Chlapi, váhám co pořídit do rodiny našich vw.
Určitě to bude varinat 4kola, ale nevím jestli se vyplatí investice do GIV, nebo stačí GIII. Obě auta znám, ale jen jako 2koly.
Jde mi o životnost pohonu a servis.
motor bude oplyněnej benál 2,0 a vejš.
Díky za názory a poznatky.
Varinat syncro x Vatiant 4motion
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krkonoše - TU
- Kontaktovat uživatele:
Varinat syncro x Vatiant 4motion
Naposledy upravil(a) Drába dne 19.11.2013 23:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Závodník
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Varinat synchro x Vatiant 4motion
můj názor je takovej, že na GIII synchro je oproti GIV s 4motionem mnohem větší problém sehnat jakejkoliv náhradní díl, kterej je odlišnej od FWD...
GIII GTI 2.0 16V ABF
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Varinat synchro x Vatiant 4motion
No buďto chci synchro, nebo pseudo 4x4 hladex..
- shafticzek
- Člen klubu
- Příspěvky: 2648
- Registrován: 15.01.2012 15:35
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Varinat synchro x Vatiant 4motion
S náhradníma dílama je pravda, že tenhle pohon u g3 varouše moc není a sehnat díly je naprd, G4 toho má poměrně víc. Notabene sehnat G3 v syncru není taky uplně tak jednoduchý (v solidnim stavu) - moc jich není - buď 1,8 beno -66 kw a nebo 1,9 tdi - 66kw u variantů, hatch měl snad 2,9. Takže motorizace jsou v podstatě jen 2.
"Syncro : vizkózní mezinápravová spojka. Většinou. Je možné, že v některých verzích byl pod tímto označením i Torsen, ale to byly spíš výjimky a myslím, že jen u 2,8.
Haldex: elektronicky spínaná mezinápravová spojka, která dokáže přenášet 100:0 až 50:50, víc se nedostane, většinu na zadek poslat nedokáže (alespoň 1. generace) - zadní kola jsou poháněna přes spojku od předních kol, proto se nemůže dostat víc než 50:50
Syncro i Hladex nejsou permanentní 4x4. Rozdíl je, že u syncra prokluz kol hlídá viskozita kapaliny, která se prokluzem zahřívá a tvrdne, čímž stačuje lamely -> zabírají zadní kola. U Haldexu je prokluz hlídán elektronicky, když čidla zjistí prokluz, spustí čerpadla -> vyšší tlak -> sepnutí lamel. Reakce Haldexu jsou rychlejší než reakce syncra. Haldex spíná už při prokluzu 15°, to ještě kapalina u syncra nestačila tuhnout."
"Syncro : vizkózní mezinápravová spojka. Většinou. Je možné, že v některých verzích byl pod tímto označením i Torsen, ale to byly spíš výjimky a myslím, že jen u 2,8.
Haldex: elektronicky spínaná mezinápravová spojka, která dokáže přenášet 100:0 až 50:50, víc se nedostane, většinu na zadek poslat nedokáže (alespoň 1. generace) - zadní kola jsou poháněna přes spojku od předních kol, proto se nemůže dostat víc než 50:50
Syncro i Hladex nejsou permanentní 4x4. Rozdíl je, že u syncra prokluz kol hlídá viskozita kapaliny, která se prokluzem zahřívá a tvrdne, čímž stačuje lamely -> zabírají zadní kola. U Haldexu je prokluz hlídán elektronicky, když čidla zjistí prokluz, spustí čerpadla -> vyšší tlak -> sepnutí lamel. Reakce Haldexu jsou rychlejší než reakce syncra. Haldex spíná už při prokluzu 15°, to ještě kapalina u syncra nestačila tuhnout."
-
- Závodník
- Příspěvky: 677
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Varinat synchro x Vatiant 4motion
máš nějaký info o torsenu v GIII? protože si neumím představit jak to může být udělané u napříč uloženýho motoru s převodovkou... syncro nebo haldex je podle mě celkem jedno, jen u haldexu je prostě víc elektroniky, kdežto syncro je čistě mechanická věc, ale funkce je víceméně stejná... nevím jak u jiných aut, ale třeba v O2 s haldexem nejde vypnout protiprokluz ASR, jde vypnout jen ESP a to je v některých situacích dost naprd...
kdybych vybíral velký rodinný auto 4x4, tak bych šel do T4 Syncro se zadní uzávěrkou
kdybych vybíral velký rodinný auto 4x4, tak bych šel do T4 Syncro se zadní uzávěrkou
GIII GTI 2.0 16V ABF
- shafticzek
- Člen klubu
- Příspěvky: 2648
- Registrován: 15.01.2012 15:35
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Varinat synchro x Vatiant 4motion
Je to v "", takže tohle jsem našel v jedný diskuzi jako rozdíl, torsen je blbost, musí se to brát s rezervou. Jde asi o to cos napsal, mechanika vs elektronika.
Ideálně pevná 4x4 s uzávěrkou Pokud bych jezdil někde po horách a na léto summer car
Ideálně pevná 4x4 s uzávěrkou Pokud bych jezdil někde po horách a na léto summer car
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Krkonoše - TU
- Kontaktovat uživatele:
Re: Varinat syncro x Vatiant 4motion
Super chlapi děkuji, GIV, tak nějak znám i princip funkce, ale G III jsem nikdy neviděl.
Jsem z hor, takže to v zimě sakra využiju, jestli ten kopanec bude při sepnutí menší nebo větší mi je jedno.
Jestli jsem dobře pochopil, tak v zadním diferáku se nemá prakticky co pos*at. tam je to jen o občasný výměně oleje. Ale viskoza prostě za čas odejde.
Vliv na životnost má především stáří nebo počet sepnutí viskoozy? A jakápak je tak průměrná výdrž?
Měl by někdo foto zadní nápravy, jak je to tam poskládaný?
Mám v merku jednu G III var. s hodně dobrýma km, ale nechci šlápnout vedle.
Díky
Jsem z hor, takže to v zimě sakra využiju, jestli ten kopanec bude při sepnutí menší nebo větší mi je jedno.
Jestli jsem dobře pochopil, tak v zadním diferáku se nemá prakticky co pos*at. tam je to jen o občasný výměně oleje. Ale viskoza prostě za čas odejde.
Vliv na životnost má především stáří nebo počet sepnutí viskoozy? A jakápak je tak průměrná výdrž?
Měl by někdo foto zadní nápravy, jak je to tam poskládaný?
Mám v merku jednu G III var. s hodně dobrýma km, ale nechci šlápnout vedle.
Díky