optimalni napeti na baterce

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
bRG
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1346
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

optimalni napeti na baterce

Příspěvek od bRG »

Ahoj jen tak me zajima kolik by melo byt optimalni napeti,vcera jsem to nahodou meril klasicky na baterce,pri nastartovanym motoru 18 voltu se mi zda nejak moc.max by melo byt tak 14 ne?

Uživatelský avatar
JaSk
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1598
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JaSk »

Napětí by se mělo pohybovat tak od 12,5 - 15V. A hlavně by ti nemělo klesat po zapínání světel, rádia apod...
18V je moc, ale jestli je ta baterka nová, muže to tak bejt, nezapomeň, že měříš naprázdno...
Potřebuješ radu s počítačem nebo mobilem? Zeptej se!

Uživatelský avatar
panda
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: ceskolipsko

Příspěvek od panda »

takze abych to ujasnil tak napeti na baterce pri nastartovanem motoru ma byt 13,8 az 14,2V.
A to at na nastartovanem motoru pod zatezi(svetla apod) nebo bez.
Na baterce na prazdno tak 12,5V-nenastartovany motor

Globettroter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 10- Vršovice+Dobříš

Příspěvek od Globettroter »

panda píše:takze abych to ujasnil tak napeti na baterce pri nastartovanem motoru ma byt 13,8 az 14,2V.
A to at na nastartovanem motoru pod zatezi(svetla apod) nebo bez.
Na baterce na prazdno tak 12,5V-nenastartovany motor
Přesně tak , už 12,8-13V je malý dobíjecí napetí.V zimě či po chvilkovém svícení by při tomto napětí pak nastal problem při startovaní ,spíš asi nenastartování.

Globettroter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 522
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 10- Vršovice+Dobříš

Příspěvek od Globettroter »

panda píše:takze abych to ujasnil tak napeti na baterce pri nastartovanem motoru ma byt 13,8 az 14,2V.
A to at na nastartovanem motoru pod zatezi(svetla apod) nebo bez.
Na baterce na prazdno tak 12,5V-nenastartovany motor
Přesně tak , už 12,8-13V je malý dobíjecí napetí.V zimě či po chvilkovém svícení by při tomto napětí pak nastal problem při startovaní ,spíš asi nenastartování.

Uživatelský avatar
bRG
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1346
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bRG »

no ja jsem si rikal ze je to moc,a co s tim brat ma Calibru a mel podobnej problem a pry to byl nejakj diodovej mustek.Predpokladam ze tady bude neco podobnyho.Nebo vite nekdo co s tim?

Uživatelský avatar
panda
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 228
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: ceskolipsko

Příspěvek od panda »

bRG píše:no ja jsem si rikal ze je to moc,a co s tim brat ma Calibru a mel podobnej problem a pry to byl nejakj diodovej mustek.Predpokladam ze tady bude neco podobnyho.Nebo vite nekdo co s tim?
ve vetsine pripadu odejde spis regulator nez rovnou diodovy mustek,to uz musis vyvadet psi kusy.
zkus vymenit nejdriv ten regulator,to bude nejlepsi.

Uživatelský avatar
bRG
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1346
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bRG »

ok podivam se na to,predpokladam ze ten regulator bude nekde v altiku.jinak co sem koukal tak cena je nekde kolem 1000 KC coz neni jeste tak hrozny.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“