novou kabeláž místo té spálené. Myslíte že je jednotka v háji? Nebo jen ještě vysí nějaké zapečené relé. Nebo se upekl nějaký zdroj referenčního napětí v jednotce?
Zítra můžu měřit a bádat celý den ale nerad bych se odrážel od píky takže kdyby měl někdo nějaké rady tak nepohrdnu a budu vděčný.
Jinak děkuji za to že můžu být členem tohoto fóra, čerpám odsud moudra už několik let a stále mi pomáháte ale tento problém už jsem považoval za hodný registrace. Takže tímto DĚKUJI!!!
Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z
Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 06.07.2015 10:21
Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z
Příspěvek od NorrisChuck »
Golf 3 TDI 66Kw Variant (MAF off,EGR off,KAT off,EVRYMOD on,Trysky z 81Kw) Typ motoru 1Z - plastová jednotka. Nájezd 320 000.
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Po zkratu: Nouzový režim, 1300 otáček volnoběh, Golf 3 1Z
Pokud můžeš tak dej to relé jiné 100% funkční.
Do ŘJ se klidně podívat můžeš, na tom nic není, pro jistotu toho že tam není něco vypálené.
Jinak podle mě to stojí za vytažení kompletní motorové elektriky ven a nandání druhého svazku, pak bych případně řešil dále , takto to nikdy neodhadneš jestli je opravdu vše OK (bohužel do kompletní kablovačky není možno vidět)..
Do ŘJ se klidně podívat můžeš, na tom nic není, pro jistotu toho že tam není něco vypálené.
Jinak podle mě to stojí za vytažení kompletní motorové elektriky ven a nandání druhého svazku, pak bych případně řešil dále , takto to nikdy neodhadneš jestli je opravdu vše OK (bohužel do kompletní kablovačky není možno vidět)..
Přejít na
- VW CLUB CZECH REP.
- ↳ Pokec & Zábava
- ↳ Klubová poradna
- ↳ non VW
- ↳ Hobby - zájmy - koníčky
- ↳ FAQ - počítače - mobily - elektronika
- ↳ Akce & Srazy
- ↳ Motorsport
- Poradna
- ↳ Povinné ručení & pojištění & úřady & Policie
- ↳ Povinná ručení - POV
- ↳ Havarijní pojištění - KASKO (HAV)
- ↳ Policie (pokuty/havárky) - trestní právo
- Členská sekce
- ↳ Přehled partnerů a výhod
- Volkswagen
- ↳ Elektromobilita
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Motor
- ↳ Mechanika
- ↳ Karosérie
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Převodovka-spojka-řazení
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ DIY - Do It Yourself
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Poptávka
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Ostatní
- ↳ Zabezpečení + hudba
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling + Tuning
- ↳ Bazar
- ↳ Encyklopedie
- ↳ Golf VI / Jetta
- ↳ Srazy a setkání
- ↳ Zabezpečení a pojištění
- ↳ Závady a servisní služby
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Ostatní
- ↳ Exterier + Styling + Tuning
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory benzín
- ↳ Motory diesel
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VII
- ↳ Motory - benzín
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - elektro # hybrid
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Golf VIII
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Závady a servis
- ↳ Podvozek, kola a brzdy
- ↳ Interiér + Elektronika
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B1 - B4
- ↳ Motory
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Ostatní
- ↳ Bazar
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ Archiv
- ↳ Bazar
- ↳ Passat 3C / CC
- ↳ Navigace
- ↳ Denní svícení
- ↳ Bazar (pouze 3C/CC)
- ↳ Poruchy čerpadel
- ↳ Chiptuning
- ↳ BlueTooth
- ↳ Passat B8
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Ostatní
- ↳ (ne)Jen můj Passat B8
- ↳ Bazar
- ↳ Corrado
- ↳ Zábava
- ↳ Bazar
- ↳ Technika
- ↳ Scirocco
- ↳ Technika
- ↳ Scirocca členù
- ↳ SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SRAZY & SETKÁNÍ
- ↳ BAZAR-NABÍDKA A POPTÁVKA ohledně vozů Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ Nabídka služeb
- ↳ (ne) Jen můj SAG - Sharan Alhambra Galaxy
- ↳ SAIII Sharan 7N + Alhambra
- ↳ (Ne)jen můj Sharan
- ↳ Podvozek + kola
- ↳ Interiér
- ↳ Exteriér
- ↳ Elektro + hudba + navi
- ↳ Motor
- ↳ Bazar
- ↳ Polo
- ↳ (ne)Jen moje Polo
- ↳ Polo 86/86 C
- ↳ Polo 6N1/6N2
- ↳ Polo 9N/9N3
- ↳ Polo 6R / 6C
- ↳ Polo AW
- ↳ Jak na To
- ↳ Bazar
- ↳ Transporter / Multivan / Caravelle
- ↳ Podvozek a kola
- ↳ Motory - diesel
- ↳ Motory - benzin
- ↳ Interiér + Elektro
- ↳ Exteriér + Styling
- ↳ Zabezpečení
- ↳ Ostatní
- ↳ New Beetle
- ↳ Touran
- ↳ Motor
- ↳ Interier
- ↳ Exterier
- ↳ Elektro
- ↳ Podvozek
- ↳ Ostatní
- ↳ Touareg
- ↳ Bazar
- ↳ Tiguan
- ↳ Ostatní
- ↳ Brouk (Käfer)
- ↳ Lupo
- ↳ Caddy
- ↳ Phaeton
- ↳ Derby
- ↳ UP!
- ↳ EOS
- ↳ FOX
- ↳ Amarok
- ↳ LT a Crafter
- ↳ Arteon
- ↳ Allspace
- ↳ T-Roc
- ↳ T-Cross
- Lidi od fochu
- ↳ Servis & Pomoc & Tuning
- ↳ VAG & ETKA & ChipTuning
- ↳ Dodavatelé & Sortiment & Školení
- ↳ Vercajk a vybavení dílny
- Bazar
- ↳ Nabídka
- ↳ Náhradní díly a doplňky
- ↳ AutoBazar
- ↳ Kola & Pneu
- ↳ 13"+14"
- ↳ 15"+16"
- ↳ 17"+18"
- ↳ 19"+20"
- ↳ 21" a více
- ↳ Příslušenství kol & pneu
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Služby
- ↳ Ostatní díly a bazar
- ↳ Zdarma / Práce
- ↳ Poptávka
- ↳ Náhradní díly / doplňky
- ↳ Automobily
- ↳ Auto-Hifi
- ↳ Ukradené
- Ostatní
- ↳ Virtual Tuning & Modely VW
- ↳ Audi
- ↳ SEAT
- ↳ Leon
- ↳ Cordoba
- ↳ Alhambra
- ↳ Ibiza
- ↳ Toledo
- ↳ Altea
- ↳ Ostatní modely
- ↳ Novinky & Tiskové zprávy
- ↳ Tiguan
- ↳ Motory ze sekce GVI
- ODKAZY
- ↳ VW CLUB SLOVAKIA
- ↳ ŠKODA FORUM
- ↳ SEAT CLUB
- ↳ Obecné
- ↳ Zkratky & značky & označení
- ↳ Postupy & Úpravy & Technologie
- ↳ Pneumatiky & kola
- ↳ Maziva & oleje & kapaliny & náplně
- ↳ Pravidla
- ↳ Modely Volkswagen
- ↳ Amarok
- ↳ Brouk
- ↳ Caddy
- ↳ Caddy I
- ↳ Caddy II
- ↳ Caddy III
- ↳ Caddy IV
- ↳ Corrado
- ↳ Derby
- ↳ Golf
- ↳ Golf I / Jetta I
- ↳ Golf II / Jetta II
- ↳ Golf III / Vento
- ↳ Golf IV / Bora
- ↳ Golf V / Jetta
- ↳ Golf VI
- ↳ Golf VII
- ↳ Lupo
- ↳ New Beetle
- ↳ Passat
- ↳ Passat B1
- ↳ Passat B2
- ↳ Passat B4
- ↳ Passat B3
- ↳ Passat B5 / B5.5
- ↳ Passat B6
- ↳ Passat B7
- ↳ Passat CC
- ↳ Polo
- ↳ Polo I ( Typ 86 )
- ↳ Polo II ( Typ 86C )
- ↳ Polo III ( 6N a 6N2 facelift )
- ↳ Polo IV ( Typ 9N a 9N3 )
- ↳ Polo V ( Typ 6R )
- ↳ Scirocco
- ↳ Scirocco I
- ↳ Scirocco II
- ↳ Scirocco III
- ↳ Tiguan
- ↳ Touran
- ↳ Transporter
- ↳ Trasporter T1
- ↳ Trasporter T2
- ↳ Trasporter T3
- ↳ Trasporter T4
- ↳ Trasporter T5
- ↳ Touareg
- ↳ Phaeton
- ↳ UP
- ↳ Koncepty