Pár dotazů začátčníka

Co se nedá zařadit...

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL

Odpovědět
Uživatelský avatar
Moorfeus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.05.2008 17:23
Bydliště: Šťáhalvy (Plzeňský kraj)
Kontaktovat uživatele:

Pár dotazů začátčníka

Příspěvek od Moorfeus »

Minulý týden v sobotu jsem si pořídil svoje PRVNÍ(ne ve smyslu řidičských schopností ale ve smyslu toho že je moje) auto VW GOLF III CL s motorem 1.6 AEE. Bohužel jsem měl trochu smůlu a po ujetí 20km jsme zjistili že vůz má vadné těsnění pod hlavou , naštěstí to v bazaru opravili na vlastní náklady a když už byli v tom rozebírání tak byli viměněn i rozvodový řemen , ta "napínací kladka" (nebo jak se to vlastně jmenuje) a vodní pumpa (což bylo sice na moje náklady ale podle toho co jsem kde čet je lepší to mít pro jistotu...). Včera jsme si auto odvez a mam par dotazů co by sním bylo dobré dělat dál. Vůz je dovezen z německa a má vedenou servisní knížku takže tich 135 000 na tachometru by mělo být poctivích , ve 125 byl měněn olej a víc jsem ze servisní knížky v německém jazyce nerozluštil , neměl by někdo přeložené ty nápisy v ČJ ? Prví věc co mě překvapila byl poměrně neklidný volno běh , ne ve smyslu kolísání otáček ale že motor se při něm docela dost "hupe,poskakuje,vrtí :lol: " otáčky jsou cca 650 zož je podle knížky a toho co jsme našel na AEE normální tak nevím !? Další věc je že při zapnutém zapalování je z prostoru motoru (nenastartovaný motor) slyšet divný zvuk , jakésí pískání na višších frekvenci , po nastartování již slyšet neni ale to je spíš tím že ho přehluší motor než že by ustalo , všechno funguje jak má , ale myslím že je lepší se zeptat co by to mohlo být... A poslední věc je že mi na palubní desce nesvítí na pravé starně podsvícení , podle knížky jsem si našel jak se to má rozepbrat , nikade jsem nenarazil na to jaká je tam žárovka (krom informace že má 1.2w(tuším) ) což by bylo dobré vědět abych to nemusel rozebírat jen tak na zkoušku co tam je. Neví někdo ? Měl jsem možnost i zapůjčit si VAG-COM sadu a dle diagnostiky nebylo v histrii závad motoru nic , ale v airbag hlásí nízké napětí ve smyčce B nebo tak něco , neví někdo co to zamená ? Jinak za tich cca 150 km co jsem stím zatím měl možnost naject naprostá spokojenost :-) , všem Děkuji za případné odpovědi :-) .

Uživatelský avatar
jhn
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ml. Boleslav

Re: Pár dotazů začátčníka

Příspěvek od jhn »

žárovka je tam stejná jako ve feldě mají to v každým autoelektro, co se týče toho chodu motoru, tak by to třeba chtělo nový palec a výko rozdělovače a nové svíčky
ICQ: 236-929-455, e-mail: jhn.s@post.cz

VWmathes
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 15.05.2008 13:38
Bydliště: VWarnsdorf..
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár dotazů začátčníka

Příspěvek od VWmathes »

chod motoru jsem mel stejny jak ty rikas ..menil jsem rozvody pumpu at mam klid..a dale olej svicky palec a vicko..a motor jde ted krasne :wink:
VW Bora Variant Special 1.9 TDI 74kw Seat Ibiza GT TDi EVO1 81kw AFN VW Touran 2.0 TDI 125kw HIGHLINE plna polni Golf mk2 1.6 Td

Uživatelský avatar
Moorfeus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 10.05.2008 17:23
Bydliště: Šťáhalvy (Plzeňský kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár dotazů začátčníka

Příspěvek od Moorfeus »

Rozvodovej řemen a vodní čerpadlo mam už noví. No a na olej , svíčky , kabeli a palec se chystam :-D snad to pomůže ... Horší je že jsem nabyl dojmu že to "pískání" je od škrtící klapky tak jen doufam že se pletu nebo že se to dá leche odstranit ... Protože na netu jsme ji viděl za 6.5 což mi přijde jako docela rána ...

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Pár dotazů začátčníka

Příspěvek od Peťas »

Pískání je opravdu od škrtící klapky, ale na funkci to nemá žádný vliv. Je to dáno konstrukcí té klapky. Dělá to většina 1.6 AEE ať ve VW, nebo ve škodovce.

Měl jsem tyto motory dvakrát, z toho jednou v úplně novém autě a pískaly mi oba. Ten v jetém autě sice víc, ale opravdu to nemělo na nic vliv a to auto dodnes jezdí bez sebemečních problémů s tou klapkou.

Můžeš tu klapku rozebrat, prosříkat ten mechanizmus a elektromagnety nějakým mazadlem ve spreji a trochu se to stiší.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“