XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
Moderátoři: Shemik, Moderátoři
- filda2003
- Závodník
- Příspěvky: 540
- Registrován: 13.10.2007 18:40
- Bydliště: Valašské Meziříčí / Zlín
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
Ahoj kluci.
Tak mě napadlo, že mám Angel Eyes .. v létě s xenonama jsem za to dostal flastra.
Borci mě zastavili, donutili mě otevřít kapotu .. koukli na homologaci a dali mi to za litr .. tak od té doby přemýšlím jak to udělat.
Ostřiky jsou maličkost, ale musím nějak předělat homologaci z HC/HR na DC/HR .. Kryt je plastový, je to do něj vyryté nebo na něj "nalepené" ?? Regulaci si taky dodělám .. jsem elektrikář.
Tak mě napadlo, že mám Angel Eyes .. v létě s xenonama jsem za to dostal flastra.
Borci mě zastavili, donutili mě otevřít kapotu .. koukli na homologaci a dali mi to za litr .. tak od té doby přemýšlím jak to udělat.
Ostřiky jsou maličkost, ale musím nějak předělat homologaci z HC/HR na DC/HR .. Kryt je plastový, je to do něj vyryté nebo na něj "nalepené" ?? Regulaci si taky dodělám .. jsem elektrikář.
VW Polo 6N 1.0i > VW Bora 1.9TDI > Audi A6 C5 Quattro 2.5TDI S-LINE > Škoda Octavia I 1.9TDI > Škoda Octavia I 1.6i SR > VW Jetta 1.9TDI CL > VW Touran 1T3 2.0TDI LIFE
- napster
- VWmaniak
- Příspěvky: 6483
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
jo jde. sežen xenony i s čočkou určenou pro xenon,dej tam automatický naklápění světel,ostřikovače,nech to seřídit,jeď na STK a nech si to zapsat do TP.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí
- filda2003
- Závodník
- Příspěvky: 540
- Registrován: 13.10.2007 18:40
- Bydliště: Valašské Meziříčí / Zlín
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
na 6N se origo xenony nedělaly.
Ty byly až na 6N2 a to bych musel měnit půlku auta
Ty byly až na 6N2 a to bych musel měnit půlku auta
VW Polo 6N 1.0i > VW Bora 1.9TDI > Audi A6 C5 Quattro 2.5TDI S-LINE > Škoda Octavia I 1.9TDI > Škoda Octavia I 1.6i SR > VW Jetta 1.9TDI CL > VW Touran 1T3 2.0TDI LIFE
- BugySK
- Řidič
- Příspěvky: 77
- Registrován: 23.02.2009 02:11
- Bydliště: Pardubice
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
a to by ti nepomohlo pri zapise do TP...Model "prepisat" nepojde...filda2003 píše:na 6N se origo xenony nedělaly.
Ty byly až na 6N2 a to bych musel měnit půlku auta
- mrmaryII
- VWagenista
- Příspěvky: 1262
- Registrován: 24.03.2009 13:07
- Bydliště: Kosice, SVK
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
Ja mam origo Xenony a nic o tom v TP nemam. Neviem co by ste chceli davat zapisovat. Ked chcete Xenony, dajte si tam origo Xenonove svetla a netrapte zvysok ucastnikov cestnej premacvky tymi zvrackami co si tam montujete. Pri kazdom zakyvani vasho auta na ceste blikate s tym dooci protiiducim. Ale co uz, ved v nasich koncinach neohladuplnost na ceste je ta najnormalnejsia ludska crta, ze?
When you play with fire, there is a 50/50 chance something will go wrong, and nine times out of ten it does.
- himi
- Jezdec
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
pekne pekne.. je pravda ze neserizene HIDky at uz v parabole nebo cocce oslnujou. dneska to stoji par korun, a kazdy maco to tam narve bez toho aby to bylo serizeny, a jak uz se tu psalo cim vic domodra tim vic kul.
osobne mam taky xenony, dokonce v parabole, uz nejake 4 roky, ale mam vybojky 4300K a typ D2R, ktere jsou prave pro paraboly. je to serizene a sviti to o poznani lepe nez zarovky, ale neoslnuje. a ani na technicke nebyl problem.
bohuzel to tak je vzdycky, ze nejakej lojza s modrejma neserizenejma HIDkama to podela vsem ostatnim..
co na D2R mistni prislusnici?
osobne mam taky xenony, dokonce v parabole, uz nejake 4 roky, ale mam vybojky 4300K a typ D2R, ktere jsou prave pro paraboly. je to serizene a sviti to o poznani lepe nez zarovky, ale neoslnuje. a ani na technicke nebyl problem.
bohuzel to tak je vzdycky, ze nejakej lojza s modrejma neserizenejma HIDkama to podela vsem ostatnim..
co na D2R mistni prislusnici?
G III GT TDI AFN
G V BKD
G VII Variant GTD CUNA
G V BKD
G VII Variant GTD CUNA
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
D2R sice do parabol jsou ale do speciálních které jsou pro ně navrženy, když se nacpou do parabol pro normální žárovky tak to zrovna ideální není. D2R se požívají například u některých Volv a Nissanů.
- Lucas26
- Řidič
- Příspěvky: 104
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Brno, Cabéškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY a problemy s nimi
brot1cz píše:A i v ČR po tom pujdou.
Kód: Vybrat vše
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Č.j. -------------------------- Praha 15. dubna 2009 dle rozdělovníku cestou náměstka policejního prezidenta pro vnější službu plk. Mgr. Ing. --------------- Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98. Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů). Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy Předpis EHK č. 48 (Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci) Zajištění čištění světlometů Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů. Zajištění automatické regulace sklonu světlometů Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů. Předpis EHK č. 98 (Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami) Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR. Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony. V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu
No hele podle toho co se tady píše, tak ani jedno vozidlo toto znění nesplňuje, jelikož Halogenová žárovka má svítivost okolo 2400lm, takže .....
A jinak doporučuju si poctivě naštudovat zákony, (nejsou tak propracovaný a vždycky se tam nějaká skulinka najde), jo a zákon je víc než vyhláška(další plus)
a Policisté taky neznají všechno, takže i moment překvapení a trochu přemýšlení tě taky zachrání.
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: XENONY a problemy s nimi
Nevím, kdes sebral, že halogenky mají okolo 2400lm... Běžná H1 55W má kolem 1600lm. Sice 100W halogenky mají i 2500lm, ale ty jsou samozřejmě zakázaný. Takže.....Lucas26 píše: No hele podle toho co se tady píše, tak ani jedno vozidlo toto znění nesplňuje, jelikož Halogenová žárovka má svítivost okolo 2400lm, takže .....
A jinak doporučuju si poctivě naštudovat zákony, (nejsou tak propracovaný a vždycky se tam nějaká skulinka najde), jo a zákon je víc než vyhláška(další plus)
a Policisté taky neznají všechno, takže i moment překvapení a trochu přemýšlení tě taky zachrání.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: XENONY a problemy s nimi
To jsem netušil, že policajti jsou schopni na silnici změřit svítivost.Bastard píše:Nevím, kdes sebral, že halogenky mají okolo 2400lm... Běžná H1 55W má kolem 1600lm. Sice 100W halogenky mají i 2500lm, ale ty jsou samozřejmě zakázaný. Takže.....Lucas26 píše: No hele podle toho co se tady píše, tak ani jedno vozidlo toto znění nesplňuje, jelikož Halogenová žárovka má svítivost okolo 2400lm, takže .....
A jinak doporučuju si poctivě naštudovat zákony, (nejsou tak propracovaný a vždycky se tam nějaká skulinka najde), jo a zákon je víc než vyhláška(další plus)
a Policisté taky neznají všechno, takže i moment překvapení a trochu přemýšlení tě taky zachrání.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- Bastard
- Moderátor
- Příspěvky: 9884
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
To nikdo netvrdil...
-
- VWsenior
- Příspěvky: 2272
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY a problemy s policii, zabaveni SPZ kvuli xenonum
Tohle je sice starý téma, ale tvoje řeči o kvalitě čočky mě drtěj. (Kamarád dělá v čočkárně v Kamenici už nějakej pátek, výrobu znám a několikrát jsem jí viděl a sledoval, včetně výstupní kontroly)Storm píše:Ono je to tak, že když si třeba někdo koupí světla AE s čočkou pro žárovku a narve tam xenon, tak to nikdy nebude svítit ideálně. Prostě čočka u těchto světel nikdy nebude dosahovat kvalit čočky v origo xenonech a nemluvě o jiném lomu. Někomu se to podaří třeba i dobře seštelovat, ale to je spíše vyjímka, většinou to dopadne špatně. Dovolím si i tvrdit, že zrakem to moc poznat nejde jak je to seštělované. Maximálně posoudit hranu na zdi. http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=7 ... 8&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Jiný lom a problém vzniká kvůli tomu, že xenonová výbojka je kratší nebo delší než žárovka a má tudíž jinou ohniskovou vzdálenost než žárovka (Prostě jakjo když žárovku chytneš a zarazíš jí víc, nebo jí povytáhneš)
©©©© A6 C4 Avant, 2,5TDi 103kw. VW Polo 86cf 1,4D. VW Golf Mk I 1,6D. Bmw E46 2.0d.