Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Uživatelský avatar
mcooler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 03.08.2009 17:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od mcooler »

Zdravím všechny vespolek, měl bych dotaz, doufám že mi na něj dáte odpověd', byl bych moc vděčný, mám v plánu si jako první auto pořídit Golfa III, jsem omezený limitem cca 40 000kč, nemůžu se rozhodnout s jakým motorem by byl nejvhodnější? Který motor je nejspolehlivější? Který nejmíň papá (u Nafty je mi jasný že 1.9TDi, ale co benzín??), je vůbec možný sehnat s takovým rozpočtem funkčního a neshnilýho Golfíka? Ještě bych byl rád za nějaké tipy (např. na co si dát pozor, co se na něm nejvíc se*e -kdesi jsem četl že u 1.9TDi odchází turba?? apod.), případně i nějakej tip na koupi. Děkuji mockrát za odpovědi. S pozdravem Martin
Now: Volkswagen Golf IV Variant TDI PD 85kw 4Motion Previous: Seat Ibiza 6K TDI AFN, chip 100kw

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od skacel99 »

pokud chceš benzín,tak nevím ale u nafty 66 kw 1Z,nebo ALH...1Z nemá ještě variabilní turbo a ALH tuším taky ne

Uživatelský avatar
karlospv
Člen klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: 04.10.2007 11:01
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od karlospv »

Benzin 1.6 74kw. Jestli je to prvni auto tak se snim bude litat a slabej motor by moc papal. Jsou asi 3 verze motoru s timto vykonem ale kody ani presne rozdily nevim. Vim jen ze je jiny sani.

Zalezi taky kam se stim autem bude jezdit. Jestli jen nejaky drcky po meste tak je lepsi benzin. Jestli delsi trasy,treba dalnice tak lepsi nafta.

Za 40tis se da uz koupit G4(ovsem v jakym stavu nebudu psat) takze by mela jit sehnat slusna G3. Musi se na to podivat nekdo kdo temu rozumi a vi kam se podivat.

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od skacel99 »

za 40 se GIII v benzínu dá sehnat už docela libová,s naftou je to horší a GIV bude benzín pelech,nafta totální vražda :D

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od Jarda S. »

tdi 66kw ps počítej s investicema tak samotný auto za víc jak 25-30 nekupuj
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
mcooler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 03.08.2009 17:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od mcooler »

Děkuji všem za rady, rád si poslechnu i od dalších a udělám si nějaký závěr :). Co je na tom pravdy že u 1.9Tdi se serou turba? Kdyby měl někdo na prodej golfíka nebo o nějakém věděl tak budu jen rád. Ještě dotaz.. kolik je tak optimální aby to mělo najeto? 200tis už je moc? Díky
Now: Volkswagen Golf IV Variant TDI PD 85kw 4Motion Previous: Seat Ibiza 6K TDI AFN, chip 100kw

Jarda S.
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1743
Registrován: 31.03.2010 20:12
Bydliště: Netolice

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od Jarda S. »

pravda je taková že to musíš nechat zahřát než budeš chtít výkon a pokud mu budeš dávat kouř tak bys měl potom chvíli nechat běžet motor na dochlazení turba
Passat AVF 2004
GIII variant tdi bosch 764 => 100kw - KPower
felda 1.3 LPG

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od skacel99 »

pokud seženeš v dnešní době GIII,nebo GIV,co má najeto pod 200 000 km,tak jseš asi kouzelník :roll: ...u takhle starejch aut vůbec nehleď na nájezd km,ale na celkovej stav auta...a nejčastější závada turba u nafťáka je zatuhlá regulace.Jak jsem psal výš,motory 1Z a ALH nemají variabilní turbo,takže tam ta regulace nemůže zatuhnout.ASV,AFN,AHF mají variabilní turbo.Regulace zatuhá tím,že někdo s autem jezdí dlouhodobě na nízký otáčky,takže ta regulace se nedostane vůbec do polohy,kdy má začít naklápět lopatky a proto zatuhne.Doporučuje se 1x za týden auto vytočit třeba až ke 4000 ot/min,aby se regulace pohla...
a já osobně,pokud bych si měl pořizovat GIII v naftě,radši si připlatím a koupím nějakej pěknej kousek,třeba za 50 000.Protože to co ušetříš tak pak do toho nasypeš,možná ještě víc

Uživatelský avatar
mcooler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 03.08.2009 17:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od mcooler »

Díky za odpověď skacel99, jak poznám ty typy 1Z a ALH? Má cenu za těch 40 koupit nafťáka? Nebo se mám teda spíš dívat po benzinu? Díky
Now: Volkswagen Golf IV Variant TDI PD 85kw 4Motion Previous: Seat Ibiza 6K TDI AFN, chip 100kw

Uživatelský avatar
karlospv
Člen klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: 04.10.2007 11:01
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od karlospv »

Porat si nenapsal kam stim budes jezdit. Je to zasadni vec.

Uživatelský avatar
mcooler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 154
Registrován: 03.08.2009 17:47
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od mcooler »

Jen po okolí, ale hlavně do školy kterou mám vzdálenou cca 20km, delší trasy jen občas. Díky
Now: Volkswagen Golf IV Variant TDI PD 85kw 4Motion Previous: Seat Ibiza 6K TDI AFN, chip 100kw

Uživatelský avatar
karlospv
Člen klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: 04.10.2007 11:01
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od karlospv »

20km je pro motor delsi trasa. Kratka je treba 5km.
Takze byl by idealnejsi motor s naftou. Neni to ovsem pravidlo kterym se musis ridit.
Me osobne nafta smrdi a proto mam obe auta benzinovy. Neni to hlavni duvod ovsem,na benzin jsou levnejsi dile a snadnejsi udrzba. Zase ma treba o litr az dva mensi spotrebu. Zalezi na noze ridice.
Ja dokazu jezdit z golfem (1.6 74kw)za 6litru ale taky za 12litru. Z pasatem(2.3 vr5 132kw) za 9litru ale taky za 18litru. U nafty by takovej rozptyl nebyl.

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od skacel99 »

jo,na Golfu TDI jezdím cca za 5,5 a když tomu šlapu,tak zhruba za 7

Uživatelský avatar
skacel99
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9993
Registrován: 30.10.2008 15:25
Bydliště: Jevíčko

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od skacel99 »

jinak kódy motorů jsou vyražený na motoru a napsaný v techničáku...a po zkušenosti s bráchovým autem,bych už GIII v naftě pod 50 000,- nekupoval...

Uživatelský avatar
Wqpno
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 01.03.2011 18:39
Bydliště: Cheb

Re: Jaký motor je nejvhodnější z hlediska spotřeby/výdrže?

Příspěvek od Wqpno »

Jestli mohu taky trošku poradit, tak já měl golfa III 1.4 a papal 5-7/100, díly za hubičku, ale bylo to hodně líný. Nyní mám G III 1.9TDI 1Z a nemůžu si ho vynachválit. Koupil jsem ho za 13000,- a motorově je v perfektní kondici i když už má přes 300 000 nalítáno. Býval jsem chudý student a jezdil do školy cca 50km za 4,5-5/100km a rozvody mě stály 2800,-, což u jinýho motoru nikdo tak levný mít nebude. Jasně karoserie není perfektní, ale troška peněz a snahy a bude krasavec :-) Takže za mě jedině GIII 1.9TDi 66kW 1Z :-)
1. Fiat Uno 1.0
2. Škoda Favorit 1.3 (LPG)
3. VW Golf III 1.4
4. VW Golf IV 1.4 16V
5. VW Golf III 1.9TDi 66kW

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“