Napájení rádia....
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Napájení rádia....
to uz jsem zkousel...vim, je to na stejny pojistce ale to vsechno funguje normalne, jen ten kabel k osvetleni prihradky nee...takze asi prepalenej co?
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: Napájení rádia....
Možná, popřípadě vypínač v přihrádce, zkontroloval bych i žárovku. Budeš to muset jedině celý projít.. Vem si zkoušečku a jdi po drátu - nejdřiv zkus, jestli jde napětí na žárovku. jestli jo, tak zkontroluj kostru, spínač a žárovku (pípák, ohmmetr). jestli ne, tak zkus kontakt zezadu na pojistkovce, viz vobrázek (měl by to bejt tenkej černo/červenej). jestli tam napětí bude, tak je někde drát KO, takže natáhnout novej. jestli nebude, tak bude problém v pojistkovce...
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Napájení rádia....
jj toto vsechno vim dneska uz na to ale neuvidim...zitra se na to vrhnu kazdopadne diky za cas a schema, aspo to nemusim hledat...vim ze je tenkej cerveno hnedej ale takovych tam je milion ... kazdopadne jestli je nekde kabel v riti tak se mi tahat novejh nechce ... ale cp nadelam...byl bycch klidnejsi kdyby to byl kabel kostry...to by stacil natahnout kousek kablu nekam na kostru a tech mist je v palubce hafo
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Napájení rádia....
Tak hotovo spokojenost.....velmi jednoduchá práce strávil sem nad tím asi hodinu..... nebylo se čeho bát stačí se jenom snažit....
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: Napájení rádia....
mnooo, černo červenej by to měl bejt.. hehe, buď rád že při nejhoršim budeš tahat jen jeden kabel, já teď tahám borcoj po autě celej kabelovej svazek a ještě hafo drátů navícNeoGenX píše:vim ze je tenkej cerveno hnedej ale takovych tam je milion ... kazdopadne jestli je nekde kabel v riti tak se mi tahat novejh nechce ... ale cp nadelam...byl bycch klidnejsi kdyby to byl kabel kostry...to by stacil natahnout kousek kablu nekam na kostru a tech mist je v palubce hafo
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- expendable
- Řidič
- Příspěvky: 105
- Registrován: 17.03.2008 19:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napájení rádia....
mates-vento píše:mnooo, černo červenej by to měl bejt.. hehe, buď rád že při nejhoršim budeš tahat jen jeden kabel, já teď tahám borcoj po autě celej kabelovej svazek a ještě hafo drátů navícNeoGenX píše:vim ze je tenkej cerveno hnedej ale takovych tam je milion ... kazdopadne jestli je nekde kabel v riti tak se mi tahat novejh nechce ... ale cp nadelam...byl bycch klidnejsi kdyby to byl kabel kostry...to by stacil natahnout kousek kablu nekam na kostru a tech mist je v palubce hafo
a co mu tam tahas, jestli se muze zeptat?? hudbu?
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: Napájení rádia....
Musel se měnit motor - z 1.3 1bod na 1.6 4bod, řídící jednotky uplně jnak, takže sme kromě zadku vystřihli komplet svazek a prohodili ho. K tomu se přidala elektrika oken, centrál, elektrický zprcátka, páčky pod volantem z novějšího modelu, mno a ještě pár drobnejch úprav. Taky pude dovnitř alarm a hudba časem taky, takže práce docela hafoo Mimochodem jde o escorta a pstupně zjišťuju, že fordy radši nebrat, aspoň co se týče většiny Nebo těch novějších. Ty starší sou aspoň jednoduchý a líp se opravujou Ale radši konec OT
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- Aleshak
- Řidič
- Příspěvky: 186
- Registrován: 02.03.2008 20:55
- Bydliště: Old Paka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napájení rádia....
Nechci vám do toho kluci kecat, ale fakt nechápu toto téma! Týpek se ptá na napájení radia, ne na napájení zesilovače, je přeci nesmysl napájet radio přímou cestou od baterky, tak se napájí zesilovač a ne radio Napájecí kabely s příslušnou tloušťkou qmm se řeší na zesáku na radio to je uplně zbytečný! Takže jestli můžu poradit, tak po vyjmutí radia jsou v "kastliku" po radiu ISO konektory, který jsou určený pro radia a nemusíš tam nic předělávat, jen zaklapneš a hraješ a pokud chceš napájet zesak, tak jak tady už někdo psal, nad pedálama je průchodka, tam protáhni kabel k baterce, dej samo že k baterce pojistku uměrnou výkonu zesilovače a průřezu kabelu. Od tý pruchodky na opačnou stranu jsem vedl kabel prahem do zadu k zesákum, nic těžkyho, mam natahlí 2 kabely 1x50qmm a 1x35qmm a byla to asi 1 hod. práce...... A jinak jeslti sis vysápl kabel, tak se napíchni od pojistkovky, ne od baterky.
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: Napájení rádia....
To je jednoduchý - přečti si to ještě jednou, pomalu a celý
Jeden si vytrh napájení rádia, tak potřebuje narychlo natáhnout nový, a to od baterky, bo je to rychlovka. Může to sice tahat od pojistkovky, ale to je v případě G3 docela zdržování. Takže sice nemusí od baterky, ale MŮŽE. To že má u rádia konektory je docela k ničemu, když jsou mrtvý U zesiku MUSÍŠ, bo to žádná pojistkovka neutáhne, vznikaly by zbytečný přechodový odpory a i kdyby, tak by se zbytečně prodlužovala cesta, a to nechceš. A nedává se tam pojistka úměrná zesiku a průřezu, ale průřezu a délce kabelu - nezdá se to, ale je to docela podstatnej rozdíl A fakt nevim, proč to sem musim psát, když se tady zesilovače vůbec neřešily..
Mno a ještě jedna věc, když říkáš že u rádia je zbytečný řešit průřez - zkus si vzít dva metry čtvrtky lanka, na ně 10A pojistku a dej vědět, co shoří dřív
Jeden si vytrh napájení rádia, tak potřebuje narychlo natáhnout nový, a to od baterky, bo je to rychlovka. Může to sice tahat od pojistkovky, ale to je v případě G3 docela zdržování. Takže sice nemusí od baterky, ale MŮŽE. To že má u rádia konektory je docela k ničemu, když jsou mrtvý U zesiku MUSÍŠ, bo to žádná pojistkovka neutáhne, vznikaly by zbytečný přechodový odpory a i kdyby, tak by se zbytečně prodlužovala cesta, a to nechceš. A nedává se tam pojistka úměrná zesiku a průřezu, ale průřezu a délce kabelu - nezdá se to, ale je to docela podstatnej rozdíl A fakt nevim, proč to sem musim psát, když se tady zesilovače vůbec neřešily..
Mno a ještě jedna věc, když říkáš že u rádia je zbytečný řešit průřez - zkus si vzít dva metry čtvrtky lanka, na ně 10A pojistku a dej vědět, co shoří dřív
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
- LiborG3
- Pilot
- Příspěvky: 729
- Registrován: 16.12.2007 15:53
- Bydliště: Brno
Re: Napájení rádia....
Mno já mám vyřešeno ať si kluci dělají libovolný offtopic..... Co se týče napájení rádia tak sem to táhl rovnou od baterky protože mi jeden kamarád který má větší zkušenosti než já řekl že když to napíchnu přímo na baterku zamezím tím blikání rádia při vysokým volume.....což se nepotvrdilo bliká směle dál až si říkám jestli to není funkce..........jinak průměr drátů nevím jka se měří takže ti ani nepovím co tam je za průměr ale dal sem tam 30A tak snad se nic nestane...kdybych měl podle oka odhadnout sílu pouze té mědi tak asi 3-4mm plus izolace okolo.....nejsilnější kábl co v hornbachu měli ....kabel je dlouhej cca 1,75m......a proč sem si to nenatáhl od pojistkovky no to je jednoduchý protože sem automechanik a ne autoelektrikář..... tudíž vůbec nevím jak se to zapojuje přez pojistkovou skříň.....ale kdyby se ti chtělo tak to tady klidně můžeš vysvětlit ať sem o něco chytřejší.....DbAlesh píše:Nechci vám do toho kluci kecat, ale fakt nechápu toto téma! Týpek se ptá na napájení radia, ne na napájení zesilovače, je přeci nesmysl napájet radio přímou cestou od baterky, tak se napájí zesilovač a ne radio Napájecí kabely s příslušnou tloušťkou qmm se řeší na zesáku na radio to je uplně zbytečný! Takže jestli můžu poradit, tak po vyjmutí radia jsou v "kastliku" po radiu ISO konektory, který jsou určený pro radia a nemusíš tam nic předělávat, jen zaklapneš a hraješ a pokud chceš napájet zesak, tak jak tady už někdo psal, nad pedálama je průchodka, tam protáhni kabel k baterce, dej samo že k baterce pojistku uměrnou výkonu zesilovače a průřezu kabelu. Od tý pruchodky na opačnou stranu jsem vedl kabel prahem do zadu k zesákum, nic těžkyho, mam natahlí 2 kabely 1x50qmm a 1x35qmm a byla to asi 1 hod. práce...... A jinak jeslti sis vysápl kabel, tak se napíchni od pojistkovky, ne od baterky.
DieselPower
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
I like Turbo
Na náhrobní kámen mi vytešte: Místo srdce sem měl motor...!
- frantisek939
- Jezdec
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vysočina
Re: Napájení rádia....
blikání baterky spolehlivě odstraní jedině předřazený kondenzátor (kapacitor)
pokud hraješ na velké volume často, poohlédni se po zesilovači - nad 50% hlasitosti sebelepší radio zkresluje.Průměrnyý 4kanálový zesik stoji par stovek a zvuk je nesrovnatelný
pokud hraješ na velké volume často, poohlédni se po zesilovači - nad 50% hlasitosti sebelepší radio zkresluje.Průměrnyý 4kanálový zesik stoji par stovek a zvuk je nesrovnatelný
- Rikipiki
- Jezdec
- Příspěvky: 365
- Registrován: 17.01.2008 10:09
- Bydliště: DětmaroVWice
Re: Napájení rádia....
[quote="LiborG3"]Doprdele to ste si to nikdo nedělal sám to napájení rádia....??[/quot
Hele ,ty jsi nějaký nervák, se nedivím ,žes to vyrval.
Hele ,ty jsi nějaký nervák, se nedivím ,žes to vyrval.
- Aleshak
- Řidič
- Příspěvky: 186
- Registrován: 02.03.2008 20:55
- Bydliště: Old Paka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Napájení rádia....
mates dobře nebudu tady řešit věci, který sem nepatří, ale jednu věc řikáš špatně, když máš zesák, kterej má 1kW RMS, tak je uplně jedno jestli tam máš 5m 50qmm kabel nebo 10m 50qmm kabel! s pojistkou to nemá vůbec nic společnýho! jde tam o ampery a ne o délku! mam zkušenost to mi věř, ale jak sem psal nebudu to řešit tady, kdyžtak SM nebo new topic v jiný sekci ok?
- NeoGenX
- VWjunior
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 04.01.2008 19:54
- Bydliště: Ostravwa
Re: Napájení rádia....
davam za pravdu...delka ma vliv pouze na celkovy odpor kabelu...jinak pojistka se resi jen dle prutoku proudu...a mimoto navic na tech 5 metrech v aute to nema vubec smysl resit nejakou delku
VW Golf Sportsvan 2017; 2.0 TDi 110kW R-Line
- mates-vento
- Závodník
- Příspěvky: 659
- Registrován: 20.08.2008 02:12
- Bydliště: někde mezi HK a Pce
Re: Napájení rádia....
Dobrá, naposled.. Pojistka je tam kvůli tomu, aby auto neshořelo, což by tímhle kabelem mohlo bejt velice rychlý. Když kabel prodloužíš, tak bude mít vetší odpor. Na malejch proudech neznatelný, zesik to možná taky nepostřehne, ale když se prodře izolace a škrtne to o kostru, tak to je už podstatnej rozdíl - odpor toho kabelu by pak nepropustí tolik proudu, kterej by dokázal pojistku vypálit (a kterej by propustil kratší kabel), ale hřeje se izolace, opálí se a pak už chytá všecko okolo. To se děje třeba během jedný sekundy
Máš pravdu, že u 50ky káblu to na těch 5ti metrech nebude takovej rodíl, ale snad mi rozumíš, že jde o ten princip. Pak si nejakej borec vezme slabej kabel, hodí tam pojistku podle zesiku a ouha... Ppojistky taky nejsou vždycky 100% spolelivý, takže je rozumný počítat s určitou rezervou.
Máš pravdu, že u 50ky káblu to na těch 5ti metrech nebude takovej rodíl, ale snad mi rozumíš, že jde o ten princip. Pak si nejakej borec vezme slabej kabel, hodí tam pojistku podle zesiku a ouha... Ppojistky taky nejsou vždycky 100% spolelivý, takže je rozumný počítat s určitou rezervou.
Opět pojízdný G3 AFN sedan, mezitím na měsíc G3 GTI ABF, na zimu 3C BMP a občas G3 Varoš 1Z.
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)
http://danel-auto.cz/ (Pardubice - Trnová)