Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

policie, úřady, nehody, pojišťovny...

Moderátoři: Shemik, Moderátoři

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Na základě čeho by jsi tomu tak zase nevěřil?
Když někomu ukradnou auto, musí to nahlásit. Téměř vždy musí. O tom nebudeme vést spor. Víte jistě proč.
Když někdo nahlásí ukradené auto, policie provádí mimo klasického šetření taky statistické věci: počítač vás prostě nepustí dál, když nejsou vyplněna data jako: jaké vozidlo, barva, rok výroby, VIN, zabezpečení vozidla, místo ukradení (garáž, parkoviště) samozřejmě přichází na řadu i obec, její velikost, atd atd atd. A taky přichází na řadu vytěžení výpovědi poškozeného, který uvede jak bylo vozidlo zabezpečeno. Takže čemu nechceš věřit?
Mohl by jsi mi popsat jak tedy, podle Tebe, pachatelé zamykání řadící páky překonávají? Do soukromé zprávy. Já Ti napíšu, jak to dělají skutečně a jaké jsou pro ně z toho neúnosná rizika.

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

To je pravda...pokud je to profik a je to na zakazku tak nepomuze nic....naposledy jsem videla vazne luxusni auta s velmi dobrym zabezpecenim a tech tam v garazich zlodeju stalo spousta :roll: A Hammer ma pravdu ze profici nekradou ze okolo toho auta jen projedou.....podle samolepek a napisu zjisti vetsinou vse o aute a o jeho zabezpeceni a radne se pripravi :roll:

A k tem fetakum asi no comment.........nemaji zadny zabrany a vykradou auto za bilyho dne behem 5 min co si odskocite do trafiky...takze ani to bych nepodcenovala a nic v aute nenechala ani na 5 min..... :idea:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Ještě bych bývalou kolegyni doplnil o další neradostnou skutečnost: díky idiotům, kteří jsou shnilí si brát panely autorádií s sebou a strkají je pod sedačku, dneska smažku nějaký odstraněný panel z autorádia neodradí, zkusí to pod tou sedačkou a auto vám rozfláká. Holt tak to dopadá, když si chytrolíni chtějí hrát na schovávanou s chmatáky.
Jinak ti majitelé těch luxusních aut sami drbanovi k lupu svou pitomostí hodně často pomůžou, to je taky fakt. Další fakt je, že takové to ani tak moc nebolí. :D :D :D

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Jinak smutná zpráva pro nás, VWéčkaře: po škodárnách jsou v ČR VW jako druhé nejkradenější auto. To bez bližšího určení typu, roku výroby a tak. Škodárna má nějakých cca 9 tisíc, VW asi tři tisíce aut ročně.

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

Hammer píše:Jinak smutná zpráva pro nás, VWéčkaře: po škodárnách jsou v ČR VW jako druhé nejkradenější auto. To bez bližšího určení typu, roku výroby a tak. Škodárna má nějakých cca 9 tisíc, VW asi tři tisíce aut ročně.
Nevim jak jinde ale u nas vedou Audi A6, VW Passat, VW Golf a VW multivan :roll: Audi A6 jsou schopny ukrast klidne 3 vedle sebe...porad premyslim co je na nich tak zajimavyho :idea:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

To si Ti povedlo, co je na A6 zajímavého. Nejsi náhodou z německého příhraničí, myslím s hranicemi našich dávno spřátelených Prušáků? :D :D :D

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

Hammer píše:To si Ti povedlo, co je na A6 zajímavého. Nejsi náhodou z německého příhraničí, myslím s hranicemi našich dávno spřátelených Prušáků? :D :D :D

Karlovy Vary :lol: :lol: :lol:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Mirinda píše:
Hammer píše:To si Ti povedlo, co je na A6 zajímavého. Nejsi náhodou z německého příhraničí, myslím s hranicemi našich dávno spřátelených Prušáků? :D :D :D

Karlovy Vary :lol: :lol: :lol:
:D :D :D A okradení jsou Rusové, ne? To mě připomnělo: sloužil jsem s kolegou, který byl dvakrát v misi IFOR. Měli tam borce odněkud z Aše, kterému šlohli fungl nového medvěda. Týden předtím, než odejel na misi do Bosny. V Bosně se hoši ubytovali, rozdělili je na stanoviště a on asi po měsíci šel sloužit na nějaký silniční check point. Úplně první auto co zastavil, byl jeho medvěd. Maníka z toho vytáhl, proplesknul, nakopnul a domů pak jel svým autem. Takových durchů, ale uznáš sama, je ve službě hodně.

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

Hammer píše:
Mirinda píše:
Karlovy Vary :lol: :lol: :lol:
:D :D :D A okradení jsou Rusové, ne? To mě připomnělo: sloužil jsem s kolegou, který byl dvakrát v misi IFOR. Měli tam borce odněkud z Aše, kterému šlohli fungl nového medvěda. Týden předtím, než odejel na misi do Bosny. V Bosně se hoši ubytovali, rozdělili je na stanoviště a on asi po měsíci šel sloužit na nějaký silniční check point. Úplně první auto co zastavil, byl jeho medvěd. Maníka z toho vytáhl, proplesknul, nakopnul a domů pak jel svým autem. Takových durchů, ale uznáš sama, je ve službě hodně.
NN rekla bych ze rusum maji strach je krast, divny :lol: Tohle jsou vetsinou auta nemcu :|

Ale mas pravdu ze je znamo ze vetsina aut hned zmizi pres hranice na vychod a nikdo na to neprijde...jen cast jich jde na rozebrani a cast se postavi na novy papiry a provozuji se u nas :roll:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Takže možná pojišťovací podvody.
Minulý rok jsem vyslechl od kolegů z kriminálky v Brně taky dobrý durch: jezdí tam pravidelně na návštěvu Taliáni, z tuším že Milána. Ty jejich mudůry to je prostě něco. My jsme vypadali jako popeláři. To je fuk.
Nevím jak k tomu došlo, Taliáni chodili po Brně a sledovali, kolik je tam italských značek. Jeden z nich to nějak nevydržel a slíbil, že z Milána za měsíc přivezou na cédu databázi jejich ukradených aut.
To se taky stalo. Pak to dali do naší evidence provozovaných aut a asi dva tisíce aut tady volně jezdilo (koupeno přes rakouské autobazary) co mělo jezdit v Itálii - teda pardon, jen v tom Milánském departmánu či co to mají. Tak se to začalo zabavovat. Jenže: všichni majitelé do jednoho podali společnou a nerozdílnou rukou žalobu, protože auta koupili v dobré víře. Detaily toho jednání si už nepamatuju, ale do Itálie se vrátilo jenom asi deset aut. Zato v Rakousku tak nějak zavřela spousta autobazarů.... :D :D :D
Dva tisíce aut z Itálie sem. Teď si představ, kolik aut to musí být jen v rámci Evropy z jedné země do druhé?
Vsaď se teď, že tomuhle svinčíku nepomůže ani slavný Schengen a jeho databáze! :D :D :D Ten tomu naopak "pomůže".

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

Hammer píše:Takže možná pojišťovací podvody.
Minulý rok jsem vyslechl od kolegů z kriminálky v Brně taky dobrý durch: jezdí tam pravidelně na návštěvu Taliáni, z tuším že Milána. Ty jejich mudůry to je prostě něco. My jsme vypadali jako popeláři. To je fuk.
Nevím jak k tomu došlo, Taliáni chodili po Brně a sledovali, kolik je tam italských značek. Jeden z nich to nějak nevydržel a slíbil, že z Milána za měsíc přivezou na cédu databázi jejich ukradených aut.
To se taky stalo. Pak to dali do naší evidence provozovaných aut a asi dva tisíce aut tady volně jezdilo (koupeno přes rakouské autobazary) co mělo jezdit v Itálii - teda pardon, jen v tom Milánském departmánu či co to mají. Tak se to začalo zabavovat. Jenže: všichni majitelé do jednoho podali společnou a nerozdílnou rukou žalobu, protože auta koupili v dobré víře. Detaily toho jednání si už nepamatuju, ale do Itálie se vrátilo jenom asi deset aut. Zato v Rakousku tak nějak zavřela spousta autobazarů.... :D :D :D
Dva tisíce aut z Itálie sem. Teď si představ, kolik aut to musí být jen v rámci Evropy z jedné země do druhé?
Vsaď se teď, že tomuhle svinčíku nepomůže ani slavný Schengen a jeho databáze! :D :D :D Ten tomu naopak "pomůže".
Jj to je klasika.....a neprekvapuje me to...dle pruzkumu zde jezdi hodne kradenych aut pod jinyma papirama :roll:

Na schengen jsem sama zvedava...diky nemu jsme ted nasli 16. letou nemku co byla v nemecku v patrani.....kdyby nebylo SIS tak na to neprijdem :idea: Takze zatim jsem optimista :wink:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Šestnáctiletou Němku? Nějakou útěkářku? Pak je to marný, ta zdrhne zase, zbytečná práce u těchhle puberťáků.
Jinak když jsme u SISu a podobných systémů, co máte v práci v komplech? My měli napřed ZIS a pak ETŘ, obojí vzájemně nepropojitelné, takže veškeré databáze, co jsme za tři roky naskládali do ZISu, nám byli od 1.1.2007 k ničemu a jsem zvědavý, kdy vymyslí zase nějakou bejkárnu neslučitelnou s databázemi v ETŘ. Mě to přišlo jakobychom už měli všechno pěkně po ruce a drbani ostrouhávali, tak jim někdo pomohl. Nebo spíše sobě. O našich politicích víme svoje.
To samé jako s SPZ: napřed byla SPZ povinně na okrese okresní. Čili Znojemák měl znojemskou, Svitavák svitavskou, Berouňák berounskou. Četník během roku a půl až dvou měl přehled o SPZ, které byly domácí.
Pak už mohl mít SPZ kdo chtěl z jakého chtěl okresu. To už začalo být trochu blbé, ale ty SPZ formátu ZNA 24 - 34 se daly pamatovat. Zase jsme se s tím vypořádali.
Pak ale udělali RZ formátu 1M1 6758 a zjistili jsme, že nejsme schopni v noci tu značku přečíst, dokud jsme ji na tu cvilku viděli. Jeden z hlídky tak čte první část a druhý druhou. Jeden umí číst, druhý taky. :D :D :D Svědci nám přestali RZ tohohle formátu dodávat jinak, než jako první číslo a první písmeno.
Ať mě nikdo neříká, že tohle nebylo uděláno schválně.

Uživatelský avatar
Mirinda
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4386
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: okr. Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Mirinda »

Tuhle nemku jsme vyhrabali s dalsim nemcem ale 18 letym z fetackyho doupete...ona mela rozrezany zapesti jak se pokousela o sebevrazdu....takze to bylo docela na male a myslim ze se domu i tesila po tom co tu prozila :roll:

SIS je schengensky informacni system zamereny na patrani po osobach a vecech a je zabudovany do lustracniho systemu Bedrunka (coz si urcite jeste pamatujes)..eviduji se tam vsechny odcizene veci a pohresovane osoby v ramci unie...coz si myslim ze je fajn :wink:
Prechod z karticek na ZIS bylo super ale pak dalsi zmena ETŘ. je to ted moc zamotany a hleda se zbytecne ve vsech dostupnych evidencich, nez aby udelali jednu poradnou........ETŘ je myslim dobra vec (ulehcila praci) i kdyz me mrzi ze to neni celorepublikove a ze se dostanem jen na veci v okrese :roll: Meli to udelat na zpusob KSU a byl byl klid....ale nektere zmeny (spise vsechny) je skoda komentovat...sam vis jak to u nas chodi :roll:
Dobrá nálada nevyřeší všechny Vaše problémy, ale nasere tolik lidí, že je dobré si ji udržet :-)

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

Já do SISi už ani nelezl, vím že byl pod Berdunou. No ETŘ je celorepublikový, ale ne pro poldy, co dělají poráci v terénu. Ani pro naši kriminálku to nebylo. Prima je na tom třeba to, že ukradené kola jdou vlastně do CP. Kdekoliv si je může kdokoliv vytáhnout.
Teď jsem našel konečně prima článek. Asi by to mělo být dobré.

Systém ochrany vozidel AUTODOT OCIS

Dle kategorizace Certifikačního institutu České asociace pojišťoven se jedná o tzv. “identifikační systém” ochrany vozidla. Principiálně jde o označení vozidla speciálními holografickými prvky. Na vozidlo je umístěno celkem pět kovových holografických etiket (samolepek) a přibližně 20 tisíc holografických mikroteček.

Jak etikety, tak každá jedna holografická mikrotečka jsou opatřeny speciálním a pro dané vozidlo jedinečným kódem. Tím vzniká nezaměnitelná vazba mezi VIN (identifikačním číslem vozidla), jako jeho základním identifikátorem, a kódy etiket a mikroteček. Tato jedinečná vazba, která přesně definuje dané vozidlo, je navíc, a to vždy, okamžitě registrována montážním pracovištěm v mezinárodním informačním Systému OCIS.

Samotné umístění ochranných holografických prvků na vozidla představuje stejný princip ochrany proti změně identity vozidla, podobně jako holografické ochranné prvky na ceninách, bankovkách nebo pasech apod.

Jedinečná technologie, konstrukce a výroba syntetických hologramů, které jsou navíc pro popisovaný projekt provedeny unikátně do kovového nosiče, pochází od české společnosti. Sady AUTODOT OCIS (opticky variabilní prvky systému – etikety a mikrotečky), nejen pro český trh, ale i řadu evropských zemí jsou chráněny proti padělání na nejvyšší možné úrovni, a to až do rozměru nanometrických ochranných struktur. Proti přenesení na jiné vozidlo jsou etikety mimo destrukčních perforačních zón chráněny ještě speciální samodestrukční plastovou fólií.

Holografické etikety obsahují perforovaný alfanumerický kód (je shodný pro všech 6 kusů na jedno vozidlo) a mezinárodní označení státu “CZ” (např. CZ ABC1234). Každá holografická mikrotečka obsahuje také alfanumerický kód, včetně identifikace státu (např. CZ 132ABC). Mikrotečky jsou velké 0,4 mm a jsou uchovávány ve speciálním laku. Jedno balení je určeno vždy na jeden automobil a obsahuje cca 20000 mikroteček.

Aplikace na vozidlo je uživatelsky velmi jednoduchá. Na vybraná předem očištěná místa na vozidle jsou nalepeny, a to viditelným způsobem, etikety. Naopak na řadu skrytých míst, ale i důležitých, např. motorových součástí vozidla, jsou nástřikem speciálního spreje aplikovány holografické mikrotečky.

Nedílnou součástí každého zabezpečení je provedení registrace vozidla cestou internetové aplikace systému OCIS on-line, klientovi je vystaveno OSVĚDČENÍ AUTODOT o provedené aplikaci zabezpečení. Samotné OSVĚDČENÍ je také označeno – je chráněno holografickou etiketou.

Každé vozidlo chráněné systémem AUTODOT OCIS je automaticky registrováno v mezinárodním informačním Systému OCIS. Zmiňovaný mezinárodní smluvní systém umožňuje přenos informací o preventivně registrovaných zabezpečených vozidlech zahraničním partnerům. Díky tomuto systému pak probíhá nejen informace o případně odcizeném vozidle, respektive jeho nalezení v zahraničí, ale i výměna informací při prověřování původu vozidel v zahraničí systémem PROVIN.

Systém AUTODOT OCIS se zavádí v evropském měřítku

Nový systém je jedním z prvních produktů ochrany vozidel, jehož realizace, včetně plného využití internetové registrace cestou systému OCIS on-line, je zaváděna ve stejnou dobu v evropském měřítku. Země jako jsou Polsko, Lotyšsko, Holandsko, Švýcarsko, Belgie, Estonsko a Litva jsou právě nyní v procesu pilotního zavádění systému, s předpokladem plného zavedení od konce letošního roku.

Dalších deset zemí, včetně Velké Británie, severských zemí a např. Maďarska jsou v procesu smluvní akceptace a přípravy distribučních sítí a montážních pracovišť. U nás je nová služba nabízena od ledna letošního roku u více než 150 smluvních partnerů na území celé ČR.

Pojišťovny a policie zavádění tohoto systému do praxe vítají

Pojistitelé jsou se systémem obecně seznámeni. S jeho zavedením plně souhlasí a vyslovili příslib jeho plné akceptace. Policie ČR je dlouhodobým partnerem na poli boje s “plechovou kriminalitou” a tuto novou aktivitu samozřejmě vítá. Současně zde platí dlouhodobá dohoda o pravidelném přenosu informací o preventivně registrovaných vozidlech na specializovaná pracoviště policie, kde jsou využívány zvláště při vyhledávání a identifikaci odcizených vozidel.

Výhody spojené se zabezpečením vozidel pomocí systému AUTODOT OCIS přislíbily pojišťovny zapracovat do vlastních podmínek pojištění vozidel ve chvíli plného republikového pokrytí vybavení montážních pracovišť systémem tak, aby byla jejich klientům zajištěna plná dostupnost. Tento proces je však dlouhodobý a akceptaci nového produktu zabezpečení vozidel lze u pojistitelů očekávat se začátkem příštího roku. Systém AUTODOT OCIS je kladně přijímán pojistiteli i z toho důvodu, že je již nyní realizován jako systém plně kompatibilní s připravovaným projektem SYREZ – “Systém registrace provedeného zabezpečení” vozidla, který má v dohledné době vstoupit do praxe pojišťování vozidel s ohledem na jejich deklarované zabezpečení jako ochranu pojistitelů před pojistnými podvody.

Jaké jsou cenové náklady při aplikaci AUTODOT OCIS?

Konečná cena zabezpečení jednoho vozidla včetně montáže je do 1.700,- Kč i vzhledem k tomu, že snahou dodavatele je zásadním způsobem změnit stav vysokého počtu krádeží motorových vozidel v ČR.

Systém AUTODOT OCIS je plně univerzální z pohledu typu zabezpečovaného vozidla, tzn., že je využitelný mimo osobních vozidel na všechny další typy, včetně motocyklů, nákladních, speciálních, stavebních, zemědělských strojů i dalších vozidel.

Shrnutí předností systému

Poměr užitné hodnoty, která reprezentuje prevenci odcizení vozidla i trvalou garanci původu a historie vozidla na jedné straně, a na druhé, s ohledem k dnešním cenám vozidel, příznivé ceny, dává systému AUTODOT OCIS reálnou naději na plnou akceptaci ze strany široké motoristické veřejnosti. Ke konkrétním výhodám patří zejména:

* Odrazení pachatele od krádeže vozidla.
* Znemožnění úplné změny identity vozidla.
* Dostupnost údajů pro následnou identifikaci vozidla.
* Soudně prokazatelné ztotožnění a identifikace vozidla.
* Identifikace důležitých dílů vozidla.
* Nalezení původního majitele odcizeného vozidla.
* Zvýšení prodejnosti starších vozidel.
* Snížení pojistného u vybraných pojistitelů.

aplikace mikrotečky destrukce štítku díl nesoucí VIN i mikrotečku štítek umístění mikrotečky základ mikrotečky

Hammer
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1467
Registrován: 07.11.2007 19:46
Bydliště: Moravské Slovácko
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak snížit riziko vykradení nebo ukradení auta

Příspěvek od Hammer »

"Efektivní zabezpečení vozidel – Systém AUTODOT OCIS

Alarmující čísla dokazují, že krádeže motorových vozidel jsou stále nejen celoevropským, ale i českým problémem. Odcizená motorová vozidla, jejich díly, ale také doklady byly, a nadále zůstávají výnosnou komoditou v tomto odvětví trestné činnosti. Nelichotivým zůstává fakt, že každou hodinu bylo v loňském roce odcizeno v průměru 63 motorových vozidel (jedno i dvoustopých). Pro tisíce postižených to znamená finanční ztrátu, kterou lze odhadnout na více než pět miliard Kč ročně.

Pokud k tomuto počtu přidáme desetitisíce individuálních dovozů vozidel ze zahraničí, lze věřit odhadu odborníků, ale i statistikám, že se v naší zemi pohybuje až 500.000 vozidel v minulosti odcizených, která byla legalizována a prodána nic netušícím občanům. Situace, ve které každý desátý automobil na trhu ojetin v ČR pravděpodobně pochází z trestné činnosti, staví běžné motoristy před značné riziko nákupu kradeného vozu.

V porovnání se stavem krádeží vozidel v zemích EU je Česká republika rájem zlodějů. Pokud bychom pro srovnání vzali poměr nově prodaných vozidel k celkovému ročnímu průměru odcizení v ČR, je to stav, který nás odsunuje, a to dlouhodobě, na poslední pozice v EU.

Čím je tento nelichotivý stav zapříčiněn a jak se mu bránit?

Tento stav je dlouhodobě zapříčiněn faktem, že přihlásit odcizené vozidlo s pozměněnými identifikátory do provozu, tzn. legalizovat předmět trestné činnosti je v naší zemi velmi jednoduché. Příčinou snadné legalizace nejen kradených vozidel, ale i vozidel s pozměněnou identitou nebo historií, je benevolence administrativně správního rámce pro přihlašování vozidel do provozu v ČR. U vozidel není při přihlašování do provozu prováděna kontrola původnosti identifikátorů ani zjišťována skutečná historie, případně skutečné stáří vozidla.

Za tohoto alarmujícího stavu mohla českým občanům významně pomoci navrhovaná, ale nakonec neschválená, novela zákonné normy, která měla upravit proces přihlašování vozidel do provozu, a to tím způsobem, že by tzv. evidenční kontrola byla rozšířena o prověření původnosti identifikátorů vozidel."

Čili i tady vidíte jednu věc: podpora drbanů ze strany státu (politiků) je v této zemi absolutní. Jsem zvědavý, co se pokazí tímto špičkovým systmem.

Odpovědět

Zpět na „Klubová poradna“