Tipy & Triky

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
Envio
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1385
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od Envio »

Jelikož se tady množí dotazy ohledně emisních norem, tak přidávám přehlednou tabulku + odkaz, kde je povídání k danému tématu.. :wink:

:arrow: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008091001
Přílohy
Euro normy.jpg

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Tady je taky něco....


citace píše: Čísla směrnic v technickém průkazu

zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.

vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Obrázek

Uživatelský avatar
los.negros
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2994
Registrován: 21.06.2008 11:28
Bydliště: Úvaly, Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od los.negros »

Rád bych se s vámi podělil taky o jednu věc a týká se to konkrétně zápisu směrnice EHS/ES do VTP (velkého technického průkazu) protože u většiny aut až do 94. roku se vůbec do VTP tato norma nezapisovala. Takže pokud si budete chtít přihlásit na sebe své nové auto a jako na potvoru nemáte ve VTP jakou normu vaše auto splňuje, pak se podívejte na toto:

http://www.dekra-automobil.cz/emisni_udaje2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
:999: 16.-18.8.2013 - 8. VW Golf meeting Podrouzek 2013 :999:
You can sleep in your car but you can't race your house!

Uživatelský avatar
colorconceptGT
Závodník
Závodník
Příspěvky: 535
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: SR EAST METROPOLITAS (SR-KE)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od colorconceptGT »

pridam aj ja svoju...samo domo tempomat....plati pre SDi TDi okrem motoru 1Z...vraj tak to je v ELSE
najdeme si konektor pripojenia tempomatu...je v hrstke kablov ktore vedu do zadu do poistkoveho panelu...tento konektor nieje nikam zapojeny...iba tak visi.....je cierny a ma 4 piny ...su umiestnene vedla seba...cize nie kocka ale je plochy...myslim ze iny tam nebude...u mna bol zapichnuty za kobercom idu don kable farby IBA Z HLAVY...cerveny modry skoro biely a ciernozeleny
na aktivaciu na treba najprv zadat cez VAG LOGIN 11463
tak na trvalo spojit 1 a 4 poziciu na tom konektore...ak si matne spominam bol to cerveny a ciernozeleny...tym ostava tempomat zapnuty....toto je mozne spravit aj zvlast na samostatny vypinac....nenapadnost a styl nech si riesi kazdy sam...

rychlost sa aretuje...spojenim tychto dvoch a pinu cislo 3...cisla pinov su vyznacene na konektore....staci to iba spojit a pusit a auto udrziava rychlost pokial to ostane spojene auto bude pridavat samo...az do rozpojenia....toto sa da osetrit tlacitkom.....zase umiestnenie je na kazdom vlastej fantazii....

Pouzil som mikrospipnac s predlzenym tlacitkom...
konektor na ktory sa to pripaja je vyvedeny vacsinou na lavej strane vnutorneho blatnika pod tapacirom kde davas lavu nohu na dialnici...

spravna funkcnost predchadza kontrole funkcnosti spinacov brzdy a spojky...v kanale 6 kde je aj kontrola funkcnosti tempomatu...

neberem zodpovednost za akekolvek poskodenie cohokolvek....ale mne to funguje super praca tak hodina kym najdes ten konektor pokial nevies kde hladat...a 10min...zapojenie spinaca...neskor dodam aj foto....
Přílohy
IMG_2971.JPG
IMG_2976.JPG
IMG_2973.JPG

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od pavelmarek »

REGISTRAČNÍ ZNAČKY - ZÁKONNÁ ÚPRAVA

Způsob umístění tabulky registrační značky na vozidle
(K § 7 odst. 4 a § 79 odst. 1 a 5 zákona)

(1) Tabulku registrační značky umístí vlastník nebo provozovatel vozidla do místa určeného konstrukčním řešením vozidla tak, aby při běžném provozu na pozemních komunikacích nedošlo k její ztrátě.

(2) Tabulka registrační značky musí být na vozidlo umístěna svojí spodní hranou dole a přibližně vodorovně k vozovce. Na tabulku registrační značky ani do její těsné blízkosti nesmí být umístěny žádné nápisy nebo vyobrazení, které by narušily její čitelnost nebo rozlišovací schopnost, pokud není v této vyhlášce nebo zvláštním právním předpisu stanoveno jinak.

(3) Tabulka registrační značky musí být umístěna na silničním motorovém vozidle vpředu a vzadu, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 4, a to kolmo ke směru jízdy. Silniční motorová vozidla mají tabulku registrační značky umístěnu vpředu uprostřed, pokud není v technickém průkazu zapsáno její umístění vlevo. Vzadu mají silniční motorová vozidla tabulku registrační značky umístěnu uprostřed nebo vlevo. Přípojná vozidla, traktory a samojízdné pracovní stroje mají tabulku registrační značky pouze vzadu uprostřed nebo vlevo. Vpředu musí být tabulka registrační značky umístěna na vozidlo tak, aby její spodní hrana nebyla níže než 200 mm a vzadu níže než 300 mm od roviny vozovky. Horní hrana tabulky registrační značky umístěné na silničním vozidle nesmí být výše než 1 200 mm nad rovinou vozovky, pokud je v technickém průkazu zapsáno umístění vyšší, může být nejvýše 2 000 mm. Na traktoru nebo samojízdném pracovním stroji může být nejvýše 4 000 mm.

(4) Moped, motocykl a motorová tříkolka (vozidla kategorie "L") jsou vybaveny pouze jednou tabulkou registrační značky umístěnou na vozidle vzadu uprostřed. Tabulka registrační značky musí být umístěna kolmo nebo skloněná ne více než 30 stupňů vpřed a ne více než 15 stupňů vzad od roviny kolmé k podélné ose vozidla.

(5) Orgán schvalující technickou způsobilost vozidla k provozu na pozemních komunikacích může pro jiné umístění tabulky registrační značky povolit výjimku, kterou zapíše do schvalovací dokumentace k vozidlu, a registrační místo tuto skutečnost zapíše do technického průkazu vozidla.

(6) Tabulka zvláštní registrační značky trvale manipulační a tabulka zvláštní registrační značky pro zkušební účely se umisťují na vozidlo v počtech uvedených v odstavcích 3 a 4. Tyto tabulky nemusí být umístěny v místě určeném pro umístění tabulky registrační značky a nemusí být osvětleny. Řidič vozidla zajistí, aby zvláštní registrační značka byla za nesnížené viditelnosti čitelná.

(7) Tabulka zvláštní registrační značky pro jednorázové použití s omezenou platností musí být umístěna na vozidle jen vzadu. Nemusí být umístěna v místě určeném pro umístění tabulky registrační značky a nemusí být osvětlena. Řidič vozidla zajistí, aby byla za nesnížené viditelnosti čitelná.

(8) Tabulka registrační značky s krajským kódem o rozměru 520 x 110 mm může být umístěna do schválené podložky na jejíž horní části vlevo nad tabulkou je umístěn znak Evropské unie s vyznačením rozlišovací značky České republiky. Znak Evropské unie s vyznačením rozlišovací značky České republiky musí být pevnou součástí podložky, jeho rozměry, barevné a reflexní vlastnosti musí být jako na tabulce s registrační značkou.



REGISTRAČNÍ ZNAČKY - US ROZMĚRY

Oficiální prohlášení
V případě ztráty, zničení, poškození nebo odcizení tabulky registrační značky vozidla se podává žádost o vydání nové tabulky registrační značky u registračního místa, v jehož správním obvodu má provozovatel vozidla své místo trvalého nebo povoleného pobytu nebo místo podnikání, liší-li se od adresy místa trvalého nebo povoleného pobytu, nebo sídlo. V žádosti podané na tiskopisu "žádost o změnu" vlastníkem nebo provozovatelem vozidla se souhlasem vlastníka vozidla se specifikuje důvod podání žádosti. Registrační místo přidělí vozidlu novou registrační značku a vydá novou tabulku registrační značky. O tom, že přidělilo novou registrační značku, provede zápis do technického průkazu vozidla a vydá nové osvědčení o registraci vozidla. Současně provede záznam v registru silničních vozidel, a to v obou jeho částech.

Podle tohoto znění, není možné si nechat vyměnit značku jen tak z "plezíru", že chci. Navádět tu k záměrné deformaci značky nebudu, to si snad poradíte. Nicméně pokud jako důvod výměny uvedete, že vám stávající rozměr nevyhovuje, že ji takto nemůžete na vozidle umístit řádně, neměl by být problém. Pokud se vyskytne problém, řekněte, že vám značku ukradli. Součástí žádosti může být i čestné prohlášení, že vám stávající rozměr nevyhovuje.

Za nutné také považuji dodat, že dostanete NOVÁ čísla! Takže pokud máte na značce pěkná čísla, tak se s nimi rozlučte. To jen tak na okraj, všichni se na to ptáte. Také jakékoliv samolepky, napodobeniny RZ a podobně jsou naprosto NEPŘÍPUSTNÉ!!!

Dejte si pozor, jaké rozměry chcete, je jich tolik, že se v tom ani sami úředníci nevyznají. Aby jste náhodou nenafasovali značku na náklaďák a hotovo. Relativně novým rozměrem RZ, A TÍM JEDINÝM SPRÁVNÝM US ROZMĚREM, je tabulka o velikosti 320 x 160 mm!!! Buď si můžete vyžádat oba kusy tohoto "US" rozměru, nebo jeden klasický 520 x 110 mm a jeden US. Viz obrázek, nebál bych se jej vzít s sebou.
115+116.jpg
Poplatek za celý tento úkon činí 450,- Kč
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
pavelmarek
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1429
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Sokolov, Praha

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od pavelmarek »

Vyjádření k povinnosti mít ve vozidle záznam o dopravní nehodě

S účinností od 1. ledna 2009 dochází k novelizaci ustanovení § 47 odst. 3 písm. g) zákona č. 361/2000 Sb., účastníci dopravní nehody jsou povinni v případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli; tento záznam musí obsahovat identifikaci místa a času dopravní nehody, jejích účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků.

V současné době neexistuje žádný závazně platný právní předpis, který by nařizoval povinnost vozit předlohu záznamu o dopravní nehodě ve vozidle a forma této předlohy rovněž v současné době není stanovena právním předpisem. Přesto lze doporučit tzv. Evropský záznam o dopravní nehodě, který současně doporučujeme všem řidičům vozit v autě s sebou.

Tento formulář je navržen tak, aby v kritické situaci po dopravní nehodě vedl její účastníky k tomu, aby neopomněli uvést důležité skutečnosti stanovené zákonem do formy záznamu.


:arrow: Formulář ke stažení PDF

Ukázka správně vyplněného záznamu.
Obrázek
RS6 C6, E60 530d daily

Uživatelský avatar
hanzhou
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5258
Registrován: 19.11.2008 21:46
Bydliště: Litomeřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od hanzhou »

Ted nedavno jsem se pustil do vymeny cidla ABS na zadnim bubnu. Hodne z Vas kdo to uz delali mi daji za pravdu, ze je to silenost dostat neporusene cidlo ven z trnu. Ale zas az tak hrozne to neni, kdyz se pouzije trubka, do ktere se vleze ten magnet, ale neni az zas tak velka. Mnozi z Vas uz ted asi chapou, kam tim mirim :) Tou trubkou lze pak v klidu to cidlo vyklepat, aniz by se ponicil ten kagnet. Tak hodne zdaru pri vymene a hlavne pevne nervy ;)

VÝROBA POLEPŮ BUDIKŮ A DALŠÍCH GRAFICKYCH PŘEDMĚTŮ na zakázku
ZDE (pro nedostatek casu pozastaven)
==============================
HARLEQUIN & VR6

Uživatelský avatar
hanzhou
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5258
Registrován: 19.11.2008 21:46
Bydliště: Litomeřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od hanzhou »

serizeni svetlometu

http://felicia.manas.name/serizeni-svetlometu/" onclick="window.open(this.href);return false;

VÝROBA POLEPŮ BUDIKŮ A DALŠÍCH GRAFICKYCH PŘEDMĚTŮ na zakázku
ZDE (pro nedostatek casu pozastaven)
==============================
HARLEQUIN & VR6

Uživatelský avatar
Danxm
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 08.05.2011 23:55

Re: Tipy & Triky

Příspěvek od Danxm »

Ještě dodatek k vyplnění nehodového formuláře : A- je vždy viník, B-je poškozený,pokud vy jste ten poškozený,viník vám na rubovou stranu napíše,že uznává svou vinu,např. Já Franta Novák narozen dne 11.11.1111,bytem tam a tam,uznávám že jsem zavinil dopr.nehodu dne toho a toho,tu a tu. jinak by jste se na pojišťovně mohli nemile divit.... :(

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“