Volant
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2008 18:24
- Bydliště: V.Špály 14 Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Volant
Chtěl bych se na něco zeptat klubáci. Mám garáž ve druhám patře,tam kde jsou patrové garáže,když jedu do garáže,ve druhém patře,samozřejmě nahoru, točím se doprava,a auto vyjede do druhého patra bez problému,ale když jedu dolů z garáže,směrem do leva,musím couvat,abych auto neodřel,jak jse mi to už stalo. Chtěl bych se zeptat,jak nahoru tak dolů je poloměr otáčení stejný,a že by byl poloměr otáčení do prava a do leva jinačí,na mém autě,když nebylo bourané? Mohl by mi někdo poradit? Ivan
- RadoDX4
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 01.11.2007 17:41
Re: Volant
nakolko hore ides pomalsie ako dole zacina sa prejavovat odstrediva sila a ta ta taha smerom k muru samozrejme za predpokladu ze hore ides 10 km/h a dole 50 km/h, asi je to blbost ale predsa
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2008 18:24
- Bydliště: V.Špály 14 Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volant
Nahoru i dolů jedu rychlostí tak asi 7km/hod,takže odstředivá síla,tam není. Ivan
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Volant
Může být špatná geometrie......V geometrii se měří několik hodnot základní co asi každej zná je odklon a sbíhavot že jo aby se nevojížděli gumy ale už spousta lidí zapomíná na max. rejd a diferenční úhel.....maximální rejd asi nemusím vysvětlovat ale diferenční úhel je rozdíl mezi levým a pravým kolem určitě sme se ve škole každej učili že když jedu do zatáčky pravé tak levé kolo krouží delší oblouk nežli kolo pravé a zase naopak takže já bych se nebál a nechal bych si geometrii změřit osobně sem geometrii na G3 nikdy nedělal takže nevím jestli tyto hodnoty jdou měnit......
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Volant
Řekl bych že odstředivá síla projeví ve vyšších rychlostech.....RadoDX4 píše:nakolko hore ides pomalsie ako dole zacina sa prejavovat odstrediva sila a ta ta taha smerom k muru samozrejme za predpokladu ze hore ides 10 km/h a dole 50 km/h, asi je to blbost ale predsa
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 24.02.2008 18:24
- Bydliště: V.Špály 14 Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volant
Je to hezké co mi píšete.ale já jsem už dlouho ze školy,takže vaše příručky nevím. Myslel jsem že mi někdo pomůže jak to spravit sám o sobě a né jet na geometrii Ivan.
- PlusOne
- Moderátor
- Příspěvky: 10258
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Haná :-D
Re: Volant
Zajímavá teorie.....a myslím, že by na tom něco být mohlo. Nepoznal by ale rozhašenou geometrii i na rovině???? Mě třeba ta moje mrcha táhne mírně doleva, ale teď to neřeším, až přezuju nechám to udělat...LiborG3 píše:Může být špatná geometrie......V geometrii se měří několik hodnot základní co asi každej zná je odklon a sbíhavot že jo aby se nevojížděli gumy ale už spousta lidí zapomíná na max. rejd a diferenční úhel.....maximální rejd asi nemusím vysvětlovat ale diferenční úhel je rozdíl mezi levým a pravým kolem určitě sme se ve škole každej učili že když jedu do zatáčky pravé tak levé kolo krouží delší oblouk nežli kolo pravé a zase naopak takže já bych se nebál a nechal bych si geometrii změřit osobně sem geometrii na G3 nikdy nedělal takže nevím jestli tyto hodnoty jdou měnit......
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Volant
Tak si udělej tu geometrii doma sám....frájo....a nebo si kup garáž v přízemí.....chytrému poraď......i-v-a-n... píše:Je to hezké co mi píšete.ale já jsem už dlouho ze školy,takže vaše příručky nevím. Myslel jsem že mi někdo pomůže jak to spravit sám o sobě a né jet na geometrii Ivan.
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Volant
To právě že ne.....na rovince se tohle neprojeví pouze v zatáčkách....na rovince se projevují nerovnoměrné ojetí nerovnoměrný tlak v pneu sbíhavost,odklon kola,příklon rejd. osy atd. říkám už si všechno ze školy nepamatuju.....PlusOne píše:Zajímavá teorie.....a myslím, že by na tom něco být mohlo. Nepoznal by ale rozhašenou geometrii i na rovině???? Mě třeba ta moje mrcha táhne mírně doleva, ale teď to neřeším, až přezuju nechám to udělat...LiborG3 píše:Může být špatná geometrie......V geometrii se měří několik hodnot základní co asi každej zná je odklon a sbíhavot že jo aby se nevojížděli gumy ale už spousta lidí zapomíná na max. rejd a diferenční úhel.....maximální rejd asi nemusím vysvětlovat ale diferenční úhel je rozdíl mezi levým a pravým kolem určitě sme se ve škole každej učili že když jedu do zatáčky pravé tak levé kolo krouží delší oblouk nežli kolo pravé a zase naopak takže já bych se nebál a nechal bych si geometrii změřit osobně sem geometrii na G3 nikdy nedělal takže nevím jestli tyto hodnoty jdou měnit......
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
- vw181
- Řidič
- Příspěvky: 59
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volant
Musíš na geometrii!
Když se podíváš na tyčky řízení, tak Ti to musí dojít!
Prostě na jedné straně se tyčka zkrátí (zatočením čepu dovnitř) a na druhé prodlouží.
Kola budou správně a budeš muset posunout volant do středové polohy.
Jde to udělat i doma, ale ne přesně.
Když se podíváš na tyčky řízení, tak Ti to musí dojít!
Prostě na jedné straně se tyčka zkrátí (zatočením čepu dovnitř) a na druhé prodlouží.
Kola budou správně a budeš muset posunout volant do středové polohy.
Jde to udělat i doma, ale ne přesně.
Z Opavy, Opavy jede rychlík do Prahy.........
- colorconceptGT
- Závodník
- Příspěvky: 535
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SR EAST METROPOLITAS (SR-KE)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volant
svata pravda
inac to nespravis...ist na geomeriu tam najprv daju kolesa do osi predne voci zadnym a potom dole volant a nastavit na rovno....riesil som to pri vymene prednych silnblokov....zacal robit geometriu a bolo to uplne rozledene na pravej strane som mal tycku uplne v cape uz viac nesla zasrubovat a z lavej dobre ze navypadla.......a tak tiez som mal nerovnaky raid...do oboch stran
inac to nespravis...ist na geomeriu tam najprv daju kolesa do osi predne voci zadnym a potom dole volant a nastavit na rovno....riesil som to pri vymene prednych silnblokov....zacal robit geometriu a bolo to uplne rozledene na pravej strane som mal tycku uplne v cape uz viac nesla zasrubovat a z lavej dobre ze navypadla.......a tak tiez som mal nerovnaky raid...do oboch stran
vw181 píše:Musíš na geometrii!
Když se podíváš na tyčky řízení, tak Ti to musí dojít!
Prostě na jedné straně se tyčka zkrátí (zatočením čepu dovnitř) a na druhé prodlouží.
Kola budou správně a budeš muset posunout volant do středové polohy.
Jde to udělat i doma, ale ne přesně.
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Volant
Defuckto mu může seřizovat jenom jedno kolo že jo..... ale mechoša bych si pohlídal sou to ku.... však vímecolorconceptGT píše:svata pravda
inac to nespravis...ist na geomeriu tam najprv daju kolesa do osi predne voci zadnym a potom dole volant a nastavit na rovno....riesil som to pri vymene prednych silnblokov....zacal robit geometriu a bolo to uplne rozledene na pravej strane som mal tycku uplne v cape uz viac nesla zasrubovat a z lavej dobre ze navypadla.......a tak tiez som mal nerovnaky raid...do oboch stran
vw181 píše:Musíš na geometrii!
Když se podíváš na tyčky řízení, tak Ti to musí dojít!
Prostě na jedné straně se tyčka zkrátí (zatočením čepu dovnitř) a na druhé prodlouží.
Kola budou správně a budeš muset posunout volant do středové polohy.
Jde to udělat i doma, ale ne přesně.
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2272
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volant
Jako promiň, ale na geometrii si asi doma na koleně nic neuděláši-v-a-n... píše:Je to hezké co mi píšete.ale já jsem už dlouho ze školy,takže vaše příručky nevím. Myslel jsem že mi někdo pomůže jak to spravit sám o sobě a né jet na geometrii Ivan.
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.